Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goed bezig Islah!

Marloes, het weer is nu slecht maar ik ga pas om 17:30 naar huis en het lijkt dan droog te zijn :)
    Ik vind bepaalde dropjes zo lekker, maar moet gewoon op tijd stoppen ;)
    Lasagne is inderdaad vaak een dag later nog lekkerder!
    Wat voor kookboek heb je gekocht?

Vanavond eten we gebakken aardappeltschijfjes (gewoon aardappel met schil en al in plakjes snijden), ga ze bakken in koudgeperste kokosolie(zometeen nog even kopen bij de Aldi), die heeft nog wat kokosgeur, hebben we bij familie gegeten dit weekend, was zo lekker! En dan lekker lang bakken dat er een lekker bruin korstje op zit :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kon gister die koudgeperste kokosolie niet vinden, maar heb een blok santen gekocht en daar een beetje van door de ontgeurde kokosolie gedaan, had hetzelfde effect ;)

En woog vanochtend weer mijn laagste gewicht! :) Dus nu weer hop verder naar beneden!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Goed zo, Snoopy!!! Nu op naar de eerste -5!!!

Morgen nog een dagje werken en dan lekker een weekje vakantie. In het kookboek staan veel koolhydraatarme broodjes, dus ga ze eens proberen.
    Vandaag courgettini (stomme naam maar ach) met paddestoelen op, was lekker... man en jongens hadden frietjes. Heb nog wel een kipnuggets en een mini kaasding op, uit de airfryer.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb ook kokosolie van de Aldi, gewoon in zo'n wit plastic bakje maar ik vind het niet naar kokos ruiken. Of het ligt aan mijn chronische verkoudheid haha.
    Ik vind aardappelschijfjes bakken in boter trouwens het allerlekkerste. Doe het alleen eigenlijk nooit want ik word daar altijd zo benauwd van.

Hier gaat het gelukkig nog steeds goed. Hopelijk bij jullie ook!
    Marloes, fijn, lekker vakantie!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee die koudgeperste is een ander soort en die had mijn nicht staan. Zit in een glazen of doorzichtig plastic pot. Maar misschien was dat tijdelijk in het assortiment ofzo.
    In boter is ook erg lekker maar wel wat minder gezond, vind ik tenminste ;)
    Fijn dat het bij jou goed gaat, bij mij ook!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja daar ga ik voor!
    Lekker hoor een weekje vakantie! Dat lijkt me zo'n groot voordeel aan leerkracht zijn! Verder lijkt het me superzwaar dus af en ten zal je wel vakantie nodig hebben ;)
    Ben benieuwd naar de broodjes, ook al eet ik niet kh arm.
    En gezond avondeten hoor, en de airfryer hebben wij ook, ideaal ding. Wij hebben vandaag kip en bieflap op in marinade, samen met sperziebonen en wortels gewokt. En nog krieltjes erbij. Wil morgen eens een keer nasi maken.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi meiden, hoe gaat het bij jullie?

Gisteren voor mijn gevoel een iets mindere dag, maar is eigenlijk onzin.
    Straks sushi eten, niet te veel warme dingetjes... dan gaat het vast goed. En de rest van de dag ook al vast maar rekening mee houden.

Als je wilt, Snoopy, kan ik wel wat foto's maken van het recept van de broodjes. Het boek heet: Oanh's kitchen

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het goed! Onder de 93 (92,9 ;)) dus ben zeer tevreden! Ben in een week bijna 1 kilo afgevallen terwijl ik 3 slechte dagen had gehad, dus dat is echt niet slecht. En in ruim 3 weken 3,3 kg afgevallen.
    Gister nasi op, iets meer dan de bedoeling was maar er zat veel groente in. Heb er een gebakken ei bij op en een halve gebakken banaan en een klein bakje cassave chips en een paar stukje kroepoek. Daarna nog ruim een half uur gefietst toen de oudste aan het turnen was. Hopelijk blijft het de komende tijd een beetje redelijk weer zodat ik nog veel kan fietsen. Er thuis bij sporten zie ik nog even niet zo zitten, moet ik me even toe zetten. En met naar mijn werk fietsen heb ik zo weer een uur beweging te pakken :)

Geen idee hoeveel calorieën shusi bevat, maar dat valt wel mee toch? En die broodjes, ben wel benieuwd naar recepten, mag ook een foto zijn als jij ze hebt gemaakt en het beviel ;)

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    super, Snoopy. De 90 komt in zicht!!!

11. Islah

Islah Niet meer actief

Wat goed Snoopy! Ik zou blij zij als ik eindelijk weer 2 cijfers op de weegschaal i.p.v 3 :D.
    Vandaag even een minder dagje gehad, maar ga er morgen weer tegenaan.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Islah, hoe ging het vandaag? Hopelijk weer goed! Ik zou zo blij zijn als eindelijk de 8 weer in beeld komt! Had nooit gedacht in de 90 terecht te komen en zat gewoon bijna op de 100...
    Vandaag en gister zijn weer goed gegaan gelukkig, maar we hebben nog een stuk avond ;). Vandaag met de kinderen lekkere dingen gehaald die ik ook lekker vind, maar ik geloof dat ik het nu wel kan laten liggen :). Vanavond wel lekker bewegen, met z'n vieren tikkertje gedaan buiten, was kapot daarna ;). En overdag overal naartoe gefietst, gelukkig is het nog lekker weer!

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hi meiden, leuk weekend gehad allemaal? Hier weer goed gegaan. Kids hadden chipjes en ik kreeg dan toch weer wel zin in een chipie, maar niet gedaan...
    Vandaag super lekkere crackers gebakken in de oven, met Amandelmeel, lijnzaad en pompoenpitten. Waren echt super lekker en vullend.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor lekker weekend gehad :). Wel iets meer gesnoept (vooral gister) maar wel heel bewust. IJsje bij de Ikea op, wat meer chocola op. 300 gram aangekomen, maar dat gaat er wel weer vanaf deze week ;). Verder veel bezig geweest met opruimen in huis (zolder vooral), gaan vanavond weer verder. Hele klus maar moet zo af en toe gebeuren.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe is het met de anderen?

Hier is die 300 gram er weer ruim af, weeg nu 92,5 :)

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zo jij gaat goed zeg snoopy! Ik was 2.5 kg kwijt maar heb er gewoon weer 1.5 kg aangegeten vorige week tijdens de herfstvakantie. Dus nu maar weer even heel heel streng voor mezelf zijn.
    Bewegen wil nog niet echt lukken, ik heb gewoon chronisch tijdgebrek pffff

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja het lijkt erop dat het me nu eindelijk gaat lukken, al blijf ik bang voor een (lange) terugval. Maar so far so good ;)
    Balen dat je er weer 1,5 kilo hebt aangegeten! Nu weer goed aan de slag!
    Wat bewegen betreft, ik heb het geluk dat ik naar mijn werk kan fietsen en dat het nog mooi weer is. Sinds begin september nog geen enkele keer met de auto naar mijn werk gegaan :). Ook naar het sporten van de kinderen trouwens. Zo pak je stiekem best heel wat beweging mee, ik fiets zeker zo'n 70 km per week. Maar bij slecht weer houdt het wel even op en zou ik thuis eigenlijk wat moeten doen.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat scheelt echt al een heleboel, zo pak je toch beweging iedere dag. Ik werk 32 km verderop, is me toch te ver ;)
    Dus ik moet het echt van sporten hebben want verder is mijn beweging minimaal

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha dat hoef je dan maar 1 keer per week te doen en ben je voor de rest van de week klaar ;) :p

Hier gisteravond heel erg de fout in gegaan met chocola! :)
    Maar vandaag gewoon vrolijk weer verder :)

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Je pakt het steeds weer goed op, Snoopy!!!

Hier gaat het ook goed. Kom net van mijn moeder vandaan en die kon het al goed zien. Volgende week misschien maar weer eens een weegschaal opzoeken.

Net lijnzaadbrood gebakken. Zo nog even iets lekkers kopen om ze mee te beleggen.

Dat tijdgebrek herken ik, Sidmick...
    Ik ga ook met de auto naar het werk en op mijn vrije dagen breng ik de kinderen ook met de auto, omdat ze op verschillende scholen zitten (niet bij elkaar in de buurt) en bijna op hetzelfde tijdstip aanvangen.

Ik heb nu bedacht dat ik 's avonds wel een stuk kan gaan lopen (niet hardlopen). Misschien dat een van de jongens wel mee wil lopen.
    Is toch beter dan niets...

Deel Deze Pagina