Afvallen met beperkt budget

Discussie in 'De lounge' gestart door demaco, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Dan zou ik even rondkijken en per 1 Jan overstappen die t wel of gedeeltelijk vergoed

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ontbijt overslaan is ook een heel slecht idee, daar gooi je je stofwisseling behoorlijk mee in de war.
    Ik merk bij mezelf dat ik een substantieel ontbijt nodig heb om de dag door te komen. Anders ga ik halverwege de ochtend snaaien. Ik eet fruit met biogarde en noten. En dan eet ik pas weer met de lunch iets. Dat is dan meestal een gevulde salade (met een beetje kaas, ei, vlees en groente) en dan eet ik gewoon avondeten.

Ik zou in elk geval niet alleen maar yoghurt nemen als ontbijt, dan zou ik er wat fruit indoen. En je zou tussen 11 uur en je avondeten halverwege een substantiele snack kunnen nemen. Een boterham ofzo.

3. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Helaas geen optie ivm schuldsarnering

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dr frank! niet duur, lekker en goed te doen, ik ben er mijn zwangerschapskilo's van de 2e mee kwijtgeraakt.

En boodschappen doen bij de Aldi. Wij maken een lijstje voor de hele week en doen boodschappen bij de Aldi, dingen die ze daar niet hebben en brood kopen we bij de dekamarkt. We zijn met 2 volwassenen, 2 kinderen en een kat en doen het met 50/60 euro in de week. En de tip die ergens gegeven werd van je belonen met iets lekkers vind ik eigenlijk niet zo goed, probeer jezelf juist niet te belonen met eten.. maar bijvoorbeeld met een keer naar de film met een vriendin of een bosje bloemen voor in huis;) En...haal geen lekkere dingen in huis, dan kan je ze ook niet opeten;)

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

En ook het slechtste wat je kan doen, je lichaam heeft juist het ontbijt nodig om je hele lichaam in werking te brengen.

ik zeg altijd: Ontbijt als een koning, lunch als een prins en eet s'avonds als een arme.

Dat is gewoon waar, je kan wel sneller afvallen als je niet ontbijt maar dat is echt niet gezond voor je.

En trouwens, toen ik des tijds nog maar 50 euro per week had te besteden voor 3 personen had ik alleen maar gezond eten en juist geen lekkere dingen dus dat lekkere dingen altijd goedkoper zijn is dus niet waar ( vind ik )

Ga anders eens aan de Sonja Bakker, zij heeft ook budget recepten en bij haar hoef je dus niet de dure a merken te gebruiken. Je kan haar recepten zo op internet vinden of leen een boek bij iemand.

6. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja weekboodschappen moet ik eigenlijk doen maar dat is vrij veel op de fiets. Helaas zijn familieleden niet bereid 1 keer per week mee te rijden.

7. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik eet nu juist wel gewoon 3 maaltijden per dag en daar wil ik niet meer vanaf stappen.

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    demaco met fietstassen en een kratje/doos achterop is het wel te doen! En desnoods zo'n kratdrager aan het stuur!;) of 2 keer fietsen..

9. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Dan moet ik idd 2 keer boodschappen doen. Maar dat is zo naar met 2 kleine kinderen.
    Ik heb kleine fietstassen en geen kratdrager ofzo aan het stuur. Voor en achterzitje zitten dan natuurlijk vol.
    Ik heb een fietskar, maar moet de bevestiging nog op mijn fiets zetten en het is een hels karwei om die kar uit de schuur te krijgen. Moet zooovaak steken en schuren langs de muur want hij moet gelijk een draai maken.

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt je weekboodschappen natuurlijk ook gewoon in tweeen delen aan de hand van je weekmenu. Dan haal je eerst voor de eerste dagen dan voor de tweede helft. Is wel iets meer plannen, maar zou op zich niet uitmaken, zolang je je maar aan je weekboodschappenlijst houdt :)

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan verdeel je die 50 euro over de week en haal je iedere dag je boodschappen, dan kijk je bijvoorbeeld zondag avond naar recepten en dan haal je de maandag boodschappen. Of je gaat twee keer per week boodschappen doen, dan besteed je bijvoorbeeld de helft van je budget.

12. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik probeer nu 2 of max 3 keer per week boodschappen te doen. Ik kook ook vaak voor 2 dagen.

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik heb niet alles gelezen maar wil je wel een tip geven:

ggole eens: calorieën teller.
    Deze kun je downloade en kun je zien wat je eet.
    Dat is het 40 punten dieet en zo kun je met je gewone levensmiddelen dieeten!
    Zo doe ik het ook want ik kan het anders ook niet betalen. Zelf koop ik dan wel meer fruit maja een pakje koekjes is ook niet goedkoop.

suc6

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Bij de aldi & lidl zijn de vleeswaren een stuk goedkoper als bij een A supermarkt.

Bijv: appelstroop, kipfilet, ham ( niet de schouder), filet american, vul je brood aan met plakjes komkommer, tomaat of een handje gemengde sla.

Eet groenten die in de aanbieding zijn, seizoens groenten dus!! vermijd groenten in saus ( bonen, prei a la creme etc)

Aardappels kosten niet zo veel. En bij de lidl kun je relatief goedkoop vis halen, wat ook erg mager is en goed vult.

Je kunt ook eens grote pan groentesoep of tomaten groentensoep maken, stokbroodje ( 1/2) er bij met kaas, ham en tomaat/komkommer evt lekkere dressing en je hebt een volwaardige maaltijd.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Heeft ze dat zelf verzonnen, of is dat een dieet?

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dan zul je 1 keer kunnen gaan dat hij of zei je wat tips kan geven hoe je dingen kunt verlichten

ik lees nu even terug maar zie dat je zegt dat het (chronische b.i. door hypermobiliteit)bij chronische dingen gelden andere regels. dus dan zou je via de ha iets kunnen regelen

17. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Klopt, de 1e 18 keer komen voor mijn rekening. Ik ben 4 keer geweest en dat was eigenlijk al niet mogelijk financieel. Maar ja.. Heb wel oefeningen hoor, maar daarmee train ik mijn conditie enzo niet. Afvallen al helemaal niet.

18. LittleMonsters

nee maar door die oefeningen zal het vast en zeker beter worden op den duur. daardoor zal je weer meer kunnen doen en dus afvallen wat ook weer zeker helpt tegen je bi geen idee hoeveel overgewicht je hebt natuurlijk maar ook dat helpt niet mee aan je aandoening.

19. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ja tuurlijk wordt het daar beter van. Maar dat is inderdaad lange termijn werk. Ik heb 15 kilo overgewicht en die moeten er allemaal af. Elke kilo overgewicht is er 1 teveel. Het is inderdaad erg hinderlijk bij mijn klachten. Mijn spieren hebben al meer te verduren en extra gewicht maakt het nog zwaarder, ook voor de gewrichten.

20. LittleMonsters

hard werken dus en die oefeningen doen. uiteindelijk zal je werk beloond worden. je zal 1 voor 1 dingen moeten oplossen en niet te veel in 1 keer moeten/willen doen.

soms hebben dingen tijd nodig en kun je dat niet oplossen in een paar maanden tijd.

Deel Deze Pagina