Afvallen met Cambridge!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marjolijn, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    even een overdenking:
    tijdje terug ben ik in het ziekenhuis geweest voor onderzoeken en daar kwam niet veel uit maar wel chronisch vermoeid. Ik denk dat dat niet chronisch hoeft te blijven, maar de internist rade streng lijn af omdat dat voor mij te vermoeiend zou zijn. Eigenwijs als ik ben denk ik dat 90 kilo wegen bij 1,66 ookk niet gezond is en zou het veel schelen als ik af zou vallen. Misschien dat de vermoeidheid dan wel verdijnt.
    Ik denk alleen dat de 500 variant te heftig is, dus wil met de consulente gaan bespreken om de 800 te doen.
    1 dag per week 4 x 200 shake om goed te beginnen en toch in ketose te komen en voor de rest
    2 x shake, 2x fruit, 2x melkproduct en 1 x 200 of 400 cal. maaltijd. (200 calorien als ik niet sport die dag en 400 cal. als ik wel sport die dag. en dit is dan wat pasta of aardappel toevoegen op de dagen dat ik wel sport). is dit een goed plan?
    ik vind het op deze manier ook goed om mijn leefstijl aan te passen omdat na het afvallen het er ook ong. zo uit komt te zien.

2. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 800 variant zou je kunnen doen als de 500 je te heftig lijkt. (Ik zou zelf wel de 500 proberen en lukt dat niet, kun je altijd nog overstappen op de 800...)
    Maar bij de 800 variant mag je absoluut geen fruit, melkproducten en pasta of aardappelen!
    Je mag shakes overdag en 's avonds voor 300 kcal warm eten. Dat moet bestaan uit ca. 100 gram mager wit vlees of magere witte vis en ca. 200 gram groenten (met name groene groenten).

Nogmaals ik zou de 500 eerst proberen, je merkt vanzelf of het te heftig voor je is, waarna je alsnog kunt overstappen op de 800.
    Ik heb absoluut geen moeite met de 500 en ben heel blij dat ik me niet bij voorbaat bang heb gemaakt en uit voorzichtigheid de 800 heb gekozen.
    Je komt er pas achter of het meevalt of tegenvalt als je het probeert ;)

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, vermoeidheid kan ook komen doordat je slecht tegen koolhydraten kunt!
    Ik heb ook heel weinig energie normaal gesproken, maar sinds ik dit dieet (dat dus koolhydraat-arm is) volg heb ik veel meer energie :)

4. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    heeh,

bedankt voor je reactie, maar ik zag op de site van cambridge dat je wel fruit of melk mag toevoegen als je op de 1000 of 1200 calorien zit. Misschein zou het dan CB1000 of CB1200 moeten heten:)
    Ik heb een tijdje terug een ander koollhydraatarm dieet gedaan en voelde me toen best goed. Dus ik geloof zeker ook dat ik er niet goed tegen kan. Afhankelijk wat voor koolhydraten dan.

5. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig, liefdevol, gezond en slank nieuwjaar meiden!

Hebben jullie een leuke oudjaarsavond gehad?

Wij hebben een gezellige rustige jaarwisseling gehad. Hebben lekker gefondued bij mijn ouders. Heerlijk genoten van eten :)
    Heb het wel weer bij de 'toegestane' producten gehouden.

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Gelukkikg nieuwjaar!
    Wanneer gaat iedereen hier weer naar de consulente?

7. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal ga ik dinsdags, maar deze week heb ik een afspraak voor woensdag.

8. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Hoi hoi,

Voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar en dat we maar lekker slank mogen worden in 2011.

Ik ben ergens wel blij dat de feestdagen erop zitten. Nu weer verstand op 0 en gaan met die banaan. Ben nu ook uit ketose en heb de hele dag al trek en hoofdpijn, pff..Even doorbijten weer dus.

Ik was de maandag na kerst naar de consulent toe en nu moet ik woensdag weer. Hopen dat ik nu wel wat ben afgevallen, haha.

9. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    GELUKKIG GEZOND EN EEN SLANK 2011!!!!! :D

Ik ben gewoon niks afgevallen hahaha. Nou ja dat denk ik. Ik moet morgenavond naar de consulente maar ik weeg het zelfde op mijn eigen weegschaal.
    Hoe is het jullie afgegaan in de lekker ongezonde maand december? hahahha

10. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Hallo meiden, de beste wensen voor 2011 voor jullie!! Idd, dat het maar een slank jaar mag worden met daarna nog vele slanke jaren!

Pfff blij dat de feestdagen voorbij zijn hoor! Ik heb me er een aantal dagen helemaal niet aan cambridge gehouden, ben zelfs bij de MacDonalds geweest en frietjes gegeten... Wat wel heeeeeeeeerlijk was trouwens hoor!! :D

Ik merkte idd dat ik best vaak vermoeid was, het zou echt best wel eens door de koolhydraten kunnen komen...;)

Sinds gisteren weer volop en alleen maar aan de shakes... Moet zeggen dat ik er nu best wel last van heb, hoofdpijn en zin in iets lekkers. En sjagrijnig!!!!!! :xZowel gisteren als vandaag al knallende ruzie met mijn vriend gehad...:( Hopelijk ben ik weer snel in ketose en vliegen de kilootjes er weer af... ik hoop zo het weer lekker op te kunnen pakken!

Vanochtend bijd e cons. geweest (normaal woensdag maar nu dinsdag) en thank god ik was nog wel afgevallen afgelopen, wel maar 0,4 kg. na kerstmis was ik toch nog 1,7 afgevallen dus het valt nog mee. In twee weken dezelfde score als normaal in 1 week, maar MET lekker eten! :D

Succes allemaal!

11. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Herkenbaar Sterreke, hier nog een met hoofdpijn, honger en een pest humeur, haha...Maar verstand op nul en weer shaken met die handel. Als ik dan trek krijg, zeg ik nee tegen mezelf, want ik wil zo graag weer slank zijn. Heb wel voor mezelf besloten om januari en februari nog te cb-en, daarna wil ik gaan af en opbouwen. Ik vind het dan wel genoeg met de shakes (denk ik, haha)..Wil gewoon ook weer eens gezellig bij iemand kunnen eten of mensen bij ons..Ach we zullen zien.

@ Lizzie..hier ook weinig tot niets af hoor. Mag nu morgen weer wegen bij de consulent, hopen dat het deze week beter is gegaan, maar daar gaan we wel vanuit natuurlijk.

12. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sabrina en Sterreke: Balen dat jullie nu last hebben van het niet houden aan het dieet van de week... kan me voorstellen dat het dan extra moeilijk is om weer genoegen te moeten nemen met shakes! Hoop dat jullie gauw weer in ketose zijn en je weer beter voelt.

@Lizzie: Ben benieuwd hoe het wegen was bij je vanavond. Hoop voor je dat er toch wat af was ;)

Ik mag morgen weer wegen. Heb m'n bezoek aan de consulente verplaatst van di naar woe. Hoop wel dat er deze week niet nóg minder af is gegaan. Want op 2e kerstdag en oudjaarsavond na, heb ik niks gegeten. Dan mag er toch wel minstens een kilo af zijn per week vind ik ;)

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames!!

Allereerst wilde ik even zeggen dat ik het heel knap vind dat jullie al zoveel zijn afgevallen! Ik ben jaloers:$!
    Ik heb morgen mijn eerste consult en ben na het zien van jullie resultaten nog gemotiveerder! Ik ben 20 jaar en weeg 80 kilo ..:( en dat met een lengte van 1.63 ongeveer. Veel te veel voor mijn lengte en ook voor mijn leeftijd. Maar goed, daar gaan we nu dus wat aan doen.

Ik heb eigenlijk nog wel een paar vraagjes. Ik las ergens in het begin dat je als je in ketose komt je uit je mond gaat stinken;). Als ik iets onprettig vind is het een onfris geurtje uit de mond. Maar mag je dan echt niet zoiets als kaugum?
    En is het echt de bedoeling dat je elke week op consult komt om je te wegen en spullen op te halen? Ik woon namelijk nog al ver van mijn consulente en aangezien ik geen auto heb zal dit wel lastig zijn.

Succes met afvallen dames!

14. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @SYRV: Wat leuk dat je ook dit dieet gaat volgen! :)
    Het is echt motiverend als je snel resultaat ziet/merkt.

Je gaat zeker weten uit je mond ruiken ;) Dat komt doordat je in ketose bent en kun je niet voorkomen. Ik vind het ook wel vervelend, maar mensen ruiken het alleen als je echt dichtbij ze zit/staat terwijl je praat. Ik gebruik daar mondspray voor en dat werkt goed. Kauwgom mag helaas niet.

Volgens mij kun je ook wel minder vaak naar de consulent hoor. Kun je even bespreken.
    Het wegen maakt dat ik wel iedere week heen ga. (Mijn eigen werkt niet goed.)

Heel veel succes!

15. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Zaanstad
    Hoi SYRV, toch de stap genomen na onze positieve berichten in het andere topic?? Doe je goed hoor, het is wel (even) afzien, maar door het snelle resultaat wel super motiverend.

Voor de lucht uit mijn mond neem ik trouwens wel gewoon kauwgom hoor. Mijn consulent zei dat het kauwen op kauwgom er eventueel voor kan zorgen dat je honger krijgt, omdat je hersenen denken dat er eten aan komt.
    Volgens mij is het wel verschillend per consulent. Zo las ik ook weer ergens dat er ook consulenten zijn die zeggen dat je ipv de cambrigde bouillion ook een opkikker zou mogen nemen.

Anders morgen gewoon allemaal vragen. In ieder geval heel veel succes en kom vooral gezellig meekletsen in dit topic.

16. Sterreke

Sterreke Fanatiek lid

26 aug 2009
    4.091
    93
    48
    Succes SYRV! Het gaat je ook gewoon lukken hoor, zoveel mensen kunnen het! Het is wel verstandig om elke week naar de consulente te gaan, tenminste ik heb daar wel baat bij... het motiveert gewoon op een of andere manier! maar mssn is om de week voor jou ook prima...

Sommige consulenten "adviseren (lees: zien door de vingers)" smint te gebruiken voor je mond...

17. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hallo allemaal!

Echt zo goed van jullie allemaal! Het is echt motiverend om hier te lezen.
    Ik ga deze of volgende week m'n eerste afspraak maken bij een consulente. Ik ga alleen einde van de maand op wintersport, is het dan slimmer om daarna te beginnen? Ik heb er echt zin in, ben er mentaal al wel helemaal voor klaar, alleen m'n lijf nog :D
    Ik heb 2 kids en ik werk vooral 's avonds, is het dan een beetje te doen?
    Groetjes Nathalie

18. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hoi!
    Ik ben dus vandaag begonnen! De chocoladeshake was best lekker. Ik ben alleen al een beetje licht in mijn hoofd en het is pas 2 uur geleden dat ik de shake genomen heb. Bluh. Verder heb ik er zin in. Ik moet 25 kilo kwijt. Best veel! en ik wil eigenlijk max. tot medio april dit dieet volgen en dan afbouwen. Begin mei ga ik namelijk de maten laten opnemen voor mijn trouwjurk en dan moet ik niet meer teveel veranderen.

n4...... Als je er echt klaar voor bent, maakt het moment dat je begint niet uit en zul je ook een wintersport overleven. Als je het ziet zitten om te shaken die week. Nou verbrand je wel erg veel energie in zo'n week dus als je echt elke dag skiet lijkt me dat wel erg zwaar voor je lijf. Maar ik zou het even bespreken met de consulente.

Vandaag gaan er hier een paar naar de consulente. ik ben benieuwd.

Sterreke ....goed de feestdagen doorgekomen zeg!!
    Op gewicht blijven is ook al hartstikke goed. Als je maar niet aankomt, want dat is zo demotiverend.

19. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Goedemorgen dames!

Nou vandaag is de dag, ben heel benieuwd. Ik denk dat het dan het beste is om morgen te beginnen. Maar goed dat zal ik straks wel van de consulente horen.

@ sterekke: ik zou heel graag elke week naar de consulente gaan maar ik heb alleen een fiets en dat is sowieso wel drie kwartier fietsen, en dan moet ik ook nog terug! Daarnaast doe ik een voltijd studie aan de universiteit, druk druk druk. En ik ben ook nog eens een alleenstaande moeder;) dus ook geen papa als oppas.

Maar goed ik zit nu in de wachtkamer. Jullie horen wel van me hoe het is gegaan!

20. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marieke en SYRV: Heel veel succes met starten vandaag en morgen!
    Kom vooral hier kletsen als je het moeilijk hebt ;)
    De eerste 3 a 4 dagen zijn het zwaarst, houd dat maar in je achterhoofd als het je moeilijk valt. Daarna wordt het echt makkelijker!

Deel Deze Pagina