Ik heb pas een broek gekocht maat L.. echt wauw. Durfde het eerst niet en bleef mijn maat maar pakken. Jammer genoeg gaat de bovenkant niet zo snel.hahaha.
Dat heb ook Sija. Bovenkant pas 1 maat kleiner, maar broeken al 3 maten. Komt vast ooit goed En super goed dat je een maatje kleiner kon pakken en dat die ook past!!!
Gek is dat hè dat je dat dan een drempel is waar je overheen moet..... Maar wat cool is dat een maat kleiner!!! Bij werden juist mijn schouders vrij snel smaller en mijn borsten Eigenlijk gaat het best gelijkmatig bij mij, alleen mijn buik mag nog wel minder.....
Oooh zo blij, afgelopen week 1.1 kilo eraf Nu totaal -45.3 kilo -) Nog maar 2.4 kilo tot aan ons doel, op na weer een knalweek en dan afspraak gaan maken Liefs Mariska
Hoi dames, ik meld me hier helaas ook. Er moet nogal veel af hier. Wel zo'n 40 kg en dan zit ik nog steeds op het randje van overgewicht! Zucht... Maar in plaats van klagen heb ik gewoon besloten om er nu echt wat aan te gaan doen. Gisteren ben ik begonnen en er was gelijk 1,3 kg in één dag af! Nu weet ik wel uit ervaring dat het hoe langer je bezig bent hoe langzamer het eraf gaat, maar dat was me toch wel even een mooie stimulans. Daarbij probeer ik thuis te sporten en/of te wandelen. Omdat ik vanwege een medische kwestie momenteel nogal beperkt ben (moet zoveel mogelijk rust houden aan mijn armen) moet ik het zoveel mogelijk hebben van beweging aan mijn benen, maar alle beetjes helpen denk ik dan maar. Ik doe niet specifiek een bepaald dieet maar probeer me wel aan de richtlijnen te houden die een diëtist me ooit gaf (ben helaas na wat problemen toen weer gestopt, maar was met dat "dieet" wel ruim 20 kg kwijt). Het is dus niet echt een dieet maar meer verandering van eetgewoontes. Helaas zijn die slechte eetgewoontes er gaandeweg weer ingeslopen dus daar probeer ik nu korte metten mee te maken.
Welkom @citroenrasp , leuk dat je mee komt kletsen en heel veel succes!!! Hoop dat het jou ook gaat lukken
Dankjewel Marloes. Ik weet dat het kan, ben vaker (vooral na zwangerschappen) steeds wel veel afgevallen, maar het eraf houden is gewoon zo lastig. Omdat ik weet dat ik redelijk makkelijk kan afvallen is het ook zo'n enorme valkuil om het vol te blijven houden ná het behouden van streefgewicht. Ik ben gisteren twee leggings gaan kopen (de mijne waren amper nog te dragen) en heb er bewust maar twee gekocht, maat 48... Nu maar hopen dat ik binnenkort voor een kleinere maat kan gaan!
Welkom citroenrasp! Ik hoop dat je het goed vol kunt houden en snel een maatje kleiner kunt kopen hihi! Ik voel me down. Ben futloos bleh. Sporten geeft je vaak ff energie maar mij sloopt het vreselijk. Wat doen jullie daar tegen? Ik eet voor het sporten en na het sporten maar niets helpt. Is dit een fase waar je doorheen moet?
Ik doe nu een paar weken aan hardlopen, ik loop drie keer in de week. Onder begeleiding in een groep (2 keer per week) en dat is echt super gezellig en leuk en het geeft enorm veel energie omdat het lukt en zo leuk is. Maar zoals vandaag heb ik van 11:00 tot 12:45 training gehad, mijn grenzen verlegd, pleziervgehad en weer extra trots op mezelf geworden...... Maar na de lunch zit ik dan werkelijk te knikkebollen op de bank..... Het enige wat dan helpt is even kort een powernap. Daarna ben ik er weer.
Ik sport nu zn 8 a 10 uur per week. 4x 2 a 2,5 uur. Vind het vooraf en op dat moment heeerlijk. Maar daarna pfff. Eeen powernap gaat hier niet met een driejarige hahah
Hier ook alleen op de zaterdag De andere dagen loop ik in de avond dus daarna even bankhangen en dan naar bed.
Bedankt dames! Gisteren werd ik uitgenodigd bij een vriendin en heb besloten om niet van alles te gaan weigeren, gelukkig was de schade beperkt. Ze had lasagne gemaakt en loempia's, en stond erop dat ik als toetje ook een stukje taart nam haha. Ik ga echt zelden bij mensen op bezoek (om te blijven eten e.d) dus heb voor mezelf een "regel" dat het dan wel voor een keertje "mag". Voelde wel heel dubbel omdat ik dus nog maar pas was begonnen met beter eten, maargoed. Ik maak er dan bewust geen cheatdag ofzo van hoor, want het ontbijt/lunch was gewoon goed, om het maar zo te zeggen. Vandaag weer gewoon weer 100% volgens mijn eigen eetplan. Vind het in sociale situaties toch altijd lastig nog. Straks nog even wandelen met mijn dochter.