Nou ben toch met de fiets, het was droog vanochtend . Voor morgen voorspellen ze veel regen, maar dat was gister voor vandaag ook, dus wie weet. Zit heel erg te twijfelen over een activity tracker, lijkt me zo leuk, maar dan denk ik ook weer, heb ik dat nou echt nodig? Nee dus, eigenlijk niet, maar goed, is het leuk genoeg om het te kopen (voor mijn verjaardag te vragen) of ben ik er snel op uitgekeken. Ga denk ik even een topic erover openen.
haha ik zat vanmorgen in de auto naar mijn werk en dacht aan je, hier was het ook droog. Ik heb net ook droog kunnen wandelen met de hond Ik heb wel zo iets, er zit een stappenteller op en je kunt ook zwemmen en fietsen meten, ook je slaap kan die meten en het aantal verbrandde cal.en hoeveel KM ik gelopen heb op een dag of tijdens een activiteit. Ik vindt het wel geinig ome weten hoe veel stappen ik maak op een dag, het is voor mij wel motiverend om toch net het grote rondje te lopen ipv de iets kortere route. Ik heb de Carmin vivofit 3 en heb hem elke dag om.
Gistermiddag niet droog gehouden en vanochtend al helemaal niet... had gekeken op buienradar en hij gaf een piek aan maar ik voelde maar een paar druppels. Maar had alleen gekeken naar onze straat en niet naar het werk (is 6,5 km verder) en heb dus de hele weg regen gehad. En op het einde maakte mijn fiets een gek geluid. Nou ja, komt vast goed. Hopelijk straks als ik naar huis ga droog . Ga iets eerder naar huis, even naar de fitbit kijken, die trekt me toch het meest qua functies en design. Sta al een paar dagen stil qua gewicht terwijl het qua eten wel goed gaat. Heel frusterend, gisteravond had ik zoiets van, ik snoep even wat meer want afvallen doe ik nu toch niet. Zat er gelijk een halve kilo aan . Stom van me, maar goed. Ik heb een spiraal en daardoor geen merkbare cyclus, maar toch denk ik dat mijn hormonen iets doen waardoor ik tijdelijk vocht vasthoud ofzo. Verder kreeg ik van een collega vanochtend de vraag of ik aan het afvallen ben. Yeah!
balen van de regen snoopy.... aaahhh leuk is dat he als mensen het gaan zien Ik had dat op de studiedag twee weken geleden, daar zag ik mensen van de andere locatie, die zie ik niet zo vaak maar ze zagen het meteen en reageerden heel enthousiast, ook weer een fijne boost om vol te houden. Hier gaat het lekker qua eten en bewegen. Gisteren deden we mee met het nationale schoolontbijt en zat de hele school lekker te smullen toen ik aan kwam, ik had thuis al gegeten dus ben lekker melk, water en thee gaan schenken en heb zelf niets meer genomen. (eerder, in mijn "vorige leven", had ik gewoon twee keer ontbeten.....)
Hier goed maar druk! Fitbit besteld dus ben dat aan het uitvogelen, lukt nog niet helemaal tot mijn grote frustratie
Mijn gewicht was vanochtend weer het het laagste wat het daarvoor was, nu hopelijk weer verder naar beneden. Hoop toch echt wel over 2 weken eindelijk weer eens onder de 90 te zitten! Zo naar Sinterklaasintocht, morgen rustig aan, vooral de jongste heeft nogal last van de Sinterklaas spanning . De oudste ook, terwijl ze niet eens meer gelooft maar dat vergeet ze soms een beetje
Fijn dat het goed gaat, hier gaat het ook goed Snoopy, succes met het uitvogelen hoe je fitbit werkt. Wij zijn vandaag voor een nieuwe keuken wezen kijken zoooo leuk!!!! We wonen nu bijna 11 jaar samen hier en hebben destijds het hele huis opgeknapt behalve de keuken. Het geld was op en het was toen de keuken of de badkamer aan pakken. In de jaren flink gespaard en nu eens kijken wat het schrikbarende bedrag zal worden..... Wachten op de offerte dus... Als het nodig is kunnen we zeker nog wat dingen omruilen voor een goedkopere versie (kunststof aanrechtblad, apparatuur uit een goedkoper segment of een andere kookplaat.) maar nu hebben we gekozen wat we echt het mooiste vinden. Onze keuken is niet heel groot, gewoon rijtjeshuis keukentje, dus praktisch denken is wel handig. Het enige waar ik tegenop zie(buiten de prijs van de keuken) is een week zonder keuken.... wil niet vervallen in makkelijk (lees slecht) eten.... Morgen gaan we naar de intocht van Sinterklaas een paar dorpen verderop. Onze dochter gelooft ook niet meer in Sinterklaas sinds vorig jaar, maar tijdens de intocht vergat ze dat ook even hoor. Denk dat het dit jaar weer anders is, maar we gaan met vrienden met jongere kinderen die nog wel geloven dus dan kan ze er nog even lekker in mee.
Heb een maaltje naar myfitnesspal gestuurd want daar gaat iets mis volgens mij. Maar verder werkt de fitbit goed, heb ook al veel bewogen vandaag Huggybird, spannend hè een nieuwe keuken! Wij gaan van het voorjaar de keuken doen, zelfde verhaal als bij jullie eigenlijk. Wonen er nu 13 jaar en de keuken die erin zit zat er toen al zo'n 3 jaar in. Maar hebben de hypotheek een deel afgelost en krijgen nu een nieuwe hypotheek met bouwdepot van 10000 en hebben ook zoiets aan spaargeld dus dat redden we wel. Willen het ook goed aanpakken zodat we voor de komende 20 jaar klaar zijn Wij gaan over 2 weken waarschijnlijk kijken, hebben volgende week nog een verjaardag dus wordt de zaterdag erna. Onze keuken moet ook nog geïsoleerd worden dus gaat wat meer tijd in zitten. Ik ga uit van een maand, dan kan het nog meevallen. Onze oude koelkast/vriezer gaat dan tijdelijk in de woonkamer, in de wc hebben we een klein kraantje en we zetten flessen water beneden neer. En koken ga ik doen op ons tweepits campinggasstel, in de garage of in de achtertuin bij mooi weer . De spullen uit de keuken moet ik nog even over nadenken, denk de garage. Veel plezier tijdens de intocht morgen! Niet teveel pepernoten enzo eten, is mij ook gelukt
Onze koelkast gaat tijdens de verbouwing naar de garage en we hebben een losse kombi oven dus ik ga denk ik maar het een en ander in het voren maken en invriezen ofzo. En mijn zus en moeder zeiden al dat we zeker een keer bij hun kunnen eten. We hebben ook nog wel een Kampeer kookstelletje op zolder staan. Eerst maar eens kijken of het allemaal door gaat Ik had nog niet eens over de pepernoten na gedacht tijdens de intocht morgen ik zal me keurig gedragen
1,2 kilo er af nu zit ik op 11,7 kilo in totaal nog 2,8 kilo om geen obesitas meer te hebben. Mijn doel is om dit voor de kerst te halen.....
Moet lukken toch huggybird! Wij zouden ook wel eens bij mijn ouders kunnen eten, maar vind kamperen thuis ook leuk We gaan nu lekker zwemmen
Dank dames, ik ga er echt voor! Vandaag bij de intocht van sinterklaas geen pepernoot of speculaasje genomen vlak voor we gingen een broodje gegeten om lekkere trek te voorkomen. het was niet eens zo moeilijk eigenlijk.
Heel goed, ik had van tevoren ook wat gegeten. Heb tijdens de intocht een paar pepernoten en 1 schuimpje op, best goed van mezelf vind ik Heb toch wel een beetje moeite met de tussendoortjes, ik pak toch snel iets lekkers, moet ik echt minder doen. Vind het zo lastig omdat ik het zo lekker vind en het mezelf gun ofzo, maar slaat nergens op natuurlijk. En ik wil ook niet kiezen, dus dan wordt het en wat chipjes, en wat chocola, en wat dropjes. Als ik het bij 1 ding zou houden zou het niet zo'n punt zijn... Vanmiddag wel ruim 2 uur vrij actief gezwommen. Lekker achter de kinderen aan (je kan daar rondjes om zo'n blok zwemmen) en met de oudste proberen op zo'n speelrol te klimmen, kost best wat kracht. Nu kapot
Ik neem geregeld wat Japanse mix zonder nootjes, dit is lekker en iets te "snoepen/knabbelen" voor mij. In het begin waren dadels voor mij echt de vervanging van alle zoetigheid die ik niet meer nam, om af te kicken bijna. Nu neem ik ze nog wel eens maar bijna niet. Ik neem/ nam er dan maar drie. Verder neem ik elke dag wel een paar volkomen biscuitjes, smiddags en savonds bij de thee. Voor de rest echt geen enkele soort snoep,chocolade, chips of koek meer gehad sinds 29 aug. (Niet liegen nu, ik neem soms 1 paprika chippie als mijn man of dochter een bakje neemt) Ik moet zeggen dat ik ook geen snoep in huis heb dat ik heeeel lekker vindt, ik heb van die kleine zakjes voor mijn dochter maar daar kan ik goed van af blijven. Ik moet wel zeggen dat ik (op 1keer na) in mijn leven nog nooit zo vast besloten ben geweest als nu met het willen afvallen, ik sta er zelf van te kijken eigenlijk....
Zo zou ik het ook moeten doen huggybird, gewoon niet meer kopen. Maar dan heb ik het een tijdje niet meer gekocht en denk dan dat ik me wel kan beheersen, maar dat lukt niet altijd. Mijn voornemen is dus, niet meer kopen . Vanmiddag bij het zwemmen nam de rest een broodje kroket of een tosti, ik heb expres een zakje chips genomen waar de rest de helft van heeft gegeten. Ze hadden ook soep maar dat leek me niet zo lekker, met een soep maag zwemmen Dadels vind ik niet lekker, maar een biscuitje is wel een goede optie, die Japanse mix ook. Of gewoon een stukje pure chocola. Of een lolly, zit niet veel in (wel alleen suikers) en ben je wel even mee bezig. Ik weet het ook allemaal wel, nu nog doen Toen ik 6 jaar geleden veel aan het afvallen was at ik elke dag wel wat chocola, maar kon me beter beheersen. Ook kon ik me er goed toe zetten om te sporten. En dat terwijl mijn leven toen veel drukker was (baby met sonde en fulltime kolven en 3 dagen per week werken). Ik kak een beetje in lijkt wel. Maar goed ik fiets natuurlijk wel veel nu, nu ik op fietsafstand werk en de kinderen nu sporten hebben waar ik naartoe fiets.
Het niet kopen lukt hier trouwens ook goed doordat we boodschappen bestellen en ophalen. Ik kom hooguit 1 keer per week in een supermarkt. Eerder elke dag en dan ging er eigenlijk altijd wel iets te snaaien mee....
Ik kom er in principe ook maar 1 keer per week, maar rijd elke dag langs een aldi... en kan soms de verleiding niet weerstaan. Of ik haal wat bij de Action, daar moest ik laatst zijn om cadeautjes te halen en tja daar hebben ze ook chips en snoep. Of ik stuur mijn man op pad in zijn pauze . Ik moet me wat dat betreft gewoon wat meer beheersen