Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Dit dus! Ik Ik mis alleen het bewegen. :D

Augustus 2015 ging bij mij de knop om en inmiddels ben ik 38 kg lichter. Ik denk echt dat een mind-set is. Ik kijk nu heel anders aan tegen eten en tegen bewegen. Het klinkt misschien wat semi-zweverig, maar ik zie nu in dat ik voedsel nodig om mijn lijf gezond te houden. En dus "goed" voedsel! Als ik troep eet, help ik mijn lijf daar echt niet mee. Dus ik maak continu keuzes of ik iets wel of niet eet. En daarbij sport ik (veel), maar ik heb er ook echt het plezier in ontdekt. Je moet iets vinden dat bij JOU past, waar jij je goed bij voelt. Voor mij werkt het om goed te eten (ik at echt veel te weinig) en lekker te sporten. Ik heb ontdekt dat ik hardlopen en spinning onwijs fijn vind om te doen, dus dat doe ik ook echt trouw. En soms moet ik mezelf ook een schop geven om door te gaan, maar het gevoel bijv. na afloop van een spinningles, is zo enorm geweldig! Daar doe ik het echt voor.

Heel veel afvallen is absoluut mogelijk. Ik vind alleen dat je dat op een manier moet doen die verantwoord is en die bij je past. Want je moet gaan beseffen dat het niet een dieet is, maar een geheel nieuwe levenswijze. Je zult de rest van je leven op moeten letten wat je eet. Keuzes maken in wat je eet. En dat moet je vol kunnen houden. Niemand kan de rest van zijn leven volhouden op 1 blaadje sla en 1 tomaat (bij wijze van spreken dan). Zorg dat je goed eet en zorg dat je beweging krijgt. Dit hoeft niet meteen afbeulen in een sportschool te zijn, dagelijks een half uurtje wandelen is al prima!

En daarbij kan je ook rustig eens lekker iets ongezonds eten. Niks mis mee, zolang je er maar geen gewoonte van maakt. Ik heb gister een BBQ gehad en ik heb o.a. lekker wat satesaus genomen en wat stokbrood met kruidenboter. Maar voorheen verzoop mijn eten in de satesaus en at ik rustig een half stokbrood weg. Nu kies ik voor een beetje van elk! Wat meer kipfilet en maar 1 vet worstje. Daarnaast een salade gehad en toen zat ik vol.

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Is het misschien een idee om een clubje hier aan te maken voor dames die volgende jaar Augustes 25 kg of meer afgevallen willen zijn? Of is daar geen animo voor?

Om een beetje een stok achter de deur te hebben, elkaar te steunen en ideeën te delen.

(sorry, zeg het maar als ik te enthousiast word, maar ik heb het gevoel dat ik er klaar voor/mee ben).

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja ik herken je verhaal helemaal TS, hier zo goed als hetzelfde. Geen tips dus helaas :( maar ik wil ook heel graag een clubje of een besloten groep op Facebook, maakt me niet uit.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wijsheid komt met de jaren ;) en daarmee bedoel ik dat hoe ouder je wordt, hoe meer je van te voren beseft dat zo'n 'schijt aan' periode consequenties heeft. Dus wordt het ook makkelijker om daar niet aan toe te geven.
    Klopt helemaal.
    Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er niet bij sport. Het lukt me niet om er de tijd en zin voor te maken. Ik ben in het afgelopen jaar 3x gaan hardlopen, vaker lukte niet. :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.881
    113
    Ik doe ook graag mee, was 5 jaar geleden ook 30 kilo lichter en zit geestelijk nu weer goed in mijn vel, dus ook graag lichamelijk weer.

6. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL

Ook ik doe weight watchers, nu in bijna een jaar 22 kilo kwijt.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik wil ook mee doen met clubje
    Ik ben 1.60 en weeg 100.kg 10 jaar geleden woog ik 65 en sporte ik ontzettend veel maar ja toen samen wonen en elke x wat lekkers opzich oog ik niet super dik maar ik ben wel futloos en gauw moe heb die app van yazio gelijk op mijn tel gezet en ingevuld tot nu toe jeetje nu al teveel vet gehad vandaag.

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik moet/wil er ook aan geloven....
    Heel herkenbaar dat ik liever geen foto's van mezelf zie, confronterend.....
    Ik weet nooit zo goed hoe ik beginnen moet.... Ik wacht tot de knop om gaat, een soort van , vanzelf,;) maar ik denk/weet dat ik hem om moet zetten.
    Ik lees mee en ga beginnen met niet meer snoepen, vooral chips is mijn valkuil.... Ik ga het niet meer in huis halen!

Wat drinken jullie? Ik drink overdag thee (zonder suiker) en water, en in de avond een klein glaasje sap. SAP moet ik laten staan maar is er nog een alternatief voor thee en water.
    En wat eten jullie op een boterham?

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Welke apps zijn er en welke zijn fijn?

10. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik heb altijd My Fitness Pal gebruikt.

Voor mijn sporten heb ik een Polar A360 met de bijbehorende app. Ook erg fijn!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zweer ook bij MyFitnessPall.
    De eerste maanden hield ik precies bij wat ik at en dronk, maar op een gegeven moment wist ik wel wat ik binnen kreeg. Nu gebruik ik het alleen om mijn gewicht in bij te houden en soms zoek ik op hoeveel koolhydraten ergens in zitten. Dat is zo makkelijk!

Ik ben best lui. Helemaal geen zin om van alles op te zoeken en in te voeren hoeveel suikers, eiwitten, calorieën, etc. overal in zit. En dan ook nog verrekenen, omdat ik niet 100 gram, maar 125 gram heb opgeschept. Met MyFitnessPall scan je gewoon de streepjescode en vul je het aantal gram in! En als je een bepaalde combinatie vaak neemt, kun je die gewoon selecteren en hoef je het niet meer opnieuw per ingrediënt in te voeren. Er zit een Internationale database achter met bijna alles wat er te koop is. Van soep van de Lidl tot verse munt van de Albert Heijn, hij herkent de streepjescodes en je krijgt meteen de voedingswaarden te zien.

Wat ik ook super vind, is dat ie op een niet betuttelende manier aangeeft, dat je iets eet met best wel veel vet of suiker. Daarnaast geeft ie complimenteus aan dat je iets hebt geselecteerd/gegeten met bijvoorbeeld veel vitamine C, calcium, ijzer, etc. Je word er in elk geval makkelijk bewust van wat er zit in alles wat je eet, waardoor je zelf betere keuzes kunt maken later, zonder de app.

Je stelt zelf in hoeveel en hoe snel je wil afvallen. De app waarschuwt niet alleen als je bijna aan je calorieëngrens zit, maar ook als je te weinig binnen krijgt. Dat laatste was voor mij heel belangrijk.
    Je geeft zelf aan in welke verhoudingen je de micronutrienten wil hebben. Vet, eiwit en koolhydraten. Doe je bv koolhydraatarm, dan moet je meer vetten en eiwitten eten. Samen moet het 100% zijn. Dat geeft ie allemaal heel makkelijk aan.

Ook kun je de app koppelen met verschillende sportieve apps en gadgets, zoals een stappenteller. Dat laatste heb ik nog nooit gebruikt.

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bedankt voor de uitgebreide uitleg👍
    Een stappenteller erbij zou wel leuk zijn, ik wandel veel met de hond😀

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik beperk de koolhydraten maar ga niet zo extreem laag zitten.
    Als ontbijt vaak yoghurt met noten of overnight oats of een smoothie met wat havermout.
    Koolhydraat beperkt brood van Atkins of Albert Heijn en crackers van Fjord.
    Als beleg kalkoenfilet en altijd veel tomaat en komkommer erbij.
    In de avond vervang ik bami voor bloemkoolrijst en als ik rijst eet dan zilvervliesrijst max 50 gram en pasta altijd volkoren.
    Verder sport ik 1 op 1 en dat motiveert enorm.
    Ik train voornamelijk de core spieren. Ik ben qua kilo's weinig kwijt maar qua omvang wel meer dan 11 cm inmiddels! Ik beginne complimentjes te krijgen vooral van mensen die me even niet gezien hebben. Dus dat is heel fijn! Ik sport 2 x per week een uur wil streven naar 3 maar dat is niet echt haalbaar nu.

14. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ladyxochi mag ik vragen op hoeveel procent jij de koolhydraten zet binnen myfitnesspall?

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dit stuk

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De club is aangemaakt en de uitnodigingen zijn verstuurd. Mocht je lid willen worden en ben je dat nog niet, stuur mij dan even een pm.

17. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je mensen om je heen die je steunen? Een van de belangrijkste factoren om blijvend af te vallen is een support netwerk.

Verder inderdaad geen extreme dingen gaan doen. Begin met kleine stapjes en bouw steeds iets uit.

Wees mild voor jezelf en probeer je terugvallen niet te veroordelen. Iedereen zakt wel eens terug maar elke dag is een nieuw begin. Niet denken aan die keer dat je toch een reep nam maar aan die keren dat je hebt kunnen weerstaan.

Ik vind calorieën tellen zinloos. Probeer vooral gezonde keuzes te maken. Richt je op wat allemaal wel mag ipv te denken wat niet. Droge crackers met een plakje kip is niet vol te houden. Een cracker of goede boterham met avocado, ei, en zalm wel. Er zijn heel veel heerlijke dingen te bedenken waar je (belangrijkste) voedingsstoffen uit haalt.
    Zoete dingen kun je ook maken. Wanneer je lekkere trek krijgt maak dan bijvoorbeeld een shake van banaan, scheutje melk en rauwe cacaopoeder. Echt wel genieten en met voedingstoffen! Bak pannenkoeken van havermout, banaan en scheutje melk en kaneel. Leg er wat rood fruit op, heerlijk! Eet twee dadels. Etc.

Wat eet je graag?

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Producten - Ombar

deze chocolade koop ik als ik echt behoefte heb aan chocolade.
    erg lekker.
    wel prijzig maar dan koop ik ook maar 1 reepje (35 gram) die dan ook meteen op is.

19. Sorraya41

Sorraya41 Bekend lid

4 sep 2014
    832
    13
    18
    Na mijn eerste 3 zwangerschappen woog ik 40 kilo meer dan mijn start gewicht. Stond er eigenlijk niet echt bij stil totdat vrienden van mij gingen trouwen en maat 46 te strak zat. Ik ben in het pashokje op de grond gaan zitten en heb gebruld... daarna ging het roer om ik ben radicaal het ziekenhuis dieet gaan doen. Het werkte super bij mij. In 3 maanden 40 kilo kwijt. Ik was zo gelukkig.... altijd op gewicht gebleven tot ik mijn 2de man ontmoette.... groeide al wat en toen nog eens een zwangerschappen en ja hoor 30 kilo te zwaar. Ik dacht ga weer aan het ziekenhuisdieet.. nou geen kilo eraf.... toen ontdekte ik ook my fitnesspal. Ik moet nog 5 kilo en dan ben ik er weer. Nu 4 maanden bezig. Ik ga niet in een strakke lijn naar beneden omdat ik gewoon weleens lekker uiteten wil. Het werkt voor mij super.calorieendoel staat op 1200 maar probeer op de 1000 uit te komen.
    Tja ik heb vel over op mijn buik maar ook 6 prachtige Kids. Ik rij gemiddeld 1 keer per week paard en meer niet. Ja werken Kids huishouden. Kan het iedereen aanbevelen.

20. Yale

Yale Actief lid

26 okt 2011
    292
    2
    18
    Ik ben samen met een vriendin de strijd aan gegaan. Ze ging trouwen en wou een bepaald gewicht bereiken en daar hebben we 7 maanden de tijd voor genomen. We zijn beiden net zo lang en wogen net zoveel. Als eerste moet je sowieso je eet gewoontes aanpassen. Je kan namelijk wel afvallen door anders te eten maar niet te sporten maar niet door te gaan sporten maar niet anders te eten.
    Wij hebben de app myfitnesspal geïnstalleerd en daar hielden we bij wat we aten. Hij berekende hoeveel calorieën je mag in nemen om het doel te bereiken. Elke x als je de dag afsloot stond er hoeveel je zou wegen over 5 weken als je zo door zou gaan. Erg motiverend.
    Daarnaast ben ik yoga op YouTube gaan doen en ook andere fitness video's op YouTube. Zodat ik niet eerst naar de sportschool hoefde. Een paar weekjes voor de bruiloft heb ik extra arm en schouder oefeningen gedaan en dat verschil zag je zo enorm goed. Ik had gewoon licht gespierde armen. Iets wat ik nog nooit had gehad. Uiteindelijk ben ik van 80 kg naar 62 kilo gegaan. Op 1,63 lengte.

Deel Deze Pagina