Ik heb al vanaf het begin last van mijn darmen. Nu zit ik op een punt dat het gewoon pijnlijk is. Ik voel het zoiezo zitten, maar als duw, daar waar ons hummeltje ergens moet zitten (met 15 weken), dan is dat echt niet grappig. Het doet me gewoon pijn. Ik vermoed echt dat het pure lucht is dat zich daar op houd. Het ergste is, ik kan geen scheten laten, het wil gewoon niet. Het voelt alsof er een enorme pppffffffffffffffffffffftttttt uit moet, maar als ik al zover ben dat ik eindelijk eens een scheet kan laten na uren dan gaat het pfft en daar moet ik het dan mee doen. Ofwel, ik schiet er dus eigenlijk niets mee op Ik heb al roosvise laxo voor 1 a 2 glaasjes per dag. Sinds 2 weken ook om de dag een pruimpje. Met dit weer drink ik de hele dag door ranja. Ik weet dat ik meer hoor te bewegen, meer groente en fruit, maar dat is nu eenmaal niet zo. Ik moet het dus in een andere hoek zoeken om dit probleem te kunnen verminderen. Ik zou dus graag willen dat de lucht in mijn darmen "aan de rol" blijft. Als ik smorgens een mok koffie drink kan ik 10 minuten later een nattig drolletje leggen, dus daarmee heb ik dan ook geen probleem, het is echt alleen de lucht die blijft hangen. Hebben jullie misschien tips?
heb ik ook regelmatig last van, bij mij heeft het te maken met stress, en zware inspanning. Als ik werk bijv( werk in de zorg) dan lijkt het of mijn darmen de hele dag in e knoop zitten. als ik thuis ben doe ik alles op mijn eigen tempo en dan gaat het beter. Ik heb trouwens deflatine opgehaald, maar moet nog met de huisarts overleggen of ik dit mag gebruiken. ( moet zeggen, sinds ik het doosje in huis heb geen last meer gehad) het is een heel lastig probleem, en heb ook niet direct een oplossing voor je. als ik trouwens patat of iets anders ongezonds heb gegeten, heb ik zeker de volgende dag last.....daar probeer ik erg op te letten, maar dat doe je ws ook al.....
ik heb dit ook heel erg gehad, en deed iets heel genant hihihihi ..... ging in de badkamer op zijn ehmmm hondjes zitten en dan een holle rug maken, en dan weer bolle rug, en zo komt die lucht in beweging! bij mij de enige manier om een flinke PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTT (hihii) te krijgen, maar het luchte gigantischhhhh op!! misschien moet je t ook es proberen! Want t doet zooooo pijn die lucht in je darmen.
hihi, moet er om lachen, maar ik ga het zeker eens proberen, maar dan wel in de badkamer idd, met de deur op slot!!
hahaha ik zie het al helemaal vooor me.. en manlief maar denken wat doen ze toch allemaal in die badkamer.. ik heb ook heel erg last van lucht maar heb echt helemaal geen moeite om ze in te houden.. op me werk is dat echter een probleem dus loop ik ook regelmatig naar het toilet thuis wordt manlief zowaar vergast door mijn scheten en ik ig de heletijd in een deuk.. heb nog nooit zulke harde poepies kunnen laten.. nu kan ik me man eindelijk eens terug pakken
hihihi ja ik doet t ook altijd ver buiten zicht hoor hahahahaha..... en leg vaak iets op de grond, als iemand me betrapt kan ik zeggen dat ik iets liet vallen whahahahaha (hebben geen slot op de badkamer deur namelijk hihi) maar het helpt echt zo super goed. als je een beetje met je rug heen en weer gaat )hol/bol/hol etc) dan komt het er allemaal uit, heeeeeerlijk
bij de yoga geleerd om mijn buik te masseren met de richting van de klok mee dat is de richting van de darmen, misschien dat dat een beetje helpt?
Ik weet absoluut niet of het werkt ( nooit geprobeerd ) maar voor baby' heb je infacol voor krampjes en hiervan gaat onze man heel erg veel windjes laten. Zou je zo iets niet kunnen nemen? Mag ook voor pasgeborenen worden gebruikt dus lijkt me geen kwaad kunnen. Nogmaals geen idee of het werkt maar was maar gewoon een idee.
Voel je de lucht ook bewegen? Wat bij mij hielp was om en om op mn linker en rechter zij te gaan liggen. Dan voelde ik de lucht echt van de een naar de andere kant borrelen. Wat na enige tijd een flinke pfffffft opleverde
Geweldig Topic!! Ik heb ook erg veel last van lucht en opstopping hihihhi. Bij mij is het verschil dat ik normaal veel beter scheetjes kan laten als mijn vriend, maar nu loop ik vet achter! En dat kan natuurlijk niet. Ik ga straks ook maar eens hondje spelen in de badkamer! hihihi