Afvallen maar heb GEEN doorzettingsvermogen. :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 17 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.285
    11.896
    113
    Gemiddeld is voor vrouwen 2000 kilocalorieën bij normale inspanning gedurende een dag. Als je eerst veel meer at, dan ben je daar van aangekomen. Als je nu 2100 aanhoudt en dat is wat je lichaam nodig heeft op een dag, dan val je niet af. Daarvoor moet je of extra gaan bewegen of minder gaan eten of beide.

2. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil graag even mij eetschema laten keuren door jullie wat ik normaal ongeveer per dag eet, ben wel benieuwd of jullie daar nog tips over hebben.

Ontbijt: 250ml melk en 40gr havermout met zoetstof. Of een schaaltje vla als ik haast heb.

Tussendoor: fruit of koffie met een speculaasje of sultana

Lunch: *twee volkoren broodjes met 30+ kaas/achterham/vruchtenhagel/jam/hagelslag.
    *kop cup a soup
    *glas optimel drink of karnemelk.

Tussendoor: fruit of koffie met koekje

Diner:gewoon wat de pot schaft en dan eet ik of geen vlees of mager vlees of een halfje. En vaak half schaaltje vla of yoghurt.

Rond 20.00: cappuccino met klein koekje.

Dit is een gemiddelde dag van mij.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.285
    11.896
    113
    Fas, wat is je doel? Wil je hiermee afvallen?

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik zou sowieso al geen zoetigheid meer nemen op je brood.
    Vla is volgens mij ook niet zo goed, zou ik vervangen door yogurt. In het begin echt vies zonder suiker, maar daar wen je wel aan.
    Sultana is ook echt super zoet, zit volgens mij mega veel suiker in dus dat zou ik ook laten. Ik zou voor komkommer gaan of tomaat (snoep tomaatjes misschien?)
    Cup a soup is ook heel slecht van wat ik heb begrepen, zou ik dus ook vervangen...

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Fas. Ik zou de havermout er in houden maar niet gehaast een bak vla wegwerken. De lunch 1 broodje vervangen voor bijvoorbeeld kwark. Speculaas en koekjes eruit en bijvoorbeeld alleen in het weekend. Sultana zit volgens mij ook veel suiker in kun je beter vervangen door dat ene broodje van de lunch. Cup a soup zou ik ook even laten staan of doorschuiven als tussendoortje.... maar ik ben geen voedingsdeskundige dus puur op gevoel.

Xxx

6. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja idd.
    Ik wil het liefst zo dicht mogelijk bij mn eigen eetpatroon blijven omdat ik het anders helemaal niet vol ga houden.

Ik ben een hele zoetekauw en vind eigenlijk alleen zoet beleg lekker m.u.v. Ham, kaas, smeerkaas. Tomaat en komkommer op brood vind ik echt niet lekker en andere vleeswaren ook niet. :(

Sultana doe ik wel altijd maar 1 koekje van of anders een cracker ofzo. Maar verder weet ik niet goed wat ik dan als tussendoortjes moet nemen?

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja toch proberen hoor. Al die zoetigheid gaat je niet helpen afvallen...
    Je kan toch ook ipv sultana komkommer of tomaat nemen?
    Ik vind kaas met komkommer op brood echt heerlijk! Soms nog tomaat erbij..
    Ik zou het langzaam afbouwen als je het echt zo moeilijk vindt.
    Het is misschien ook een kwestie van wennen. Ik vind zoetigheid op brood nu echt niet zo lekker meer, hoewel ik daar vroeger echt gek op was.
    Appel, banaan, grapefruitsap, mandarijnen, kiwi's, aardbeien etc kun je allemaal tussendoor nemen. Zeker door yoghurt heen is dat echt lekker banaan bijv)

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Maar teveel fruit is ook niet goed qua suikers hoor ik vaak.

En als ik onder mijn calorieën aantal blijf (met mn zoete beleg enz.) zou ik toch gewoon af moeten vallen lijkt me?

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Overal waar 'te' voor staat is niet goed.
    Maar ik denk dat vooral in het begin, het zeker helpt als je daar flink in minderd. Natuurlijk zit er in fruit ook suiker, maar ook vitaminen, in hagelslag zit dat niet;)
    Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt, je zult dan alleen we je verwachtingen niet te hoog moeten leggen denk ik.

10. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    heel zwart/wit gezien is onder onderhoud eten per definitie afvallen,.. alleen moet je ekv (eiwitten/kh/vet) ook in orde zijn om je lichaam enigszins gezond te houden en optimaal af te kunnen vallen..
    Daarnaast, vitamines, mineralen etc etc ga je ontzettend tekort komen, dus alleen moet zoetigheid onder je onderhoud eten is echt nit done!
    Nogmaals.. in mijn ogen wil je nog niet hard genoeg en dat is totaal niet lullig bedoeld...
    maar zie het als stoppen met roken... doe het niet voor anderen, maar echt voor jezelf, anders val je gegarandeerd terug.

11. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook weer een poging begonnen. Vorig jaar ongemerkt 11 kilo afgevallen door gebruik van hormonen (verloor eetlust, hoe handig) Mijn valkuil is overdag veel te weinig eten en 's avonds ongezond grote porties eten en snaaien. Je moet er dus wel opletten dat je ook genoeg eet. Calorieën zijn niet het enige in het afval proces. Je moet een goede balans vinden en genoeg voedingsstoffen binnen krijgen. Ik at altijd qua calorieën minder dan de dagelijks aanbevolen hoeveelheid en toch ben ik weer 9 kg aangekomen.

Je moet jezelf niet alles ontzeggen, maar maak gezondere keuzes en verander je instelling. Bewegen helpt ook heel goed. Je hoeft niet gelijk uren naar de sportschool. Maar een uurtje wandelen of fietsen per dag maakt al een groot verschil.

Ik at ook het liefst een zak chips per dag. En daarnaast nog een hoop ongezonde en nietszeggende koolhydraten. Zoals witte rijst/pasta, witbrood, koekjes, volvette kaas en vleeswaren. En deed regelmatig scheppen suiker door yoghurt of thee bijvoorbeeld.

Nu beperk ik de chips tot 1 of 2x een schaaltje (30gram) in het weekend, maar daar moet ik van mezelf dan wel een half uurtje bewegen tegenover zetten. Ik eet overal de volkoren en magere variant van. En eet veel gezonde vetten zoals noten, avocado. Fruit kan je ook smoothies van maken. En ik eet 3 goede maaltijden op een dag met veel variatie. Zo ontbijt ik de ene keer met 2 boterhammen, of met havermoutpap, yoghurt met muesli of een groene shake met volkoren crackers met gekookt ei bijv. Lunch idem. Zelfgemaakte soep is ook een vullende lunch, en tegelijkertijd krijg je veel groente binnen.

Zoek de balans in je eten en ga niet belachelijk weinig eten want dat heeft dus een averechts effect. Ik verbruik zo'n 2300 kcal per dag en eet er nu tussen de 1500 en de 1800 ongeveer. Lifesum is een app die mij erg helpt. Handig om overzicht te krijgen. Succes!

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dank je voor je reactie. Ik vat het ook niet zo op hoor. ;)
    Heb jij een idee hoe ik mijn eten iets gezonder kan aanpassen zonder dat ik alles compleet moet omgooien?

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik eet nu geen chips of koekjes of hou het binnen die beperking van rond de 2000.ik denk wel dat het scheelt dat je dat eerst wel elke avond nam en nu niet meer.ben eerder zo afgevallen Door geen chips of koek te eten

14. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iedereen verder ook bedankt voor alle reactie's en tips tot nu toe. Ook 'fijn' om te weten dat er meer met dit probleem worstelen :)

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    zoveel mogelijk vers kopen.. groente en fruit wat niet verpakt is en zodoende ook weinig tot geen toevoegingen heeft

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou proberen de koekjes wat te verminderen of te vervangen door iets anders. Je zou kunnen beginnen om er eentje te vervangen door iets en dan een week later nog eentje etc.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Die KEV verhouding, is dat per lichaam anders?
    Ik heb nog een paar hele hardnekkige kilo's die ik er thuis niet af krijg. Dus sinds gister op de sportschool bezig ( au! ) en beter mijn voeding in de gaten houden. Ik zit nu ongeveer op 40 30 30.
    Maar dat is pas sinds een week, merk al wel verschil in buikomtrek. En dat is waar het meest vanaf moet.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Ik zet hem meestal op 50Eiwit/30KH/20Vet

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Thanks, maar het verschilt dus een beetje per lichaam? Ik doe nu vooral cardio, eerst die vetjes er maar af. Liggen de verhoudingen dan anders?
    Of is het echt een kwestie van uitproberen?

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Nee helemaal niet. Standaard is eigenlijk 40/40/20. Tijdens een cut wil ik zo min mogelijk spierverlies, en zit dan ook hoger in eiwitten.

Deel Deze Pagina