Afvallen: is een vetschort/hangend vel te voorkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Josie88, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik ben tijdens mijn zwangerschap 18,5 kilo aangekomen, na de bevalling is daarvan 14,5 binnen twee maanden spontaan verdwenen. Vervolgens ben ik nog 14 kilo afgevallen en ik heb nog even te gaan (even voor de beeldvorming... :)).

Mijn buik is uiteraard al niet meer strak, maar dat deert me eigenlijk niet. Ik heb me er inmiddels in berust geen strak lijf te krijgen. ;) Ik ben echter wel huiverig om een vetschort en/of hangend vel te krijgen. Boven mijn navel is er tot nu toe niets aan de hand, maar onder mijn navel begint 'het' toch al wat te hangen...

Ik vroeg me dus af: is het te voorkomen of in ieder geval te beperken? Bepaalde voeding, oefeningen, wellicht verstevigende crèmes oid?

Iemand tips/ervaringen?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is heel verschillend per persoon. Hoe is de conditie van je huid? Striae? Hoe lang is de huid uitgerekt geweest? Allemaal factoren die meespelen. Ik kan het vergeten omdat ik jarenlang te zwaar ben geweest en striae heb. Alleen een buikwand correctie krijgt mijn buik weer normaal ;)

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Rustig, gelijkmatig afvallen en goed sporten. Maar het is geen garantie dat het niet gebeurt.

4. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hmmm... Ik heb vrij veel striae Krullie, ontstaan in mijn zwangerschap. Ik ben zo'n vijf jaar te zwaar. Mijn huid is dus niet in al te goede conditie...

Ik zorg inderdaad dat het niet te snel gaat Aszz, hoewel het me niet snel genoeg kan gaan. ;) Naar de sportschool ga ik niet overigens, zijn er oefeningen die ik thuis kan doen? Heb wel gelezen dat je wel oefeningen kunt doen, maar dat dat niet veel invloed zou hebben op je huid?

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Vraag het me ook af. Ik ben in mijn zwangerschap 35 kilo (ja echt) aangekomen. De eerste 18 kg is er al af, maar nu ik maandag ga beginnen met sporten vraag ik me ook af of het nog goed komt met m'n buik.

6. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Het valt gewoon niet te voorspellen..

mijn zus is altijd rond de 55 kilo geweest, toen 23 kilo aangekomen door zwangerschap, afgevallen naar 55 , weer aangekomen door 2e zwangerschap en weer afgevallen en nu heeft ze flink hangend vel. Zelfde met mn andere zus, die is overal weer slank behalve op haar buik. En ik heb weer nergens last van. Het enige verschil is dat hun beiden erg striae hebben en ik helemaal niet dus wie weet ligt er daaraan.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mij is het na drie zwangerschappen echt hopeloos. Een echt hangend vel onder mijn navel.

Bij mijn eerste zwangerschap giga striae gekregen, maar de buik zelf (alleen naar voor) trok na de bevalling zo weer weg tot hoe het er voor de zwangerschap uitzag (m.u.v. striae). Na nog twee zwangerschappen is het een schort geworden en ik krijg het echt niet weg. Gelukkig niet nog meer striae gekregen, maar de echt alleen naar voren dragende buiken en bijbehorende kilo's: mijn huid trok het niet bepaald :p

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Niet echt bemoedigend. :p Koop misschien nog wel verstevigende crème ofzo, doe braaf buikspieroefeningen, al helpt het niet, voor mijn gevoel misschien wel. Ik ga het zien.

9. Delta

Delta Niet meer actief

Ik ben 23 kilo in een half jaar tijd afgevallen.. En geen hangend vel! Heb wel wat striae op mijn buik, maar toch is het daar redelijk strak, er hangt niks in ieder geval :)

10. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik ben nu 10 dagen bezig met sportprogramma 30 day shred. Zie nu na deze 10 dagen echt al een duidelijk verschil. Dit natuurlijk wel in combinatie met veel water drinken en gezond eten. Misschien een idee?

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wat goed Delta! Heb je het idee dat je daar zelf nog iets van invloed op hebt gehad?

Goed bezig Liedx! Heb er wel eens over gehoord, maar zal het eens opzoeken, wie weet. :)

12. Delta

Delta Niet meer actief

Josie88; Even denken, ik viel snel af, de eerste 2 maanden 5 kilo per maand. Ik sportte erbij, en at (veel) en gezond! Ik had nooit honger.

Deel Deze Pagina