Mijn amandelen zijn vorige week vrijdag eruit gegaan en kon dus een hele tijd niet meer eten Nu doet het nog een beetje pijn als ik wat eet. Ik ben in die tijd 5,5 kilo afgevallen. Ik wil nou gewoon eten en blijven afvallen, maar ik weet dat dat mission impossible is. Er moet toch een manier zijn om mijn lichaam te laten weten dat ik weer eet maar niet om aan te komen maar om af te vallen. Maar ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen. Misschien heeft iemand raad? Niet geschoten is altijd mis. Sorry voor mijn wat warrige verhaal en typfouten!
gewoon weer beginnen met gewoon eten, desnoods smorgens yoghurt met musli, smiddags wat brood of krackers. gewoon weer zoals je voor je operatie ook at. sterkte met je keel, ik ben 5jr geleden geopereerd, vreselijk ben goed ziek geweest, kreeg er oor ontstekingen bij.
Langzaam beginnen met een vezelrijk (maar koolhydraatarm) ontbijt. Dus yoghurt met fruit en eventueel noten. Van zonnatura kan je zakjes kopen met zemelen erg goed om.daar een schep van door je yoghurt te doen. in de middag een goed gevulde salade (zonder koolhydraten) eten, met bijv. kip, ei, avocado, kaas of bonen erdoor (allerhande staan nu ook wel leuke salades in). ' s avonds met name lekker veel groenten eten met vlees of vis. Mocht je echt niet zonder aardappel, rijst of pasta kunnen dan neem je dit wel maar minder dan voorheen. Vervang het ook eens door een gevulde portobello met kaas of gevulde tomaat. tussendoor handje noten of fruit. veel water en groene thee. wil je wel een toetje doe daar dan weer een schepje zemelen door dan wordt je er minder snel dik van. Zoals ze zeggen; ontbijt als een koning, lunch als een prins en diner als een bedelaar. Succes!
Het probleem is alleen dat we vaak niet meer goed weten wat normaal eten is. We eten meestal te veel of te weinig van wat ons lichaam nodig heeft. Dus als je een periode heel weinig hebt gegeten gaat je lichaam op rantsoen en als je dan weer "normaal" gaat eten via de voedingswijzer (waar de basis bestaat uit koolhydraten waarvan vele helemaal niet zo goed zijn.zoals 5 sneden.brood) Het makkelijk kan dat je zo heel veel aankomt. De basis van onze voeding zou groenten moeten zijn en niet brood en aardappelen. Sowieso enige vorm van voedselreductie zou de meesten van ons goed doen
Dat dus. Ik ben bang dat mijn lichaam zegt van heey ze eet weer dus laat die kolootjes maar komen. Ik at hiervoor al veel en snoepte veel. Snoepen laat ik nu sowieso voor wat het is en past alleen maar kleine porties in mijn maag.
ik heb ze in februari eruit laten halen... kon de volgende dag wel weer eten... ik at voornamelijk lauwe soep met brood erin gedipt.. en 3 dagen later gewoon weer warm eten... ik zou beginnen met vloeibaar eten, en lauw! sterkte!
Ik ben toentertijd ook 7 kilo kwijt geraakt en dat terwijl ik al niet veel woog ( te weinig al op dat moment). Ik kon ook bijna twee weken niet eten, doordat de boel ontstoken raakte. Ik ben dus daarna weer 'normaal' gaan eten en binnen twee weken was ik 11 kilo zwaarder. Ik kon het wel hebben, maar je hebt gelijk dat het weer heel hard erbij kan komen doordat je lijf enige tijd op rantsoen heeft gestaan. Ik zou de manier van leonizzie proberen en langzaam opbouwen. Succes!
Leonizzie ik zeg niet dat koolhydraatarm verkeerd is, maar jij presenteert het als het enige goede en dat is natuurlijk niet zo. Jongmam, zou het even bij een dietiste aankaarten?
Is dat zo? presenteer ik dat als enige goede? Zo niet bedoeld, maar ze stelt een vraag en daar reageer ik op vanuit mijn ervaring, daarnaast komen er de laatste jaren steeds meer (goede) onderzoeken bij waaruit blijkt dat wij teveel koolhydraten eten, met wat ons lichaam eigenlijk kan verwerken. Ik reageer dus uit wat ik allemaal heb gelezen en heb geprobeerd. ik heb PCO en daar hangen koolhydraten mee samen en ik was zomaar spontaan zwanger in juni toen ik hier in minderde. Ik zeg niet zoals Atkins of andere dieeten dat de koolhydraat helemaal geband moet worden (fruit enz. zijn ook koolhydraten, maar wel de natuurlijke en gezonde) ik zeg ook dat wanneer ze daar zin in heeft dat 's avonds wel lekker moeten eten, maar ik denk wel in mindere maten, wij eten er tegenwoordig echt teveel van. ook in brood enz. zit niet meer de tarwe van vroeger alles is zo bewerkt en verpest zeg maar, dan kan je beter speltbrood eten. Wil je afvallen en ook af en toe die lekkere koek, stuk taart of glas wijn drinken dan ben ik van mening dat je 2 maaltijden koolhydraatarm (dus niet perse vrij) moet eten. Ik ben lekker afgevallen, maar ik hou ook ontzettend van pasta en dat gun ik mezlef ook, maar niet meer 3 keer per week. en ik kom niet meer aan. Ik heb een heel goed boek gelezen en ik zeg ook niet dat dat de waarheid is, en dat zegt dat boek ook niet, en het is ook geen dieetboek, maar het heeft mij wel erg geholpen in het gezonder denken over voeding. Ik had PCO en ik had ook PAP 5 toen ik een uitstrijkje deed in december. Ik ben meer gaan leven naar dat boek (met wetenschappelijke studies daarin) en ik had na een ingreep en weer geen goede uitslag dat er weer kweekjes genomen moesten worden en voorbereid werd op een nieuwe ingreep ineens geen afwijkende cellen meer en ik was de dag na de uitslag zwanger. Niet dat dat daar perse doorkomt, maar ongezond is de levenstijl niet, het kan zelfs levensverlengend zijn, dus waarom er niet positief over zijn? Daarnaast worden dieetisten bijgeschoold (denk ik) maar adviseren heel veel vanuit de schijf van 5 e.d. die allemaal gesubsideerd worden vanuit de melkindustrie enz.....
Ah oke, dat is een stuk genuanceerder, het leek net of je dat het enige goede vond en verder niet Ik snap je, maar ik denk ook dat het voor iedereen anders is. Ik ga juist meer eten als ik mijn koolhydraten minder (waardoor ik dus aankom ) en anderen zullen ww weer niks vinden.
Waw hier word ik wel veel wijzer van. Over dietiste ga ik even opzoeken, want ik dacht dat dat niet meer verzekerd werd. Maar kan het zo zijn dat ik zeg maar 1 week meer dan normaal ga eten en week daarna weer normaal? Dan wen ik mijn lichaam anders wat dus te veel is en als ik daarna eet wat normaal is (dus normale porties enzo) val ik af. Dat denk ik dan. Heb ik ooit gelezen als tip voor mensen die aan het afvallen zijn en hun gewicht blijft lang hangen. Dan ga je 1 of 2 dagen wat meer eten om daarna weer door te gaan met je 'dieet'.