Afvallen; Is het nog mogelijk?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Pillow, 27 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hier gaan de kledingmaten ook per -10 kilo omlaag ja, ik zit nu in 42/L

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Zo, hier bere druk geweest de afgelopen 2 dagen, ik ben niet zo'n poetsmiep dus lag nog wat achter hier en daar....vorige week onze slaapkamer en de badkamer aangepakt, en nu eergisteren beneden alles op zijn kop en goed schoon gemaakt.
    en gisteren de slaapkamer van mijn dochter.
    die meid heeft zo veel speelgoed dat ze er zelf bijna niet meer bij in past en het was een grote zooi.
    Nu hebben we heel veel troep weg gegooid, alle playmobil uitgezocht, haar kamer indeling helemaal anders en grondig schoongemaakt.
    Heerlik! en nu moet ik van mezelf een poets schema maken zodat ik alles makkelijker bij kan houden.
    Eerder deed ik dat op mijn twee vrije dagen maar nu ik vijf ochtenden werk, daarna met de hond loop en daarna mijn dochter al weer uit school is kom ik tijd te kort.
    (en ik ben te makkelijk en een beetje lui aangelegd want ik heb een hekel aan schoonmaken...)
    De was is ook bijna bij (is nooit bij maar goed) vandaag weer even vouwen strijken en een nieuwe was er in.
    vanmorgen de droger al helemaal schoon gemaakt, de filter met de compressor uitgeblazen en al!
    Van de week ook de wasmachine helemaal gesopt en met natuurazijn schoon laten wassen.
    Ik lijk wel niet wijs hahaha:rolleyes:
    Ik merk wel dat ik dit soort klussen lichamelijk veel beter aan kan dan toen ik zwaarder was.
    Eerder had ik na een dag als gisteren echt niet meer op of neer gekund, maar nu ben ik nog gaan hardlopen gisteravond. daarna voelde ik het wel hoor;)

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Wauw wat een verschil! Knap zeg!

Normaal kan ik wel redelijk goed "weinig" eten, probeer rond de 1400 kcal te blijven. Maar heb deze week (sinds ik besloten heb weer gezond te eten) alleen maar honger. Ik word er helemaal gek van. Normaal eet ik smiddags bv. 2 broodjes, kan er nu wel 4 eten en dan een uur later knort mijn buik alweer. :( ben benieuwd wat voor resultaat dat gaat geven maandag op de weegschaal.

4. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    hoi ik wil het killerbody dieet van fajah lourens gaan doen. Heb er hele goede verhalen over gehoord. Ik zou o zich een kilo of 3 a 4 af willen vallen maar vooral strakker en gewoon fitter willen worden. Het lijkt me super om dat samen met een paar of een iemand te gaan doen. Lekker kletsen over de maaltijden etc. Lijkt jou dat ook leuk, stuur me dan ff een pb!

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    @Lanalanalana, veel succes!!! Hoop dat je Fajah snel kan volgen met een killerbody!!!

@melaniie, dank je wel!! Honger is ook niet goed toch...
    Heb je al wel eens op ketobuddy uitgerekend wat je zou moeten eten? Handig overzicht krijg je dan!

@huggybird, goed bezig jij!!!! Vreselijk dat schoonmaken :mad:...
    Maar jullie kunnen er weer even tegen aan!! En daarna ook nog gaan hardlopen, topper!!!

Vandaag eindelijk weer eens wat mooier weer. Leek wel herfstvakantie...

6. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja ik hoop het ook maar zou het zo graag samendoen met iemand anders

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Misschien krijg je in de lounge meer reacties?

8. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nou vooral mensen die het dieet van fajah niet zien zitten. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht want haar boek is echt een bestseller dus ik had op een site als deze wel een of meerdere maatjes verwacht die nog even wat kiloootjes voor de zomer kwijt wilden.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Sonja bakker was ook ooit een bestseller. Dat heb je een beetje met die hype-diëten. Volgens mij mag je van Fajah maximaal 1000 kcal en is net als SB véél te weinig, echt een crashdieet.

10. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ja maar ik denk dat je echt wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Als ik op een dag allemaal wit meel en chocoladedingen enzo eet dan ben ik ook niet goed bezig hoewel ik dan misschien wel 2500 kcal binnen krijg. In groenten fruit zaden granen noten etc zitten echt wel goede voedingsstoffen. En nogmaals, ik denk dat men anders niet zo lyrisch zouden zijn als het niet vol te houden zou zijn of als men allemaal haaruitval, afgebroken nagels, uitgebleven menstruaties etc zouden hebben.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    1000 calorieën is gewoon te weinig. En 2500 calorieën door snoep is niet gezond nee, maar niemand zegt dat je die calorieën aan snoep moet eten. Wel keer dan 1000 calorieën eten maar wel gezonde dingen.

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Als je het echt wil kan je het echt! Hier met koolhydraatarm eten en twee keer in de week sporten in 8 maanden 23 kg afgevallen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ging trouwen dus dit was een goede stok achter de deur.. Nu na mijn derde zwangerschap zitten alle kgs er weer aan.. En ja, dat heb ik echt mezelf aangedaan.. Spijt van als haren op mijn hoofd maar ik ben nu maandag weer begonnen.. Echt weer die knop om, ga laten zien dat ik het kan!

13. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Doe je anders mee met Fajah Lourens? Ik zoek nog een buddy!

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Weer koolhydraatarm? Heel veel succes!!!

15. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ben nu begonnen met minder eten.. Meer groenten. Minder tussendoortjes en heeel veel water.. Ook ben ik weer gaan sporten, begin nu met 1x in de week.. Ff inkomen :p
    Straks wil ik weer strenger koolhydraatarm gaan doen omdat dit voor mij echt goed werkte en lang vol te houden was.. Merk dat ik nu ook nog wel veel bezig ben met de nieuwe samenstelling in het gezin dus druk druk druk.. Als dat straks wat rustiger is heb ik ook meer tijd en rust hoop ik om me strikter aan schemas te houden. Nu vind ik het wel ideaal om ff tussen de kids en een flesje door gauw een banaan naar binnen te stoppen :p Thanks!

16. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Welke schema's volg jij Lizzy?

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.781
    7.367
    113
    Wauw wat ontzettend knap Mamavanmarlinda en Marloes80! Dat geeft wel moed om ook door te gaan :)

Hier hangen in de kast nog een jurkje en een hele gave rok, die nu echt te strak zijn. Soms bekijk ik ze even, als stimulans om het vol te houden :D

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Misschien uit de kast halen en ergens ophangen in de slaapkamer waar je er vaker mee geconfronteerd wordt?
    Ik gooi meteen alles wat te groot is weg... eens maar nooit meer

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Riean, dat ben ik dus ook van plan om te doen wanneer mijn motivatie een beetje gaat zakken! Hopelijk is het helemaal niet nodig, maar dan heb ik in ieder geval een manier om weer gemotiveerd te raken.

@Snoopy1979, dat bedoel ik precies. Uiteraad had ik het (zoals jij al aanhaalt) over kcal uit gezonde voeding, niet uit bloem of chocola. En uiteindelijk verschilt dit per lichaam maar ik ga even uit van gemiddelden. Zelf helaas ook ervaring met 1000 kcal diëten, voordat ik wist hoe slecht dit was.

Maar 1000 kcal is gewoon te weinig, helemaal als je zoals Fajah ook nog eens intensief sport (want dat maakte volgens mij een belangrijk deel uit van dat boek/dieet). Natuurlijk val je er snel mee af, dat was met Sonja Bakkeren ook, maar het is nog maar de vraag of het gezond is. Zelf ben ik ervan overtuigd dat het niet gezond is, maar uiteraard moet iedereen zelf weten welk dieet ze volgt! Ik bedoel meer te verklaren waarom zoveel dames haar dieet niet zien zitten en dat ik dit heel goed begrijp.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.402
    21.795
    113
    Overigens blijf ik altijd heeel lang in maat 48 zitten, als ik eenmaal naar maat 46 ben gegaan gaat het ineens hard. Heel gek, weet zelf eigenlijk ook niet echt hoe dat kan.

Deel Deze Pagina