heeh, over intakekosten: ik betaalde 22,50 en moest nog 3,95 voor de shakebaker betalen. Eigenlijk kan die beker de eerste keer best gratis ja. warme shakes: ik vond de choco wel lekker warm, maar toffee walnoot lijkt me vies warm. De anderen ook eigenlijk. Ik vind de fruitsmaakjes erg lekker als pudding en dan gewoon met 250 ml water zodat je toch aardig wat hebt en het niet zo zoet is. kramp in buik tijdens eetweek: kan maar zo dat je darmen weer even wakker worden. Ik had toen ik buikgriep had gehad, dat mijn darmen ook krampte en moest veel winden laten (sorry) toen er weer voedsel binnen kwam. Maar dat kan wel zeer doen ja. Als het echt vervelend is, kun je eens een warme kruik proberen. Verleidingen weerstaan: pffff....ik vind het weekend wel lastig hoor. Meestal haal ik namelijk allemaal lekkere dingetje voor het weekend want dat is zo gezellig met man op de bank wijntje, toastje, chipie, koek bij de koffie enz. enz. en natuurlijk gezellig samen eten. Gisteren waren we overdag ook op pad en dan gaan we eigenlijk altijd ergens lunchen. Mijn vriend wilde eigenlijk naar de macdonalds, maar heeft zich ingehouden en heeft belegde broodjes geaald terwijl ik met een shake ernaast zat. Nou....of ie nou mac of broodjes haalt, maakt mij niet zo uit want ik had met beide wel mee willen doen. Hoewel ik nu eerder zou kwijlen om dat broodje filet dan een mcchicken-menu. (hahaha lekker om alles zo te benoemen) Je komt jezelf wel tegen als je zo op dieet bent. Nu herken je pas echt de momenten waarop je uit verveling, gezelligheid, frustratie eet.
Ja dat heb ik ook heel erg, en dat is natuurlijk heel goed voor de bewustwording... Maar valt me op dat "eten" op een of andere manier toch een groot gedeelte van de dag in beslag neemt, niet alleen eten zelf, maar boodschappen, bedenken wat, e.d.
Pfff.. Vandaag heb ik het wel zwaar hoor. Heb zo'n zin om wat te eten ookal is het maar een boterham. Ik denk ook de hele dag door aan eten. Vandaag heb ik nog visite gehad voor de verjaardag van mijn zoontje. Ik had zo'n klein appeltaartje gekocht, maar die is niet helemaal opgekomen. Jeetje mina, wat moest ik me inhouden! Ik heb toen maar heel verstandig het taartje aan een vriendin gegeven. Wel met pijn in m'n hart maar goed. Ik vind het echt knap van de dames die dit al weken vol houden, ik moet nog zien of mij dat ook gaat lukken.
Ik heb 2 maanden het dieet gevolgd en ik ben 12,5 kilo afgevallen. In het beging had ik wel wat moeilijke momenten, maar het went wel snel. Ik ben nu weer 2 kilo aangekomen door vakantie en ik wil er nog wat extra af, dus ik denk dat ik met het lichtere dieet wilt beginnen. Ik moet het nog wel even met mijn consulente overleggen.
@Loona: Super zeg die 12,5 kilo! Nou misschien is het gezellig als je hier gezellig komt kletsen? Ik had net mijn consulente aan de lijn. Ze belde om te vragen hoe het ging. Ik vertelde haar dat het eigenlijk wel goed ging alleen dat ik vandaag even een dipje had, maar me gelukkig wel heb ingehouden. Ik heb ook verteld dat ik niet heb gesmokkeld alleen 2 keer ofzo een kaugummetje heb genomen. Volgens haar kon het wel zo zijn dat ik daardoor uit ketose raak. Maar wat ik me nou afvraag: als je een kaugummetje eet, en je raakt uit ketose dan is het toch niet zo dat je niet meer afvalt? Ik bedoel we krijgen zo weinig calorieën binnen, met 1 stukje kaugum kom je niet direct aan of staat het afvallen stil lijkt me.
Nee maar als je uit ketose raakt krijg je waarschijnlijk weer een hongergevoel... Dat is het mooie van die ketose zolang je lichaam daar in zit heb je als het goed is geen honger...
Nou meiden ik ben gelukkig niet zo ziek meer als eerst! Koorts is weg en het heeft nou natuurlijk tijd nodig om op te knappen. Ga vanavond wel maar geef aan dat ik pas start wanneer ik echt weer op krachten ben!! Niet dat ik me nu vol ga vreten ofzo want heb geen zin in eten...Goedkoop dieet haha.. Jullie horen nog!
Succes horselover! Ik hoop dat je gezellig en actief komt mee kletsen, t is hier een beetje stil namelijk Ik moet morgen weer naar de consulente. Ben benieuwd wat haar weegschaal zegt. Mijn weegschaal zegt dat ik al een paar kilootjes kwijt ben, dus ben benieuwd!
Ohh dat zou helemaal geweldig zijn als je weer een paar kilo'tjes lichter bent!!! Lijkt mij ook weer zo'n heerlijk gevoel! Heb het nu al nadat ik zo ziek ben geweest dat ik steeds weer op de weegschaal wil staan om te zien of ik ook wat kwijt ben. In 4 dagen toch wel dik 2 kilo kwijt...Dus de eerste week cb zal niet zo heel snel gaan denk ik..
@Horselover: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Hoop dat je gauw op krachten bent en kan starten. @SYRV: Succes morgen. Je zult vast tevreden zijn met het resultaat van de eerste week! Is het nog een beetje goed te doen voor je? Ik ben bezig met m'n eetweek. Vind het wel gezellig dat ik 's avonds weer mee kan eten. Manlief vindt dat ook veel gezelliger. Mag best veel eten en ik vind het heerlijk. Heb er wel vertrouwen in dat ik straks goed blijf opletten wat gezond en verstandig is om te eten en ook krijg ik een goed inzicht in hoeveel ik mag. Woensdag mag ik weer wegen bij de consulente. Ben wel benieuwd hoeveel ik ben afgevallen met 5 dagen eten.
Gewoon vol goede moed er tegen aan! Misschien gaat het juist wel heel vlug. Ze zeggen dat de eerste week het zwaarst is, maar ik vind het reuze mee vallen! Had alleen gister wel een dipje, maar heb me nettjes ingehouden. En dat voor iemand die ontzetten van veel en lekker eten houd! Maar je hebt het al een keer gedaan, dat is wel fijn. Dan weet je tenminste een beetje wat je te wachten staat. Hoelang heb je het toen trouwens vol gehouden?
@Marjolein: wat super te lezen dat je van de eetweek geniet! En dat je zonder schuldgevoel lekker aan het eten bent!Toppie... @Syr: ik heb het toen maar 1,5 week volgehouden! Nou ik ben geweest en start morgen ! Ze zei dat dat prima kon aangezien alle vitamines ed in dit dieet zit. Dus ik ga morgen starten dames!! 25 kilo eraf pfffffff
@Horselover: Leuk dat je toch morgen al kunt beginnen! Ga je gelijk voor 25 kilo of doe je het ook in etappes? Succes morgen en de komende dagen!!
Hoi! ik ga dus vanmiddag weer naar de consulente. Dit is mijn 7de dag ook. Het gaat echt goed. De afgelopen 2 dagen had ik ook geen hongergevoel, dsu dat maakt het zeker makkelijker. Ik kom vanmiddag wel weer langs om te vertellen. Thuis ben ik in ieder geval 3.4 kilo lichter.
@marjolijn:het liefst zet ik in 1 keer door. Maar dat is nog afwachten natuurlijk...Misschien ben ik het na 3 maand best wel zat. We zullen zien! Ik heb mijn eerste 2 shakes op....Ik ben nog helemaal niet weer de oude, had er beter gister niet uit kunnen gaan! Maar goed we gaan ervoor en ik hoop dat ik snel weer opknap. Mijn meisje moet wel wennen hoor! We eten altijd gezellig met zn 2tjes. En nu heeft mama ook nog eens iets waar ze geen eens een slokje van mag proeven haha
Nou dames, Ik kom net terug van de consulente. Mocht even op zo'n stickie plassen en ik zat goed in ketose. Toen de weegschaal en jawel....3.4 kilo lichter!! En dat in 5 dagen! Ben super blij! En echt weer een motivatie om verder te gaan! Heb ook geen honger gevoel meer dus dat is mooi meegenomen! @ Marieke: ben benieuwd wat jou resultaat is! @ horselover: hoop dat je snel weer opknapt. Lijkt me toch niet fijn, ziek en dan ook nog dieeten
Pff.. Wat voel ik me slecht vandaag. Mijn zoontje wordt al nachtenlang een stuk of 6 keer wakker, en dat begint me nu toch echt wel op te breken. Hij is niet zo fit, dus daar zal het aan liggen maar ik hoop toch echt dat hij snel weer in z'n normale slaapritme zit. Ook heb ik ontzettende keelpijn, lijkt wel of er een groot stuk in m'n keel zit ofzo Niet echt prettig allemaal dus. Maar een voordeel: naast vloeibare dingen krijg ik volgens mij niks door mijn keel, dus al zou ik willen eten kan dat toch niet @ horselover: hoe is je eerste dag gegaan? Veel last van honger gehad? Heb trouwens een broek aan vandaag die een week geleden nog veel te strak had gezeten!
Balen syrv dat je van die rotnachten hebt..Hopelijk is je zoontje snel weer opgeknapt en kunnen jullie weer wat langer slapen. Dat van die broek herken ik. Deed gisteren een broek aan die laatst nog te krap was, nu is hij al een beetje te wijd, haha..Heerlijk.. We hebben nu wel besloten (mijn mannetje en ik) om eind februari te gaan afbouwen. Die shakes komen werkelijkwaar mijn neus uit, haha..Dus nog even 7 weken flink aan de bak en dan af en opbouwen. Alles wat ik dan nog af moet vallen (van mezelf natuurlijk) ga ik wel op een andere manier proberen. Ik hoop er nog 10 kilo af te krijgen, dan ben ik sinds de bevalling 37 kilo kwijt, nou een hele prestatie zou ik zeggen. Wil er dan eigenlijk nog 5 kilo afhebben. Hoe dat weet ik nog niet, maar dat moet ook zeker lukken... Wel een fijn vooruitzicht, nu we zeg maar een einddatum hebben..Kijk het dieet is super hoor, maar vind het ook ontzettend zwaar...