Mijn dochter vindt mij dus zo lekker zacht.... Ik heb ook mijn lengte mee, veel mensen geloven niet dat ik 108 woog toen ik begon met afvallen. En als ik zeg dat ik nog minstens 17 kilo af wil vallen zeggen ze dat dat wel heeeel veel is..... Maar het moet toch echt om een gezond gewicht te bereiken..... En ik ga er voor!
Hi meiden, Suus, jammer dat het niet lukt meid. Hoop dat je binnenkort de knop kan omzetten en weer mee komt schrijven. Lastig is het gewoon... dus ik hoop tot snel! Snoopy, dansen met een afgezakte broek!!! Super goed Haha!!! Je gaat goed meid! Jij ook, Huggybird en dat van die zachte mama, zo lief... Vandaag laatste dag werken en dan weekend. Straks om 8 uur al een oudergesprek en daarna halve dag cursus en aansluitend nog 2 uur lesgeven. Groetjes
Fijn weekend alvast Marloes! Huggybird, vind het altijd lastig als mensen gaan zeggen; je bent nu wel genoeg afgevallen toch? Als je nog niet op je streefgewicht bent, of zelfs niet eens een gezond gewicht hebt. Heb dat toen ik nog jong was wel gehad, maar was toen ook wel echt te licht. Nu gaat dat niet zo ver komen, dus die opmerkingen zullen hopelijk wegblijven Hier wel even een dipje, probeer er weer uit te komen. Had 1 dagje wat meer gesnoept, dat vond ik prima. De dag erna gewoon weer netjes, daarna weer een dagje wat meer gesnoept, dag erna weer maar nog meer, en nu zit ik dus officieel in een dip waar ik echt even moeite mee heb om eruit te komen. Ook 1,5 kilo aangekomen, zo balen. Daarom hoop ik dat ik het nu weer op kan pakken en dat het er ook weer snel af zijn . 'Moet' vandaag weer veel fietsen (school, tandarts, turnen), dus dat is al fijn. Mijn man gaat vanavond hockeyen en ik hoop dat ik het op kan brengen om te gaan sporten dan (lichte krachttraining).
He meiden, Lekker bijna weekend Marloes! ik moet morgen ochtend nog even voor de kleutergroep en dan heb ik ook weekend, heerlijk! Vandaag met groep 8 op de fiets naar een middelbare school een uur fietsen verderop geweest dus ik ben eerst vanaf mijn woonplaats naar mijn werkplaats gefietst, ongeveer 20 min. En daarna met de kinderen een uur gefietst. En ook weer terug natuurlijk. Nu heb ik wel een elektrische fiets maar ik fiets evengoed stevig door en niet op de turbo stand dus vast wel calorieën verbrand Snoopy, het maakt mij niet zo veel uit wat mensen er over zeggen, ik weet wat ik doe en waarvoor en wat ze daar over zeggen mogen ze lekker doen maar het interesseert me niets, natuurlijk wel als mijn man of ouders er iets over zeggen, maar dat zou dan zijn omdat ze zich bijvoorbeeld zorgen om me zouden maken, dat is wat anders voor mijn idee. Balen dat je in een dipje zit meis.... pak jezelf bij de kraag en wees even streng voor jezelf.... je bent het waard om goed voor jezelf te zorgen hoor.... Dikke knuffel en koppie op! Hier gaat het lekker eigenlijk, ik heb een week van leuke ontdekkingen. van de week is de rits van mijn heerlijke fleece jas kapot gegaan... ik baalde verschrikkelijk, het is een prima jas, erg fijn om met deze temperatuur aan te hebben als ik met de hond aan de wandel ben. De jas begint aardig te ruim te worden maar wil nog geen nieuwe omdat ik van plan ben die maat volgend jaar ook niet meer te passen.... dus... flink balen! Zegt mijn man gisteren "dan moet je maar een jas van mij aan" ik lachen (hij is ongeveer mager) dus ik loop naar de kapstok, pak de jas die hij bedoelde van de kapstok, trek hem aan... en ik krijg zowaar de rits bij elkaar en... dicht!!!! ik wist niet wat ik mee maakte!! Ik stond in de keuken te gillen "ik krijg hem dicht!!! kijk dan!!! hij zit dicht!!!!" dus ik zeg tegen mijn man, 'zit ik er niet als een worst in???" hij "nee hoor, je kan hem prima aan" En mijn dochter " die pas je prima hoor mama" ik ben eerst naar boven gerend om in de spiegel te kijken of ik niet helemaal voor schut loop, maar het kan idd prima! echt zo blij, gewoon een soort verassing zeg maar haha En vanmorgen stap ik met mijn winterjas aan op de fiets, vorige winter moest ik de rits aan de onderkant open ritsen anders had ik de halve jas onder mijn kin zitten om dat het te strak zat, nu kan ik zo hop op de fiets en staat er geen spanning op de rits Echt zo grappig dit, en zo heb ik steeds van die kleine dingen die mij de moed geven om door te zetten, mijn BH die een haakje strakker moet bijvoorbeeld. kleine dingen maar voor mij mega groot
Super goed, Huggybird!!! Geeft je weer een 'boost' om weer verder te gaan. En volgend jaar gewoon weer een nieuwe jas!! Balen van je dipje,Snoopy. Enig idee waar het aan ligt? Je weet dat je het kunt hè!!!
Huggybird, wat goed van die jas!!! Dat zijn zulke fijne momenten En lekker gefietst vandaag ook, voordeel van elektrisch is dat je niet zo'n last hebt van die pokkewind . Heb wel wat afgezien vandaag Mijn tante maakte destijds die opmerking over niet teveel meer afvallen. Vond ik heel irritant maar ze had wel gelijk. Maar zover laat ik het nu niet komen. Marloes, ik ben echt een emotie eter en een 'ik vind alles zo lekker' eter . Had de documentaire 'Emma wil leven' gezien en vond dat zo heftig. Daarbij de 'euforie' over dat ik onder de 90 woog. Maar heb het nu weer opgepakt. Voel me niet zo lekker dus ga op tijd naar bed en niet sporten. Heb wel chocola gekocht maar alleen een klein beetje op. Heb het weer onder controle geloof ik Morgenochtend even wat krachttraining doen als ik me beter voel. Maar dat zal wel hoop ik als ik op tijd ga slapen.
ik heb die documantaire ook gezien, wat heftig zeg! ik was er echt ondersteboven van... wat een strijd..... en wat verschrikkelijk voor haar ouders....
Yes! 900 gram er af!! 94,9 nu en op mijn voedingscentrum sprong mijn bui van rood naar oranje!!! nu staat er "je bent te zwaar voor je lengte" eerst stond er "je bent VEEL te zwaar voor je lengte"
Wow huggybird wat goed!!! Zit je bmi nu dan onder de 30 denk ik? Ik moet daarvoor 84 wegen, zit nu gelukkig weer onder de 90 dus hoop daar begin van volgend jaar te zitten Heb wel weer een goede stok achter de deur, half juli waarschijnlijk met familie op vakantie naar een camping, dus ook zwemmen enzo, zou zo fijn zijn als ik dan een beetje op mijn streefgewicht ben! Sowieso ben ik niet zo van de hele erge warmte en met een dik lichaam is het nog vervelender, zeker als je je daar onzeker over voelt. Vandaag altijd een drukke dag met sporten van de kinderen. Zo naar de sporthal van de oudste, daar komt mijn man met de jongste naartoe (ze is nu aan het turnen) en dan ga ik (na even kijken naar de oudste) met de jongste naar dansles en mijn man met de oudste naar huis. Daarna nog naar de stad. Dus lekker heen en weer fietsen en tijdens dansles even wandelen .
Mijn BMI is nu 30 ja, was een leuke verrassing om dat getal opeens in het oranje te zien ipv het rood dat ik gewend ben. Dat is een mooie stok achter de deur snoopy, je kan het hoor! Ik ben zo benieuwd hoe ik er eind augustus, na een jaar afvallen uit zal zien....
Eind augustus ben je gewoon een slanke den en ik denk veel eerder al! Je bent nu gemiddeld ongeveer een kilo per week kwijt, zal straks wel wat minder hard gaan maar denk dat je ergens in het voorjaar al op je streefgewicht zit. Mooi vooruitzicht Ik heb vandaag vanavond pas alles in myfitnesspal ingevuld, vond het een beetje spannend maar kwam precies goed uit!
Zo te lezen, heb je de draad weer opgepakt, Snoopy!! Topper!! Ook jij komt er wel hoor. Huggybird, wat ontzettend goed!!! Hier gaat het goed. Vandaag met de jongste naar de bioscoop geweest. Sinterklaas film gekeken. Mijn ooit te strakke broek zakte voortdurend af... heel irritant, maar wel super fijn!!
Ik ga er van uit dat het idd straks wat langzamer zal gaan, ik zei al gekscherend tegen mijn man dat als het zo door zou gaan ik in augustus 52 kilo kwijt zou zijn.... dat is wel iets te veel Maar goed, voor kerst de 15 kilo er af moet wel gaan lukken denk ik, een mooi streven. Keurig gedaan dus snoopy! Dan heb je dus goed door wat wel en niet kan inmiddels. Leuk naar de bios marloes, en wat heerlijk (en irritant) dat je broek steeds afzakte
Marloes, herkenbaar die afzakkende broek, fijn hè? Leuk, naar de bios! Hier was vandaag Sint op mijn werk en daarna nog Sinterklaasmusical in de schouwburg. Was erg leuk. Niet zo'n gezonde eetdag en ook nog frietjes op net, maar alles binnen de perken. Woensdag jarig, dus op mijn werk trakteren, neem zelf ook wel wat. En dan 's avonds gourmetten, ga me proberen in te houden, maar vind stokbroodjes met kaas daarvan zo lekker! Dus even kijken hoe dat gaat . Verder maar veel groente erop. Morgen en overmorgen een beetje rustig aan. Wel naar mijn werk gefietst vandaag, oudste ook, die kan prima fietsen maar nog nooit zo 'ver' gefietst (6,5 km), maar dat ging prima. Daarna naar de stad gefietst voor de musical. Vrijdag pakjesavond, ook dan wil ik niet teveel nemen. Kruidnoten enzo zal wel meevallen maar we hebben vaak ook nootjes staan en ik blijf daar dan makkelijk van dooreten. Huggybird, ja ik zou wel op tijd stoppen , 52 kilo is wel heel veel! Mooi streven 15 kilo, dat gaat je lukken!
Jullie dus ook een leuke dag gehad, Snoopy en lekker gefietst, goed hoor. En het gourmetten... gekruide kip vind ik altijd wel lekker, of vis, garnalen etc... lekker en 'gezond'. Hier vandaag een rustig dagje gehad. Wat gewerkt voor school en eierkoeken, broodjes en crackers gebakken. Morgen weer ouderavond, gelukkig alleen op afroep, dus al om 18.30 uur klaar.
klinkt als een fijne dag snoopy! en heerlijk gefietst Marloes, hoe maak jij crackers? Hier vanmorgen heeeeeerlijk uit kunnen slapen samen met mijn man. Onze dochter ging spontaan logeren bij haar beste vriend gisteravond, en wij hebben toen we gaar brachten lekker koffie en thee gedronken bij het vuurtje buiten. dat was gezellig.
in de crackers, die ik vandaag gemaakt heb, zit gebroken lijnzaad (50gr), Parmezaanse kaas (30 gr) en 1 ei. Het is een recept uit Oanh's kitchen.