mijn man heeft gisteren wat filmpjes van de filmcamera af gehaald en op de computer gezet.... dit waren onder andere filmpjes van zwemles van onze dochter van toen ze bijna 6 was, en waarbij een ouder mee mocht zwemmen.... ik dus in dit geval.... ik heb dat destijds nooit zo gezien maar mijn hemel.... was was ik zwaar En een filmpje van het afzwemmen, ik zag mijn nichtjes en ik dacht mijn zus(altijd zwaarder geweest dan ik ) maar het was mijn zus niet, ik was het zelf..... ben er echt een beetje beduusd van....
Hoi allemaal, Ik wil ook graag mee schrijven als dat mag ik kan de laatste tijd geen motivatie meer opbrengen om verder te gaan met afvallen en ben na 3 weken schransen ook weer aangekomen (logisch) we gaan 15 juni op vakantie en ik wil dan toch echt heel graag nog wat extra's kwijt. Ik begon vanmorgen met 52,8 (voor sommigen een droomgewicht dus ik vind het wel lastig neerzetten) en wil heel graag 50 of lager wegen als we op vakantie gaan. Ik heb een prima gewicht maar nog een vrij hoog vet percentage. Deze week kan ik niet sporten helaas omdat ik zoveel moet werken, (2 dag/avond diensten en 3x ochtend/dag) en mijn vriend ook wil sporten, maar wil dat volgende week wel weer erbij oppakken. Hoop hier die extra motivatie en steun terug te vinden die me met de laatste beetjes kan helpen.
Hoi Melaniie, Welkom! Mij maakt het absoluut niks uit hoor. Iedereen zo z'n eigen streefgewicht! Voor mij zou 50 kg hardstikke ondergewicht zijn maar jij zal dan wel wat kleiner zijn dan ik haha. Het is zelfs zo dat die laatste kilo's vaak het moeilijkste eraf gaan, dus dat kan zeker wel frustrerend zijn.
Vandaag "stiekem" toch even op de weegschaal gestaan. Ik probeer 1x per week aan te houden, was ook het advies van de diëtiste destijds, maar dat is gewoon zó moeilijk haha! Maargoed, er is dus wel bijna 2 kg af! Mooi begin, lijkt me.
Huggybird, gek is dat he. Ik heb wel eens van de term "omgekeerde annorexia" gehoord, d.w.z jezelf slanker zien dan je eigenlijk bent. Ik heb dat zelf ook wel een beetje denk ik want waar ik mezelf vroeger dik vond, zou ik nu absoluut geen probleem meer hebben met nog een klein beetje overgewicht. Omdat ik nu zóveel meer weeg dan vroeger toen ik "iets te dik" was. Een man hebben die niet van heel erg slank/dun houdt zal ook wel meespelen. En als je dan idd jezelf op foto's/in video's terugziet is het toch wel schrikken, in de spiegel soms trouwens ook, dát is dan wel weer erg confronterend.
citroenrasp, Het is echt gek ja, ik vond destijds wel dat ik te zwaar was, maar niet heel overdreven....Ik ben ook altijd tevreden en blij geweest met wie ik ben, maar ik dacht wel vaak "mijn zus is veel zwaarder, zo zwaar ga ik echt niet worden" en dat gaf me wel een oké gevoel.... maar als ik mezelf vergelijk met nu was het eigenlijk wel heel erg..... En toch blijft het dan verwarrend als mensen zeggen "ben jij 26 kilo kwijt, woog je 108,5!?!?!? ik heb nooit gezien dat ze zo zwaar was" dan denk ik... ik ben dan dus niet de enige die dat niet zo erg zo gezien heeft.... misschien komt dat dan omdat ik mijn lengte wel mee heb of zo. Maar wat mij wel heel duidelijk is is dat ik nooit meer terug wil naar die 108,5! dus ik bewaar de filmpjes goed zoadat ik kan kijken als het nodig is.
Mag ik me hier ook aansluiten? Mijn jongste is ondertussen ruim 2, en sinds hij 5 maanden is probeer ik de overtollige kilo's al kwijt te raken. Ondertussen ben ik toch wel wat kilo's kwijt, en sinds 3 weken ben ik met weightwachters begonnen. Er zijn er nu 2,3 af sinds ik daarmee begon, dus dat geeft moed Mijn eerste doel is 68, dat woog ik steeds voor ik zwanger werd. Maar het uiteindelijke doel is 65. Ik moet er nu nog 3,8 tot dat eerste doel. Het zal wel helpen om gelijkgestemde zielen te spreken hier, het gaat vast lukken
Zo, weer terug van een weekendje Texel! Heel erg leuk gehad, heel veel gelopen maar ook veel gegeten (elke dag uit eten ) dus wel aangekomen. Maar vanaf vandaag er weer tegenaan! Kan op vakantie nooit zo heel goed naar de wc dus dat heb ik vandaag ingehaald , scheelt wellicht meteen weer een kilo Vandaag aan het puinruimen, zometeen even een wasje draaien. Kinderen hebben het heel leuk gehad ook, maar zijn wel helemaal op, dus een dagje rust aan. Morgen ga ik werken (ik zou eerst vrij zijn, maar mijn man is op woensdag toch altijd thuis en dan bewaar ik mijn vrije dag liever voor een andere keer) en dan donderdag en vrijdag weer vrij En welkom nieuwe dames, en succes!
Ik wil me ook aan sluiten. Gewicht is altijd een vervelend onderwerp geweest, en langzaam sluipen er elk jaar een paar kilo bij. Merk het altijd net bhs kopen. Elk jaar een maand groter.
Ik wil me ook aan sluiten. Gewicht is altijd een vervelend onderwerp geweest, en langzaam sluipen er elk jaar een paar kilo bij. Merk het altijd net bhs kopen. Elk jaar een maand groter.
Hier geen specifiek dieet. Beetje te vergelijken met WW.Ook probeer ik meer te bewegen; thuis op zo'n soort hometrainer voor alleen de benen (armen moeten rust houden) en probeer dagelijks te wandelen. Ook houd ik nu een grote schoonmaak dus dat tikt ook aan qua beweging, haha!
@miniVosje , welkom!!! Kom gezellig mee kletsen en afvallen!!! @Snoopy1979 , Texel was weer leuk dus!!! En een beetje extra genieten moet kunnen hè, op vakantie. @citroenrasp, waarom moeten je armen rust houden, als ik vragen mag? WW is met punten toch? Veel succes!!! Wij zouden vandaag naar een buitenspeeltuin gaan, maar las net op Facebook een berichtje dat ze ivm de regen vandaag niet open gaan. Helaas... misschien morgen of donderdag opnieuw een poging wagen.
@marloes80, Ik tel geen punten of iets dergelijks, maar ik heb een tijd terug van de diëtiste richtlijnen gekregen n.a.v mijn voorkeuren qua eten. Ik mag daar gerust wel eens van afwijken en iets anders nemen en het is niet echt een voorbeeldmenu ofzo, maar gewoon iedere voedingsmiddelengroep dingen waaruit ik kan kiezen. Maar volgens haar kwam het dus i.i.g redelijk overeen met WW. En mijn armen moeten rusten vanwege carpaal tunnel syndroom, vooral met het buigen van mijn ellebogen of het stevig vasthouden van iets (zoals een fiets, handvat e.d) en dingen tillen moet ik oppassen omdat ik dan veel pijn krijg. Ook tintelingen krijg ik veel maar dat valt nog wel mee vergeleken met de pijn. Moet dus zoveel mogelijk beweging zoeken waarbij ik mijn armen zo min mogelijk beweeg, en dat is dan qua sport nog best lastig. Als de jongste binnenkort samen met de oudste op één kamer gaat slapen (dat willen ze zo graag) dan ga ik van haar kamertje denk ik een sportkamer maken. Ik wil al heel graag een loopband, maar had daar tot nu toe geen ruimte voor. Ik heb dus al zo'n apparaat waarbij je een soort fietsbeweging maakt met je benen, maar je armen volledig vrij hebt. Die gebruik ik ook al regelmatig. En dankjewel! @ dames die hier nu langer meeschrijven, hoeveel zijn jullie al afgevallen?
@Snoopy1979, fijn van je vakantie! Minder fijn van de extra kilo's natuurlijk, maar dat is vaak wel onvermijdelijk met vakantie helaas. Even er tussenuit is natuurlijk ook veel waard.
@citroenrasp ik nu in totaal 45.3 kilo sinds 21-05-2016 @miniVosje, leuk je ook hier te zien succes meis @Snoopy1979, fijn dat je vakantie super leuk was genieten is ook belangrijk meis @riean, ook jij een warm welkom meis en succes met afvallen
Herkenbaar, maar dan vooral met foto's overal in me huis of op FB A.s donderdag een loveshoot van mijn man gekregen om een paar nieuwe foto's in huis te hangen strKs
Wauw, wat mooi @mama-van-marlinda!!! Ik had een nieuwe profielfoto in what's app gezet en kreeg daar ook meteen reacties op... zo leuk!! Jij hebt die kilo's trouwens best snel gedaan!!! @citroenrasp Mijn laatste weegmoment is weer een paar weken geleden, maar ik gok, dat ik nu rond de 28kg zit. Ik ben met koolhydraatarm eten begonnen in oktober/herfstvakantie. Lastig, dat carpaal tunnel syndroom. Mijn moeder heeft het ook gehad en is aan beide polsen geopereerd.