Oh en ik zie weer van alles in je onderschrift staan, @mama-van-marlinda Balen, dat jullie nu voor de ivf moeten, maar het zal jullie betere kansen bieden. Kan je eileider niet vrij gemaakt worden?
Goedemorgen dames, Alles goed hier? Met mij gaat het prima, ik merk wel dat de uitdaging "op gewicht blijven" begonnen is en dat dat , zoals ik wel dacht, een grotere uitdaging is dan het afvallen zelf..... Ik moet echt oppassen dat ik het niet stiekem steeds meer laat gaan, oppassen dus!!!! Ik ga zo lekker hardlopen.
Ging het hardlopen weer goed, @huggybird ? Volhouden hè!m, zowel het hardlopen als het ‘afvallen’. Mag je van jezelf nu veel meer? Ik heb nu toch maar een weegschaal gekocht... werd tijd haha...
Ik ben minder streng maar merk dat de grens snel vervaagd... Met het risico op te veel snaaien, snoepje in de auto, koekje met chocolade bij de thee, ander broodbeleg, handje ships extra..... Op die manier ben ik bang dat het er stiekem weer in sluipt. Merk wel dat ik nu een rem heb die ik eerst totaal niet had, dat is wel fijn om te merken. Waar er vroeger een half (of heel) pak koekjes naar binnen gewerkt werd is dit er nu maar 1. Het is een kwestie van de goede weg zoeken tussen afvallen= verstand op 0 en niet meer snoepen en snaaien, en zoals het was= alles eten waar ik zin in had zonder na te denken. Dat laatste gaat hem nooit meer worden, dus het is optie drie en dat is niet al te gek uit de band springen en op gewicht blijven dus elke week wegen. Over wegen gesproken, hoe bevalt je weegschaal?
Ik was tevreden hoor... maar wel ‘blij’ dat ik er nu gewoon een heb. Maakt je toch bewuster. Macro’s weer opnieuw berekend, dus nu weer even streng alles in myfitnesspal zetten. Goed, dat je nu wel die rem hebt!!! Eigenlijk stom hè, dat je die eerder niet had. Gaan jullie nog iets leuks doen in de vakantie? Mijn man moet gewoon werken, dus hier blijft het allemaal een beetje in de buurt, maar met dit weer is dat ook niet erg.
Fijn om zelf een weegschaal te hebben, net zo makkelijk toch? Lekker weer aan de slag dus! Heel stom dat ik die rem niet had ja..... Geen idee wanneer ik die ben kwijt geraakt eigenlijk.... Maar blij dat ik hem weer gevonden heb nu Niet echt leuke plannen voor de vakantie, morgen begint de schilder op zolder, donderdag met mijn dochter naar de oogarts en vrijdag moet ik naar de pedicure. Dochter wil nog een lampion maken bij de speeltuin. Lekker rustig aan, ze is ook niet erg te genieten geweest vandaag..... Morgen beter hoop ik....
Haha hier net zo...3 jongens die weer even moesten wennen aan de vakantie Haha... Morgen weer een dag
He fijn een lotgenoot De moeder van haar beste vriend App-te over zwemmen donderdag, ze was eigenlijk uitgenodigd om daar te logeren maar we moeten vroeg naar de oogarts ,ze krijgt voor het eerst druppels en het duurt anderhalf uur geloof ik, geen idee of dat vervelend voor haar is na die tijd.... Ik hoop dat ze tegen die tijd wat uitgerust is en wat beter te genieten anders ga ik echt niet met haar zwemmen hoor!!! Het is wel eens goed om even niets te doen of moeten denk ik.....
Ja, die druppels zijn vervelend!! Als weer zo zonnig is, neem dan een petje voor haar mee. Door de druppels worden de pupillen echt super groot en veel licht is dan niet fijn. Wij zijn als Mees moet druppelen ook wel even bezig. Eerst gewone controle, dan druppels, die moeten 30 min inwerken, dan oogmeting en daarna nog een korte controle door de verantwoordelijke oogarts.
Goeie tip, bedankt! Ik heb dat zelf vroeger bij mijn weten nooit gehad, of kan het mij niet meer herinneren, dat kan ook. Dan was het in iedergeval niet traumatisch Dochter lijkt vandaag beter gemutst dan gisteren, ze lag ook gewoon om 20:00 in bed en kwam er op 7:30 weer uit. Ze is nu al aan het knutselen, zo veel beter dan vast geplakt aan die i-pad die ik onder luidvprotest moet los rukken...... Vanavond weer lekker op tijd naar bed, we hebben de schilder op zolder bezig en die staat om 8:00 op de stoep dus van uitslapen zal het niet komen deze vakantie.
Hoe was het bij de oogarts @huggybird ? En is de zolder klaar? Wij kregen deze week een offerte voor een halkast... belachelijk zo duur voor 1 smalkastje pfff. Wel heel jammer, want in de woonkamer en de overloop boven hebben we van dezelfde meubelmaaksters al wel super leuke spullen. Nu maar even verder zoeken. Verder een goede week gehad..-3kg!! Misschien niet helemaal eerlijk want 1e keer wegen moest ik ongesteld worden en dan weeg je iets zwaarder... @mama-van-marlinda , hoe is het met jou?? Ben je nog aan het afvallen? Verder ook benieuwd hoe het met jou gaat!!
@marloes80 het duurde uuuuuren bij de oogarts/orthoptist...... Om half 10 hadden we een afspraak en om 12:00 waren we klaar. De druppels vielen haar erg tegen, ze vond het echt Nasr, maar voor ze adem kon halen om te protesteren was haar andere oog ook gedruppeld, ze zijn daar zo handig in Haar ogen gaan zo hard achteruit dat ze dat willen remmen om te voorkomen dat ze na haar 40ste een grotere kans op oogziektes heeft. Ze is in de afgelopen 3 jaar meer dan een punt per jaar achteruit gegaan, en dat is te veel, dit zou betekenen dat ze over 2 jaar op/ boven de -6 zou kunnen zitten en dat is de grens van het risico op oogziektes. Aangezien ik -7,5 en - 8 heb en als kind ook al boven de -6 zat heeft zij die kans ook, zeker nu het nu al zo hard gaat.... Ze moet nu elke avond oogdruppels die er voor gaan zorgen dat die achteruitgang geremd zal worden. De bijwerkingen zijn niet mis helaas.... Haar pupil zal constand wijd blijven waardoor ze last van het licht kan krijgen, omdat te verzachten krijgt ze een bril met meekleurende glazen. En haar binnenste oogspier ontspant door de druppels zodat ze niet meer zo goed kan scherpstelsysteem, hierdoor kan ze van dichtbij niet meer scherp zien en moet ze haar bril af zetten met lezen dichtbij maar bij veraf weer opzetten. Een heel gedoe.... Wellicht later glazen met leesgedeelte er in als dat nodig blijkt. We zijn gisteren begonnen met druppelen en dat was even drama na de druppels van de orthoptist, maar gelukkig vielen deze mee en prikte het niet, dus vandaag was het alleen nog spannend. We zijn hier minimaal 2 jaar mee onder de pannen.... De zolder is nog niet klaar maar het wordt super mooi, de muur is al blauw en T stond te springen op de trap ik denk dat de schilder nog een dag of 2-3 bezig is en maandag komt hij niet. Eind van de week klaar dus. Balen dat die kast zo duur is, zeker als je al mooie spullen van ze hebt..... Mooi -3 maar idd niet helemaal "eerlijk" voor je menstruatie Als je maar goed bezig bent, daar gaat het om. Ik ben ook weer op de goede weg, weer bewuster netjes aan het eten met hier en daar een verwennerijtje en dat is goed te doen en doet niets met mijn gewicht.
Ben onder de 88 grens, het gaat niet snel meer, maar ik hoef ook niet meer af te vallen van de arts. Heb wel met mezelf afgesproken voor 01-01-2018 wil ik onder de 85 kilo uitkomen, dan is mijn steef gewicht behaald. Maar door alle hormonen lukt het vrij moeilijk merk ik toch wel, dus ik hoop dat ik het red. Verder ben ik bezig met iui ronde 5, krijg er daarna nog 1 en dan gaan we door met ivf. Ik spuit nu ook 100ie dus ik voel me er ook minder lekker bij, enorme hoofdpijn en vreselijk moe. Maar nog even doorbijten het is voor een goed doel. Maar min 3 kilo ik zo trots zijn ook al is het niet helemaal eerlijk hahaha Liefssss maris
Heftig die hormonen enzo..... Ik blijf duimen voor jullie!! Qua afvallen ben je al super ver gekomen, snap dat het met al die gekke hormonen niet zo makkelijk gast allemaal....
Heel veel succes weer deze ronde, @mama-van-marlinda !!! En super goed dat je zo ver gekomen bent hoor!! Kanjer! @huggybird, heb je altijd een grote kans op oogziektes na je 40e als je ogen als kind zijnde zo snel achteruit gaan? Of is dat alleen bij jullie (erfelijk). Onze jongste heeft nl. ook een bril en een hele vreemde afwijking (meer dan 6 punten verschil tussen beide ogen, hij heeft 1 min-oog en 1 plus-oog), maar de artsen hebben hier nog nooit over gesproken. Hopelijk gaan de druppels hun werk doen en kunnen ze het remmen/stopzetten!!! Ook weer een leuke nieuwe bril uitgekozen? Vandaag een rustig dagje hier... 3 mannen zijn naar de golf, moesten een wedstrijd spelen. De jongste en ik zijn lekker thuis. Heb net wat zitten doen voor school...laatste dagje van de vakantie al weer.... op naar de kerstvakantie haha
@marloes80 volgens mij is het een algemeen iets met de - afwijking. Wij hebben die slechte ogen wel in de fam zitten, mijn oma had het, en mijn vader en ik hebben het beide en T dus ook. Mijn broer en twee van zijn drie kinderen hebben ook een - afwijking maar niet zo sterk als wij. Maar behalve staar heeft mijn vader geen enge oogziektes en hij is al 70 Het gaat er om dat oogziektes na het 40ste levensjaar meer voorkomen bij een afwijking boven -6 en daar gaan we haar nu proberen onder te houden, ze heeft nu -3,50 en -3,75 geloof ik. Een vriendinnetje van T heeft nachtlenzen geprobeerd, dat is ook een manier om de achteruitgang te remmen maar dat zag mijn dochter helemaal niet zitten. Dit meisje heeft ook een -afwijking maar gaat minder snel achteruit dan T. De eerste twee dagen zijn mee gevallen, ze zegt er weinig last van te hebben maar loopt wel tegen kleine dingetjes aan zoals met wandelen gisteren was haar veter los gegaan, ze bukte om te gaan strikken maar dat was te dichtbij en ze zag het dus niet scherp, hup bril af....." Eeeh mam, ik kan mijn bril toch niet op de grond leggen?!?!?!" Tegen dat soort dingen zal ze op school ook aan gaan lopen. Heb haar juffen maar even een mailtje gestuurd want het is wat veel info om dinsdag voor school even te vertellen.... Jouw zoon heeft wel iets apparts met zo veel verschil per oog misschien eens navragen of die kans op oogziektes boven 40 voor hem ook gelden.... Misschien dan 1 oog behandelen.... Weet niet of dat kan. Er bestaat ook een zachte lens om mee te remmen. Ik weet niet hoe oud je jongste is maar volgens mij behandelen ze pas vanaf 7 jaar.
ik dus ook @huggybird , maar hij is weer open... fijn. Hoe is het met jullie? En bij jullie @mama-van-marlinda ? Hier gaat alles goed. Afvallen nu op -43kg...