Afvallen later in de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linda86, 17 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kom net terug van weer een afspraak met de verloskundige (de 4e, ben nu 24 + 6 weken zwanger). En nu ben ik afgevallen tov de vorige afspraak (met 20 + 2 weken). Ik maak me er eigenlijk een beetje zorgen om.

Ik begon op 55 kilo, met 10 weken was ik 58,7, met 15 weken 59 kilo, met 20 weken 61 kilo, en nu weeg ik weer 59 kilo. Vond het wel een beetje raar eigenlijk. Ik ben 1.74m. dus ik weeg nu eigenlijk toch echt wel te weinig denk ik, zeker voor de duur van mijn zwangerschap. Ik eet wel gewoon nog steeds heel veel (zeker 2x het gemiddelde volgens mij ;)). En ik ben ook niet meer misselijk of ziek geweest de laatste paar weken. De verloskundige zei wel dat het dan geen kwaad kon, maar ik vind het eigenlijk toch een beetje raar.

Heeft iemand van jullie dit ook gehad, of weet iemand waardoor het komt ofzo? En natuurlijk...wat kan ik er aan doen?

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ben jij diegene van wie ik ergens es gelezen heb dat je echt heel veel eet op een dag? Als dat zo is dan heb ik toen hoeveelheden gezien van een dagmenu die ik niet weg krijg, en ik ben geen kleine eter.

Ben je hier al een keer op onderzocht? Werking schildklier bijvoorbeeld?

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Niet teveel zorgen maken hoor. Als t niet goed is dan trekt de vk wel aan de bel.
    Een keer minder gewicht als de vorige of niet aangekomen valt nog best mee.
    Misschien is je kleine wat snel gegroeit en heb je niet zoveel gegeten dat dat compenseert. Tja dan eet t kind jou n beetje op. Geeft verder niks. Als t maar niet zo blijft.

4. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Elke zwangerschap is anders. Dus wat dat betreft zou ik me geen zorgen maken als je goed eet en je VK zich geen zorgen maakt. Je voelt je toch niet slap, draaierig of wat dan ook?

Maar idd, als je je echt zorgen maakt kan je vragen of ze er wat beter naar kijken, naar je schildklier bijvoorbeeld.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Bedankt allemaal! Ben al weer wat gerust gesteld. Ik weet ook wel van mezelf dat ik me de laatste tijd snel zorgen maak over de baby, of alles wel goed gaat enzo. Komt ook wel denk ik omdat mijn moeder van de 5 keer, 3 keer is bevallen met 6 maanden zwangerschap. Dus ik ben nu steeds bang dat ik over een paar week ook al ga bevallen, ook al weet ik dat dat waarschijnlijk helemaal niet zo is natuurlijk.

Dat ben ik denk ik idd! De werking van m'n schildklier is wel ooit onderzocht, al wel een hele tijd geleden (toen ik een jaar of 14 was geloof ik), maar alles was gewoon goed toen. De huisarts zegt ook dat ik waarschijnlijk een snelle spijsvertering heb, omdat ze niks anders konden vinden.

Deel Deze Pagina