Afvallen maar heb GEEN doorzettingsvermogen. :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dit inderdaad. Hoezo is het na 3 dagen mislukt? Omdat je de 4de dag hebt gesnoept? Dan vergeef je jezelf en ga je dag 5 weer lekker verder.

Ik heb eigenlijk nog geen recht van praten, ik moet meer kwijt dan jullie allemaal samen en heb ook al 6 miljoen keer geprobeerd af te vallen. Maar deze keer doe ik het rustig en stap voor stap. Ik heb er jaren over gedaan om zoveel aan te komen, dat gaat er ook niet na 3 weken voorzichtig eten af zijn. Hetzelfde geldt voor jou. Daarnaast is er niks mis met stapje voor stapje je patroon omgooien. Je hoeft niet meteen alles tegelijkertijd te doen. Vervang het koekje bij de koffie door een appel, banaan of matze met gerookte kip. Je eet er nog steeds iets bij, maar minder nutteloze calorieën. Het vult waarschijnlijk ook wat langer en dan houd je het makkelijker vol tot de lunch. Spreid je maaltijden een beetje. Als je eerst 3 boterhammen bij de lunch at, eet er dan nu 2 en eet later de derde, dat voorkomt ander snaaigedrag. Ga jezelf absoluut niet uithongeren! Je lichaam gaat op spaarstand en je houdt het gewoon niet vol. Eet voldoende, maar meer voedzame producten. En als je een keer terugvalt, accepteer dat en pas je weer aan.
    En als je een keer snoept, geniet er dan ook echt van. Eet bewust, dan ga je minder snel na die ene stroopwafel de rest van het pak opeten.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Maak 's morgens een lekkere smoothie. Ik vind verse spinazie met banaan erg lekker. Scheutje yoghurt en water erdoor en blenden!

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Ok maar neem aan dat ik dan geen hagelslag op mn brood moet doen ;) Maar ga het eens proberen. Dus wel in de ochtend 2 en in de middag minder? Ga ik ook doen ;) Maar dan is de middag wel eerg lang vind ik. dan toch maar fruit. dat vergeet ik vaak maar zou best kunnen.

BTW bak ik zelf koekjes omdat dat gezonder is qua toevoegingen. Maar die zijn echt zooo lekker die trommel is niet veilig voor mij ;)

Heeft TS trouwens iets aan de tips, ik breek wel erg in nu :p

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Van yoghurt schijn je wel af te vallen. Ik vind het ook niet zo lekker, maar ipv brood eet ik dat vaak s ochtends.
    Ik zou ipv 4 boterhammen naar 2 gaan, veel water drinken helpt ook trouwens. Komkommer voert vocht af dus is ook goed voor je.
    Geen frisdrank e.d
    Ik eet op zich weinig snoep (hou er niet van), maar mijn valkuil is het avond eten en mijn menstruatie. Ik wou echt dat ik dat niet had, dan hield ik het veel beter vol.
    Het idee om chocolade te eten (of iets lekkers als avond eten) zit zo in mn hoofd. De helft van de maand gaat het zeg maar goed en de andere helft helemaal mis.
    Oh en grapefruit met citroen is echt heeeerlijk!! Het is super gezond voor je en je valt er (langzaam) mee af. Je moet alleen wel uitkijken als je medicijnen slikt voor te hoge bloeddruk, dan mag je geen grapefruit.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb wel echt brood nodig anders eet ik nog meer koek..

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat zit tussen je oren. Als je een goede smoothie op hebt dan zit je echt wel vol;)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou dan koop ik straks een pak yoghurt en probeer ik het ;) maar spinazie komt er niet in hier.

edit, dat zeg ik niet zomaar maar in het weekend eten we weleens brinta en man wat heb ik dan honger een uur later!? En dat lijkt me meer vullen dan een smoothie.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Je kan veel variaties maken hoor. Niet denken in problemen maar in oplossingen! Heb je mn vorige post ook gelezen?
    Zou dan ook grapefruit halen en andere lekkere groenten en fruit. Gewoon geen lekkers meer in huis halen of als je wat voor je kids en man haalt, haal dan iets wat jij niet lust.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee zou geen hagelslag doen ;). Maar ik denk dat een volkoren boterham met hagelslag beter is dat ontbijtkoek. Of neem een boterham met jam, toch wat zoets als je dat lekker vind. Wij hebben vaak 'jam' van zonnatura, lekker maar geen toegevoegde suikers.

In de middag 'moet' je ook iets tussendoor eten, anders ga je snaaien voordat je gaat avondeten. Neem een handje noten met wat fruit ofzo. Of een eitje.

's Avonds na het eten neem ik ook altijd iets bij de thee. Planning is altijd iets van een stuk extra pure chocola en een san Francisco koekje. Maar in de avond gaat het bij mij vaak mis... Heb nu weer even weinig in huis en die pure chocola is lekker, maar valt zwaar, daar eet je niet zomaar een reep van weg. Van de koekjes wel ;), dus maar moet ik echt mee uitkijken.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Inderdaad en het is een kwestie van wennen. Je moet je eetpatroon een beetje omgooien.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Haha ik lust alles helaas.

Ik ga de smoothie proberen. (Dat zei ik ook al he;))

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    De spinazie proef je amper. Door de banaan proef je het zoete. Alleen het is groen van de spinazie.

Je kunt ook banaan, kiwi of aarbeiden mixen met yoghurt of kwark. In kwark zitten meer eiwitten dan yoghurt waardoor je een langer verzadigd gevoel hebt.

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Als je wilt snacken dan kun je best een handje nootjes pakken bijv. Amandelen. Ook een handje popcorn kan geen kwaad, wel gezout.

14. 2jees

2jees Niet meer actief

Dankje! Fruitsmoothies ken ik wel hoor. maar met groente lijkt me zo ieuw ;) Doe je dat dan voor de ijzer ofzo? Ik eet s avonds al veel groent gelukkig.

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik doe een programma om te leren wat gezond eten is. (Leren voor je gezondheid 3.0) Ben inmiddels 13 kilo afgevallen.
    Om hongergevoel tegen te gaan moet ik minimaal elke 3 uur eten. En dan ook altijd eiwitten. Dus ik mag wel wat fruit, maar dan bijvoorbeeld wel in combinatie met een eitje, noten, wat vis, vlees of yoghurt. De eiwitten zorgen dat je bloedsuikerspiegel gelijk blijft en niet teveel piekt en zakt.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Nee, omdat ik het lekker vindt en het vult goed! Ik kan 's morgens geen brood eten, krijg dat niet weg.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik bedoelde deze post;)

18. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Daarbij zitten er in brood snelle koolhydraten. Ook merk ik dat mijn darmen een stuk rustiger worden van geen brood eten. Heel af en toe eet ik een broodje/boterham.

19. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik zag dat iemand het had over banenbrood, ik zou wel graag het recept willen en hoe ik het moet maken!

Sorry voor mijn off-topic vraag..

20. Islah

Islah Niet meer actief

Klopt, ik las laatst een onderzoek waaruit bleek dat dagelijks bewegen in het huishouden veel gezonder is dan een kantoorbaan hebben en vervolgens ineens gaan sporten in de sportschool. Vooral de was ophangen bleek echt een héél goede workout te zijn.

Deel Deze Pagina