@marloes80, ja het is eigenlijk best goed verlopen het jaartje afvallen en dat helemaal zonder maagband of iets anders Daar ben ik nog het meest trots op!! Maar het gaat nu voor me gevoel minder snel dan in het begin hoor, maar elke week zak ik verder. Dus ik ga gewoon vrolijk verder met mijn eigen dieetplan
super van jullie allemaal! Hier wat aangekomen ( vooral in vetvrijemassa) maar toch balen.. Wat eten jullie vooral? Ik kom niet verder dan simpel Rijst ( nasi, kipkerrie, kiptandoori) Aardappel met wat groente. Pasta met witte of rode saus. Hebben jullie nog wat variaties?
@Sija aardappelen 80 gram en groente 250 gram 4/5 x per week met mager vlees Zilverliesrijst 50 gram met groente 250 gram 1/2 x per week met biefstuk Volkoren macaroni met magere gehakt en roerbakgroente 1 x per week
De hoeveelheden weet ik, alleen geen combinaties. Verder dan jouw lijstje kom ik dus niet. Het komt mn neus uit na 3 weken steeds hetzelfde eten hahah. Hier eten we wel minder aardappelen omdat ik dat echt vies vind hahah
Ik eet eigenlijk van alles hoor. Ook regelmatig een maaltijd op basis van peulvruchten in plaats van pasta/rijst/aardappels/brood e.d. Zoals vanmiddag een kommetje linzensoep. Maar soms ook bij de avondmaaltijd, een portie kikkererwten of bonen en dan gewoon m'n groenten erbij ofzo. Eigenlijk gewoon wat ik altijd at, maar dan minder, meer groenten erbij en eventueel zoet/vet sausje (mayonaise, witte saus, ketchup, sweet chili sauce e.d) weglaten.
Soep, lekker zelf maken Heb nu geen tijd voor een langere reactie maar wil later best een lekker soep receptje plaatsen hoor!
Ik heb toevallig gister soep gemaakt. Wel heel erg simpel; uien 20 minuten in bouillon koken, wat tijm erbij, geroosterd broodje erop met wat geraspte kaas . Had ik gewoon even zin in Hier ruim een kilo kwijt na 1 dag weer gezond eten. En nu weer volhouden
Ik vind de verspakketen van AH altijd makkelijk om o.a. soep te maken. Ik koop altijd zo'n pakket, maar je kunt natuurlijk zelf ook al die ingrediënten los verzamelen en kopen. Even kijken of het lukt met een foto toevoegen... broek van oktober en een broek van nu
Hier ook dol op soep, ik eet regelmatig een kommetje maaltijdsoep in de middag (op basis van peulvruchten). Ook lichtere soepen voor bij de avondmaaltijd.
Wow, wat een verschil Marloes en mama van Marlinda! Super goed! Er ligt hier al heel lang een nieuwe broek in mijn kast, maat 46... Zou het heeel fijn vinden als ik die over een tijdje zou passen.
zo marloes, wat een verschil he die broeken, ik heb mijn broeken aan mijn zus mee gegeven, had er achteraf wel 1 willen houden.... ik heb wel voor ik ze aan mijn zus gaf een broek aan getrokken en toen is mijn dochter er bij in gestapt en dat paste samen..... Sija, een lekkere soep is zo simpel te maken, ik maak afwisselend Tomaten soep, pompoen soep, aardappelprei soep en van de week voor het eerst asperge soep gemaakt. allemaal zonder pakjes en zakjes, alleen een bio bouillonblokje. Wil iemand recepten? ik ben begonnen met zo'n kant en klaar pakket waar marloes het over heeft, en toen dacht ik ach... is eigenlijk niet zo moeilijk Als ik soep maak vries ik wat we over hebben vaak in en neem ik later die week mee naar mijn werk voor de lunch.
Dat komt goed @citroenrasp ...dat wordt ook mijn volgende doel..maat 46. Zal weer wel -10 kg zijn, denk ik.