Hallo, Ik zit mn hele leven al tegen de ondergrens aan kwa gewicht. Nu ben ik bijna 10weken zwanger en ben ik de afgelopen 3 weken al ruim 2kg afgevallen. Mede door veel overgeven in de ochtend en totaal geen eetlust. Nu had ik zoiets van het hoort er allemaal bij, maar nu stond ik net voor ik ging douchen met mn blote buik voor de spiegel en toen schrok ik een beetje.. Ik heb enorme borsten gekregen door de zwangerschap maar daaronder kan ik mn ribben tellen. Gevolgd door een al redelijk dikke buik. Ik heb er alle vertrouwen in dat de baby goed groeit. Mede door mn dikke buik, maar het feit dat mn ribben weer te tellen zijn valt me erg af, ik wil niet mijzelf gaan vermageren.. Hebben jullie tips om aan te komen ondanks de weinig eetlust?
ik vindt aankomen moeilijker dan afvallen.. Maar aankomen in een zwangerschap komt vanzelf er wel op zodra de misselijkheid en overgeven minder word. wat ik wel toen als tip kreeg is elke ochtend brinta te eten
Ah getsie ... Ik eet normaalgesproken wel eens brinta in de ochtend, maar ik moet er sinds ik zwanger ben niet meer aan denken. Heb sowieso een afkeur voor melk en yoghurt gekregen.
Wat kan je wel goed hebben qua eten? Pak dat gewoon! Probeer om het uur wat te eten, liefst iets voedzaams. Pak volle producten en geen magere. Een cracker met 1/2 avocado bijvoorbeeld. Succes!
Ik heb een beetje t zelfde gehad. Probeer te zoeken naar dingen die je wel kan verdragen. Noten zijn bv hartstikke gezond en voedzaam en ook nog eens hoog in calorieën.
herkenbaar.. Ik voelde me savonds wat beter, hield tot halverwege de dag niks binnen. Daarna begon ik dus rustig aan te eten. Volle kwark met vulling erin bijvoorbeeld? Slagroom in de koffie of warme chocolademelk.. Slagroom door je kwark.. Vooral volle producten eten. Ik zat met 24 weken pas weer op mn oude gewicht van voor de zwangerschap.. Hopelijk trekt het binnenkort bij voor je!
Ik heb de eerste weken van een zwangerschap ook totaal geen eetlust. Moet mezelf echt dwingen om ook maar iets naar binnen te krijgen. Zodra ik dus een heel klein beetje trek had in wat dan ook, dan at ik dat ook gewoon. Dat betekende, na 8 kilo afvallen in 3 weken, boterhammen met mayonaise en frikandellen . Was het enige wat ik weg kon krijgen. Ik had overigens wel wat meer reserves dan jij. Vind het wel typisch. Lees hier toch wel regelmatig geen eetlust als zwangerschapskwaal maar huisarts en verloskundige keken me altijd aan Alsof ze water zagen branden... begonnen ze over misselijkheid en overgeven. Had ik ook wel last van maar het grootste probleem was echt gewoon geen hap door m'n keel kunnen krijgen, ook geen vocht. Kwam met heel veel moeite aan anderhalve liter altijd. Mijn zoons hebben daar overigens helemaal niets aan overgehouden!
Weinig eetlust is heel normaal. Probeer idd te eten waar je trek in hebt, liefst voedzaam, vooral vet. Avocado, olijven, noten... Het kan ook zijn dat je bijv vlees wel goed kunt hebben
Ik heb het bij m’n eerste ook gehad. Totaal geen zin in eten. Niet hoeven overgeven, maar wel misselijk en nergens zin. De eerste weken ook afgevallen terwijl ik met een lengte van 1.70 en 56kg al niet zwaar was. Ik heb in eerste instantie geprobeerd roomboter ed te gaan gebruiken. En eten als ik wel trek had en dan ook echt nemen waar ik zin in had. Na een paar weken (ik denk een week of 12 a 14) kwam m’n eetlust gelukkig weer terug en kwam ik weer aan.