Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor, welkom, en succes!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Denk dat wij vanavond ook brood met soep eten. Niet onze favoriet, maar is niet anders. De oudste sport van 17.15-18.30 uur en de middelste van 17.00-18.00 uur. Dus makkelijk moet het sowieso wel zijn.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Succes ikseltje!

Voor mijn is het lastig, die moet echt veel eten om op gewicht te blijven en aan een broodmaaltijd heeft hij vaak niet genoeg. Geldt ook wel voor mijn oudste.

4. Ikseltje

Ikseltje Lid

21 jan 2014
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Voor de dagen dat wij het zo druk hebben heb ik vaak bakjes in de diepvries staan.
    Met iets van een ovenschotel, pasta of rijst.
    Op de dag zelf voeg ik extra groenten toe en maak iets van een salade erij en ik heb snel een relatief gezonde maaltijd.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan is soep met brood wel een goeie inderdaad. Hier eten de kinderen (vooral de oudste) als avondeten dan wel zo'n 6 boterhammen ;)

En als ze rond etenstijd moeten sporten, eten we van tevoren wat lichts en erna wat, maar bij ons is dat op de dag dat ik op tijd thuis ben, dus heb dan tijd om iets te koken en om 17:00 te gaan eten.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Oh dat scheelt idd. Dat is hier op woensdag en vrijdags zo (oudste sport 4/5 keer per week). Dat is idd veel makkelijker dan dit gevlieg.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi Ikseltje, leuk dat je mee komt kletsen! Heel veel succes, het gaat je vast lukken!!!

Snoopy, ik zou vaker een weekend weg gaan als ik jou was haha.. maar heel fijn dat je gewoon weer afgevallen bent. Je gaat goed!!

Suus, die 500 gram pak jij ook weer deze week.

Wij hadden vandaag de hele dag vergaderingen incl gebak en een goed verzorgde lunch. Gebak overgeslagen en tijdens de lunch 2 boterhammen met kipfilet, sla, tomaat, komkommer en augurk op. Ook lekker.

8. Ikseltje

Ikseltje Lid

21 jan 2014
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Goed bezig Marloes.

Hier tot nu toe ook een goede dag.
    Mijn grootste valkuil, naast snoepen, is veel te weinig drinken.
    Drink ik te weinig dan krijg ik aan het eind van de dag zo'n honger gevoel terwijl het dus eigenlijk dorst is.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Dames, mag ik ook meekletsen?

Ik moet echt een hele hoop afvallen helaas. Ben sinds ongeveer een week weer streng voor mezelf want de verkeerde gewoontes (teveel eten, vervelings-eten e.d) slopen er weer in en ik stond al heel lang stil.
    Ik heb me 2 oktober gewogen en heb besloten om me pas over 1 maand weer te gaan wegen. Teveel wegen is één van mijn valkuilen waardoor ik de motivatie kwijtraak.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goed gedaan Marloes, verstandige keuzes! :)

Ikseltje, ja goed drinken is belangrijk, daardoor heb je ook een stuk minder honger.

Islah, welkom! Hoeveel wil jij afvallen? Knap hoor pas na een maand wegen, mij lukt het niet ;). Maar prober me niet te laten demotiveren als ik een keer een paar 100 gram aankom of een tijdje stil sta, weet dat het dan toch opeens omlaag kan schieten.

Zie net het de topic titel is aangepast en we verhuisd zijn naar Algemene clubs :)

11. Islah

Islah Niet meer actief

Het is mij ook niet gelukt, heb me toch maar gewogen... Haha. Hoewel ik het eigenlijk liever wilde uitstellen want ik ben ongesteld. Maar ik ben vandaag precies 1 week weer "streng" dus na een week wegen leek me wel een mooie tussenweg. Ik ben alleen die 1e week 4 kg kwijt :$ hoop niet dat het hierna ook zo hard gaat, 1 kg per week zou het mooiste zijn. Al zeggen ze dat het in het begin heel snel gaat.
    Ik zou om een gezond BMI te behalen nog 34 kg moeten afvallen vanaf wat ik nu weeg. Dus dat is behoorlijk veel... Veel meer dan dat wil ik er ook niet af want dan ga ik er supermager uitzien. In mijn 1e zwangerschap ben ik ook eens 8 kg afgevallen door de misselijkheid en toen vroeg iedereen ook ineens "of ik ziek was", terwijl ik daarvoor dus net op het randje van overgewicht zat maar kennelijk is dat bij mij niet zo te zien. Nou ja eerst maar eens ervoor zorgen dat er 2 cijfers op de weegschaal staan... Dan zou ik al heel tevreden zijn en dat is voorlopig mijn eerste streven :D. Daarvoor moet ik nog 5 kg eraf.
    Mijn afspraak met mezelf is dus maximaal 1x per week wegen, als in ongesteld ben liefst 1 week wegen overslaan.

Ik probeer trouwens ook wat meer te bewegen, heb zo'n "mobility trainer" van de Lidl, beetje hetzelfde als een hometrainer maar dan heel compact. Je kan dat doen terwijl je op een stoel zit (kan je ook voor je armen gebruiken). Omdat ik mijn armen zo veel mogelijk rust moet geven is een crosstrainer e.d niet echt een optie en zelfs wandelen liever niet. Ik ben ook aan het kijken naar of zo'n stepapparaat misschien wat is.

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Welkom Islah, leuk dat je mee komt schrijven!!! Al vast heel veel succes!

Hoe was jullie dag vandaag?
    Hebben jullie nog tips voor lekkere, gezonde lunch? Weinig koolhydraten, en makkelijk mee te nemen.

Wie van jullie gebruikt ook myfitnesspall? Welke verdeling tussen koolhydraten, vetten en eiwitten hebben jullie?

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik eet in principe niet heel koolhydraatarm maar maak wel eens een uitzondering met de lunch. Inderdaad vaak salades. Nu wat minder omdat ik dat in de zomer lekkerder vind. Je kan er gewoon van alles doorheen doen: paprika, tomaat, avocado, komkommer, rucola etc. En dan doe ik wat cottage cheese of tonijn, gedroogde kruiden, scheutje olijfolie, pompoenpitten etc.
    Walnoten vind ik ook erg lekker door een salade.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Dankjewel Marloes, ik ben overigens al 12 kg kwijt vanaf mijn zwaarste gewicht. Alleen dus een hele tijd stilgestaan en helaas is er daarna ook weer wat bij gekomen, was namelijk eigenlijk 18 kg kwijt. Dat ik zo lang stilstond was zó demotiverend maar heb me nu voorgenomen om er niks op uit te doen om even stil te staan. Volgens mijn diëtiste gebeurt dat soms gewoon en moet je stug door blijven gaan.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh wow Islah al 4 kg kwijt! Toch fijn dat je je gewogen hebt, is een flinke opsteker zo! De eerste week gaat het bij mij vaak ook snel, daarna is het 800 gram tot 1 kilo per week. Was nu de eerste 10 dagen 3 kilo kwijt, ook niet verkeerd :)
    34 kilo is veel maar gewoon volhouden, dan gaan ze er vanzelf af! Ik moet nog 24 kilo en heb soms zoiets van pfff, zoveel.... maar goed als ik volhoud gaat het er allemaal af ;)
    Is dat wat, zo'n mobility trainer? Lijkt me wel wat voor op het werk maar ze zien me aankomen ;). Ik fiets natuurlijk ook al veel, dat scheelt.

Marloes, ik gebuik ook myfitnesspal maar kijk niet naar verhoudingen, eet ook best veel koolhydraten volgens mij, maar voel me hier toch het beste bij. Als ik straks wat krachttraining ga doen zou ik wel wat meer eiwitten moeten nemen, maar voor nu vind ik het zo prima.
    Tips qua lunch, kom niet veel verder dan sla of misschien eiwitpannenkoeken. Ik eet zelf bijna altijd brood en maiswafels, soms sla. Met kaas, walnoten, tomaatjes en honing-mosterddressing (maak ik zelf, is zo simpel, en de lekkerste dressing vind ik ;))

Hier gaat het goed. Gister had ik niet veel calorieën op, merk dat ik minder naar eten verlang en ook gewoon echt minder honger heb. Gisteravond wel 1 reepje witte chocola (a 90 calorieën) meer op dan in de planning zat, maar daarna ook besloten dat ik niet meer moest nemen. Kostte niet eens zoveel moeite! Vandaag ga ik proberen om echt maar 1 reepje te nemen vanavond, en een paar maiswafels om te knabbelen.
    Was niet helemaal fit trouwens, eergister ineens heel lamlendig gevoel, ging gelukkig redelijk snel over, gister heel erg hoofdpijn, was gisteravond weer over. Nu weer redelijk fit geloof ik. En ik voel me zo goed en heb zoveel energie! Zo lang niet gehad, gewoon door dat stomme snoepen...

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Dat gaat je vast lukken, Snoopy. Voel je je weer goed?
    Geniet van je stukje chocola vanavond.

Islah, 12 kilo is al super goed!!!

17. Islah

Islah Niet meer actief

Dankjewel voor de bemoedigende woorden! Inderdaad wel goed dat ik toch ging wegen, ik ben daardoor wel erg gemotiveerd om toch echt door te zetten. Hierna hoop ik ook ongeveer 1 kg per week kwijt t raken. Ik wil me dan ook echt niet vaker dan 1x per week wegen.

34 of zelfs 24 kg is een heleboel he, zucht. Maargoed iedere kg die eraf is is er weer één. En voor je het weet is de volgende 10 kg eraf mits je je sterk houdt natuurlijk. Mijn diëtiste adviseerde om tussentijdse doelen te stellen: Bv. eerst 20 kg eraf, daarna weer 20 kg (om maar wat te noemen). Na ieder behaald doel mag je dan jezelf belonen, bv. met een nieuwe outfit of een leuk dagje uit oid.

Wat betreft dat apparaat: Het is een beetje hetzelfde idee als een hometrainer, je maakt fietsbewegingen met je benen, alleen is het nogal compact. Je gaat niet op het apparaat zelf staan maar gaat gewoon op een stoel zitten en zet het daaronder. Of je kan 'm op tafel zetten, zodat je je armen ermee traint.
    Maar omdat ik mijn armen zoveel mogelijk moet laten rusten (i.v.m carpaal tunnel syndroom) moet ik dingen doen waarmee ik mijn armen zo weinig mogelijk belast. Dus een crosstrainer of zelfs hometrainer zijn dan niet geschikt voor mij. Ik had het betreffende apparaat een tijdje terug bij de Lidl gekocht voor ongeveer 30 euro. Maar idd als je veel fietst is het denk ik niet nodig.

Heb gisteren voor het eerst in meer dan een week 4 blokjes (20 gram) chocola gehad. Vond het best knap van mezelf dat ik zo lang zonder kon :D En dan geniet je er natuurlijk extra van. Vond het vooral goed van mezelf dat ik het maar bij vier blokjes kon laten.

Dankjewel Marloes, is ook zo, maar omdat ik eigenlijk 18 kwijt was voel ik me wel erg stom om dat gewoon weer bij te komen... Maargoed daar probeer ik maar niet meer aan te denken en doe gewoon m'n best om de kilo's er weer af te krijgen en te laten.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik voel me weer goed! Wel weer te laat gaan slapen maar goed dat is mijn eigen schuld ;). Gister ook netjes 1 chocolaatje op en 2 maiswafels met een beetje smeerkaas. Vanochtend 100 gram 'aangekomen' maar weet ook dat er over een paar dagen opeens een kilo af kan zijn. En meer dan mijn best kan ik toch niet doen!

Hoe gaat het met jou Marloes? En de rest?

Islah, tussentijdse doelen heb ik ook wel, maar een beloning vind ik lastig, ik heb niet zoveel behoefte aan veel dingen, kan moeilijk iets bedenken. Maar als ik onder de 90 ben is dat voorlopig al beloning genoeg! En als ik straks onder de 85 weeg helemaal, dat is zo lang geleden! Dat apparaat klinkt handig, maar na een uur fietsen per dag vind ik het wel lekker om thuis te relaxen, dus is dan toch niets voor mij.
    Lekker hè als je dan eindelijk weer chocola neemt! Ik heb dat met witte chocola, heb het bewust een week niet gekocht omdat ik niet wist of ik me kan beheersen. Ik heb nu het idee dat dat wel gaat lukken, de afgelopen dagen in ieder geval wel :). Dat is zo'n fijn gevoel!
    Ik snap hoe je je voelt over dat weer aankomen. Ik woog in maart 91 kilo ongeveer, mede doordat ik ziek was geweest. En daarna gewoon weer 6 kilo aankomen, zo zonde! In 2010-2011 ben ik afgevallen van 88.6 naar 66 kilo, voor mij is die 88.6 echt nog zo'n startgewicht, terwijl ik nu veel hoger zit, dus alles wat ik nu afval, voelt nog niet echt als goed afvallen ofzo, maar gewoon domme kilo's die ik eraan gegeten heb en die er eerst af moeten. Maar dat gevoel probeer ik te verdringen, elke kilo is er weer 1!

Van het weekend een verjaardag, altijd lastig, maar denk dat het me nu wel gaat lukken me in te houden! 's Ochtends rustig aan met eten, 's middags (zijn er rond 15:00) een stukje taart en dan avondeten, misschien een paar nootjes/chipjes tussendoor. Vaak nemen we na het eten dan nog een stuk taart maar die ga ik overslaan of een héél klein stukje.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Pff, was het topic helemaal kwijt haha. Dacht al dat niemand meer reageerde.

De 500 gram die ik erbij had, is er weer af. Nu nog weer verder gaan.

20. Ikseltje

Ikseltje Lid

21 jan 2014
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik was dit hele topic even kwijt......gelukkig weer gevonden.

Islah goed bezig die eerste week!
    Een mooie start.

Hier wil ik eigenlijk in totaal 22 kilo kwijt.
    Ik begon op 101 nu 98 dus nog 19 te gaan.
    Heb met mezelf afgesproken dat als ik 95.0 op de schaal heb staan dat ik dan een nieuwe trui ga kopen, heb een erg mooie gezien.
    Als ik voor 1 januari 91.0 weeg koop ik volgend jaar een mountainbike, dat staa al een tijdje op mijn wenslijst en zou dan een beloning zijn voor de eerste 10 kilo en een hulpmiddel voor de volgende 12.

Ik ben gisteren trouwens weer begonnen met werken na mijn verlof.
    Ik ben woonbegeleider op een woongroep voor mensen met een verstandelijke beperking epilepsie en moeilijk verstaanbaar gedrag.
    Wat inhoudt dat ik onregelmatig werk.
    Benieuwd hoe het de komende tijd gaat.
    Ik weet nog dat ik het vooral lastig heb als ik na een dienst thuis kom en honger heb.
    Het is zo makkelijk even iets lekkers te pakken....

Deel Deze Pagina