Minaa: half uurtje hardlopen wanneer je man er wel is, is echt zo gedaan hè? Maar ook zoiets wat je toch maar even moet doen!
Misschien is deze site iets voor jou? Oefeningen voor thuis fitness - Spieroefeningen In het menu bovenin kun je klikken op oefeningen. Ik doe het zelf niet, nog niet de discipline gevonden
Als je eenmaal begint krijg je er zoveel energie van... en als je je lichaam ziet veranderen geeft dat een enorme boost... als ik een dag niet sport voel me down en nutteloos heheh
Ja je hebt gelijk! En inderdaad litltlemonsters, als je eenmaal bezig bent dan krijg je ook echt energie! Moet mezelf er echt weer toe gaan zetten.
pfff ik moet ook afvallen. Ik heb voor mijn zwangerschap in de warmtekabines gesport en dat ging heel goed. Helaas is die sportschool dicht gegaan. Ik ben bijna 4 maanden geleden bevallen en ik moet echt gaan sporten nu. Ik ben op zoek naar een sportmaatje maar zo makkelijk is het niet. Ik vind het zo moeilijk om zelf te gaan sporten in de sportschool
Wat goed dat je naar school gaat! Kan me herinneren dat je dat graag wilde ja.. Dan zit je inderdaad lastiger met tijd, vooral met kindje en stage. Misschien dat die 30 day shred iets voor je is om thuis te doen? Of hardlopen in de avonduren? Dan ben je maar een half uur van huis ipv bijv 1,5 uur wanneer je naar de sportschool gaat. Wat thuis goed te doen is, zijn: sit ups, push ups, planks, squats, lunges, dippen, oefeningen met dumbells, enzovoort.. Via youtube.nl en google filmpjes en info opzoeken. Zelf heb ik het bekende boek 'krachttraining'. Hier staat alles echt heel goed en duidelijk uitgelegd. Als je inderdaad zoveel mogelijk ongezonde en extra dingen achterwege laat, ben je al super goed op weg. Want wat je beweegt is echt te verwaarlozen wanneer je gewoon van alles blijft eten. Dus dit is het beste begin!
Minaa en gewoon een uur(tje) per dag wandelen of fietsen? Kan ook met kleintje en is ook super gezond!
weet je qua beweging; het is nu ideaal wandelweer en dat kan prima met kind in de buggy (lekker gezond een frisse neus halen, wat drinken en een koekje voor de kleine erbij en het is geregeld) zo liep ik eerste elke dag, nu zitten ze allebei op school en toen ben ik begonnen met hardlopen.. Ik heb deze week al 20 kilo hardgelopen en 14 gewandeld en heb nog 3 volle dagen dus kan de 50 kilometer deze week wel halen als ik wil.. heb je niets voor nodig, kost geen geld en het is ideaal voor mensen met kids.. Eventueel kan je thuis nog 30 days shred ofzo doen (elke dag 30 minuten hupsen voor je tv) dingen hoeven geen geld of veel moeite te kosten, je moet het wel WILLEN!!
Sporten en gezond eten. Wat laten jullie het allemaal makkelijk klinken (al zal het vast niet zo zijn). Ik begin elke keer vol goede moed, maar al die verleidingen (CHOCLADE), ik kan ze gewoon echt niet weerstaan. En sporten? Wanneer dan? Ik werk 28 uur pw, heb ook nog flink wat reistijd, heb een kleine die overdag bijna nooit slaapt, heb een huishouden, sociaal leven en dan ook nog eens geen (goede en betaalbare) sportschool in de buurt... Alle andere sportactiviteiten zoals hardlopen, dingen op de wii, dingen voor de tv of hometrainers kunnen me niet boeien. Ik heb al een aantal dieetpogingen gedaan, maar geen succes. Voor mij was de enige manier om af te vallen met een crashdieet, maar het resultaat is dat ik daarna alleen nog maar meer ben gaan eten en nu dus nog meer kwijt moet... Ik ben soms een beetje de wanhoop nabij, maar op andere dagen denk ik dan weer ach ja, het is zo...
Als je jezelf er echt aan ergert etcetc dan moet je echt die knop om zetten.. niemand die dat voor jou kan doen.. chocolade gewoon niet kopen.. Blijkbaar ben je toch te vrede met jezelf anders had je al actie ondernomen en geen enkele excuus aangegrepen je "gedrag" goed te keuren. Klinkt misschien een beetje hard.. maar vaak is het wel zo.. iedereen kan wel half uurtje per dag vinden even iets te doen. Tis net waar je je prio legt
ja maar heel eerlijk als ik zou werken zou ik dit ook niet kunnen want ik heb ME en dan heb ik geen energie over (door sporten krijg ik wel meer energie) maar ik werk niet dus heb wel "makkelijker" natuurlijk..
Keuzes maken! Hoe belangrijk zijn afvallen en sporten voor jou? Je moet wel echt willen natuurlijk! En als je dit echt wil gaan proberen te denken ik mogelijkheden. Ik heb ook makkelijk praten: ik werk vanuit huis een aantal uur. Ik heb alle tijd om te sporten. Weliswaar niet in de buurt, en ook geen goedkope sportschool. Wel een sportschool waar ik mij erg prettig voel en waar ik graag kom. Een vriendin werk fulltime, weekend huishouden, toch sport zij 5 uur per week (geen kinderen). Zij vindt sporten leuker dan iets anders in de avonduren. Ik vind van alles in de avonduren leuker dan sporten, maar vind mijn lichaam belangrijk genoeg om daar dat leuke even voor in te leveren. Genoeg avonden over waar ik wel andere leuke dingen kan doen! Dit is natuurlijk niet van de een op andere dag ontstaan, hier moet je naartoe werken.
Tja, qua tijd blijft het sporten voor mij moeilijk. Ik kom 's avonds laat thuis (meestal na zessen), en op de dagen dat ik vrij ben, besteed ik al mijn tijd aan mijn zoon of probeer ik mijn sociale leven een beetje levend te houden. Natuurlijk zou ik daar wat tijd af kunnen snoepen, maar dat wil ik niet. Ik vind die dingen op dit moment belangrijker. Overigens fiets ik wel en aangezien ik geen auto heb, doe ik alles verder lopend en als het even kan, loop ik buiten met mijn zoon, dus helemaal stilzitten is het ook niet. En dat die knop om moet, dat is ook bekend, maar ja... Hoe... Het is net als met stoppen met roken. Dat heeft bij mij ook 14 jr geduurd en ineens was ik er helemaal klaar mee. Dit is ook zoiets, alleen ik eet zo graag lekkere (zoete) dingen. Ik vind het een stuk moeilijker dan stoppen met roken.
Het is niet dat je elke dag iets moet doen. In het weekend zou je ook iets kunnen doen en dan 1 dag in de week... Je moet wil tonen.. als die er niet is ga je er niet komen En je eetpatroon aanpassen anders kan je sporten tot je ee bij neervalt maar resultaat ga je niet zien
Ik denk, dat als je jezelf écht zat bent, die knop zo makkelijk om te zetten is. En ik sport ´s avonds ook pas na 20.30 uur hoor. Ondanks dat ik dus thuis zit met 2 kinderen. Overdag wordt ´m dat gewoon niet want de jongste loopt continue in de weg. Nadat ze naar bed gaan, ga ik eerst naar mijn paard. Dan sporten en daarna vaak nog 5 km lopen.
Kijk! Dat vind ik echt stoer hoor! Ik probeer dat ook maar dan denk ik om 20 uur; ik ga lekker zitten Als je iets echt wil dan kan je altijd tijd vinden maar ik vind sporten echt niets want ik vind het zwaar en vermoeiend etc Pffff ben gewoon lui
klinkt leuk, ik lig vaak al om 21/21.30 uur in bed (met een uitschieter hier en daar maar dan moet ik die dag redelijk rustig aan doen wil ik dat kunnen) met vaak pijn, ik moet echt in de ochtenden het doen anders werkt mijn lichaam niet mee Heb het ook opgebouwd want in het begin kon ik nog geen 5 kilometer wandelen zonder met erge pijn steeds te lopen (een beetje heb ik altijd wel) Ik snap wel dat het moeilijk is mensen beginnen vaak veel te fanatiek juist je moet het leuk houden, begin met het nemen van de trap, de fiets naar je werk, een uurtje wandelen per dag (kan ook met buggy) dat zijn dingen die in principe ALTIJD mogelijk zijn en maken bewegen leuk en dan kan je het langzaam opbouwen tot iets wat je helemaal leuk vind..
Ik werk 40 uur per week Sporten doe ik om 8 uur 's avonds. Eerder lukt niet qua tijd, later lukt niet omdat ik dan al te lang op de bank heb gezeten Het lukt me pas om te sporten nu ik een gave sport heb gevonden. Daarnaast loop ik sinds kort hard. Lukt ook pas sinds ik een loopmaatje heb. Maar het is een knop hoor! En hoe vaker je het doet, hoe meer energie je eruit haalt en dan wil je alleen maar meer! Overigens ga ik ook om 22:30 naar bed. Behalve op Roller Derby avonden, omdat de trainingen al tot 22:00 duren.
klinkt leuk roller derby hihi lopen met iemand samen lijkt me juist veel moeilijker dan alleen, ik geniet juist even van de stilte en mijn eigen tempo (die vaak hoger ligt dan andere vanwege mijn lange benen) of juist veel langzamer (mijn zusje sprint meer LOL ) het enige waarmee ik samen kan hardlopen is met mijn zoontje op zondagochtend, die rent wel wat langzamer maar hij is zo gezellig haha