Huggybird, ja volgend weekend wegen zou een slimme zijn, kan het alleen telkens niet laten om te wegen elke dag, ben zo benieuwd telkens. Misschien gaat het een keer lukken . Heb geen stress als ik een keer niet kan wegen ofzo dus wat dat betreft is het niet ernstig ofzo. Hoesten gaat goed, nu af en toe wel een kriebel, is wel irritant. Ben van het voorjaar goed ziek geweest van het hoesten, stikte er soms half in, door de kriebel vooral, was best eng. Maar verwacht niet dat ik dat nu weer krijg. Goed dat je al het lekkers hebt kunnen weerstaan! Ik dacht dat hier ook nog wel pepernoten enzo zouden komen te staan, maar nog niets gezien. Maar ga er sowieso niet van eten. Mijn man komt waarschijnlijk vanmiddag thuis met een banketletter, die snij ik vanavond meteen in stukken en gaat dan de vriezer in. Als ik rond de 80 ofzo weeg zal ik wel eens af en toe een stukje nemen. Nu nog even niet. Oh en jij bent al zo lang goed bezig, dat zal echt niet opeens fout gaan! Ik ben destijds wel de fout in gegaan toen ik op mijn streefgewicht was. Had 'niets' meer om naartoe te leven ofzo. Dus daar wil ik nu wel voor waken. JJ1991, welkom! Je bent al goed op weg! En gewoon net niet 100 kilo, pfff
Dank jullie! En ja inderdaad net niet, maar was wel even een wake up call. Hier geen Sinterklaas gevierd afgelopen weekend, maar al eerder. Onze dochter wordt 6 december 3, dus dat hebben we gisteren gevierd heb me goed ingehouden, maar wel een stukje taart genomen. En ja dat is misschien nog wel het lastigste, op gewicht blijven en niet vervallen in oude gewoonten.
JJ1991, gefeliciteerd met je dochter! Ik was vandaag lekker vrij, kinderen mochten 2 uur later naar school dus dan maar helemaal vrij. Heb in de stad een skinny spijkerbroek maat 44 gekocht . Had nog wel maat 44 liggen maar die waren van de tijd dat ik wijdere broeken droeg. Hij zit nog wel wat strak maar dat rekt wel weer wat uit (koop altijd stretch, die van de C&A). Verder veel gefietst vandaag en netjes gegeten. Woog vanochtend ruim een kilo minder dan gister, wat ik dus ook al had verwacht. Nog een halve kilo tot de 88,2 en dan weer verder omlaag! Is nog bijna 3 weken tot kerst (dan weer gourmetten ) dus nu even 'knallen'. Mijn man had gister geen banketletter bij zich, dus ik vroeg of hij die niet had gekregen. Maar hij heeft hem, heel slim, weggegeven
Bedankt! Als je heel snel aankomt is dat inderdaad vaak vocht en dat ben je de dag erna vaak weer kwijt (als je normaal eet). Wij krijgen vandaag de sleutel van ons huisje. Dus ben de komende tijd veel zonder internet. Dat zal ook wel blijken in wat meer radiostilte hier vanuit mijn kant.
Veel geluk in jullie nieuwe huisje, JJ!!! Snoopy, maat 44... wauw. Goed bezig!! Hier gaat het volgens mij wel goed. Misschien morgen maar eens op de weegschaal gaan staan, anders ergens volgende week. Gisteren de gerechtjes uitgekozen voor de kerstbrunch. Voor mezelf allemaal koolhydraatarme, maar wel lekkere dingen uitgekozen.
veel plezier in jullie nieuwe huis jj1991! snoopy, hier is de banket letter vorige week al mee gekomen, ik kan hem prima weerstaan terwijl ik eerder het overgrote deel op at denk ik.... ik blijf er raar van opkijken dat ik er maar weinig moeite mee heb om dit en bijvoorbeeld pepernoten en zo niet te nemen.... ik snap ook niet zo heel goed meer waarom ik er eerder zo veel van nam.... denk ik.... Marloes, hoe vaak weeg jij je, zo te lezen niet wekelijks, ban je niet onwijs nieuwsgierig dan?
JJ1991, klopt dat het vooral vocht is, je kan in 1 dag natuurlijk niet 1 kilo vet aankomen . Weet daarom dat het er ook zo weer af zal zijn. Veel plezier en succes met jullie huis! Marloes, viel me net als huggybird ook op dat je blijkbaar weinig weegt. Ik zou het (als elke-dag-weger ) niet kunnen hoor! Jullie hebben een kerstbrunch met familie? Huggybird, ik heb dat met vlagen ook dat ik denk, waarom heb ik me ooit zo laten gaan? Alhoewel ik nog wel eens de fout in ga, maar niet zo erg als voorheen. Voelde me voorheen ook echt niet goed, gewoon door al die suikers. Nu voel ik me tenminste fit! Vandaag wel kruidnootjes op, teveel naar mijn zin, maar goed. Vanavond maar rustig aan doen. Ben nog altijd op de fiets naar mijn werk, sinds de zomervakantie nog nooit met de auto geweest. Wel 2 keer natgeregend, maar ok . Nu ook weer lekker wat warmere temperaturen en geen regen, dus ik blijf lekker fietsen!
In de weken dat ik nu bezig ben, heb ik 3x op de weegschaal gestaan. Dus zo om de 5 weken ofzo Ja, we hebben kerstbrunch... maar wel ergens besteld, dus ik kon voor mezelf de beste gerechtjes kiezen.
Dat is fijn marloes, dan heb je tenminste in de hand wat je gaat eten. Ik merk zelf dat ik dat graag heb, maar wil niet neurotisch in de hand moeten houden van mezelf. Het is wel fijn om gezonde keuzes te kunnen maken..... Snoopy, ik dacht laatst terug aan de eerste twee/drie weken van september, net begonnen met afvallen en niet meer snoepen. Als ik denk hoe ik me toen voelde... Dan heb ik echt moeten afkicken van de suikers, onrustig gevoel, ik dacht de hele dag watertandend aan die drie dadels die ik van mezelf mocht bij de thee s'avonds. Lekker hoor, nog steeds op de fiets
Marloes, dat is handig dat jullie bestellen maar dat iedereen wat kan kiezen! Grappig om te lezen dat je zo weinig weegt, ben je niet heel benieuwd? Huggybird, ik heb het ook graag in de hand, maar probeer inderdaad niet neurotisch gaan worden. Op woensdag is mijn man thuis en dan is het voor mij een grote verrassing wat we gaan eten. Heb daar soms best moeite mee maar ik vind dat ik er niet zo moeilijk moet doen, en doe dat dus ook niet . Gister stoofpotje aardappels, groente en kip, dus prima Knap hoor dat jij echt niet meer snoept, ik kan/wil dat echt niet . Ik zou het waarschijnlijk best kunnen en dat worden dan echt een paar weken afkicken. Maar ik weet dat ik met af en toe snoepen ook af kan vallen, dus kies ik daarvoor. Gisteravond dus gezond gegeten en gisteravond maar een klein tussendoortje genomen, dus kwam ondanks mijn teveel aan kruidnoten, toch goed uit
Dames, ik ben niet meer aan het afvallen, maar ik wil jullie een hart onder de riep steken. Het is nu 5 maanden geleden, dat ik op mijn streefgewicht kwam. Ik ben in 14 maanden 30 kg afgevallen. De afgelopen 5 maanden heb ik steeds meer koolhydraten, die ik mezelf afgezworen had, opnieuw in mijn dieet geïntroduceerd. Nu eet ik bijvoorbeeld 's ochtends muesli in mijn yoghurt, pak ik af en toe een koekje of wat pepernoten, eet nu stamppot mee, etc. Alles met mate: Het zijn nog steeds uitzonderingen. Maar ik ben ondertussen wéér 2 kilo kwijt. Hoeft nu écht niet meer, dus ik moet nog wat gaan aanpassen om er een kilootje bij te krijgen. Ik heb niet echt loshangend vel... tenminste, je ziet het niet, maar als ik op bepaalde plekken ga knijpen, voel ik het wel. Ik ben mijn grenzen langzaam aan het verleggen en stoot soms mijn hoofd. Zo had ik laatst een stukje zelfgemaakte appeltaart op ene verjaardag. Had anderhalve dag last van obstipatie. Nou ja, weten we dat ook weer! Mijn punt: Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n doorzetter. Maar als ik het kan, dan kunnen jullie het ook! Jullie zijn nu al heel goed bezig! Laat je niet verleiden! Maak je eigen regels en houd jezelf daaraan! Succes dames!
Wat een lief en mooi bericht ladyXochi, dank je wel. Ik ben ook helemaal geen doorzetter, tenminste, dat vindt ik zelf, om mij heen roept iedereen hoe knap het is enz enz en dat is lief. Ik ben wel heel trots op mezelf hoor, en vast besloten door te zetten en niet weer terug te vallen in mijn oude eetpatroon. Het lijkt me heel spannend om op gewicht te zijn en en hele uitdaging om daar dan te blijven, ik weet nog niet hoe ik dat moet aanpakken..... Maar ik ben nog niet eens op de helft dus tegen die tijd dat ik nog een kilo of 5 moet voor ik op mijn streef gewicht ben ga ik me daar maar eens in verdiepen eerst nog een kilo of 18 kwijt zien te raken. Gelukkig kan ik de verleidingen tot nu toe heel goed weerstaan en ik doe niet aan zelfsabotage dus ik ben heel tevreden. Daarbij zeg ik steeds tegen mezelf "ik verdien het om gezond te zijn" en daar ga ik voor!
Bedankt voor je motiverende berichtje LadyXochi! Ben zelf ook niet zo'n doorzetter, daarom gaat het soms ook niet zo snel als ik zou willen , maar ik kom er wel Huggybird, zelfsabotage doe ik dus wel aan, heel irritant. Maar al met al val ik uiteindelijk wel af en ondertussen probeer ik eraan te werken niet te saboteren Ik vind het ook spannend als ik straks op gewicht ben. Vorige keer zat ik zo goed in mijn vel maar ging het toch mis. Daar moet ik echt mee uitkijken straks. Het afvallen gaat vrij traag maar het eraan eten heel snel, helaas. Afgelopen dagen wat last gehad van mijn buik, er heerst ook van alles momenteel. Maar heb het idee dat ik het ergste nu wel heb gehad. Ga nu even wat lichte krachttraining doen, eindelijk weer eens, komt er telkens niet van, heb wat dat betreft wat meer doorzettingsvermogen nodig. Fietsen doe ik dan wel veel, straks de kinderen ophalen van school en fiets dan altijd een extra rondje. Maar voor de afwisseling is iets anders ook wel goed. Vanaf ongeveer 85 kilo ook weer eens gaan hardlopen.
Snoopy, het zal altijd opletten blijven helaas..... Ik wil het echt niet meer zo ver laten komen dus zal op moeten blijven letten, blijven wegen elke week en goede keuzes blijven maken.... zal best eens lastig zijn....
900 gram er af!!! 92,9 nu! oeh yeah! *danst door de kamer* Nu 15,6 kilo kwijt dus mijn doel van 15 kilo voor kerst is gehaald. Mijn volgende doel is op mijn verjaardag (30 jan) onder de 90kg. Met het oog op kerst, oud en nieuw en veel verjaardagen in januari denk ik een mooi doel. Ik ben niet van plan heel erg over de schreef te gaan met de feestdagen maar heb besloten mezelf wel het een en ander te gunnen. Stiekem ga ik er van uit dat ik het makkelijk ga halen als ik ga zoals nu want het zou betekenen dat ik 4 kilo in 7 weken kwijt moet raken en dat moet lukken.... maar ja, je moet jezelf ook geen onmogelijke doelen stellen toch?
Goed hoor huggybird!!! Je hebt je doel ruim gehaald . Je moet je doelen ook een beetje ruim instellen, anders valt het telkens zo tegen Hier stop ik maar even met doelen stellen, want het loopt telkens in de soep . Elke goede dag is er 1 en rond de zomer wil ik zeker toch wel 70 wegen. Woog vanochtend weer meer dan gister maar soep en een broodje rookworst (zout) zullen niet veel goed doen. Zat qua calorieën wel goed gister, veel gefietst ook en gesport (en nu spierpijn ). Vandaag ook al een uur gefietst en ben nog niet klaar, moeten nog naar turnen van oudste en naar dansles, dus zal nog ruim een uur bij komen. Meer kan ik niet doen en de komende weken ook geen feestjes enzo dus hoop voor kerst rond de 85-86 te zitten.
Snoopy, ik ben van de ruime doelen inderdaad, kans van slagen het grootst en zo houden we de moed er goed in jij bent wel goed aan het fietsen zeg! hier gaat het lopen niet zo goed helaas, de hond haar poot leek weer goed te gaan maar na een keer losloop gebied en rennen en spelen met andere honden liep ze weer mank.... ik moet echt even zoeken naar een goede midden weg voor haar, dus ben nu de wandel rondes aan de lijn maar aan het vergroten en dat gaat tot nu toe goed. vanavond ga ik uit eten en naar een muziektheater voorstelling van "los" dit zijn 4 vrouwen van begin 30 die echt super leuke shows hebben met mega veel humor en muziek, ze kunnen ook heel mooi zingen. Ik ben daar op mijn vrijgezellenfeestje heen geweest en nu spelen ze hier in de buurt dus heb ik de moeder van mijn dochters beste vriend gevraagd of ze mee gaat. Voor die tijd gaan we lekker uit eten, zin in!!!
Al vast veel plezier, Huggybird!!! En dat doel ga je vast halen, je gaat echt als een speer! Jij hebt toch ook een mooi doel voor ogen, Snoopy. Ook al heb je een slechte dag, je pakt het telkens weer op!! Je bent gewoon een doorzetter! Hier vandaag een rustig dagje. Man is met de oudste boodschappen aan het doen en ik ben net door de andere twee ingemaakt met Uno... Zo nog even wat crackers en brood bakken. Voorraadje maken voor door de week.