Wondertjeinmaak: 74.1 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 5.8 kg Alizee: 62,0 kg. Doel: 57,0 kg. Afgevallen: 2 kg Bloempjeroos: 64,5 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 2,5 kg Suus1983: 81,5 kg. Doel: 72,0 kg. Afgevallen: 1,0 kg (?) Nijntje1984: 61,7 kg. Doel: 60,0 kg. Afgevallen: 4,8 kg Snoopy1979: 95,5 kg. Doel: 70,0 kg. Afgevallen: 10,6 kg Roosje24: 77,6 kg. Doel: 65,0 kg. Afgevallen: 10.4 kg Draak86: 88,0 kg. Doel: 75,0 kg. Afgevallen: 9,8 kg Fayenne : 71,5 kg. Doel 65 kg. Afgevallen : 6,5 kg Sabine1305: 70,9 kg. Doel: 60 kg. Afgevallen: 5,1 kg Zusje84: 71,8 kg. Doel: 58 kg. Afgevallen: 5,2 kg Supi: 91,5 kg. Doel: 80 kg. Afgevallen: 0,2 kg Esther1991: 81 kg. Doel: 74 kg. Afgevallen: 1 kg Mama tuttebel: 88,1 kg. Doel: 65 kg. Afgevallen 8 kg Cosy: 79 kg. Doel: 68. Afgevallen 7.8kg Zeilbootje: 67 kg. Doel: 64 kg. Afgevallen: 1 kg.
Beterschap allemaal! Wat vervelend die virusjes! Fijn dat je afgevallen bent Sabine! En zeilbootje ook natuurlijk! Hier niet meer gewogen.. Ik ga eens proberen om zo koolhydratarm mogelijk te eten.. In de ochtend als ik wakker word dan heb ik namelijk wel het figuur wat ik wil... Maar in de middag en avond heb ik dan opeens een dikke buik alsof ik 3 maanden zwanger ben.... Misschien dat dat met zo min mogelijk koolhydraten eten wel gewoon weg blijft.. Dan hoef ik alleen nog strakker te worden en dan ben ik klaar! Zijn er meer dames hier die koolhydraatarm eten? Het is voor mij nog allemaal nieuw. Ik las er vanmiddag over hier op het forum en wil het aan de hand van haar verhaal een kans geven!
Koolhydraat arm, dat heb ik in mijn eerste maand gedaan. Daarna begonnen de champignons, tomaten, huttekase en het rode vlees me tegen te staan. Nu let ik er wel zo op dat ik regelmatig lunch met een salade of soep ipv brood en savonds soep of vis/vlees en een berg groenten eet. de aardappels en pasta eet ik dan niet of maar een kleine hoeveelheid. Dan is het goed te doen vind ik maar dat noem ik niet meer koolhydraatarm, meer gematigd. Je valt er trouwens wel goed van af in de buikregio, van dat koolhydraat arm eten Gewoon een paar weken uitproberen, dan weet je vanzelf of het voor jou werkt
Ik doe de crunch voor de bovenste/middelste buikspieren. Kruislings voor de zijkanten en de benen in de lucht voor de onderste buikspieren en die laatste is voor mij het hardste nodig. De squats doe ik vanwege een blessure direct boven mijn knie om die spieren aan te sterken met hopelijk als resultaat minder pijn.
Zo doe ik het ook. Echt koolhydraatarm is niks voor mij. Als je dan een keer zondigt vliegt de weegschaal ook meteen omhoog is mijn ervaring (en las dat wel vaker ook van anderen) Je moet heel strict zijn en ik vond het veel te beperkend. Op Facebook heb je trouwens wel een fijne groep waar heeel veel tips enzo voorbij komen: https://www.facebook.com/groups/317215338379249/?fref=ts
Aawh thnx! Dus jullie ontbijten en lunchen koolhydraatarm en in de avond eten jullie wel wat rijst, aardappels of pasta ofzo? ik wil namelijk niet dat de kilo's er wel weer aanvliegen en het moet natuurlijk wel vol te houden zijn!
Ik ontbijt vaak met lijnzaadcrackers (die maak ik zelf met gebroken lijnzaad... 3 eetlepels lijnzaad, wat water, eventueel kruiden erdoor die je lekker vind en dat dan 20-25 minuutjes in de oven) Daar zitten bijna geen koolhydraten in. De Wasa vezelrijk crackers eet ik ook vaak. Ik probeer wel wat op de koolhydraten te letten omdat ik anders altijd maar honger blijf houden maar vaak eet ik toch wel rond de 35% koolhydraten. In de avond eet ik bijna altijd wel iets van rijst, pasta of aardappeltjes hoor. Maar niet meer zo'n giga bord vol Ik had een collega die al jaren koolhydraatarm at, ze hield dat ook heel goed vol maar ik wil wel gewoon een beetje 'normaal' mee kunnen blijven eten met dingen...
Ik ben nu koekjes van kokosmeel aan het maken (deze: eet clean koekjes van kokosmeel & cacao nibs | Eet clean ) Ze staan nu in de oven, hoop dat ze smaken straks
En hoe smaken ze chiggy? Ik ga eens kijken voor die crackers! Ik heb vanochtend een omelet met tomaat en een hele zak soepgroente gemaakt en in de middag heb ik tonijn, bloemkool en broccoli gegeten.. Gisteren avond at ik gekruid mager rundergehakt met broccoli, creme fraiche en kaas maarr.... Volgens mijn man stink ik echt uit mijn mond?! Heb al een aantal keer mijn tanden gepoetst, zit de heledag met kauwgom in mijn mond maar het helpt allemaal niet. Nu heb ik net op internet gekeken en dit schijnt dus een bij effect te zijn van koolhydraatarm eten?! Ik ben wel van plan om net als jullie het te gaan combineren met in de avond wel gewoon een beetje rijst of aardappels.. Maar die stank gaat dan toch wel weg he?! Schaam me kapot 😳 hadden jullie dit ook?
SDonya, ik heb dat ook vaak gelezen. Ik heb nooit zo weinig koolhydraten gegeten dus geen ervaring mee maar volgens mij is het heel normaal, helaas. De koekjes waren een beetje droog, niet echt een succes
Jammer! Ik heb eergisteren hele lekkere havermout muffins gemaakt met rozijntjes, appel en kaneel! Ja nou ik vind het leuk als het goed werkt maar als dit blijft dan is dit echt niks voor mij.. Als ik ergens niet tegen kan dan is het mensen die uit hun mond ruiken.. En nu ben ik het zelf dus gewoon🙊
Hoe ik het doe? Een beetje onorthodox 😳 Geen tot weinig koolhydraten en elke dag een uur cardio. Ik drink 3 flesjes water van 750 ml en doe nu expres alles lopend en neem voortaan de trap. Ik drink elke dag 2 glazen van 300 ml whey proteïne gemengd met water ipv melk en (oké dit is ranzig) voor de hoognodige vitamine boost blend ik rauwe andijvie/boerenkool/spinazie of groene kool met water en drink dat in 1 x op. Dat is dan mijn tussendoortje. In plaats van suiker gebruik ik sacharine. Aspartaam (zoetjes) vind ik heel smerig
Let wel, je lichaam heeft bepaalde voedingsstoffen nodig in bepaalde hoeveelheden. Ik sport niet. Maar houd alles bij in de app van het voedingscentrum. Onder de 1700 calorieën val ik af. Boven de 2000 kom ik aan. In de grafiek kun je precies zien of je teveel, te weinig of voldoende van iets binnen krijgt. Ik weeg me ook iedere dag, vind ik zelf gewoon handiger. Kennissen zijn met koolhydraatarm erg veel afgevallen, maar zodra je maar weer een beetje er van eet....hoppa het zit er meteen weer aan. Je kunt ook beter geen diëten volgen, want als je dan weer aankomt en dat dieet weer wilt volgen, werkt het vaak niet meer omdat je lichaam er immuun voor is geworden.
Havermoutmuffins zijn idd lekker! Die ga ik ook weer eens maken Mijn menu van vandaag: O: lijnzaadcracker met kaas T: La vache qui rit kaasje L: 3 Wasa vezelrijk crackers met 1 hele avocado (guacamole van gemaakt ) T: 2 koekjes van kokosmeel A: Pilav en kip, alleen de groente weet ik nog niet, zo ff kijken wat ik nog heb
Ik kreeg net opeens hele erge hoofdpijn en misselijk gevoel... Jeetje lijkt wel of me lichaam ging afkicken ofzo! Ik heb nu een bakje magere kwark met verse bosvruchten, noten en rozijntjes gegeten en ik voel me meteen stukken beter.. Mijn menu vandaag is: O: grote omelet met 1 zak soep groenten en halve zak prei M: bloemkool, broccoli en tonijn A: zalmfilet, 1,5 groente medallions, een bord tonijnsalade en nu dus een bakje kwark met bosvruchten, noten en rozijnen. Tussendoor water en groene thee
Hier ook eens dat koolhydraatarme dieet gedaan (17 dagen dieet, ofzo?), maar inderdaad vervelende geur uit mijn mond en daarom ben ik er toen mee gestopt. Nu probeer ik gewoon te matigen, maar niet een bepaalde voedingsstof over te slaan. Ook omdat ik borstvoeding geef en denk dat ons kleintje alle verschillende dingen nodig heeft. Wat ik wel merk is dat ik op de dagen dat ik werk veel minder snoep, dan kan ik alleen eten wat ik meeneem omdat ze geen snoep verkopen hier!
Goedemorgen! Zeilbootje, dat scheelt wel he. Ik heb thuis nooit snoep in huis, maar hier op m'n werk stond altijd een enorme snoeppot. Dan snoepte ik juist meer dus, elke keer als je de keuken in liep zag je al dat snoep Godzijdank is de snoeppot weggehaald Het afvallen gaat erg langzaam hier, terwijl ik niet zondig ofzo. Ik weet dat dit soort periodes af en toe voorkomen maar vind het altijd zo demotiverend. Hoop dat het gewicht snel weer wat naar beneden gaat
Goedemorgen, Mag ik hier (weer) ook meeschrijven? De groep was vrij groot in het begin, waardoor ik ben afgehaakt, maar schrijf nu weer graag mee! Ik ben in januari begonnen met 84 kilo en zit nu op 74,5! Nu wel veel strenger dan in het begin. Ik sport sinds 1 maart elke avond een half uurtje (begon met 15 min per dag touwtje springen, nu doe ik ook een workout daarbij). @Sdonya, die geur is normaal.. ik zou iets minder snel afkicken. Als je gewend bent aan 2 brood maaltijden en aardappels/rijst, dan is ineens stoppen afkicken. Ik heb dit geleidelijk gedaan en had veel minder last van nare geurtjes. Eerst ontbijt brood geschrapt, toen lunch en aardappelen. Rijst/quinoa en fruit eet ik nog wel. Mijn menu van vandaag: O: 2 crackottes met kipfilet en rauwe ham T: zonnatura notenreep L: wortelpaprika soep met een salade T: blauwe druiven A: bonenschotel met gehakt (kikkererwten, kidneybonen, tomaat en kruiden). Kom ik ongeveer op de 1200 calorieën. Ik drink enkel water en thee.
Welkom missym en succes met afvallen. Je bent al goed op weg! Gisteren toch nog mijn gewone oefeningen gedaan en lekker lopend naar het nieuwe winkelcentrum geweest, ongeveer 3 kwartier van huis geweest. Dus toch nog een beetje beweging. Vanmorgen al een half uurtje op de hometrainer gezeten dus we zijn weer goed op weg Ben heel benieuwd of het me lukt om 0,8kg in deze week kwijt te raken zodat ik op de 65kg of heel misschien 64,9kg zit Zou wel lekker zijn! Over ruim 4 weken ben ik jarig dus het weekend daarna vier ik mijn verjaardag, het zou dan wel fijn zijn als ik weer in mijn normale broeken pas. De kleine meid is dan onderhand ook al 7 maanden oud. Aan het gewicht ligt het in ieder geval niet, want aan het begin van de zwangerschap woog ik 68kg en kon mijn broeken toen nog aan, alleen wat krapjes. Dus helaas is het toch echt de buik die weer eens in de weg zit.