Welkom gingerAle, Ik weeg ook 1keer in de week, op zaterdag. Ik snoep trouwens elke dag een stukje extra pure chocolade..... Heel lekker samen met een biscuitje
Alles goed dames? JJ1991 hoe voel je je? Ben ook benieuwd hoe het met Sidmick en Suus1983 gaat. Hier vandaag teveel gesnoept (chocola...) maar niet te extreem. Kwam door de chocolaatjes voor de juffen die mijn dochter nog over had, heerlijk Verder probeer ik wat beter te drinken, want ij dronk soms echt te weinig. heb een theeglas van 300 ml en daar drink ik nu elke avond thee uit. En overdag op mijn werk een paar kopjes thee en een halve liter water. En bij het avondeten water. Dan krijg ik wel genoeg binnen geloof ik
Hoi, ik ben eindelijk aan de beterende hand. Dit weekend gaan we over, dus ik zal hier waarschijnlijk niet reageren. Maandag ook weer wegen en sporten. Gisteren heb ik een handje chips gehad moet kunnen
Hier gaat het op zich goed alleen gisteren hadden we kerstfeest op mijn werk. Dan nemen alle kinderen iets te eten mee en hebben we met onze 85 kinderen een groot kerstbuffet.... wij hebben heel veel verschillende nationaliteiten op school dus oh zo veel overheerlijke hapjes!!!! Loempia's, Indische kip kluifjes, hapjes uit Syrië, Ethiopië, Somalië, Turkije en Nederland en dan denk ik dat ik de helft nog niet heb genoemd en ik kan van de meeste gerechters de naam niet uitspreken ik heb me echt niet vol gevreten maar wel van vanalles iets genomen..... en er was heel veel over dus tijdens de bingo van 10:30 tot 12:00 hebben we allerlei hapjes opgewarmd en uitgedeeld. De kinderen hebben zitten smullen, ik ik ook..... Heb mijn lunch maar niet genomen..... de rest van de dag maar rustig aan doen de kerstdagen moeten nog beginnen😱
Misschien vind de weegschaal dat wat minder leuk, maar wie weet en is er niets aan de hand. Moet toch ook gewoon een keer kunnen en ik denk als je dan de dag erna je weer een beetje inhoudt dat het wel goed komt het zou wat zijn als we niet af en toe zulke dagen mogen hebben omdat we aan het afvallen zijn.
ik moet zeggen dat ik me ook niet "schuldig" voel of zo hoor, ik heb me best ingehouden in vergelijking met eerdere jaren en ik heb er enorm van genoten. Alleen al van de koppies van de kinderen als je zegt " wat was het lekker wat jij hebt gemaakt zeg!!" Morgen maar een balansdag en dan zien we wel wat de "schade" is.
AAAAAAHHHH na even overwegen of ik wel of niet op de weegschaal durfde te gaan staan heb ik het toch maar gedaan.... en 800 gram kwijt!!!! 91,5 en daarmee heb ik de 17 kilo kwijt gehaald!! me happy! Ben dus in 4 maanden op de helft van wat ik kwijt wil ongeveer, dus heb nog 8 maanden voor de volgende 17 kilo, spannend of dat gaat lukken. Volgens mij was mijn aankomende doel om onder de 90 te zijn op 30 januari, dat is dan nog 1,6 kilo in de komende 4 weken, dat moet wel gaan lukken denk ik.
JJ1991, fijn dat het wat beter gaat! Veel succes met verhuizen! Volgende week dus weer een beetje normaal. En ja een handje chips moet zeker kunnen! Huggybird, oh die hapjes, heerlijk! Tja dat moet ook eens kunnen en je hebt er echt van genoten, dat is ook belangrijk! En kijk eens, ook nog bijna een kilo eraf! Die volgende 17 kilo gaat je zeker lukken en onder de 90 op 30 januari ook. Wat ontzettend fijn dat je op de helft zit Wij gaan de 30e high tea-en en dan ga ik ook echt genieten en waarschijnlijk wel iets teveel eten . Gister teveel gesnoept, maar wel echt bewust want had er echt zin in. Het was absoluut niet zo'n vreetbui die ik eerder wel had, kan het vandaag ook gewoon weer oppakken. En woog vanochtend alsnog 100 gram minder . Morgen gourmetten maar ga me inhouden denk ik. Heb er wel zin in maar niet zoveel zin in veel gourmet-eten zeg maar. Tweede kerstdag naar de dierentuin en dan wordt het daar een frietje of tosti of onderweg iets. Fijne dagen allemaal alvast!
succes met verhuizen JJ1991! bedankt snoopy, ik blijf stug door gaan en zie wel waar het schip strandt, maar, het is fijn om te weten dat er niets bij is gegeten maar zelfs er nog best wat af is. jij ook lekker genieten van de high-tea hoor. en morgen met gourmetten gewoon lekker eten, vol proppen is nergens voor nodig, genieten van iets lekkers en van de mensen om je heen wel! en tweede kerstdag loop je alles er zo weer af in de dierentuin
Ik heb zo gelachen vanavond, ik was met mijn dochter naar de kinder kerst kerkdienst en daar zag ik een paar rijen verderop een atletiek vriendinnetje van mijn dochter zitten met haar moeder. Ik leun iets naar achteren en zwaai naar de moeder want ze keek mijn kant op, ik zie haar kijken en denken.... Nog eens kijken en opeens zag ze dat ik het was, ze stoot haar dochter aan en deze zwaaide ook. Na afloop zie ik hun en ze zegt tegen mij " sorry hoor, ik moest even twee keer kijken voor ik zag dat jij het was..... Ik herkende je niet....je ziet er anders uit...." En ze bekijkt me nog eens en zegt " het lijkt wel of je langer geworden bent" ik kwam niet meer bij! Dus ik zeg, langer ben ik niet geworden maar misschien lijk ik langer doordat ik 17 kilo smaller geworden ben. " jaaaa riep ze, maar je hebt ook een ander gezicht gekregen hoor!!!! Ik heb haar denk ik sinds ik begonnen ben met afvallen niet meer gezien ofzo. Ik vond dit zo grappig , langer geworden!!
Wauw, wat goed Huggybird. Het doel van januari ga je zeker halen!!! Ik had vrijdag nog een paar broeken besteld. 1 maat kleiner genomen, 1 past goed, de andere was gewoon te groot... nog nooit mee gemaakt Fijne dag allemaal nog!!!
Vanmorgen weer gesport; was even afzien na het ziek zijn en wel verhuizen. Mijn lijf had even geen zin en mijn rug nog minder. Maar het is goed gekomen . Ook weer gewogen (nu wel weer op de sportschool): 90.0 gaf ie aan . Ten op zichte van vorige week thuis wegen is dat dus - 1.1 kilo. Wie weet ga ik het nieuwe jaar in onder de 90 kilo . Alhoewel we vanavond nog wel kerst vierenog en oud en nieuw komt er natuurlijk aan! Geniet nog even van deze laatste kerstdag
Hè meiden, fijne kerstdagen gehad? Wij wel in ieder geval. Gisteren met mijn broer en zus en hun gezinnen bij mijn ouders geweest, iedereen iets klaargemaakt voor het buffet en gezellig samen gegeten. En vandaag hebben wij mijn schoonvader en mijn ouders mee uit eten genomen, ook een buffet en ooooohhh zo veel lekkere dingen Ik heb alleen maar dingen gegeten die ik echt heeeeel lekker vindt en thuis nooit of weinig eet. En ik heb twee keer van de toetjes genomen maar ik denk nog niet de helft van wat ik anders (voor het afvallen) genomen zou hebben. Ik heb zo genoten van de gezelligheid en van het eten, heerlijk dus! Ook om te merken dat het zeker zo fijn en gezellig en lekker is om niet zo belachelijk veel te eten. En achteraf is het eigenlijk veel beter want ik lig nu niet op de bank met het gevoel dat ik op knappen sta.
WoW! Mooi gewicht!!!! Jij gaat zeker het nieuwe jaar in onder de 90!!! Gewoon tussen kerst en oud en nieuw keurig eten , dan is er niets aan de hand.
Bah, hier helemaal de mist in gegaan. Baal daarom extra dat ik nu niet kan fietsen vandaag, want moest de kinderen naar mijn ouders brengen en door naar mijn werk. Vanavond sporten gaat ook niet, want er blijft een vriendinnetje van oudste slapen. Morgen kan ik ook niet fietsen, want moet tussendoor naar de tandarts, met kerst is er een stuk van een vulling afgebroken en er was alleen morgen midden op de ochtend plek dus moet vanaf mijn werk even heen en weer. En donderdag ben ik vrij met de kinderen dus zal er ook weinig van komen, misschien dan maar wat via youtube doen als de kinderen even op de tablet zitten. En dan vrijdag high tea, zaterdag verjaardag en oud en nieuw. Zie het qua afvallen even somber in Verder wel leuke dagen gehad, was ook erg leuk gister in de dierentuin, hadden ook heerlijk weer. Vandaag ga in ieder geval proberen netjes te eten. Net met collega's even een rondje gewandeld, is toch iets Haha huggybird, in verhouding ben je inderdaad langer geworden als je het zo bekijkt En fijn dat je gewoon lekker gegeten hebt en hebt genoten! Marloes, oh dat is leuk als een broek gewoon te groot is! Ik heb nu mijn maat 44 broek aan maar mijn man zij dat hij alweer los gaat zitten (valt best mee en zeker nu ) JJ1991, nu een beetje uitrusten van het verhuizen! En je bent goed afgevallen, goed hoor!
Ah snoopy, komt goed hoor! Als je tussen de mindere dagen door netjes een zal het allemaal wel mee vallen. Doen wat je kan!
Ja is ook zo! Maar voel me een beetje down ofzo, ben de drive even kwijt. Maar vandaag gaat het tot nu toe gelukkig goed! Had toch zo'n vage last van buikpijn. Denk dat ik een lichte baarmoederverzakking heb, heb er net een topic over aangemaakt. Zorgt er wel voor dat ik niet zo lekker in mijn vel zit, maak me stiekem ook een beetje zorgen. Gezondheid is zo vanzelfsprekend, maar als ik dan klachten krijg schiet ik snel in de stress, zeker omdat deze klachten constant aanwezig zijn. Ben met vlagen wel een beetje een hypochonder en dat maakt het best lastig.
@Snoopy: Lastig is dat. Ik herken me wel een beetje in wat je schrijft hoor. Alhoewel ik geen hypochonder ben, denk ik dat veel mensen hier in meer of minder mate last van hebben. Wat betreft de baarmoederverzakking; ik heb ook heel veel last gehad van lage rugpijn en buikpijn.. eenmaal bij de bekkenfysio bleek het niet om een baarmoederverzakking te gaan, maar om mijn blaas. Oefeningen kunnen al heel wat verbetering opleveren, maar er zijn ook nog tal van andere mogelijkheden wat verzakkingen betreft. Naast de oefeningen is een goede houding (gedurende de dag) en op de juiste manier tillen (en niet te zwaar tillen) heel belangrijk Wellicht helpt het om te laten onderzoeken of het echt je baarmoeder is, want hoe eerder je stappen onderneemt des te beter (ook voor het verminderen van je klachten natuurlijk).