Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja daar ben ik weer.... en nu ga ik er echt weer helemaal voor! Zo stom zo'n dip, hoe kan dat nu toch? Ik kan er echt niet bij maar ben er wel klaar mee.

Huggybird wat een goed nieuws van de uitslagen!!! En dat verhaal in all you need is love, dat zijn gelukkig echt uitzonderingen, jouw man blijft gewoon lekker gezond! Gefeliciteerd nog met hem trouwens!
    En wat fijn onder de 90!!! We wegen nu evenveel :), ik had inmiddels allang rond de 83-84 kilo moeten zitten maar goed, daar gaan we weer aan werken, vandaag alweer lekker gefietst en gewandeld, het was ook echt heerlijk weer!
    Leuk verjaardagsfeest gehad vandaag?

JJ1991, nee gelukkig niet ziek geworden! Wel een hoestje maar wie niet momenteel ;). Geen last van verder. Als ik gewoon mijn best doe moet ik een kilo per week wel halen. Maar dat vind ik moeilijk vol te houden dus zal meer rond de 800 gram per week worden. Nu nog 7 weken te gaan voor zo'n 6 kilo dan maar ;)
    Jij hebt het sporten dus ook weer opgepakt, hopelijk nu even een tijdje geen zieken!

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Bedankt voor de felicitaties voor verjaardag en goede uitslagen.
    Onze dochter was voor het eerst mee naar het ziekenhuis, ik merk dat het hele gebeuren haar ook nog bezig houdt.
    Vorige week speelde ze hier met een buurmeisje en opeens zegt ze tegen haar " mijn vader had kanker, ik zat toen in groep twee, maar nu is hij weer beter" hij heeft natuurlijk pas die scan laten maken en bloed geprikt enzo, dat krijgt ze allemaal mee ook al zijn wij er relaxed onder.
    In het ziekenhuis doen ze ook altijd lichamelijk onderzoek dus broek uit, op het bed en de arts voelt dan aan zijn testikel en zijn liezen. Ik zei tegen mijn dochter" wij blijven wel even zitten" nou, dat was eigenlijk niet de bedoeling, ze wilde wel graag even kijken wat daar gebeurde :D
    Lekker ding;)

Snoopy, goed dat je de boel weer oppakt, daar gaat het om! En het is geen wedstrijd hè, iedereen zijn eigen tempo want ieder lichaam en iedere situatie is anders.
    Fijn dat je niet ziek geworden bent:)

We hebben fijne verjaardag gehad, iedereen kwam mooi verdeeld over de ochtend en middag en het was heel gezellig, ook nog gezellig met iedereen kunnen kletsen.
    ik heb een hele mooie soeppan gekregen voor op mijn nieuwe kookplaat in de nieuwe keuken, en een tijdschriftbon, en we hebben geld gekregen voor een hele mooie lamp voor in de keuken straks (hadden we gevraagd) dus erg blij met onze cadeaus.ik heb vanmorgen een half stukje taart gegeten en vanmiddag een half stukje en vanmiddag drie toastjes. Dus heb me keurig gedragen :)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Jaaa, Wat goed Huggybird!!! Slanke den ben je gewoon (in wording) ;)

Snoopy, fijn dat je er weer bent!!! We hebben je nodig hier, want zonder jou vielen we toch een beetje stil hier. Goed dat je er weer voor gaat. Je weet waar je heen wilt hè... zo lang je dat voor ogen houdt, kom je er wel.

Hier erg druk, maar gaat wel goed. Kon al weer een nieuwe maat broek kopen en heb een nieuwe trui, op de krimp, gekocht. Goede stimulans...wil hem deze winter nog aan.
    Volgende week 3 dagen naar Paris, schoolreisje, nu druk met organiseren en dingen regelen, maar wel super leuk.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huggybird, snap dat je dochter het nu ook goed meekrijgt, wel fijn dat jullie haar mee hebben genomen naar het ziekenhuis, het gaat haar toch ook een beetje aan ;). Behalve het meekijken dan, haha hier zouden ze ook alles wel willen zien ;). Mijn man lag in juni 2015 in het ziekenhuis en moest op bed plassen in zo'n fles, dat vonden ze heel interessant en hij vond het prima dat ze meekeken. Ze vonden het echt heel raar en grappig ;)

Ja klopt dat ieder het in haar eigen tempo doet maar ik baal gewoon van mezelf. Had al heel wat minder moeten wegen! Maar ben echt weer goed bezig vanaf zaterdag dus best trots op mezelf nu, voelt goed! :). Gister dochter gehaald van turnen, tenminste, dat was de bedoeling maar ze ging uiteindelijk met een vriendinnetje mee. Ach, ik heb lekker gefietst ;). Daarna nog met de jongste het bos in geweest, 2,5 km gelopen in 1,5 uur :), moesten veel op haar wachten; lekker struinen tussen de bomen, stokken zoeken, over de bevroren (grote) plassen lopen. Was heerlijk weer en hadden thee mee, hebben echt genoten!
    Deze week goed weer dus lekker fietsen en in mijn pauze wandelen :)

Hebben jullie nu ook inductie en eerst niet? Onze pannen kunnen geloof ik wel op inductie (wat we straks krijgen) maar hebben nieuwe koekenpannen nodig, sowieso is er al 1 bijna aan vervanging toe. Mooi cadeau! En je hebt je keurig gedragen inderdaad!

Haha Marloes, huggybird hield het topic ook nog in leven ;). Zo stom, als ik de mist in ga heb ik geen zin om in dit onderwerp te schrijven, zou ik juist wel moeten doen, lekker van me afschrijven! Maar ik probeer het nu maar positief te zien, heb 3 maanden goed mijn best gedaan en nu een maand pauze, en nu weer ertegenaan, hopelijk iets meer dan 3 maanden, maar ik kom er uiteindelijk wel!
    Jij bent ook goed bezig, hopelijk past de trui snel! En leuk zo'n schoolreis, hele happening altijd lijkt me! Voor de leerlingen eigenlijk vooral leuk maar voor de leraren een hoop werk en geregel ;)

5. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar :) Kan er zelf ook heel erg van balen, maar inderdaad het is toch knap als je jezelf weer kunt herpakken! Hier ook een slechte week gehad.. hele week enorm moe geweest, ongesteldheid lijkt er aan te komen en de weegschaal gaf ook +1.4 kilo aan.. wat overigens vooral vocht en spiermassa zou zijn (wellicht door de aankomende ongesteldheid). Verder ook niet super gezond gegeten doordat we beiden enorm moe waren (zo hebben we bijv broodje knak gegeten ;)). Bovendien zit vriendlief sinds vorige week met een burn out thuis, zijn nog even zoekende naar hoe nu verder.

In ieder geval mezelf vandaag ook weer herpakt ;) Ook weer een nieuw sportschema!

Het was inderdaad lekker wandelweer afgelopen weekend, wij zijn zaterdag ook even met beide kids en de honden het bos in geweest!

6. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Snoopy, toen mijn dochter in groep twee zat kreeg ze er ook alles van mee, ik had het haar zo graag willen besparen maar helaas.....
    We hebben haar toen op haar niveau alles eerlijk uitgelegd en dat gaf haar rust. Jammergenoeg kwamen er van kinderen uit de klas berichten bij haar als" van kanker kan je dood gaan" :$ wij hadden het daar zelf niet over gehad want daar was geen sprake van..... Helaas kun je ze dan niet overal voor beschermen... Maar ook zij heeft zich er destijds heel goed doorheen geslagen.:)

Wij hebben nu gas en straks krijgen we inductie, onze pannen kunnen op inductie als ze niet krom getrokken zijn door het gebruik op gas geloof ik. Maar ik heb niet echt een goede soeppan, die ik nu heb komt uit een kerstpakket is is niet echt van goede kwaliteit. Deze wel en ik kan haast niet wachten om hem straks te gebruiken :)

En het komt goed met jou hoor! Ook na een kleine pauze;)

7. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Jeetje wat naar voor je man zeg..... Ik hoop dat hij snel weer de oude is...

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Even blij hoor... -19 nu!!! Ben er nog lang niet, maar jet gaat gewoon lukken!!!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Marloes, wow -19! Jij komt er wel! Hoeveel moet je er nog, ongeveer?

JJ1991, wat naar voor je man. En balen dat het afgelopen week niet zo goed is gegaan. Kijk je wel uit dat je jezelf niet voorbij loopt, volgens mij heb je het al hartstikke druk en dan ook nog de sores erbij dat je vriend niet goed in zijn vel zit.

Huggybird, ja kinderen zijn heel hard. Mijn oudste zei laatst ook (aangezien ze op school geld aan het inzamelen waren voor Kika), dat kanker een ziekte is waar je bijna altijd dood aan gaat. Terwijl dat niet persé zo is natuurlijk. Ze weet ook van een vriendinnetje dat die vader kanker heeft gehad (jaren terug alweer, voordat dat vriendinnetje geboren was), dus dat je er zeker ook wel van kan genezen. Gelukkig zijn kinderen meestal erg flexibel en pakken ze dingen luchtig op. Die van ons tot nu toe gelukkig wel.
    Oh ja kunnen pannen krom trekken door gas? Hoop het niet bij ons! ;)

Hier gaat het lekker, kan me weer goed inhouden met snoepen en ben lekker aan het wandelen en fietsen :)

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    wow marloes, goed hoor, -19!!! hoe veel wil je nog kwijt???

Wij hebben gelukkig veel voorbeelden in de familie en kennissen kring dat je niet dood hoeft te gaan aan kanker. Waaronder mijn man en beide ouders.
    Pannen, onze hapjes pan is zo krom als wat:D Heb de andere pannen nog niet echt geprobeerd.

Fijn dat het lekker gaat snoopy!!

Vandaag voel ik me niet top, ik heb hoofdpijn en een rot gesprek gehad met de moeder van mijn dochters beste vriendin... vriendinnetje P heeft nogal moeite met veel dingen en haar moeder "gebruikt" mijn dochter om dat op te lossen, inmiddels al 5 jaar. Mijn dochter kan heel goed met P en heeft met haar geen enkel probleem tot dat die moeder zich er mee gaat bemoeien.... Die moeder wilde een gesprek en speelafspraak plannen met de moeders en de meiden. Mijn dochter ziet dat helemaal niet zitten en geeft aan een beetje bang voor die moeder te zijn (dat snap ik wel want als zij zich er in mengt moet mijn dochter "op het matje " komen.)
    Nu geeft P thuis aan dat ze graag met mijn dochter wil spelen en dit elke week vraagt en mijn dochter steeds nee verkoopt, ze begrijpt dat niet maar vraagt nooit waarom T(mijn dochter ) niet kan/wil spelen. mijn dochter geeft aan dat ze maar 1 dag in de week kunnen spelen maar dat ze op woensdag vaak moe is/ niet kan omdat ik iets heb/ met iemand anders speelt of gewoon geen zin heeft om te spelen(moet ook kunnen)
    vrijdag sprak die moeder ons aan om die afspraak te maken, voor schooltijd (daar baalde ik al van) en ik zag mijn dochter al kijken.... toen de meiden de klas ik waren legde ze uit hoe en wat en ik heb gezegd te kijken of we vandaag konden.
    na schooltijd geeft mijn dochter heel duidelijk aan dat ze er wel klaar mee is(met die moeder) en geen gesprek wil! ik heb hier met haar over gesproken en ze is hier heel duidelijk en eerlijk in. ik ben een voorstander van kinderen zelf de dingen op te laten lossen maar de moeder van P vindt dat haar dochter daar hulp bij nodig heeft....
    Ik heb moeder p een berichtje gestuurd dat ik vind dat wij als moeders misschien maar eens moesten praten. dit was dus vandaag. draait ze de hele boel dus om. aan het eind van het gesprek was het mijn dochter die niet duidelijk is naar haar dochter, zit er bij mijn dochter een hoop frustratie en kan ze zich niet goed uiten.... :$ aan het einde van het gesprek wilde ze er toch een afspraak door drukken maar dat heb ik geweigerd, ik heb aangegeven er met T over te willen praten en dat er vandaag zeker geen gesprek zou plaats vinden.

Ik ben net naar de juf gegaan(kent die moeder ook goed...) en heb het verhaal daar neergelegd, de juf staat er gelukkig net zo in als ik, Kinderen kunnen dingen vaak beter zonder hulp van moeders oplossen dan met....
    En de juf wil hier in helpen. maar de moeder van P heeft aangegeven dat dit los staat van school en wij het dus met ze moeten oplossen.
    Nu heeft de juf iets bedacht.... mijn dochter komt aangeven bij de juf dat ze graag een gesprekje wil omdat haar iets dwars zit, de juf haalt P er bij en ze gaat de meiden helpen om te zeggen wat ze voelen en vinden (juf gaf aan dat mijn dochter dat altijd heel goed kan)
    Zo komt het uit de kinderen zelf (ongeveer) en wordt het hoop ik opgelost zonder gesprek met meisjes en moeders er bij....

Mijn dochter was heel blij met deze oplossing en zei "morgen ga ik meteen naar de juf!"

sorry, dit heeft niets met afvallen te maken (behalve dat ik net met een zak chips in mijn handen stond, klaar om hem leeg te eten.... maar hem net op tijd heb weg kunnen leggen:))
    en ik nu mijn frustraties even een beetje kwijt ben....
    ik weet niet eens of het een samenhangend verhaal is geworden...

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huggybird, goed oplossing toch zo? Zo omzeil je die moeder zodat je dochter zich fijn voelt maar zo raken ze wel in gesprek zodat het duidelijkheid geeft aan P ;)

Mijn oudste wil haast nooit afspreken, sport best veel en wil dan lekker rust. Soms sneu voor bepaalde vriendinnen, kan ze op school goed mee vinden en lol mee hebben maar voor thuis zijn ze te druk/overweldigend. Maar goed, ik wil wel dat ze haar grenzen aangeeft, dus spreekt ze soms met wat rustigere vriendinnetjes af, die ook wat minder snel over haar grenzen denderen ;). Maar voor de drukkere vriendinnetjes soms wel sneu, maar ja, that’s life:)
    Goed dat je die chips hebt laten liggen trouwens :)

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter wil ook niet altijd spelen, ze sport twee keer in de week en omdat ik vorig jaar merkte dat sporten en spelen te veel vraagt van mijn dochter hebben we afgesproken dat ze op dinsdag en vrijdag geen afspraken maakt.
    Ze kan zich zelf ook heel goed vermaken, of speelt met kinderen uit de straat.

Mijn dochter kan ook goed haar grenzen aangeven, zeker naar de kinderen in haar klas toe, dit zegt de juf ook, "T is duidelijk in wat ze voelt,denkt en vind en brengt dat met respect en zonder iemand te kwetsen. " zei ze,manou, daar ben ik heel erg trots op!
    Ik snap dat zo'n moeder haar uit haar evenwicht brengt..... En dat moet niet, en laat ik niet gebeuren!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klopt, het is heel belangrijk dat ze bij zichzelf blijven. Je kan nu niet eenmaal iedereen tevreden stellen, je moet ook aan jezelf denken. Onze dochters kunnen dat blijkbaar goed :). Die van mij sport 4 keer per week en mag best nog wel afspreken, maar dat wil ze niet vaak, toevallig vandaag weer een keertje. En in vakanties, met logeren erbij, meestal bij vriendinnen die van school af zijn. En afgelopen zondag dus met iemand van turnen. Dus stiekem spreekt ze dan toch wel regelmatig af ;). Mijn jongste zou het liefst elke dag afspreken, maar het lukt niet altijd om iemand te vinden die kan, dus zo wordt het toch automatisch wat beperkt ;)

Vanavond even just dance met mijn oudste gedaan, was een goede workout :). Net wat lekkers op en nu moet ik uitkijken dat ik stop, ga zo maar alvast naar bed ;). Kinderen liggen er vroeg in vandaag, meestal pas rond 20:45 dat ik beneden ben maar ben er nu al even, ze sliepen om 19:45 al! Is ook wel eens lekker ;)

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113

Het is heel fijn dat ze dat kunnen! Maar nu zo frustrerend dat die moeder dat zo om zeep wil helpen.... Jammer voor haar dochter dat ze het niet goed kan, en ik wil daar best bij helpen, maar niet ten koste van mijn dochter ;) gelukkig snapt de juf mij helemaal.
    Mijn dochter kan 3 keer per week afspreken, en in het weekend ook, ze gaat ook geregeld bij haar beste vriend logeren of hij hier.
    Maar ze speelt ook veel met buur kinderen.

Ik heb een sonos voor in de keuken gekregen, dus wij hebben met z'n drietjes staan dansen in de keuken tijdens het opruimen van de vaat :D
    Echt een verrassing die sonos, ik wilde hem al heel lang hebben, zo lief dat ik hem gekregen heb :)

Hou je netjes in hoor!!! Weest streng voor jezelf 😉

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Huggybird, ben je vandaag jarig? Echt super een Sonos box voor in de keuken! Wij hebben er sinds kort 2 in de woonkamer, echt zo fijn! Mis er inderdaad wel 1 in de keuken, wie weet ooit eens ;)
    Lig al lekker in bed dus kan niet meer gaan snoepen ;). Wil wel minder gaan snoepen de komende tijd, is nog iets te veel. Zit wel binnen mijn calorieën maar het mag wel wat minder. Is gezonder en val er ook beter mee af :). Maar vind het best moeilijk, gun mezelf echt dat lekkers maar dat slaat eigenlijk nergens op. Een beetje is prima maar genoeg is genoeg.

16. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    @ Huggybird, Lijkt mij inderdaad ook een prima oplossing :) Hier nog niet aan de orde, maar lijkt mij het beste als kinderen onderling dat soort dingen uitspreken.

@snoopy: Snoepen is natuurlijk niet erg, maar als je ervan baalt dat je daardoor minder (snel) afvalt, dan is dat natuurlijk wel te verhelpen door te minderen. Bij mij zijn het periodes dat ik behoefte heb om te snoepen (vooral hartig) en dan weer totaal niet; en ja dat zie/merk je ook aan het afvallen. Helemaal zonder te snoepen is voor mij in ieder geval niet langdurig vol te houden.

@snoopy: ik probeer erop te letten dat ik mezelf niet voorbij loop, maar we zitten inderdaad in een drukke tijd. Ook voor de kids heb ik vele afspraken (orthopedagoog, kinderarts, consultatiebureau en ga zo maar door) en daar moet ik toch even doorheen. De scriptie vergt momenteel ook heel veel energie van me, maar ik weet dat daar een einde aan komt uiteindelijk ;). Mijn vriend heeft in ieder geval gisteren zijn eerste gesprek gehad bij de praktijkondersteuner; ik ben benieuwd of we echt verbetering gaan merken. Rust en beweging is in ieder geval belangrijk, maar dat hadden we zelf ook al bedacht. Hij kropt overigens wel altijd alles op en met mij praat hij lang niet over alles. Ik denk wat dat betreft dat de gesprekken met de praktijkondersteuner voor hem wel nuttig kunnen zijn.

Hier mezelf op zich wel weer herpakt. De afgelopen dagen gewoon weer gekookt ipv makkelijke hap. Verder nog druk met mijn scriptie. Ben, as we speak, nog bezig met een interview op te stellen voor morgen. Door late feedback (vanuit mijn professor) en veel afspraken privé ben ik er niet eerder aan toegekomen. Morgen heb ik de hele dag interviews, dus veel zitten en weinig beweging helaas. Vrijdag wel weer sporten :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    JJ1991, ik kan ook echt niet zonder snoepen/iets lekkers, vind het ook zo knap van huggybird dat zij dat wel kan of in ieder geval zo beheerst met verjaardagen enzo ;). Dus ik wil elke avond wel wat lekker, maar ik loop altijd terug om nog wat extra te halen en dat moet ik dus echt niet doen!

Snap dat alles natuurlijk gewoon doorloopt en dat moet ook natuurlijk, en ik snap dat sporten ook belangrijk is, maar als het echt iets wordt waar je in deze periode tegenop ziet, zou ik niet te veel van jezelf vergen ;). Weet niet wanneer je scriptie af is, maar dan heb je in ieder geval wat meer rust en tijd.
    Hoop dat je vriend veel zal hebben aan die gesprekken! En jij veel succes met de interviews, is voor een goed doel natuurlijk, maar wel weinig bewegen en je wordt er zo gaar van lijkt me ;)

18. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    ik neem iedere avond een stukje pure chocolade bij de thee, dat is mijn snoepje voor de dag, heerlijk. en dat wat ik neem op een verjaardag of die keer dat ik uit eten ga geniet ik daar ook zo intens en bewust van, ik voel me daar ook echt niet schuldig over en denk "het leven moet ook leuk blijven!" daarbij eet ik alleen dingen die ik lekker vindt, ik kan geen dieet volgen met dingen die ik niet lekker vindt, dat kan ik geen dag volhouden, dit wat ik nu doe, gewoon eten maar nadenken wat ik op mijn brood smeer, of kiezen voor meer groente enz, zeg maar de verstandige keuzes, is voor mij gewoon heel goed vol te houden.
    maar ik sta er zelf ook geregeld van te kijken dat het zo goed gaat hoor.
    net vergadering gehad op mijn werk, dan staat er een doos bonbons voor mijn neus, vroeger had ik er daar zeker twee van genomen, misschien wel 3.... nu had ik mijn peer en heb ik twee biscuitjes genomen, en braaf het doosje bonbons heen en weer gegeven tussen mijn collega's. ik sta er dan echt zelf van te kijken dat ik daar geen moeite mee heb....
    als ik er achter ben waardoor dat zo werkt bij mij, vertel ik het jullie goed....:D

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    oh, ik ben maandag jarig trouwens, maar hoefde niet te wachten met het cadeautje uitpakken:D mijn man is er ook blij mee:D:D:D;)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja zo werkt het voor mij ook het beste, wel blijven eten wat ik lekker vind. Maar met mate. Dat lukt dus in de avond niet altijd ;). Ik mag van mezelf wat japanse mix, een after eight en een klein blokje witte chocola. Best aardig wat dus zou je zeggen, maar vind het soms dus nog te weinig :). Maar goed, dat ging gister heel goed en was eindelijk ook weer eens lekker afgevallen :). Vandaag heb ik er wat meer moeite mee maar al met al zit ik nog wel goed, nu zo houden ;). Heb lekker gefietst, gewandeld en gedanst ;)
    Zondagavond waarschijnlijk uit eten, leuk, maar ook lastig weer. Maar wordt dan alleen een hoofdgerecht waarschijnlijk, even kijken waar we gaan eten, nog geen idee ;)

Deel Deze Pagina