Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die zit niet geïntegreerd in MyFitnessPall (MFP), maar er zijn wel stappentellerapps, die samen kunnen met MFP. Dan telt de ene app de stappen en geeft dat door aan MFP.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nu of toen ik begon? Het is namelijk helemaal afhankelijk van je gewicht en dus je caloriebehoefte én van de 'fase' waar je in zit.

Toen ik 92 woog en net begon, had ik hem staan op ongeveer 10-15%.
    Nu, zo'n 30 kg minder (ik zit op mijn streefgewicht), staat ie op ongeveer 25-30% om dit gewicht te behouden. Dit komt overeen met tussen de 100 en 125 gram kh per dag. Maar ik ben allang niet meer bezig met alles af te wegen. Ik schat dat ik op zoveel gram zit, omdat ik ongeveer wel weet hoeveel gram kh zit in de dingen, die ik eet en drink.

Ik heb net even in MFP gespiekt om te zien welke percentages het zijn ;)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik eet een paar keer per week 3 à 4 stukjes van deze http://www.fabulousfeelingblog.nl/fabulousfood-hands-off-my-chocolat-seriously-dark/ Dit deed ik niet de eerste paar maanden, hoor! Dit 'mocht' ik erbij van mezelf in een latere 'fase'. Pas na een half jaar of zo. Ik zit nu toevallig net een stukje te eten. :D

4. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Bedankt voor de vele reacties! Ik haal er veel tips uit!
    Ik reageer even in het algemeen op de vragen die ik voorbij zag komen.

Samen sporten lijkt mij leuk. Maar ik merk dat ik het moeilijk vind om hulp te vragen. Ik heb zo vaak gezegd; en nu ga ik ervoor! Goed bedoelde doelen gesteld etc, maar uiteindelijk altijd gefaald. Ik ben niet meer geloofwaardig. Nu was mijn plan eigenlijk om gewoon 'stilletjes' met mijzelf aan de slag te gaan.

Ik ben echt een zoetekauw. Dus chocola, snoep, koek, fruit. De eerste 3 zal ik eerst echt moeten laten vallen denk ik. Matigen is misschien nog te moeilijk. Misschien moet ik dus eerst daar van afkicken? En dan lager in de koolhydraten en hoog in eiwitten.
    Ik had fatsecret al binnengehaald, maar ik ga ook even myfitnesspall downloaden. Er was nog een app die ik voorbij zag komen in dit topic, die ga ik ook downloaden. Dan maar kijken welke het beste bij mij past.

Qua sporten zat ik te denken aan tijdelijk een personal trainer. Zodat ik de eerste maanden goed op pad wordt geholpen en ik ook daadwerkelijk weet wat ik doe.
    Iemand daar ervaring mee?
    Hardlopen wil ik weer gaan oppakken als ik onder de 100 kg weeg.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja ik heb een personal trainer en het werkt echt als een enorme stok achter de deur. Hij werkt met een schema voor elke keer een Total body workout met de nadruk op die die core spieren. Hij weet me te motiveren en checkt of mijn houding goed is. Als het heel pittig is dan sleept hij me er doorheen. Echt goed.
    Ik heb vroeger gefitnesst in mijn eentje maar vond er niks aan.

6. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik herken hier zoveel in! Moet ook echt de knop weer omzetten en nu de kleine iets meer slaapt is er geen excuus meer. Rietje ik stuur je een pb, want ik zou me heel graag bij de club aansluiten.

7. Dit! De eerste keer dat ik een diëtiste tegenkwam die op deze manier dacht, ging er echt een wereld voor me open. Als je 4 dagen heel netjes eet en er op dag 5 helemaal doorheen zit, denkt dat het toch nooit gaat lukken en alles opeet wat je in huis kunt vinden, heb je het die 4 dagen daarvoor nog steeds heel goed gedaan! Als je daaraan denkt, is het zoveel makkelijker om op dag 6 de draad weer op te pakken, in plaats van te blijven hangen in het gevoel van dag 5.

Daarnaast is het voor mij een enorme stok achter de deur om alles te delen met iemand die ik niet persoonlijk ken. In mijn geval is dat dus de diëtiste, maar dat kan inderdaad ook WeightWatchers zijn, of een groepje met anderen die ook af willen vallen. Online had voor mij nooit zin, want dan is de waarheid een beetje verdraaien (of gewoon helemaal niet meer reageren) zóveel makkelijker als het even niet zo lekker gaat ;)

Zoek wel iemand waarbij je je goed voelt, waar je een klik mee hebt. Bij mij heeft het 12 jaar geduurd voor ik een diëtiste vond waar ik me echt goed bij voel. Ik loop nu in het ziekenhuis bij een diëtiste waar ik ja en amen tegen zeg, omdat ik weet dat zij (net als zóveel andere diëtistes) het type is dat alles beter weet, jou maar al te graag afrekent op de fouten die je hebt gemaakt en je wel even zal vertellen hoe het allemaal wél moet. En dan ga ik (helemaal vrijwillig :p ) naar die leuke diëtiste, waar ik eerlijk tegen durf te zijn omdat ik weet dat ze vooral kijkt naar de dingen die wél heel goed gaan. Zij vertelt me ook heus wel wat minder gaat en wat ik beter anders aan kan pakken, maar wel op een normale manier, waardoor het voor mij veel veel makkelijker is om iets van haar aan te nemen.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja, bij mij hielp het ook, dat ik de lat niet meteen bij 30 kg heb gelegd. Ik ging eerst voor 80 kg. Toen ik dat gehaald had, dacht ik: Dit gaat best goed, ik kan nog wel even doorgaan. Volgende mijlpaal: 70 kg wegen. Dit was voor mij een gezonde BMI, nèt iets onder de bovengrens. Daar aangekomen ging ik uitzoeken wat voor mij de ideale BMI was. Ik heb het ijkpunt genomen, wat toevallig ook 30 kg minder was, dan wat ik woog toen ik begon. De laatste 5 kilo gingen wel héél langzaam, maar ik móest niet per se van mezelf, want ik had toch al een gezonde BMI. Daardoor frustreerde het me niet zo. Zo stond ik weken stil, en dan ineens een kilo eraf. Uiteindelijk ben ik toch op 62 kilo terecht gekomen!

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Weet ik, ik sprak mijn ervaring uit over de afgelopen jaren, met de zwangerschap die ik noemde bedoelde ik 2 jaar geleden de zwangerschap van mijn zoon :)
    Ik kan nu inderdaad niet veel, maar wil over een half jaar wel "in de startblokken" staan om mijn leefstijl aan te passen. Ik weet alleen niet hoe, aangezien ik niet meer kan sporten.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik ben twee jaar geleden 40 kilo afgevallen. geen shakes, pillen, poeders en crashen. gezond, genoeg en fatsoenlijk eten en veel gaan trainen.
    op mn buik heb ik iets loshangend slap vel. maar ik heb ook drie kinderen gekregen dus eigenlijk boeit me dat niet zo.
    alles is mogelijk met 200 procent motivatie!;)

toen

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    en nu

12. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Wauw, wat een prestatie! Enorm knap!

Maarre.. Dat loshangend vel zie ik nergens hoor ;)

13. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wow Tina! Knap van je. Je bent vast een enorme doorzetter. Hoe lang heb je daar over gedaan?

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Inderdaad 'gewoon' dit. Geen koek en snoep meer in huis halen. Maar je kan jezelf best bijvoorbeeld op een vaste dag per week iets lekkers toestaan zoals een stukje chocolade of een koekje. Maak er alleen geen hele reep of rol van.
    En verder gezond eten. Veel groente en salade. Minder producten als aardappels, pasta, brood en crackers. Dus minder, maar geheel ontzeggen is echt niet nodig. En s'avonds een goed bord met eten zodat je in de avond niet gaat lopen snacken.

En ga voor jezelf goed na waarom je nu teveel en/of ongezond eet. Ben je een emotie-eter, eet je uit verveling, of lust je onvoldoende gezonde dingen. Ga daarmee als eerste aan de slag.

En iedere dag een wandeling waarbij je pittig doorstart laat je kachel ook sneller branden.

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nou het is er wel hoor;) en hier ben ik zelfs niet op mn best qua buik, einde van een vakantie van 4 weken dus buik is wat opgeblazen. we zijn nu weer hard bezig om de lijnen te zien haha;)

slinger@ ik heb een jaar gedaan tot streefgewicht. van 104 kilo naar 73. het half jaar daarna ging het als vanzelf gewoon omdat mn levensstijl helemaal anders is nu. ik weeg inmiddels 60 kilo, soms net eronder maar dat merk ik meteen, dat is nu te licht, heb ik geen energie meer en gaat het trainen minder. mijn doel is nu zo te blijven maar wel meer spiermassa te kweken. alles kost idd bloed zweet en soms best wel tranen. maar het werkt ook zeer verslavend dus dat is de andere kant.
    zal nog eens een foto van voor de vakantie opzoeken...

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    hier ben ik wel op mn best tot nu toe... is in juni ofzo

17. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik weet niks van een wiplash oid. Maar kan je nog een beetje bewegen in water of bijv een rolstoel met zo'n hand trapper? Wel rottig zeg dat daarin door je lichaam beperkt word.

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Show off!

Neehoor geintje. Top gedaan!

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Echt superknap Tina!

Ik ben ook ruim 25 kilo afgevallen, en ik ben nu sinds vorig jaar juni bezig.
    Geen poeders ( op eiwitshakes en pre Work out's na 😉 ) pillen of iets.
    Wel veel sporten en zo gezond mogelijk eten.
    Ik begon met veel cardio en een beetje kracht, 2/3 keer in de week.
    Momenteel vooral kracht, 4 keer per week, en 1 keer per week crossfight. Een combi van crossfit en kickboksen.
    Veel cardio gecombineerd met kracht.
    Ik vind het heerlijk! En ja, soms heb ik een weekend waarin ik los ga. Zoals afgelopen weekend haha. Lekker drinken, eten en nergens naar kijken. Vanochtend meteen weer in de sportschool en geen grammetje d'r bij hoor.
    Ik ben er van overtuigd dat iedereen dat kan.
    Maar je moet er echt zelf voor de volle 100% achter staan.

20. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Op slechte dagen mag ik blij zijn als ik zelfstandig naar de wc kan, en op goede dagen kan ik me in en om huis redden, maar ik moet niet overmoedig worden, want daardoor veroorzaak ik weer slechte dagen/heel veel pijn.

Deel Deze Pagina