volgens mijn dietist is minder koolhydraten de oplossing voor vet op de buik, ik doe het nu een paar weken, heb het ook echt op de buik zitten (plus borsten) yvonne lemmers volg ik nou globaal.
Ik dacht dat buikvet altijd vooral hormonaal bepaald was, en dat je hoe dan ook echt een stevig sportprogramma moet volgen met ruim 35 minuten vetverbranden (cardio op lage intensiteit) en ook zeker veel krachttraining moet doen omdat spieren helpen vet te verbranden. Ik ben zelf sinds 1 januari bezig met minder eten, nog wel koolhydraten maar verder niet snoepen, geen melk, geen sapjes etc etc. Alleen gezond en veel drinken, groene smoothies. Ik sport 2 x per week anderhalf uur waarvan 5 minuten opwarmen, een half uur verschillende gewichten en dan ruim een half uur cardio. Ik ben 2 kilo kwijt en ook zeker buikvet. Er moet nog wel 2 kilo van af (ik ben niet te zwaar maar heb ook zo'n buik) maar liever langzaam dan te snel. En buikvet verbranden gaat gewoon langzaam. Je merkt pas echt verschil na 4 weken consequent bezig zijn. Je zou het inderdaad kunnen voorleggen aan een diëtiste of in een sportschool aan een personal trainer. Wat eet je zoal dan op een dag? ps. ik vind heel weinig koolhydraten eten in de winter best pittig. Ook met sporten merk je dat je echt wel wat nodig hebt om te verbranden. Op alleen eiwitten red ik het niet. Maar gewoon niet ELKE maaltijd brood eten. Ontbijten met kwark oid, tussendoor smoothie, lunch brood met mager beleg en 'savonds af en toe de koolhydraten weglaten....
LoooooL Alsof de fysio een Voedingsdeskundige is... ja hij zal er ongetwijfeld iets van weten gezien veel klachten tegenwoordig aan overgewicht te danken zijn... Maar als je verder geen klachten hebt lijkt me de fysio niet het adres om aan te kloppen om te vragen of je specifiek alleen buikvet plaatselijk kunt verbranden, en hoe. Althans... ook een fysio zal je vertellen dat dat idd ONmogelijk is!!!!
het is inderdaad onmogelijk om plaatselijk vet te verbranden.. mijn bovenbenen blijven altijd voller dan de rest van mn lichaam, als ik die helemaal skinny minny wil hebben is de rest van mn lichaam vel over been.. kon het maar, dan zou ik juist vet kweken bij mn boobies! en van naar een fysio gaan om af te vallen heb ik ook nog nooit gehoord.. ?
Hahaha nee dat is aanleg... genetisch bepaald... De ene draagt meer op de rug de ander op de buik, een ander op de heupen...en weer een ander meer op de armen.
Beter lezen joh. Ik zei niet dat de Fysio was voor je voeding. Daar is een diëtiste voor. Maar een Fysio kan je wel wat vertellen over je lijf en welke sportactiviteiten daarbij passen en wat je juist wel niet moet gaan doen.
Een diëtiste. ... ach... mensen misleiden brengt geld in het laadje... (Af laten vallen als een gek door (vaak!) Een crashdieet.... klant is klaar.. gaat "normaal" eten... gaat als een jo-jo terug naar startgewicht met verloren spiermassa (tijdens de crash) en met als uiteindelijke resultaat een nóg hoger BF% dan bij begin.. Vervolgens geven mensen zichzelf de schuld "omdat het bij de dietiste wél goed ging... en gaan ze terug.. en hoppa... weer een klant! Maar daarnaast... naar een goede sportschool gaan om af te vallen gaat je veel meer helpen!! Eentje waar ze weten hoe ze atleten voor moeten bereiden op wedstrijden bijvoorbeeld.. met die kennis gaan ze je veeeeel beter helpen dan een fysio die gestudeert heeft voor het begeleiden van mensen met lichamelijke klachten als revalidatie en andere spier en spinale klachten Fysio is zeker voor je lijf.... en ja... tuurlijk zal hij er het een en ander vanaf weten.. Maar hun hoofddoel is het door middel van oefeningen verhelpen van lichamelijke klachten! Overgewicht is géén fysio klacht... de gevolgen daarvan wel, en dat zijn klachten voor een fysiotherapeut... klachtens als last vd spieren, versleten of pijnlijke gewrichten. .. Een goede fysio zou daarvoor oef gaan doen en voor voeding doorverwijzen naar iemand anders.
Bedankt voor de tip! Ik ben dol op brood misschien kan ik daar wat mee minderen wat ik normaal gezien eet: Maandag; Lasagne of pasta met groenten + Salade Dinsdag; vriend laat thuis dus meestal restjes van maandag Woensdag; Groente met aardappels en vlees Donderdag; (verse) soep met stokbrood Vrijdag; ik laat thuis dus iets makkelijks Zaterdag; vlees met patat en sla Zondag; iets makkelijks En sochtends smiddags brood
Hoe ziet 'iets makkelijks' eruit bij jou? En waar valt soep met stokbrood en patat dan onder? Denk dat je qua voedingspatroon veel slagen kan maken...
Als ik je weekmenu bekijk vind ik her niet heel gek dat je een buikje hebt/houd 2x pasta 1x patat 2x "makkelijk" Soep en stokbrood.... weet niet hoeveel.. maar waarschijnlijk veels te weinig voedingsstoffen... ik zie eenmaal een fatsoenlijk menu staan in heel de week. Daarmee ga je er niet komen. Plus weet ik ookniet at je wel of juist niet eet tussendoor. Neem je voeding onder de loep, je kunt gaan sporten als een malle maar is verloren tijd.
Sochtends neem ik eerst een yakult dan verspreid over de dag 4 boterhammen meestal 1 om 9 uur 11 uur 13 uur en 15 uur en als ik nog trek heb een special k reep of iets in die zin. In het weekend meestal kleine croissantjes mini broodjes en vers geperste sinaasappelsap Iets makkelijks bedoel ik eigenlijk meer iets ongezond een loempia .. ik vind koken leuk maar ik heb heb weinig inspiratie aardappels lust mijn vriend niet ik ben er ook niet echt weg van alleen gestampt met hutspot ofzo wij zijn meer pasta mensen daarin probeer ik ook alles vers te maken ik maak lasagne bladen zelf en de saus maar dat vind ik ook leuk om te doen.
ik ken iemand die haar hoofd hiervan schud. lieverd lees je in in voeding en maak desnoods op zondag meeredre maaltijden klaar en vries ze in. kan je ze zo in koelkast laten ontdooien s ochtends voordat je weggaat en opwarmen . maar heb je wel normaal voedsel. er is veel meer als aard en pasta om te eten
ja je heb gelijk vooral als ik zo terug lees wat ik zelf heb geschreven het is inderdaad brood en veel pasta veel koolhydraten tijd om alles om te gooien en beperken tot maar 1x in de week pasta? Heb je misschien nog tips voor een gezonde maaltijd?
(zilvervlies)rijst, noodles, maaltijdsalades enz. En vooral de hoeveelheid brood en croissantjes minderen
wie Croissantjes... erg lekker maar roomboter.. kleine vetbommetjes dus. Een loempia.. en de voedingswaardes daarvan zijn? Maak en vul je deze zelf of uit de frituur? Of gehaald natuurlijk (bij bijvoorbeeld de chinees... erger kan het bijna niet hihihi) Verder goed dat je je broodjes eet, maar belangrijker is dat je je kcal behoefte met een redelijke EKV haalt iedere dag... of liever gezegd... daar niet overheen gaat. Ik bedoel niets negatiefs hoor!! Maar je vraagt hulp, en aan alleen suc6 heb je natuurlijk niets. Als ik eerlijk bent zal je met dit voedingspatroon gelijk blijven of zelfs aankomen. Zou zeggen maak als nog goede voornemens en ga op de gezonde toer! Zorg dat je iedere dag gezond eet met 1 cheatdag. Als je iedere dag je EKV percentage in orde hebt (in de buurt... hoeft niet eens exact nu nog!) Én voldoende micronutrienten binnen krijgt zul je zien dat je je veeeel fitter gaat voelen. Je zegt van koken te houden. .. Dan stel ik je voor om bijvoorbeeld op zondag een uurtje de keuken in te duiken... Maar een kilo rijst.. een kilo kip met sperziebonen klaar.. beetje ketjap erdoor en invriezen maar!!!! Op je dagen dat je tijd te kort komt pak je de tuppertjes met de rijst uit de vriezer.. knal je de magnetron in... En klaar is kees
groente ovenschotel met kip en kruiden, wraps met groente evt met ei/ kip of rundvlees. , rijst indd met groentes en kip/ rund. Meer variëren en meer eten op een dag. Neem eens kwark en salade( zelf gemengd met ei/ mais/ kidney boontjes of een lekkere gemengde salade met noten . Neem een crackers i.p.v. Brood lekker met vleeswaren of kaas en plakjes komkommer/ tomaat.
hihi dacht ik al dat je het expres niet verduidelijkt had, maar dan kunnen ze in ieder geval goed zoeken.. Hihi