Afvallen maar heb GEEN doorzettingsvermogen. :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Kijk aaaan, laat dat nou net 1 van mijn leukste klusjes in het huishouden zijn :D

2. Islah

Islah Niet meer actief

Bij mij juist een van de minste, vooral de witte was (al die schoonmaakdoekjes en washandjes...) maar dit motiveert me toch wel een beetje haha! Brood maak ik ook zelf zonder machine, dus 20 minuten deeg kneden is denk ik ook goede beweging.

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Haha!
    Dat is zekerrrrr een goede beweging, respect hoor. Ik pak er mijn keukenmachine bij :)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Doe het niet dagelijks hoor haha.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Nou, heb ik geluk met mijn baan.
    Hele uren schoonmaken op een dag. :D

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat heb ik ook weleens gehoord van dat sporten. Ik hou wel van was ophangen haha.

Nou ik ben klaar met de maaltijd. Eén snee brood en 1 sneetje roggebrood. Benieuwd hoe het gaat vanmiddag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik maak 'm zo:

100 gr havermout (in de blender klein gemaakt)
    50 gr amandelmeel of bloem (ik gebruik speltmeel)
    3 bananen
    3 eieren
    snufje zout
    theelepel baking soda (kan je ook weglaten) (ik gebruik 1.5 tl bakpoeder)
    hand rozijnen (50g)
    walnoten of pecan (35g), ik gebruik net wat ik heb, heb er laatst ook wat pompoenpitten erdoorheen gedaan.

De bananen prakken, de eieren en zout erdoorheen roeren en dan de rest erbij en door elkaar roeren. Ik doe het in een cakevorm waar ik bakpapier in doe.

Oven 175 graden, 45-50 min.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik maak altijd deze maar dan verdubbel ik de hoeveelheden: Gezond bananenbrood recept - I Love Health Baktijd iets aanpassen en je hebt een flinke cake waar het hele gezin een week aan tussendoortjes aan heeft. Heerlijk :)
    Dochter van twee vindt hem ook erg lekker. Past gewoon in een normale cakevorm.

Qua noten enzo wisselen we af, laatste een mix met cranberry's er doorheen gedaan, of gewoon een bakje ongezouten noten. Briljante cake 👌🏻

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ga ik eens proberen!! Ik had een keer muffins gemaakt van hier en sorry die waren echt niet lekker :( Mijn man lust veel maar zelfs dat niet! Afijn, vol goede moed ;) Net al lekker veel fruit gehaald, yoghurt en volkorencrackers, hihi. Daar ligt het niet aan.

10. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik breek even in om een linkje te delen: 'Mensen moeten niet meer dan vier uur per dag zitten' | NOS
    Gezellige infographic erbij ;): Sitting Is Killing You [Infographic]

Om een lang verhaal kort te maken: van zitten gaat je lichaam in shutdown, zeggen ze. Dus blijf in beweging, niet alleen verbrand je véél meer calorieën, het is ook beter voor je algehele gezondheid.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

4 uur zitten is ook behoorlijk wat!! Mijn man heeft en kantoorbaan maar zit nog niet eens zo lang achter elkaar.

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo'n smoothie lijkt mij ook wel wat maar dan alleen met fruit en zonder groente.
    Hoe kan ik dit het best maken met weinig calorieën? En met kwark is dus beter? Mag je dan ook magere aardbeien kwark eten of moet het normale kwark zijn? Vind het altijd zo stug in je mond die gewone.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ander recept proberen?

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook echt geen ruggengraat, zucht....elke maandag begin ik weer opnieuw ;). En als ik dan een paar dagen bezig ben denk ik ohhh maaar dit ga ik nooit volhouden duurt zooooo lang en dan ga ik weer de fout in. Dramatisch gewoon.

Het gekke is dat ik met de ramadan straks zonder problemen 16 uur niets eet en dan dus een maandlang leef op 1 flinke maaltijd per 24 uur. Daar heb ik geen last van en dat kost me ook geen bijzondere moeite. Het is echt iets psychisch bij mij.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien moet je dan een andere motivatie zoeken. Want waarom hou je het bij de ramadan wel vol? En kun je dat dan aanpassen naar de normale praktijk?

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zou geen aardbeien kwark nemen, dit meer toegevoegde suiker in en ook calorieën. Als je gewoon magere kwark of yoghurt doet en dan zelf aardbeiden of ander fruit toevoegd dan is het niet stug.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goede vraag. Waarschijnlijk omdat het dan vastgestelde tijden zijn en veel mensen in mijn omgeving ook vasten, en omdat het een plicht is als je moslim bent. Het voelt als een heel ander 'niveau' dan afvallen voor mezelf, alhoewel ik dat ook ontzettend graag wil en ook moet om gezond te kunnen blijven. Ik heb er vorig jaar een tijdje voor bij een psycholoog gelopen maar zij kon mij er ook niet echt mee helpen helaas.

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou je het niet zo om kunnen buigen dat het ook je plicht als moslim is om goed voor je lijf te zorgen en het in de beste conditie mogelijk te houden? Weet niet of dat vanuit jouw geloof iets is hoor, maar je snapt misschien waar ik naar toe wil :)
    Het is dan natuurlijk idd makkelijker als je hele omgeving er op ingericht is.

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Hmm ik heb bizar veel honger. mn maag rammelde gewoon! Toch maar een snee meer morgen. Heb het een halfuur uitgesteld maar zit nu aan de nootjes :(

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik hoef niet af te vallen maar als ik bij andere zaken motivatie en discipline nodig heb, zijn mijn kinderen de drijfveer.

Ik wil zo gezond mogelijk leven om zo lang te kunnen leven en van ze te genieten. Ik wil geen risico's nemen (overgewicht, roken, te veel zonnen e.d.) die mijn gezondheid schaden en ervoor kunnen zorgen dat ik eerder dood ga.

Verder wil ik heel graag een goed voorbeeld geven. Als je als ouder een slecht eetpatroon voorleeft, rookt of weinig beweegt, gaan je kinderen dit als gewoon zien. Zij zullen meer kans hebben op een slecht eetpatroon en overgewicht. Dat zou toch motivatie genoeg moeten zijn?

Als laatste kun je foto's nemen van jezelf, ga die confrontatie aan en bekijk eerlijk of je dat overgewicht niet vervelend genoeg vindt om het aan te pakken. Niet wegmoffelen maar echt naar kijken, ophangen en jezelf beloven om gezond te gaan leven.

Deel Deze Pagina