Veel sterkte zusje! Ik zal het recept voor de havermout koekjes vanavond even opzoeken, zit nu op mijn werk. Ben trouwens vandaag bezig met de laatste dag van level 1 van de 30-day shred. Tussendoor ook nog 2x per week gesport. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt!
Jeetje zusje, sterkte! Hier sinds maandag weer begonnen. Soms ben ik echt even de draad kwijt welk dieet ik nou moet doen, hoe ik het moet aanpakken etc...... Nu sinds november 9 kilo kwijt, maar ik moet er nog 5 om op startgewicht te komen en dan nog 2 om op ideaal gewicht te komen, of eigenlijk liever nog 5..... Volgende week trouwjurken passen en ik baal enorm dat ik nog niet op mijn startgewicht ben. Van de week bedacht maar Atkins te doen ofzo, maar dan heb ik de hele dag enorme honger, dus dat werkt ook niet. Bah. Zit dus even in twijfelmodus.. Ben wel weer meer aan het bewegen... Gister: O: spiegelei met kaas T: niks L: 2 boterhammen met filet american en een kleine salade met rosbief T: 1 bastogne koek A: Aspergesoep en daarna fricandeau, sperziebonen en 2 aardappelen T: 1 blokje pure chocolade Vandaag: O: 2 crackers van LU cracotte volkoren, 1 met filet american en 1 met kipgrillworst en boter T: 2 nectarines L: tomatensoep en 2 crackottes met filet american T: amandelmelk met chiazaad en kersen A: salade met kipfilet T: 1 blokje pure chocolade
Hey missym, gebruik je ook een calorieënteller? Ik volg geen dieet, tel alleen de calorieën en dat werkt voor mij echt super goed. Dan is het straks ook niet zo dat ik aankom omdat ik normaal ga eten. En je weet uiteindelijk wel wat een hoeveel je per dag mag en kan eten. Hopelijk zit je snel op je gewenste gericht en de jurk kan altijd ingenomen worden veel plezier met het passen! Gaaf hoor!! Alleen sinds afgelopen woensdag tel ik even niet meer. Vanaf woensdag t/m zaterdag 'vrij van afvallen'. Zondag weer beginnen, met mijn verjaardag en zaterdag feest dus even geen zin om te stressen en ga morgen voor het eerst taart bakken dus dan wil ik ook proeven. Heb het de afgelopen tijd goed volgehouden dus nu even puur genieten.
Ik gebruik inderdaad myfitnesspal, en tel idd de calorieën. Ik ben gewoon veels te ongeduldig.. Dat is denk ik het grootste probleem. Af en toe mag je best genieten van sommige dingen! Alvast een fijne verjaardag
Hihi ik snap het wel hoor!! Zou ook het liefst binnen 1 week alles kwijt zijn bij wijze van spreken. Ik ben toen een jaar ongeveer voor de bruiloft gestart met sporten en afvallen. Woog toen 72kg voor ik begon een woog voor de bruiloft 58kg, maar ik had toen thuis geen weegschaal dus kon me niet vaak wegen waardoor je geen idee had van hoe snel het ging. Ga ik zeker doen, dankjewel!
Nou de gyn had geen goed nieuws.... Het vruchtje zit er nog, maar geen hartactie meer. Nu hopen dat alles doorzet aangezien ik wel spontaan ben gaan bloeden. Ander moet ik gaan liezen voor medicijnen of curettage. Heb met beide helaas al ervaring, dus liever niet meer. Heb me daarnet met boodschappen doen helaas niet in kunnen houden en heb chocolade gekocht, gelijk zo'n grote reep van 200 gram waarvan de helft al bijna op is.
Recept havermoutkoekjes: Prak 1 banaan fijn tot het een papje wordt. Meng er havermout, noten, lijnzaad (geweekt in water) en gojibessen (geweekt in water) door. Of eigenlijk alles wat gezond is en je denkt dat er lekker door is. Hiervan een deeg mengen wat nog een beetje plakkerig is. Als het te droog wordt kan je nog een banaan of wat water toevoegen. Vervolgens maak je er koekjes van die je op een bakplaat in de oven legt. De oven moet zijn voorverwarmd op 180 graden, het duurt ongeveer 20 minuten voor ze lekker bruin zijn. Af laten koelen en klaar!
Zusje jeetje wat vervelend allemaal... snap dat je wat chocola hebt gehaald. Hopelijk kan je het wel snel weer oppakken. Gaan ze nog onderzoeken doen naar de miskramen? Missym, eet je niet te weinig? Het lijkt zo weinig! Ik ben weer een paar dagen de fout in gegaan en dacht dat het vandaag ook niet zou lukken, omdat we opeens een dagje weg gingen. Maar het ging zowaar goed! Ook nog een beetje bewogen, heb met de jongste skelter gereden . Bananenbrood staat in de oven, heb van de week pure chocola 70% gekocht, erg lekker maar het is al snel teveel en dat is ook precies de bedoeling . Nu nog erbij sporten... Deze week avondvierdaagse, niet echt sporten maar wel weer beweging. Daarna weekendje weg, ben van plan om gewoon goed verder te gaan, hoop dat het lukt. Gaan wel een keer uit eten en wil dan wel lekker eten, maar verder ga ik proberen me in te houden . En we gaan lekker wandelen, gaan naar Texel, zo mooi wandelen daar!
Hier ook pure chocolade om af en toe toch iets te kunnen. Mij wel enorm misdragen afgelopen weekend, nou ja.. een extra boterham op zaterdag en zondag bbq.......... Vrijdag 73,8 en vanmorgen 75...... Godver! Vandaag gaan we er maar weer tegen aan. Ik denk niet dat ik te weinig eet, Snoopy... Vandaag: O: 2 boterhammen, 1 kaas, 1 boterhamworst + cappucino met 2 suikerklontjes T: druiven L: aspergesoep + 2 lu crackottes met smeerkaas T: Banaan A: bietjes met aardappelen en hamlappen Dan zit ik aan 1309 calorieën volgens mfp..
Ik ben afgelopen zaterdag niet meer op de weegschaal gaan staan. Vorige week natuurlijk heerlijk uit eten geweest en zaterdag mijn verjaardag gevierd. Heel raar gegeten en me ook niet echt ingehouden dus ik zie het zaterdag wel, wat ik ben aangekomen Ik weet niet of het door de rare dagen komt, maar ik blijf nu al een paar dagen continue een "trek" gevoel houden. Het is geen echt hongergevoel maar het is wel super irritant, want je denkt dan wel de hele tijd aan eten. Ga proberen vandaag zo min mogelijk tussendoor te pakken en zo iedere dag weer wat strenger. Dan moet dat hopelijk wel goed gaan. Lichamelijk zit ik ook even niet helemaal lekker in mijn vel, wat hoofdpijn, pijn in mijn heup en knie, dus doe het ook even rustig aan met het sporten. Merkte wel heel goed aan mijn lichaam dat wat ik normaal gesproken eet niet genoeg is als ik wat drukker in de weer ben.
Missym, is op zich niet heel weinig nee. Maar persoonlijk zou ik wel wat meer eten, ik zit zelf altijd tussen de 1500-1700 calorieën en val dan ook prima af. Sabine, hopelijk valt de schade mee! Als ik op een verjaardag ofzo wat meer eet, heb ik daarna ook altijd de neiging om meer te gaat eten. Even wat rust inbouwen als je al een tijdje bezig bent is prima. Zorg alleen wel dat je het na een weekje ofzo weer opppakt (als het lichamelijk gaat). Dat is mijn valkuil namelijk Vanochtend teff pannenkoekjes gemaakt, echt heerlijk! Lekker dan met havermout vind ik. Verder heb ik teff nog niet gebruikt, wil van de week pap ervan maken, ben benieuwd hoe het smaakt. En ik wil volgende week een gezonde brownie gaan maken (met dadels en zwarte bonen, ben erg benieuwd!)
Gisteren toch nog 20 minuten op de hometrainer gezeten ipv 30. Maar beter iets dan niets. Vandaag moet ik nog, maar even wachten tot mijn dochter stil is/slaapt. Het trek gevoel wordt al wel iets minder. Maar misschien moet ik maar overwegen om iedere dag 1 crackertje meer te gaan eten. Dan zit ik aan 4 crackers, 1 soepstengel en 1 stuk fruit als voeding overdag. Dat is niet veel. Zodra ik op gewicht wil blijven mag ik rond de 1700 calorieën gaan zitten had ik even gespiekt, maar ik ben er nog niet dus voorlopig nog de 1210.
@Snoopy, ik denk dat dat heel erg aan je huidig gewicht ligt. Hoe minder je weegt, hoe minder calorieën je mag. Ik weeg nu 74kg en om op gewicht te blijven mag ik er 1700/1800. Ik probeer tussen de 1200 en 1400 uit te komen, maar dat soms is erg moeilijk. Vandaag: O: 2 boterhammen, 1 kaas, 1 smeerkaas en een cappuccino T: 2 nectarines en een volkoren ontbijtkoek L: aspergesoep en een kaastosti T: volkoren ontbijtkoek A: asperges met ham en ei en een sausje evt een stukje vlees T: een stukje pure chocola, of niks Kom ik vandaag ook weer rond de 1300-1400.
Ik moet rond de 1300-1400 kcal eten om af te vallen. Ik ben 1,70 & 70 kg en sport verder niet. dat scheelt ook natuurlijk Mij menu voor vandaag O: 4 Wasa vezelrijk crackers met kaas, zuivelspread, kip, smeerkaas T: Gekookt eitje L: 4 Wasa vezelrijk crackers met kip, roomkaas, smeerkaad T1: 10 gram walnoten T2: 250 ml yoghurt met 200gr aardbeien Avondeten weet ik nog niet, ik denk iets met avocado en kip.. de avocado moet eigenlijk wel op want hij is erg rijp. Misschien wil ik dit wel eens proberen, ben benieuwd of het lekker is! http://www.lekkeretenmetlinda.nl/avocado-met-ei-uit-de-oven/
Toen ik eerder veel was afgevallen zat ik altijd rond de 1400-1500, woog toen uiteindelijk 66 kg. Lijkt me gewoon echt heel weinig, 1200 calorieën en lijkt me dan ook dat je snel voedingsstoffen gaat missen. Maar sowieso zo heel weinig eten, ik kan dat niet Avondvierdaagse gisteravond trouwens vrijwel droog gehouden, paar druppels gehad. Ziet er zoals het er nu naar uitziet ook weer gunstig uit!
Mijn menu van vandaag: O: teff pannenkoekjes met beetje poedersuiker T: appel, cashewnoten en 1 belvita koek L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei en vruchtenhagel T: paar zoute zonnebloempitten, banaan, 2 snoepjes A: wrap met gehakt en paprika T: ? waarschijnlijk een snoepje tijdens de avondvierdaagse, en later een stuk pure chocola, misschien een koekje bij de thee Kom dan op ongeveer 1700 calorieën.