Afvallen! Hoe doe jij het?!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door maantje85, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Roosje, dat gaat de goede kant op!

Fayenne , ik eet geen havermout dus kan je helaas niet helpen. Als ik dat doe dan gooi ik er al tonnen suiker bij dus dat soort producten vermijd ik maar;)

Hier wel een goede motivatie te gaan afvallen trouwens want we gaan ons laten voorlichten over een testament e.d. Dus ja het woord trouwen is ook al een keer gevallen. Dat zal niet vlot zijn vermoed ik ( en nog lang niet concreet) maar heb mezelf altijd voorgenomen dat als ik ga trouwen ik 80kg wil wegen.
    Dus moet echt die motivatie blijven houden en goed er op Letten!

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Jaa gaat goed gelukkig voorlopig. Ik ben met 90 kg begonnen in oktober en 19.8 kg afgevallen.. Dus geef nooit op meiden!! Succes allemaal.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Waaaat?! Wat goed! In 4/5 maanden?
    Hoe heb je dat gedaan?

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Jaa klopt.! Ik heb het eerder ook aangegeven.. Door middel van shakes en repen ben ik afgevallen. Heb weight care gebruikt. Ik heb wel af en toe gegeten hoor heb niet heel streng gedaan. :D

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Joehoe ben weer afgevallen!!! Het laagste wat ik woog (een paar weken geleden al) was 86,9. Vanochtend woog ik 86,4! :) Vind het moeilijk om niet elke dag te wegen, ben zo benieuwd of er al wat af is. En ik blijft toch wel gezond eten (ook al baal ik dan wel). Zit de afgelopen dagen rond de 1600 kcal, gister zelfs ruim 1700 en dat werkt denk ik gewoon beter voor mij. Gister wel een uurtje in het bos gewandeld en gesport, dus ik verbrand ze ook weer. Heb van de week een borstspier verrekt (dacht ik pak een wat zwaarde gewicht...), dus kan mijn bovenlichaam niet teveel gebruiken, baalde ik wel van want dan is je keuze erg beperkt qua workouts. Moest ook nog veel hoesten en dat is niet fijn als je borstspier pijn doet! Gelukkig wel bijna over nu het hoesten, eindelijk!

Roosje, netjes hoor je vetpercentage!!! Mijn weegschaal geeft ook je botten, watergehalte en spieren aan geloof ik. Maar dan moet ik het boekje erbij pakken en ik heb geen idee waar die is ;). Wat grappig dat die van jou ook aangeeft hoeveel kcal je moet eten! (denk dat dat het is inderdaad)

Zusje, ik heb ook niet altijd zin om alles klaar te maken hoor ;). Maar als ik het niet doe baal ik op mijn werk ;)

Als je minder vet moet eten, zou ik in ieder geval geen noten gaan eten. Die zijn heel vet! Wel gezond :), maar je kan er maar een klein beetje van nemen. Wat meer volkoren eten en wat vaker een eitje of kwark is al een goed begin.

Sabine, wat een uitvinding he die thee :)

Supi, goed gedaan hoor met het uit eten gaan!
    En het vooruitzicht op trouwen is inderdaad een geode motivatie! Ik ben daarom in 2010-2011 ruim 22 kilo afgevallen :). Nu is mijn motivatie wat meer algemeen, gezond zijn en lekker in mijn vel zitten. Op de korte termijn is mijn motivatie de zomervakantie, wil gewoon in bikini rond de tent lopen zonder me te schamen en wil dan ook gewoon lekker kunnen zitten zonder dat mijn buik in de weg zit.

Fayenne, ook al zo gefrustreerd! Misschien heeft het zondigen wel je stofwisseling wel een boost gegeven ;). Maar inderdaad gewoon doorgaan! We komen er uiteindelijk vast wel!
    Ik eet regelmatig als ontbijt een havermout pannenkoek: 40 gram havermout, 1 ei, 50 ml melk en wat zout. Eet het met een beetje ahornsiroop of poedersuiker. Verder wil ik vanavond appel-havermoutkoekjes gaan maken, als ik tijd heb (maandag is onze schoonmaak dag ;))

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb trouwens in excel een schema gemaakt waarin ik kan zien wat ik per dag 'moet' wegen. Zit wel op schema gelukkig, voor vandaag stond er 87,1 :). Als het meezit weeg ik dan als we op vakantie gaan net onder de 75.

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Goed hoor snoopy, jij gaat ook als een speer. Ja idd geeft die kcal aan maar wow 1600 is echt veel voor mij :D
    Vet gaat idd goed, normale vetpercentage moet volgens mij 25% zijn

8. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Jippie snoopy toch fijn dat er weer wat af is.
    Geeft weer moed !

Welke havermout koop jij ? Ik zag van quakers een pak met 10 zakjes erin zou dat gezond zijn?

Die ahorn siroop is dat te koop in de ah ? Ik ken dat niet.
    Ik ga morgen in me lunchpauze eens kijken ervoor ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Roosje, je zit nu nog met de shakes, maar als je straks weer gewoon gaat eten is 1600 calorieën wel goed. Denk dat je anders tekorten gaat krijgen, zie je ook bij mensen met een maagverkleining.

Ik heb havermout in zo'n blauw pak, de goedkoopste ;). Bij de plus gekocht. Maar gewoon even de ingrediënten bekijken, als er alleen havermout op staat is het alleen havermout ;). Ik heb wel vlokken, als ik een pannenkoek ervan bak maak ik het fijn in de blender, doe alle andere ingrediënten erin en giet het dan zo in de pan. Overnight oats zijn ook lekker, kan je wel recepten van vinden op internet. Gewoon zo havermout met melk wordt altijd wat slijmerig en dat vind ik niet zo lekker. Met overnight oats heb je dat niet. Je hebt nu trouwens ook iets van kellogs, een pak met 5 zakjes, zit ook nog iets anders in dan havermout. Ik vind het erg lekker, maar denk dat gewone havermout net iets gezonder is.

Ik denk dat ahornsiroop wel bij de ah te koop is, maar ik heb het bij de natuurwinkel vandaan.

Ik ga even kijken of ik die havermout-appelkoek ga maken. Even kijken hoeveel werk het is, heb ook wel zin om naar bed te gaan en even te lezen ;)

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ow ja dan heb je idd gelijk. Was ik effe helemaal vergeten. Ik ben helemaal gefocust op de shakes :D nog 5 kg dan ga ik stoppen..

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Roos; heb je ook voor en na foto, aangezien je best veel afgevallen bent, ben er wel benieuwd naar 😁 👍

En hoeveel keer perdag doe shake? Shaken lijkt mij best moeilijk.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hij ruikt heerlijk, morgen proeven!

13. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    En was het lekker snoopy?

Gisteren weer gesport en helaas stiekem op de weegschaal gaan staan. Ik gewoon dik een kilo bijgekomen!
    Nou blijf ik maar positief en geef het sporten maar even de schuld. Zal eerst wat meer spieren kweken en dan afvallen hoop ik:)

14. Sabine1305

Sabine1305 Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.635
    0
    36
    Vrouw
    Nagelstyliste
    zuid-holland
    Oh dat is wel balen Supi! Maar volhouden hoor, het gaat er ook weer af ;)

15. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Lilaa, jaa ik heb fotos maar ga het later plaatsen :D

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja was lekker! Had het wel knapperiger verwacht. Maar in ieder geval een erg gezond tussendoortje (zit in: havermout, appel, kokosolie en ei). Als deze op is ga ik weer bananenbrood maken (met ook noten en rozijnen) ook erg lekker vind ik!

Balen dat je bent aangekomen! Maar door sporten houd je vaak ook wat meer vocht vast.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vanavond ga ik hardlopen, mijn man vindt het irritant dat hij telkens naar boven moet omdat ik beneden ga sporten ;). Dus dan ga ik maar naar buiten :). Ga wel rondjes rond/door de straat rennen aangezien het dan al donker is. En hoop dat het droog is dan :)

Vanochtend weer wat eraf, weeg nu precies 86. Vetpercentage is ook weer gedaald :). Op naar de 10 kilo eraf! (nog een halve kilo :))

18. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Al een tijdje niets meer geschreven.. Maar hier ben ik weer!! :)

Jullie gaan echt super goed..

Ik zag trouwens dat ze nu ook ahornsiroop bij de aldi hebben (in de folder gisteren). Misschien een tip?

Roosje vind je het makkelijk vol te houden, ik zou zoveel gaan missen..

Supi, je gewicht kan door zoveel oorzaken fluctueren, maak je daar maar niet te druk om.

Ben zelf totaal niet meer bezig met lijnen, ik eet wel veel minder, snack zelden en kies veel meer gezonde producten. Maar ik voel me gewoon niet zo lekker, al 3 weken flink verkouden met keelpijn en hoofdpijn, sporten is gewoon niet vol te houden. Heel frustrerend.. Nu wacht ik mn nod af, hopelijk ben ik dan zwanger, zo niet dan maar weer sporten (als ik dan eindelijk weer fit ben.)

Vanochtend wel even op de weegschaal gestaan en was in anderhalve week tijd toch weer 800 gram afgevallen! Iets is beter dan niets! :) 74 rond.

19. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Snoopy goed hoor super zeg. En sporten nog ook.

Suzanneke ja ik hou het wel vol. Ben er al aan gewend eigenlijk. Zoek niet meer naar eten :D trouwens vandaag 69.6 kg dus dat is -8 kg hier
    Normaal is het -20.4 kg

Melaniie: 58.4 kg. Doel: 53,0 kg. Afgevallen: 1.8 kg
    Wondertjeinmaak: 74.1 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 5.8 kg
    Alizee: 62,0 kg. Doel: 57,0 kg. Afgevallen: 2 kg
    Bloempjeroos: 64,5 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 2,5 kg
    Suus1983: 81,5 kg. Doel: 72,0 kg. Afgevallen: 1,0 kg (?)
    Nijntje1984: 62,2 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 4,3 kg
    Snoopy1979: 95,5 kg. Doel: 70,0 kg. Afgevallen: 8,6 kg
    Roosje24: 77,6 kg. Doel: 65,0 kg. Afgevallen: 8.0 kg
    Draak86: 88,0 kg. Doel: 75,0 kg. Afgevallen: 4,6 kg
    Suzanneke: 74,8 kg. Doel: 65,0 kg. Afgevallen: 5,2 kg
    Fayenne : 72 kg. Doel 65 kg. Afgevallen : 6 kgy
    Sabine1305: 69,8 kg. Doel: 60kg. Afgevallen: 1,1kg
    Zusje84: 71,8 kg. Doel: 58 kg. Afgevallen: 3,9
    Supi: 91,5 kg. Doel: 80 kg. Afgevallen: -
    Esther1991: 81kg. Doel: 74kg. Afgevallen: 1kg

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hardlopen ging best goed! Heb rustig aan gelopen, soms ook een rondje wat harder gelopen en ook gewoon gewandeld. Heb 3.5 km gelopen in een half uur. Vandaag en misschien morgen even rust, wel op de fiets naar mijn werk weer vandaag, is toch weer bijna een uur beweging :)
    Eet vandaag wat minder, komt toevallig zo uit (druk op werk), maar denk dat het ook wel eens goed is. Neem de afgelopen dagen rond de 1700 calorieën. Zit vandaag op 1400 ongeveer, misschien komt er nog wel een beetje bij. En dan morgen weer normaal.

Deel Deze Pagina