Afvallen! Hoe doe jij het?!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door maantje85, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh en Snoopy, ik heb gisteren de rooibosthee met aardbei en slagroomsmaak gekocht en zit hem nu te drinken zonder suiker :D is best nog wel te doen :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    8 kg in 3 maanden moet wel lukken denk ik, is 600 gram per week ;). Hoop dat je snel zwanger bent!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Natrena heb ik wel eens zien staan? Is dat beter dan aspartaam? Maar goed, ik heb het niet nodig voor in de thee. Neem soms wel kwark met een beetje zoetstof (geen idee wat daarin zit, zijn zakjes van mijn werk).

Is best een omschakeling, van niet werken naar wel werken. Ik ben vaak 's avonds ook al bezig met alles klaarmaken, soms ook geen zin maar wil wel goed en gezond eten en op mijn werk vind ik dat het makkelijkste, thuis vind ik het lastiger. Is wel rustig op mijn werk en kan op mijn gemak mijn eten klaarmaken en eten.

Ik heb altijd de cola light van de lidl, vind die best lekker. Maar het is nu op en ik heb bewust geen nieuwe gekocht, want kan beter thee drinken en dat vind ik ook erg lekker :)

4. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

17 nov 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Wie weet hier nou echt iets tegen honger de hele dag? En ontzettend veel eten? Ik kan wel 8 boterhammen op. Ik ben nog steeds opzoek naar iets wat echt goed helpt tegen de honger.
    Groetjes

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik zou ook 1 p dag wat gezonders eten, 3 keer p is wel erg veel als je wil afvallen ;)

Wij eten 1 keer per week brood 's avonds en altijd 1 keer iets van friet of pannenkoeken. Maar probeer me dan wel in te houden.

Die weegschaal moet je inderdaad instellen. Hij schijnt ook alleen het vetpercentage van je onderlichaam te meten, maar ik vind het toch wel een goede richtlijn en leuk om het te zien veranderen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goed bezig! Maar volgens mij is het dan juist wat meer dan minder als je vorige week al wat had gegeten en nu niet? Maar in ieder geval een mooi begin!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach 100 gram is beter dan niets ;)

Uit eten gaan is altijd lastig vind ik, op zich kan het prima als je goede keuzes maakt, maar ik vind het altijd moeilijk. Ik probeer ook 3 keer per week te sporten, doe het dan een uurtje 's avonds. En probeer veel te fietsen, dus als het weer het toelaat ga ik op de fiets naar mijn werk. Is als het meezit toch bijna 4 uur per week :). Verlang wel naar het voorjaar ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hij is goed hè! Was een tip aan het begin van dit topic. Heb gisteren ook weer nieuwe gekocht.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Probeer wat minder koolhydraten te eten, van brood kan ik inderdaad ook wel blijven eten. Ik eet vaak een boterham met ei, vult heel goed! En kwark bevat ook veel eiwit en zorgt ervoor dat je minder snel honger hebt. En drink een groot glas water voor je gaat eten, dan zit je ook sneller vol.

10. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ik heb voor mezelf voor vanavond een maaltijdsalade ipv een pizza, dus dat is al een hele verbetering. Vandaag alleen ook nog een verjaardag dus word een stukje taart of een koekje extra. Brengt elkaar weer mooi in balans :)

Ik heb de weegschaal ingesteld en hij gaf aan dat het vet percentage 34,4 was. Heb alleen geen idee verder wat dat inhoud ;) Moet ik nog even opzoeken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het heel goed wat betreft eten, maar ik sta alweer een paar dagen stil, zo frusterend! Blijf maar rond de 87 hangen. En ik kan het niet laten om telkens te wegen, heel irritant!

Ik moet volgens die calculator tussen de 1500-1700 calorieën eten (ligt eraan hoeveel ik beweeg per week) en ik heb nu een paar dagen 1600 calorieën gegeten. En ook het meeste wel gezond. Dus meer kan ik niet doen. Maar ben toe aan weer wat gewichtsverlies ;). Voel me wel goed en een stuk dunner :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wilde ik daarna nog wat posten, was de site in onderhoud!!! Gelukkig gekopieerd :)

Ik geloof dat rond de 25% gezond is, maar weet het niet helemaal precies. Als je straks op je streefgewicht bent en je vetpercentage is nog (te) hoog, zou je als je het wil verlagen je voeding aan moeten passen en wat krachttraining moeten gaan doen. Als je dat zou willen dus ;)

13. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb ook eeb weegschaal die vetpercentage meet. In het begin lette ik er niet op maar nu wel. Met 77 kg had ik 32% vet en zit nu tussen de 70-71 kg en vet is gedaald naar 26.5%
    Is best snel gegaan (maar ik gebruik wel shakes/repen) dus eet bijna nauwelijks echt vet.

14. zusje84

zusje84 Bekend lid

6 dec 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    In de vloeibare zoetstof zit geen aspartaam, in de poeder wel. Is een slecht goedje...

Ik weet ook dat ik me er gewoon toe moet zetten om 's avonds alles al klaar te leggen. Maar ja, noem me lui. hahaha.

Ik sta deze week al heel de week stil. Van gisteren naar vandaag zelfs weer 3 ons aangekomen...
    Door de vakantie houd ik een wat ander ritme aan en ik eet anders, hoop aankomende week weer te kunnen werken en terug te kunnen naar mijn oude ritme, hopelijk val ik dan weer af.
    Sinds deze vakantie gebruik ik de app van het voedingscentrum. Volgens deze app zit ik goed met mijn koolhydraten en zouten (al zou koolhydraten nog iets meer mogen), ik eet teveel vet en verzadigd vet en te weinig eiwitten en vezels...
    Afgelopen week zat ik op een gemiddelde van 1294 kcal per maaltijd. Ben benieuwd of en hoe dat alles de komende week verandert.

Ik moet dus meer eten, vooral meer eiwitten en vezels (ga maar noten in huis halen om te snoepen), maar wel weer minder vet...

Mijn vetpercentage? Geen idee..

15. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Ja die rooibosthee aardbei-slagroom is echt super! Smaakt hetzelfde als de rooibos honing met een half schepje suiker alleen dan zonder de suiker :)

Ik had het inderdaad nog even opgezocht hoe of wat met dat vetpercentage. Ik wil het liefst 1 keer per week wegen, als ik iedere dag op de weegschaal zou gaan staan wordt ik gek denk ik :p zal dan ook eens kijken wat mijn vetpercentage doet.
    Vandaag zat ik nog onder mijn calorieën doel van 1290. Ga het kolven afbouwen dus dan hou ik straks ook wat meer tijd over om te sporten enzo. De app geeft wel netjes een melding als je 'te weinig' hebt gegeten volgens hem.

16. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Kan me heel goed voorstellen dat frustrerend werkt als je zo goed bezig bent maar het gewicht stil blijft staan!!! Ik stond de afgelopen maanden ook stil en ben nu eindelijk weer onder die 70 en dat doet je dan wel heel goed.
    Hopelijk is er snel weer wat vanaf!!

17. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Vaak heb je een periode dat je stil staat en dat is ook frustrerend.

Gisteren een vis trio vooraf gegeten, zonder de saus en daarna een maaltijdsalade met zalm. Dus erg op de vistoer. Normaal eten we niet zoveel vis dus was wel erg lekker haar.
    Zo lekker wandelen met Jack terwijl hij fietst en vanavond eten we hutspot:D

Wegen doe ik meestal 1x in de week op zondagmorgen, anders ga ik me er ook te veel op focussen.

18. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier vandaag weer gewogen en bijna onder de 70 kg
    Heb een foto gemaakt om de vetpercentage te laten zien. Hij is nu 25.6%. En hij geeft nog andere dingen aan. Bot en kcal wat je moet eten ofzo? Geen idee.

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    ..,

20. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Hallo allemaal !!

Nou tis weer even geleden maar ben jullie niet vergeten hoor ;)

Hier helaas niks meer afgevallen.
    Nog steeds 72 kg ! Pffff frustrerend en heb van het weekend ook.totaal niet opgelet en zwaar gezondigd..
    Straks een kabel halen zodat ik de telefoon.opnde tv kan aansluiten en via youtube kan sporten ;)

Snoopy herken je frustratie meid met niet afvallen ! Maar we geven niet op !!

Roosje wat goed zeg !! Handig zo een weegschaal.

Zijn er hier dames die met havermout ontbijten ? Zo ja wat zijn lekkere recepten ?.

Deel Deze Pagina