@ SYRV..hier ook een knorrende maag hoor..geen trek maar gewoon honger, haha..En hoe ik dat vol hou?? Weet ik eigenlijk niet, verstand op 0 en vooral veel op karakter en flink mopperen, whaha..Moet wel zeggen dat het de laatste paar dagen qua hongergevoel iets beter gaat, misschien raak ik er aan gewend en merk ik de signalen niet meer op ofzo, hihi...
Nou, echt knap van jullie hoor! Ik weet zeker dat als ik de hele tijd honger zou hebben ik het niet vol zou houden! Ik ga zo weer aan mijn kipchampignon soep. Ik vind de soepen toch echt het minst lekkere. Heb eigenlijk ook alleen kipchampignon en oriental Chili. De andere soepen vind ik echt niet te pruimen. Doen jullie s'avonds ook soep? Ik had namelijk begrepen dat je ook voor een shake kan kiezen, maar dan heb je naar mijn mening helemaal geen afwisseling meer!
@syr: ik doe gewoon 3 x daags shakes. Omdat ik weet dat ik de warme maaltijden toch niet lekker ga vinden. Ik vind de pap ook echt niet te eten, terwijl er veel zijn die het wel heerlijk vinden. Ja het is saai iedere keer een shake, maar ach het hele dieet is toch al saai haha! Het is echt heel lastig dat honger gevoel, het er soms echt buikpijn van. Gek is dat dat de ene het wel heeft en de andere niet! Maar we zetten door, ik ben echt trots op mezelf haha. Vandaag met zuslief op pad geweest en als we met zn 2en weg zijn gaan we echt ALTIJD ergens eten..Snacken of lopend buffet zoiets. Dit keer zei ze argg ik heb zin in wat lekkers...Ik zei nee ik kan echt niet hoor! Ga het niet doen, kom wel weer een tijd dat het wel een keertje kan!
@SYRV: Ik heb ook alleen shakes en repen. Soepen heb ik nooit gehad, omdat ik vooraf al wel wist dat ik ze niet zou lusten. Ik heb wel verschillende smaken shakes, zodat ik toch nog wat te 'kiezen' heb. @Horselover: Knap hoor dat je de verleiding hebt weten te weerstaan toen je met je zus op stap was. That's the spirit! Gisteravond wel wat veel gesnoept van de komkommer, tomaatjes en de gerookte kipfilet (dat was echt zooo lekker). Maar lijkt me niet veel kwaad kunnen. Moet wel zeggen dat ik er naar uit kijk om straks weer gezellig mee te kunnen eten. Begin nu langzamerhand wel wat zat te worden van die shakes... Heb dan ook echt heel veel respect voor degenen die het met een hongergevoel toch volhouden! Honger heb ik gelukkig niet, maar anders had ik het vast ook niet zolang volgehouden. Nog tot woensdag en dan begin ik met af- en opbouwen, kijk er naar uit
@marjolein: wauw wees trots op jezelf dat je zo ver bent gekomen! Helemaal top.Kan me voorstellen dat je daar naar uit kijkt!! Ik ben zonet bij de consulent geweest en er was 1,7 kg af!! Ondanks etentje van vrijdag. Moet wel zeggen dat ik echt 2 dagen nodig heb gehad om weer op hetzelfde gewicht als vrijdagmorgen te komen!
@ Syrv, hier ook alleen de shakes en de repen. Ook ik vind de cruche repen niet geweldig. @ Marjolijn..jeehhh bijna afbouwen, wat een lekker vooruitzicht zeg..Hier nog 4 weken, dan ga ik ook afbouwen. @ Horselover..mooi toch 1.7 kilo, die ben je maar mooi weer kwijt. De aankomende week zal het vast nog meer zijn als je geen etentjes hebt..Super..
hoi! horselover...ik ben net zoveel kwijt als jij. Gisteren bij de consulente geweest en 1,7 kilo kwijt. Is wel over 6 dagen. Aanstaande zondag ga ik uit eten. Valt wel in mijn eetweek. Morgen begint de eetweek. Is het heel flauw dat ik wel iets neem wat ik lekker vind en vooral let op de hoeveelheden? Is het misschien wat om maandag gelijk weer te starten met shaken om in ketose te komen? Dan is mijn eetweek wel 2 dagen korter, maar dit als compensatie en om zo snel mogelijk het weer op te pakken. Wat heerlijk voor de meiden die in de buurt komen van afbouwen.
@ Marieke..dat ik uit eten ging had ik me ook voorgenomen om me aan CB te houden, het was niet helemaal gelukt. Als jij de keuze maakt om te nemen wat je lekker vindt en op te letten met de hoeveelheid, kan het volgens mij niet zoveel kwaad hoor. Misschien heb je het alleen de maandag en dinsdag weer wat zwaarder omdat je weer in ketose moet komen. Maar ja of ik nou wel of niet in ketose ben, honger heb ik altijd, haha
@Marieke: het gaat goed he zo te lezen!!! Ik zou gewoon wat lekkers gaan eten en zoals je zelf zegt 2 dagen eerder beginnen.. Mijn consulente had een bijeenkomst gehad in haar eetweek en ze hadden alleen tosti's... Die is dus ook een aantal dagen eerder gestart met de shakes. Ik ben best trots op mijn resultaat van deze week omdat ik dus vrijdag best veel heb gegeten.. Ik ben echt heel benieuwd naar mijn resultaat van week 3!! Een week volledig shaken..hoop dat er weer een paar kilo's af zijn.
Hoi dames! Jullie gaan hard zo te lezen. Hier gaat het wel redelijk. Heb wel meer moeite me niet smokkelen dan anders. Heb dus helaas gezondigd. Maar ben vandaag weer goed bezig! Succes!
SYRV, als je zondigt, wat eet je dan eigenlijjk?? Ik neem namelijk ook wel eens wat, maar probeer dan iets te nemen zonder koolhydraten.
@sabrina: nou ik heb dus ECHT gezondigd! Ik heb een patatje gegeten. Ik baalde er later ook echt van, maar kon me niet inhouden. Maar goede les voor de volgende keer, want hoe lekker het ook was, naderhand voelde ik me echt een zwakkeling. Maar nu dus weer helemaal goed bezig. Zag vanmorgen bijna de 73.. dus weer extra gemotiveerd. Ik denk trouwens dat het echt niet zoveel kwaad kan als je een keer zondigd zoals jij doet. Is in ieder geval heel wat verstandiger dan mijn misstap
Maar wel super lekker een patatje, haha. Zou ik ook wel lusten. Roep namelijk al tien weken dat ik trek heb in patat, goh hoe zou het nou komen dat ik nu zwaar op dieet ben, whaha.. Ik ga nu richting de 7 in het tiental, dat is wel een tijdje geleden dat ik die voor het laatst gezien heb.
Ik had er deze week weer 2 kilo af. Dat betekent dat ik volgende week m'n streefgewicht heb bereikt Vrijdag begin ik met af-en opbouwen
@sabrina: jaa het was heel lekker, maar achteraf niet de moeite waard. Dus mijn advies: Hou je in! @marjolein: Super zeg! Gefeliciteerd!!! Wou dat ik al zo ver was. Blijf je wel meeschrijven? Ben namelijk wel benieuwd hoe het gaat als je stopt met het dieet. Ohja, en geniet van het weer mogen eten!
Zal ik zeker doen En ik blijf jullie wel op de hoogte houden hoe het gaat na het dieet hoor Hoe gaat het vandaag bij jou? Beetje te doen?
Oh Marjolijn wat geweldig en zooooooooo lekker om te gaan afbouwen. Waarschijnlijk val je dan ook nog wel iets af, dus je gaat gewoon onder je streefgewicht uitkomen, super goed gedaan. Ben ook heel benieuwd hoe je de afbouw en opbouw gaat ervaren.
Hé meiden, Ik zit even met een dilemma... Mijn op-en afbouw fase begint, maar dat betekent de eerste week (net als in de tussenweek) nog steeds in ketose zijn. Nu zijn we sinds vorige week weer aan het proberen zwanger te worden en ik heb deze week m'n eisprong gehad. Mijn dilemma is nu: stel dat ik zwanger ben, dan kan in ketose zijn schadelijk zijn voor de vrucht. De kans dat ik nu in één keer zwanger ben, na het voor het dieet al 10 maanden te hebben geprobeerd, is natuurlijk klein. Maar ik denk dat ik me heel ongerust zou maken als blijkt dat ik in ketose ben geweest tijdens de eerste weken zwangerschap. Aan de andere kant zal ik misschien ook balen als ik straks gewoon ongesteld word, dat ik het op-en afbouwen niet volgens de regels heb gedaan en minder ben afgevallen. Wat zouden jullie doen?
Meiden hier ben ik weer eens!! Gaat het nog goed? Hier wel hoor!! Vind het zooo super dat ik het volhoud..Zondigen denk ik niet eens bij na. @Marjolein: ohhh wat een vreselijk moeilijk dilemma!! En ik kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet doen.. Het is denk ik heel belangrijk om goed af te bouwen. Maar als jullie er nu voor gaan (en zo te lezen zijn jullie al langer bezig hooooop zo voor jullie dat het raak mag zijn!!) dan zou ik stoppen en zelf proberen op eigen kracht langzaam aan rustig opbouwen met eten. Dus niet in 1 x weer vol gaan eten..... Want het is idd niet goed om in ketose te zijn voor de vrucht , zowieso tijdens de zwangerschap niet..... Tsja ik weet het ook niet wat je moet doen! Volg je gevoel want jij moet je er goed bij voelen! Maar ik vind de vrucht of het kindje belangrijker dan die paar kilo's die er minder afgaan.....
Jazeker, ik ook natuurlijk. Ik heb begrepen van mijn consulente (en dat staat ook op de website van cambridge), dat je wel zwanger mag worden tijdens het dieet. Echter zodra je er achter komt dat je zwanger bent, moet je dit melden en met de consulent meteen opbouwen. Over het algemeen kom je er pas achter dat je zwanger bent na 4 weken. Tegen die tijd ben ik al uit ketose. Dus als het klopt wat ze zeggen, kan het geen kwaad mocht ik wel zwanger zijn. Daar op af gaande en met de wetenschap dat de kans erg klein is dat ik zwanger ben, volg ik gewoon eerst de gebruikelijke stappen met op-en afbouwen denk ik. Vanaf morgen 7 dagen avondeten van 300 kcal (net als in de tussenweek) en daarna mag ik weer koolhydraten en ga ik uit ketose. In die week is ook m'n NOD. Moet goed komen zo dacht ik.