Nou mensen wat is nou een goed dieeet voor mezelf. Ik zal even wat over me zelf vertellen, Ik ben 32 jaar jong en weeg nu denk ik 94 kilo, (ik merk dat ik dikker wordt laatste paar maanden, ook niet zo gek veeel stress gehad) ik ben 1,68 dus niet groot en zeker veeels te zwaar. Ik drink graaag cola ligt, doe dit nu al veeeeel minder, maar is meer noodzaak als dat ik zou willen, Ik zoek dus een manier wat goed vol te houden is, ik ben een emotie eter, en de laatste tijd veel emoties gehad, en dus alles wat ik maar kon vinden at ik op, en dat was niet veel maar goed je vind altijd wel wat als je wil. er is wel een maar, het moet dus met een beperkt budget, hoe beperkt weet ik nog niet maar dinsdag komt de bewindvoerder, we zijn deze week toegelaten tot de wsnp, dus veel stress van me af gevallen. ik drink ook graag crystal clear pakken. krijg ik vaak van mijn mams, heerlijk spul ik weet dat men zegt dat light niet goed is, maar ik ben de zwangerschap heel veel aangekomen omdat ik toen geen ligt producten meer mocht, en vloep ik groeide met de week, terwijl ik alleen het drinken had vervangen van ligt naar gewoon. ik drink nu dus weer alleen ligt. maar ik weet dat ik te veel eet. ik ben dol op brood, dus dokter visser werkt hier niet. ik ben dol op zoet, als ik dat niet eet voel ik me broerd, ja ik moet er door heen. we eten 3 keer per week aardappels gemiddeld verse groente lang niet altijd, we eten 2 keer per week pasta minstens, en de andere 2 keer eten we brooddagje,of soep of ovenschotel, of iets dergelijks, tis net hoe en wat we hebben, laatste maanden gewoon veels te ongezond gegeten, fruit is er vaak niet, athans niet wat ik lust, ook met budget te maken, Nou goed, wie weet een goed dieet met wat recepten erbij, die financieel niet veelk osten, en toch gezond zijn en ik ga afvallen, want ik voel me nu een olifant, en ben niet gelukkig met mezelf, en wil daar weer aan werken, fitniss zit er niet in geen geld voor, we wonen in de polder buitenaf dus met de kleine wandelen doe je hier niet, niets aan, en nog niet veilig ook met de vrachtwagens die vlak langs je heen jagen, ik wil wel sven 2 keer per wek met de fiers naar de PSZ brengen dat is dan 24 km per week, verder is er weinig te bewegen, en ben te gemakzuchtig om het thuis door te zetten zeg maar,
Misschien klinkt t stom, maar gewoon meer verbranden dan dat je eet. Je hebt echt geen dure optimel of dieetproducten nodig! Gewoon elke dag bewegen, wandelen/fietsen en ontbijt-lunch-avondeten. Probeer wel genoeg groente en fruit te eten en dan evt het vlees te laten ivm kosten. Of als je een keer vlees hebt, maar wat niet zo slank is (speklappen? Ham uit blik? Noem maar een zijstraat) dan sla je over, of neem je een klein stukje. Alle beetjes helpen! Succes!
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/349465-nou-goed-dieet-ontbijt-brunch.html hier staan al veel tips in. bewegen idd fietsen, touwtje springen, hoala hoepen, pilates oefeningen (staan wel op you tube) en stevig lopen indien mogelijk als je man bv thuis is en jij alleen weg kan.
Mag ik eerlijk zijn? Ik vind je verhaal wel erg makkelijk... Je woont in de polder schrijf je, dus wandelen is er niet bij? Geen enkele weg, veldweg desnoods waar geen vrachtwagens komen en waar je stevig kunt doorlopen, een uur per dag? Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Verder: aardappelen eten is geen probleem, pasta en rijst vervang je door volkoren variant, brood eet je alleen volkoren of meergranen en verder veel verse groenten. Fruit eten kun je leren (als je daar het geld voor hebt) en terzijde maar: eet je kind dan ook geen fruit en groenten? Waar een wil is, is een weg, zo is het gewoon. Ik ben net zelf 25kg afgevallen, heb wel een 12 weken programma gevolgd bij een diëtiste en heb een sportschool-abonnement, maar gezonde en magere recepten staan gewoon online, als ik niet kon sporten ging ik wandelen of fietsen en het afkicken van de zoetigheid, daar moet je gewoon doorheen, heb ik ook gehad. Na een week of 3-4 ben je eraan gewend, gewoon volhouden... Wat ik al zei: beetje doorzetten en als het begin er is, gaat het steeds makkelijker. Succes.
Geen idee of ik het hier mag plaatsen maar bezoek eens de weegclub ( google even op weegclub.nl ) Daar staat heel veel manieren op en ze helpen je daar erg goed!
groente en fruit kan je wel goedkoper op de markt kopen. Voor 10 euro heb je een paar tassen vol. Afvallen is niet makkelijk en je zult er echt moeite voor moeten doen en dingen moeten laten, en meer gaan bewegen. Desnoods zoek je filmpjes op op youtube en ga je staan gymen midden in je kamer o.i.d. Een stuk buiten lopen met je kindje in de wagen en gaan met die banaan. Er is vast wel een weggetje of iets waar je een stuk kunt lopen. Is toch heerlijk die frisse lucht en ook gezond voor je kindje. Als je aardappels eet, neem dan zo veel mogelijk groente en een stukje vlees, en wat minder aardappels. Bij weightwatchers zeiden ze dat je ongeveer de hoeveelheid groente moet eten als 2 vuisten, dat is best wat. Als je tussendoor trek hebt, neem dan een stuk fruit of groente als een wortel, komkommer, tomaat o.i.d. En veel drinken. Ga water drinken of drink thee. Dat is makkelijker. En leer het drinken zonder suiker of zoetstof. Het is wennen, maar daarna lust je het niet eens meer met suiker. Veel succes en doe je best!!
Stoppen met al die light troep, vervangen voor water en (groene) thee en je hebt gelijk geld over voor groente en fruit Je bent dol op zoet zeg je en als je het niet krijgt voel je je beroerd. Dat is heel normaal, afkicken heet dat Brood is gewoon hartstikke gezond, mits je volkoren neemt en verantwoord beleg op doet.. Daarbij is beweging gewoon een vereiste, ga je je ook fijner van voelen in je koppie! Maar ik denk dat het voor jou gewoon heel erg belangrijk is dat je eerst met je psyche en doorzettingsvermogen aan de gang moet, want als ik het zo lees wil je wel afvallen, maar er het liefst zo weinig mogelijk voor doen....
Klopt ik wil ook graag bewegen ik woon aan een buiten weg waar ik elke kand op 3 km moet lopen voor ik bij een fietspad ben , onze buren (zit 1 huis tussen) hebben een transport bedrijf dus heel de dag rijden (nee scheuren) er vrachtwagens langs, doodeng vind ik dat met die kleine die zo snel is, dus wandlelen doe ik hier echt niet, in de wandelwagen wil sven al lang niet meer, en fietsen ga ik dus 2 keer per wee doen. touwtjespringen haha heb net het springtouw opgezicht en klaar gelegt, zag dat bij hollands got talent en zij tegen manlief god dat kan ik wel gaan doen, dus die ligt klaar. hoelahoepen kan ik niet meer, pfff zo stijf ben je dan na al die jaren, je kan wel zeggen vervangen voor water, maar dat krijg ik gewoon niet weg heel de dag door, en de christal clear krijg ik daarom van mams, weet dat ligt slecht is maar ben daardoor eerder 20 kilo afgevallen 5 jaar geleden maar toen reed ik ook nog 5 keer per week fanatiek 2 paarden, plus de verzorging eromheen, dus toen had ik veel beweging in combi met thee met zoetjes en colaligt, dat was het enige wat ik toen dronk, volkoren brood eten we zo wie zo, en dat het afkicken is weet ik wel, maar pff vind het zooo moeilijk om door te zetten als ik alleen thuis ben, ik weet zelf heel goed dat voor sommigen makkelijk klinkt hoor, wou dat het zoo makkelijk was, scheel dat er veel spanning van me afgevallen is, dus daarom wil ik er nu ook tegen aan gaan in combi met het mooie weer, dat geeft energie. ik vroeg vooral voor recepten, ben een slechte keukeprinses, en denk men heeft vast ezonde tips qua respeten, dat is wat ik zoek, en denk wie weet, er zitten hier dames die er veel van weten ben ik nu achter via dat andere topic, heb ik dus al we wat goede tips uitgetrokken. super. maar goed ik wil echt graag gaat me ook echt lukken, zal eens op internet speuren verder, thnx (oja voor de gene die het niet kan voorstellen dat ik hier echt niet veilig kan wandelen prima hoor, tis echt zo, waarom kan je dat niet gewoon aannemen?)
Hoi, Ja afvallen is zoooo vreselijk moeilijk, weet het als een van de beste ben nu een heleboel kilo's kwijt en ben er nog lang niet. Maar afvallen is echt puur doorzettings vermogen. Je schrijft dat je een emotie eter bent, misschien is het goed om naast het lichamelijke ook dat stukje aan te pakken. Want zolang het niet goed in het koppie zit wil het vaak lichamelijk ook niet. En misschien een tip voor jou (voor mij werkt t wel ) is ga een tijdje flink bewegen voor je gaat eten, want dan is je verbrandings motor op gang en verbrand je dus wat je op eet en misschien meer. Ja sportscholen zijn duur, maar elke vorm van beweging is goed natuurlijk, tikkertje met je kindje, uhm rondjes rennen om het huis, ik zeg maar wat want snap best dat je niet wil wandelen met al die vrachtwagens. Recepten, ik ben ook een brood eter, lekker is dat he en volkoren brood is inderdaad het beste. En dan nog kijken wat je er op doet. 30+ kaas, kipfilet, en dat soort dingen. En het dan een beetje lekker maken met een tomaatje en komkommer ofzo (zijn vaak ook niet zo duur) En voor koken zijn vaak wok gerechten vaak lekker mager en goed te eten. En misschien eens met een dietiste praten (zit vaak wel in je zorgpakket, dus kost vaar een paar keer niks) voor ideen wat je wel en niet mag eten. Heel veel sterkte en als je het echt wil dat lukt het je ook
Pak dan de auto of fiets en rij ergens naar toe en ga van daaruit lekker wandelen of ga zwemmen is ook goed voor je.
Light drinken vervangen voor Water, is veel goedkoper en ook veel gezonder! en drink minimaal 1,5 liter water per dag of zoals eerder genoemd door groene thee. ik heb een leef flesje die ik steeds weer vul met water en dat drink ik op de hele dag door. verder pasta en rijst vervangen voor de volkoren varianten. Ik haal het veel bij de reformwinkels nu. Ik ben zelf op dieeet en ben inm 13 kg kwijt en heb geen honger. Maar bovengenoemde dingen schelen een heleboel! en ja zoetigheid laten staan, je zult misch even moeten afkicken maar het is niet anders... het scheelt echt! en zorg dat je suikerspiegel stabiel blijft, dit doe je door suikers te laten vallen dus geen suiker meer te nemen en volkoren produkten te eten. dit geeft je veel meer energie en ook het hongergevoel is dan weg. de 1e week ben je prikkelbaar en heb je hoofdpijn maar daarna? wil je niet meer anders Echt als je wil afvallen moet je je er voor 100% gaan geven! Anders lukt het je niet! ik ben nu 13 kg kwijt en heb veel meer zelfvetrouwen, voel me veel prettiger en mooier, en ben blij dat ik weer normaal kleren kan kopen ik wil er nog 10 kg af hebben, dan zit ik op mijn streefgewicht en op een goed BMI.
Voor emotie-eten misschien denken "heb ik trek of heb ik stress?" Als trek, kies dan een boterham of fruit/groente.. als stress, probeer een andere manier te vinden dan eten, dus bijvoorbeeld even naar buiten, hobby, lekker de radio op standje 10 en meeblèren
ja ik heb voor mijn gevoel altijd trek IK MOET dan wat hebben en zoek net zo lang tot ik het heb, zeker als ik alleen ben dus als sven op de PSZ is, of in bed ligt, als sven wakker is kan ik me goed beheersen omdat ik niet wil dat sven een dik kind wordt, dus daar ben ik heeel consequent in, verstand en gevoel pfff zo moeilijk geld om even weg te gaan ergens heen met de auto is er niet, net als zwemmen, samen met sven kost dat al aan entree 7,50 euro en dan moet ik nog 18 km heen en 18 km terug rijden, dat budget heb ik gewoon niet, al ben ik dol op zwemmen. radio lekker hard aan doe ik ook zeker, en heb laatst uit frustratie de keuekn geboend, (raarste hoekjes enzo) om maar niet te eten, en dat wil wel, maar lukt niet altijd. dietiste kan ik wel eens kijken, ik ben alleeen basis verzekerd, dacht dat dat er uit gehaald was uit het basis pakket.? psygoloog kan ik niet betalen, al zou het wel eens goed voor me zijn, om eens te praten met iemand anders, tikkertje enz doen we zeker, zeker nu de kleine man wat groter wordt donderen we er flink op los, hoop volgende week te horen wat mijn budget exact wordt in de maand maar zoals manlief het even heeft uitgerekend houden 200 euro in de maand overhouden om booschappen, kleding enzo van te doen, is al 100 euro meer als we hadden maar dat was dan ook al onmogeljk. kan zoonlief van de PSZ afhalen dan ishet 50 euro per maand exta, maar ik vind het voor zijn ontwikkeling belangrijk, en wil daar niet op bezuinigen. dus daarom goedkope tips gevraagt. heb er al wat dus ga er zeker mee aan de slag. als we wel verplicht ons huis moeten verkopen willen we naar zwolle, dan zal het wandelen enzo ook veel meer worden, even naar opa en oma wandelen enzo , even naar demarkt voor groente, (kan nu niet benzine is gewoon te duur daarvoor) dat maakt het dan makkelijker, dus laat de zon maar komen, dat geeft mij ook veel energie. Oja meiden tis dus niet dat ik het niet kan he, ben dus al eens 20 kilo afgevallen, omstandigheden waren toen wel gunstiger, ik zit nu op het moment dat ik heeeel graag wil. dus gaat dan ook wel lukken. als ik het wil lukt het, maar handige tips zijn wel fijn dan
Ik was dan nog redelijk jong (14) toen het afvallen begon (woog zo'n 106 kg), maar wat ik wel weet is dat mijn geestelijke toestand op dat moment de doorslag heeft gegeven van het wel/niet kunnen afvallen. Jarenlang (achteraf gezien) had ik geworsteld met wie ik nu was (biologische vader was er vandoor gegaan voor mijn geboorte) en pas na de ontmoeting met hem is het allemaal begonnen. Ik at/dronk bijna dagelijks een hele zak chips en hele fles cola weg, bewoog weinig en mijn lichaam leek ook onverzadigbaar te zijn (ik at echt veel per dag). Het was dan wel een automatische knop die ineens omging, zo van 'nu ben ik het zat'. Ben toen naar mn lijf gaan luisteren wat het echt nodig had waardoor ik dus minder at, de cola werd vervangen door water/melk en ook de chips/zoetigheid had ik ineens geen zin meer in. Verder inderdaad lichaamsbeweging. Het fietsen van/naar school heeft mij toen heel goed geholpen. Misschien is het inderdaad dus eerst van belang om je mentaal wat beter te voelen. Zoals je zegt is er de afgelopen tijd veel hoofdzorgen geweest ivm financieel en ik denk dat als eenmaal dat 'plaatje' duidelijker is, het ook gemakkelijker zal gaan. Er is geen ruimte voor een psycholoog zeg je, maar is het wel een optie om de dingen die in je hoofd blijven malen op te schrijven in een boekje/schriftje? Zo heb je er over 'gepraat' en ben je het toch even kwijt. Misschien komen er daardoor nieuwe inzichten omdat je het nu even vanaf een 'afstandje' bekijken kan. Het feit dat je al 2 dagen zo'n 24 km gaat fietsen in de week, zal ook aanzienlijk gaan helpen in mijn ogen. In het begin kan het frustrerend zijn omdat het niet zo hard gaat als dat je zelf zou willen, dat had ik wel. Maar naarmate je vol blijft houden zal het fietsen je ook gemakkelijker afgaan. Je spieren hebben namelijk ook de tijd nodig om aan de nieuwe situatie te wennen en zichzelf weer langzaamaan op te bouwen. Wat ook belangrijk is voordat je op de fiets stapt is om iets te eten. Hetzij een broodje, een soepje of wat dan ook. Iets om je verbrandingssysteem op gang te brengen. Anders kan je blijven fietsen/lopen/spelen tot je een ons weegt, maar zal er weinig gebeuren, je spieren hebben die 'brandstof' ook hard nodig namelijk. Ik zal duimen dat het je lukt. Maar ben er zeker van dat als je het zelf wil en het voor jezelf doet, je er ook zeker gaat komen. Succes!
Dat mòeten eten is een verslaving. En net als stoppen met roken, moet je ook door het moeilijke moment heen als je wilt stoppen met eten. De eerste week is het moeilijkst om die kast dicht te laten, eenmaal gewend wordt die drang steeds minder en wordt je steeds trotser op jezelf dat je het kan.. Over het gevaar langs jou weg, daar kan ik in komen dat dat inderdaad niet te doen is. Wel goed dat je een andere manier van bewegen zoekt (touwtjespringen). Daarbij kun je sit-ups gaan doen voordat je gaat slapen bijvoorbeeld.. Het drinken van water, is net als stoppen met snaaien een gewenning. Zet een literkan water op het aanrecht en zorg dat die rond 14.00 uur leeg is. Daarna nog 1 vullen en elke keer in het voorbij gaan een klein glaasje van drinken, dan went het ècht vanzelf. Al die light producten zitten vol met zoetstoffen en dat is weer hartstikke slecht voor je lichaam. Je lichaam gaat alleen maar naar meer vragen en dat is dus weer niet de bedoeling.. Begin je dag met magere joghurt met muesli of cruesli. Tussendoor een stuk fruit of cracker met kaas of plak ontbijtkoek.. Lunch 2 a 3 volkoren boterhammen met fruitstroop, jam, kaas/tomaat, kipfilet, rookvlees, pindakaas, gekookt ei/tomaat oid. In ieder geval iets waar weinig tot geen suikers in zitten.. Of maak een lekker maaltijd salade met sla, tomaat, komkommer, ui, pijnboompitjes (even roosteren), tonijn uit blik, zout/peper, schuitje olijfolie en een beetje azijnTussendoor fruit, cracker, boterham, ontbijtkoek oid.. Zo'n salade klinkt prijzig, maar met die ingrediënten kun je ongeveer 3x een maaltijdsalade maken, dus dan valt het weer mee. Recepten voor diner zal ik even kijken, ik heb wel 2 lekkere van rond de 500 calorieën.. Verder gewoon zorgen dat je avondeten gezond en genoeg is, zodat je in de avond niet de neiging krijgt om te gaan eten. Heel veel diëeten laten bijvoorbeeld aardappel weg, maar ik zal daar nooit voor kiezen. Ten eerste zijn ze hartstikke gezond, ten tweede zorgen ze voor de langzame koolhydraten waardoor je langer verzadigd blijft... Alleen niet te veel. Vul je bord voor de helft met groente, een kwart vlees (ca. 125 gram) en een kwart aardappel (ongeveer 1 opscheplepel). Wees zuinig met zout! En heb je 's avond wel eens trek, kies dan voor een opkikker soepje, rijstwafel met een klein laagje honing, droog crackertje..
Ikzelf heb de eerste paar kilo's er trouwens afgewerkt met de shakes en repen van Weight Care. Nu wil ik er nog zèker 8 kwijt, maar probeer dat zoveel mogelijk te doen doormiddel van gezond eten. Ongeveer 3x per week start ik mijn dag nog wel met een shake en net zo vaak vervang ik mijn lunch nog voor een WC reep, maar verder eet ik "normaal"..
Gevulde kipfilet met bacon en mozzarella Print dit recept Ingrediënten (1 persoon): 150 g kipfilet 1 plakje gerookte bacon 1 plakje mozzarella light 2 zongedroogde tomaatjes 2 aardappelen of 100g ½ courgette 2 eetlepels plantaardige olie Provencaalse kruiden Knoflookpoeder Bereidingswijze: Rol de kipfilet plat met een deegrol. Beleg de kipfilet met een sneetje bacon, een plakje mozzarella en de zongedroogde tomaten. Kruid met provencaalse kruiden. Rol het geheel op en steek vast met een prikker. Snijd de aardappelen in kleine dobbelsteentjes van ongeveer 1 cm. Snijd de courgette in kleine dobbelsteentjes van ongeveer 1 cm. Bak de gevulde kipfilet in 1 eetlepel olie. Roerbak de courgette en de aardappelblokjes gaar in 1 eetlepel olie, gedurende 10 minuten en bestrooi met knoflookpoeder. Serveer de kipfilet met de aardappel-courgetteblokjes. Nutritionele waarde per portie: Energie: 500 kcal Eiwitten: 41 g Vetten: 28 g Koolhydraten: 20 g Voedingsvezel: 4 g (BRON; Weight Care) Wat ik bij dit recept ook wel deed was de gevulde kipfilet vervangen voor kipfilet in kleine stukje snijden en meebakken met de aardappel/courgette mix.. Heerlijk met de aardappel kruiden van Verstegen (Mix voor aardappel, met knoflook, ui en peper,hoge bus, te vinden bij de kruiden)
Aardappelschotel met rundergehakt Print dit recept Ingrediënten (1 persoon): 1 middelgrote aardappel (50g) 125 g rundergehakt 125 g bloemkool 1 ui 100 ml magere melk 1 eetlepel bloem 2 eetlepels magere geraspte kaas Peper 2 eetlepels vloeibare margarine Bereidingswijze: Snipper de ui fijn. Bak het rundergehakt met de ui in 1 eetlepel margarine. Kook de aardappel gaar en snijd ze in plakjes. Stoom de bloemkoolroosjes gaar en verdeel in kleine roosjes. Laat ondertussen in een pan een eetlepel margarine smelten en roer er de bloem door. Laat kort garen en voeg er de melk aan toe. Voeg de helft van de geraspte kaas toe. Verdeel het gehakt over een ovenschotel, schik er de bloemkoolroosjes en aardappelschijfjes in en overgiet alles met de saus. Strooi er de rest van de kaas over en plaats de schotel in oven. Bak de schotel gedurende 20 minuten in een voorverwarmde oven op 220° totdat de bovenzijde mooi bruin is. Nutritionele waarde per portie: Energie: 500 kcal Eiwitten: 45 g Vetten: 26 g Koolhydraten: 24 g Voedingsvezel: 5 g BRON; Weight Care Deze is echt JAMMIE!!! Verder kun je de link ook aanklikken voor nog meer recepten, zitten echt lekkere bij..
@Dobbel, ik geloof zeker wel dat je niet durft te wandelen als er van die vrachtwagens langs scheuren. Maar je zegt dat je Sven ook 2 x in de week op de fiets naar de psz gaat brengen. Is het een idee om Sven vaker in de fiets mee te nemen, en dan naar een weg in de buurt waar geen vrachtwagens rijden. Gaan jullie vanaf daar lopen, en dan weer terug op de fiets. Om het voor hem leuk te maken, kun je het ook doen tijdens lunchtijd. Neem je wat fruit, water, en volkorenbrood mee en ga je lekker picknicken Tips qua eten en qua kosten: - soms vlees vervangen voor wat meer groente etc. - minder aardappels, rijst/pasta de volkoren variant nemen - ik weet niet waar je in bakt, maar misschien kun je hier nog iets in veranderen. bakken in olijfolie/of mij part zonnebloem olie is al een stuk gezonder dan veel van die andere bak en braadproducten. - variatie op snijbonen doen wij vaak gebakken bonen. Komt wel iets olijfolie bij, maar dan maken wij altijd meer bonen en minderen we met aardappels etc. - salade kan je lekker maken door er een appeltje door heen te doen. iets azijn erover gemengd met wat zoetstof (beter als suiker), tomaat / komkommer/uitje erdoor. Gezond, fris en al helemaal geen slasaus achtige dingen meer nodig - Om meer fruit binnen te krijgen, kun je in de ochtend ook een boterham vervangen voor een banaan. - bij Aldi, op de markt kun je gezonde producten veel goedkoper halen. Verder zullen er op de polder ook veel boeren zijn die dingen verkopen, vaak ook goedkoper. Of kun je zelf ook wat verbouwen, denk hierbij aan lekker zomerfruit (aardbeien, bessen etc) maar ook tomaten gaan heel makkelijk in NL. Je hoeft hier niet veel ruimte voor te hebben. Kan ook in een pot op het balkon. Als me nog meer tips te binnen schieten zal ik ze er neer zetten. - oow met een volle maag naar de winkel (ongezonde snacks zoveel mogelijk proberen te laten staan). Je geeft aan dat je wel beetje buitenaf woont, neem aan ook niet dicht bij een winkel? Mocht je trek krijgen in een ongezonde snack, dan heb je het ook niet veel in huis en tja om nou daarvoor helemaal naar de winkel te gaan
ik drink ook light hoor, ik weet niet of er een lidl in de buurt is maar daar kun je goedkoop kola en sinaslight kopen, ook de saskia appel ( water, appel en prik) is light.... 8kcal per 100 en is heerlijk, ze hebben ook citroen/cactus.... maar ik ben niet citroenerig dus weet niet of hij lekker is...... verder goed groente en fruit eten ind.... groente uit blik pot is goedkoper vaak dan vers en net zo gezond wel minder lekker.... als je in de polder woont kun je misschien direct bij de boer wel aardappels groente en fruit kopen? verder veel water drinken! 2 porties vet... je hebt vet nodig.... zuivel produkten geven een lekker volgevoel.... ik ontbij bijv vaak met yoghurt, wat crusli en een appel erdoorheen..... heb ik heel lang genoeg aan! mager vlees.... kipfilet, tartaar, vis..... koolvis uit de diepvries is wel betaalbaar....kalkoen, maar ook een ei kun je als vlees erbij doen.... vooral niet te weinig eten, barieer met je eten ontbijt of lunch niet elke dag het zelfde! neem af en toe een gezond tussendoortje.... bijv fruit of een groentesopeje ( cup a soep) of 2 craqottes met een dun laagje jam.... s6!