Lekker makkelijk gedacht, sorry hoor. Er komt echt wel meer bij kijken dan het alleen maar willen. Daarnaast het is niet voor iedereen hetzelfde.
Klopt... Ik ben helemaal van de voedselzandloper ( en gezond verstand...) Misschien kun je daar eens naar kijken? Er is ook een facebook pagina van. Alleen gezond eten zal je ook heel veel opleveren.
Natuurlijk komt er veel meer bij kijken dan alleen maar willen. Sommige mensen hebben een hele trage stofwisseling. Of je zit bijvoorbeeld aan medicijnen waardoor je snel aankomt en moeilijk afvalt, of je hebt bijvoorbeeld PCOS waardoor je insuline-waardes op en neer schieten.Of er zijn psychische redenen waardoor je snel naar eten grijpt. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Maar ik snap wel wat Imensa bedoelt. Afvallen is een keuze, je moet de knop volledig omzetten. Je moet bij alles wat je eet een keuze maken: Waarom eet ik dit, wat is het gevolg, kan ik beter iets anders nemen? Heel veel mensen willen op een dieet waarbij ze heel snel kilo's kwijt raken, zonder er soms al te veel voor te doen. Als het resultaat tegenvalt, dan wordt al snel opgegeven. Op dat moment moet je doorzetten en dat heeft grotendeels te maken met wilskracht. Als je doorzet, gaan de kilo's er vanzelf weer af, al duurt het soms een poosje. Je hebt de kilo's er ook niet in een paar weken bij gekregen, toch? Zolang je die knop niet om hebt, zal het afvallen niet lukken. Ik lees hier vaak topic's waarvan je meteen al weet dat het gedoemd is te mislukken, puur omdat mensen er soms niet alles voor willen doen. En het is misschien nog wel moeilijker om na het afvallen op gewicht te blijven. Daardoor moet je blijvend je eetpatroon en je kijk op eten veranderen. En dat is wel een keuze.
ik wil mij door mijn werk ook wel gaan verdiepen in meer natuurlijk eten, zonder zakjes. Op mijn werk is altijd biologisch, smaakt prima! Heb nu een lekker recept voor pastasaus, heel simpel, en gezond! Bosi: ik ga eens kijken voor de voedselzandloper
Ik ben het wel met Imensa eens, waar een wil is, is een weg. Doordat je wilt, ga je je in voedsel verdiepen, ga je google, de meeste mensen stoppen als ze geen resultaat zien of tijdelijk stop staan dan is het juist de kunst om vol te houden. Klinkt misschien hard hoe we het zeggen maar ik ken veel mensen die er dus echt niet klaar voor waren en dat lees je in dit topic ook ' jaren lang heb ik dieet geprobeerd maar toen en toen ging in eens de knop om' De knop moet omgaan zo niet lukt het niet. De eerste 2 weken zijn het zwaarst om af te kickten van al het lekkerst. Ik ben in een jaar tijd 25 kilo afgevallen, van te voren heb ik dit er allemaal aangegeten. Nu heb ik de draad weer op gepakt en hoop ik nog 20 kilo aftevallen.
Precies dit! Ik denk ook dat Imensa het in eerste instantie had tegen TS. En bij ts is geen sprake van een ziekte.
Bedankt allen voor het meedenken! Gisteren flink veel verse groenten en fruit gekocht op de markt met de fiets jaja! Diksap gehaald ipv ranja met toevoegingen. Drang naar bv vette hap of makkelijk eten wordt zo wel minder.
Ik ben voor mijn tweede zwangerschap 30-35 kilo afgevallen, tien maanden na de zwangerschap heb ik nog 10 kilo te gaan voor ik weer hetzelfde woog als toen. Ik stel mezelf dat je 40 dagen nodig hebt (is een soort basistijd las ik ooit om een gewoonte in je leefpatroon aan te passen). Dus 40 dagen zonder uitzondering gezond eten. Daarna mag een keer een uitzondering natuurlijk best. In mijn meest succesvolle lijnperiode stelde ik me tot doel om nooit honger te hebben maar alles wat ik at moest gezond zijn. Dat betekende voor mij veel rauwkost, komkommers tussendoor, veel water drinken, altijd volkorenvarianten eten etc. Mijn collega die eeuwig lijnt vroeg me hoe het toch kon dat ik zoveel afviel terwijl ik zoveel at. Wees jezelf er heel bewust van dat je van een extra aardappel of 300 ipv 200 gram groente of een extra appel of boterham echt niet dik wordt (dat doen de toevoegingen als jus, sausjes, beleg ed) en het vult goed. Kortom mijn advies is: motiveer jezelf om 40 dagen geen enkele uitzondering te maken op je gezonde eten, daarna gaat het veel makkelijker, dan wil je niet eens meer anders is mijn ervaring. Daarnaast zorg ervoor (ook in die 40 dagen) dat je geen honger hebt. In die periode leer je heel goed welke producten voor jou werken en je langer een vol gevoel geven. Zo werkte bij mij kellog's averechts en zat ik van cruesli uren vol en vulde t bij mij meer als ik fruit at dan er een drankje van maakte, en had ik s ochtends veel meer honger dan s middags. Maar dit is voor iedereen anders natuurlijk. Oja, en zorg dat je koelkast bomvol groentes en lekkere vruchten ligt en dat je om 10 kilo af te vallen zeker een maand of vier nodig hebt (dus leg je deadline wat verder weg en stel je tot doel iedere maand ong 2/3 kilo kwijt te willen zijn). Helaas weet ik ook hoe lastig het is, maar het kan! Op naar een sexy jurkje met kerst dus... Ik doe mee!!! Succes ))
Klinkt al heel goed! maar wat ik me dan afvraag: waarom diksap? Drink gewoon water, lekker goedkoop en zo gezond. Let ook op de suikers in fruit, te veel fruit is ook niet goed