Afvallen met Cambridge!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marjolijn, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het dieet 8 weken en 3 dagen gedaan. Nu een week bezig met af-en opbouwen. In totaal nu dus 9 weken en 3 dagen ;)
     
  2. Rayna

    Rayna Actief lid

    21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Wat goed zeg, nou dag 3 zit erop. Had het vandaag wel erg moeilijk.. Wou zo graag een stuk vlees hebben haha ben echt een vleeseter dus was best moeilijk maaaar heb me ingehouden!
     
  3. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rayna: Ja heerlijk lijkt dat dan allemaal he. Aan het begin had ik daar ook last van, later gelukkig niet meer.

    Al merk ik wel dat nu ik weer wat eet, m'n maag steeds eerder begint te knorren en ik het ook moeilijker heb. Dat is wel balen.
    Vanaf morgen mag ik 2 crackertjes met beleg en 2 kleine aardappels toevoegen per dag. Daar verheug ik me wel op, hoop alleen niet dat m'n hongergevoel dan erger wordt...
     
  4. Rayna

    Rayna Actief lid

    21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Ja dat lijkt me erg moeilijk als je weer mag gaan eten dat je dan niet de neiging hebt om echt alles te gaan eten waat je gemist hebt.
     
  5. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik kom net bij de consulenten vandaan. Ze was weet tevreden, en ik ook! Ik heb de soepen vanaf vandaag dus afgeschaft, kan geen soep meer zien. Ben benieuwd hoe het gaat met shakes s'avonds. Ze begon ook over eetweek, maar ik wil graag nog even doorzetten tot de 6 week. Wil eigenlijk onder de 70 kilo zitten als ik aan de eetweek begin.
     
  6. Rayna

    Rayna Actief lid

    21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Hoi dames,

    Ik heb net besloten om te stoppen met het dieet. Ik ben erg duizelig en viel vandaag bijna flauw in de trein. Daarnaast kwam ook nog bij dat ik heel erg extreem last heb van verstoppingen tot bloedens toe. Heb net echt gejankt op de WC. En toen ik me ging wegen was ik ineens 1 kilo aangekomen. Ik heb de consulente gesproken en die zei dat ze tegen verstopping ook iets had. Maar alles bij elkaar opgeteld word het me dan ook iets te duur. Ik studeer nog dus erg breed heb ik het niet. Ik vind het erg jammer ik had er zo een zin in. Maar heb met mijn zusje afgesproken dat we om de dag gaan sporten(sportschool aan de overkant hier) en we samen gezond gaan eten en ze me echt gaat motiveren en streng zal zijn. Ik denk dat deze methode beter bij mij zal passen.

    Erg jammer maar het moet maar..

    Jullie heel erg veel succes nog!!
     
  7. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    @ rayna. Jammer dat je helemaal stopt. Je kunt ook nog altijd de 800 variant doen. dan krijg je meer binnen. En je darmen hebben dan ook meer te verteren. ( misschien ideetje)
    Maar Ik wens je succes om het helemaal op eigen kracht te gaan doen!

    Ik heb het zo moeilijk nu. Mijn schatje zit heerlijk te eten en het ruikt zo lekker :D

    Ik heb deze zondag ook een high thee. Ik baal er als een stekker van eigenlijk. Het is met mijn collega's en ik wil helemaal niet eten :( Maar eigenlijk moet ik wel op die dag... :(
     
  8. mariekebr1

    mariekebr1 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    zonde dat je stopt. ik kan natuurlijk niet voelen wat jij voelt, maar er zijn heel veel dingen die je kunt aanpassen zodat je het wel kunt volhouden zowel fysiek als financieel. Dat moet je echter wel willen.
    Voor de stoelgang hoef je niet perse iets van cb te gebruiken. Je kunt ook thee van zonnatura/kneipp kopen voor goede stoelgang of tegen verstopping. Verder hoor ik vaak over vezels van de reformwinkel maar weet niet hoe die heten en 1 a 2 glazen lauwwarm water helpt ook goed. Die kilo is puur verstopping. Als je even lekker naar de WC bent geweest, is het over en goed ontspannen want het gaat ook zeer doen als je teveel je best gaat doen. Neem bijv. even een boek mee om te lezen.
    voor het flauwvallen....je kunt de shakes over 6 eetmomenten verdelen, zodat je bloedsuiker gelijker blijft. en een kop koffie of bouillon helpt ook goed als je flauw bent. en heel veel water drinken!!! Bouillon hoeft niet van CB hoor ik. Je kunt volgens mij ook de opkikkers met een paar calorien pakken.

    Maar goed, dat moet je dan wel willen want ik weet niet hoe jij je voelt. Het kan ook zijn dat je meer energie nodig hebt en is misschien CB 800 beter. Dit alles alleen even om aan te geven dat er nog zat mogelijkheden zijn om het wel te kunnen doen.
     
  9. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Inderdaad! Ik sluit me aan bij de andere dames. Als je het echt niet ziet zitten moet je stoppen. Maar ik denk dat je lichaam gewoon moet wennen aan het veel minder eten. Ik voelde me de eerste dagen ook wat slapjes, maar dat ging snel over. Je kunt inderdaad wat kopen wat niet duur hoeft te zijn voor je stoelgang. En inderdaad misschien de shakes wat meer verdelen?

    Maar zoals ik al zei als je je echt niet goed voelt en denkt dat het niet gaat verbeteren moet je stoppen.
     
  10. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rayna: Jammer meid :( Maar je moet doen waar je je goed bij voelt. Veel succes met zelf streng zijn en ik wens je veel wilskracht toe, dan gaat het je vast ook zelf lukken.

    @Lizzie: Etensgeuren overleeft? En wat betreft die High Tea, als jij niet wilt eten, dan eet je gewoon niet. Heeft niets met ongezellig doen te maken, jij gaat ergens voor! Dat zullen ze vast wel begrijpen en respecteren lijkt mij.

    @SYRV: Bij jou gaat het lekker he?! Al bijna de helft kwijt zie ik :) Super hoor!

    Hier gaat het lekker. Ik ben vandaag begonnen aan af-/opbouwweek 2.
    Mag nu 1 boterham of 2 crackers per dag en een klein beetje aardappel bij het warm eten.
    Heb net heerlijk 2 crackers op met mager beleg. Echt smullen!
    Vind het gezond doen eigenlijk ook hardstikke leuk. Heerlijk verse groentes halen en mager vlees en beleg. Voelt echt goed!
    (Al zijn de meeste magere producten wel een stuk duurder... vooral het vlees en de vis, maar ja je moet er wat voor over hebben;))
     
  11. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @marjolein: ja gaat lekker inderdaad, ben vandaag precies een maand bezig en ook precies de helft kwijt. Dus ben best tevreden eigenlijk:) Ik weet trouwens niet of ik wel door ga tot de 63. Ik zie nu al echt verschil in kleding en sowieso aan mijn lichaam. Er moeten sowieso nog een paar kilootjes af, maar ik wil niet te dun worden. Dit vind ik niet mooi, en past ook niet bij me. Maar ik ga voor nu gewoon lekker door en kijk op welk gewicht ik tevreden ben.

    Maar lekker joh, dat je nu weer mag eten! Het is inderdaad stukken duurder die mager producten, maar dan heb je ook wel wat toch? Laat je weten hoe het gaat? Ben benieuwd of je nog afvalt, op gewicht blijft of toch weer aankomt als je normaal gaat eten.
     
  12. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh jazeker heb de heerlijke etens geuren overwonnen. En vadaag zag ik weer al dat gebak staan en het enige wat ik dacht was LEKKER!!!!!!!!!! WIL IKKE ETEN... Niet gedaan natuurlijk maar goed.
    Ben wel echt toe aan iets lekkers zo af en toe..
     
  13. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Rayna, wat jammer dat je gestopt bent. Maar goed als je het niet trekt, moet je jezelf niet langer kwellen.

    Zo hier de eerste dag na de eetweek, man man wat heb ik het zwaar zeg. Heb de hele dag trek, niet zozeer honger, maar gewoon zin om wat te eten.

    Lizzie..goed dat je alles weer hebt weten te weerstaan, toppie.

    SYRV..jij weer lekker afgevallen en mooi op de helft. Je kunt trots op jezelf zijn.
     
  14. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi dames!

    Pff heb het vandaag even moeilijk. Heb zo'n zon om even lekker wat te eten:( hoe gaat het bij jullie?
     
  15. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ken dat gevoel maar wat goed SYRV.. Heb ik ook heel vaak. Ik drink dan vaak wat water en doe dan een kauwgom in mijn mond en probeer iets te gaan doen.

    Ik ben vandaag zo STOUT geweerst. hahahhaha.

    Ik had vandaag dus die high thee. En ik denk schijt aan cambridge hahahaha.
    Ik heb gewoon lekker mee gedaan met de lekkere sandwiches en heerlijke zoetige dingetjes hahaha.
    Ik heb vanmorgen wel gewoon mijn shake gehad en dadelijk gewoon weer 1.
    Pleziertje is weer over maar man oh man wat heb ik er vangenoten :p
     
  16. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ach Lizzie moet een keer kunnen toch? Vanaf morgen er weer lekker tegenaan! Ik vind dat je tussendoor af en toe ook wel eens mag genieten hoor. Het is al zo'n strafkamp dat cambrige:p;)
     
  17. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Jeetje, wat een rust hierzo!
    Hoe gaat het met het afvallen dames?
     
  18. mariekebr1

    mariekebr1 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hoi,

    liszie...als je er van genoten hebt, is het prima. Als je je maar heel erg bewust bent dat dit een uitzondering is en je niet iedere keer een uitzondering maakt. Heel soms is het even nodig om op deze manier te genieten en zo kun je er weer even tegenaan. Als we straks stoppen met cambridge is het ook keuzes maken qua gezond eten en moet dit ook kunnen.Hopelijk is het voor jou dan niet lastig om het na zo'n dag weer alleen op shakes te doen.

    Ik ben ook stout geweest. Want van het weekend heb ik eetdagen gehad. Ik was het weer zat en was zo verschrikkelijk moe. Ben er echt van opgeknapt. Ik had wel zoiets van...misschien is het voor mij beter om wat meer calorien binnen te krijgen, maar ben gisteren weer op 500 overgestapt. Kan zijn dat ik eetweekenden blijf doen in plaats van eetweken. Overigens ben ik in een week thuis 3,7 kilo afgevallen, dus op mijn gewichtsverlies heeft het volgens mij geen negatieve uitwerking om te eten.
    Vanmiddag naar de consulente.
    ik had nog meer te vertellen............hmmmmmmm
    oja.....ik ben heel blij want ik heb geen obesitas meer. Mijn BMI is onder de 30.
     
  19. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Marieke..zo dat is een mooi resultaat zeg. Zou willen dat ik zoveel per week afviel. Als ik 1.5 kilo per week haal dan ben ik blij.

    Hier gaat het verder wel aardig. Vrijdag de laatste dag van de eetweek gehad, poeh wat was het weekend zwaar weer zeg. Gisteren gewerkt en dan gaat het me makkelijker af, meer afleiding. Vandaag en morgen weer vrij, dus dan is het weer even afzien. Ik houd me maar vast aan de gedachte dat we de 18e gaan afbouwen, dus nog even doorbijten. Ik begin nu wel te merken dat ik er weer aan toe ben, ook mijn lichaam heeft het wel een beetje gehad denk ik. Al 12 weken op 500 calorieen, dat is volgens mij best een prestatie en een aanslag op je lijf. Ik heb ook al die weken niet gesport, dat trek ik gewoon niet. Na de voorjaarsvakantie wil ik dit weer gaan oppakken. In combinatie met gezond eten hoop ik dan toch ooit die 70 kilo te zien, haha..

    Iedereen weer een fijne shake dag.
     
  20. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

    Hoe is jullie menstruatie-cyclus tijdens het dieet?

    De eerste maand was m'n cyclus netjes zoals anders. (Ik heb/had een hele stabiele regelmatige cyclus van 28 dagen.) De maand daarna was m'n cyclus 4 dagen korter dan anders en deze maand ben ik nu een dag overtijd....
    Aangezien we bezig zijn om te proberen zwanger te worden ben ik heel erg onzeker nu :(
    Straks is het loos alarm en is m'n cyclus in de war van het dieet :(
    Daarom vroeg ik me af of jullie cyclus ook veranderd is sinds het dieet.
     

Deel Deze Pagina