Afvallen met Cambridge!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Marjolijn, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Marjolijn, ja joh vandaag weer nieuwe kansen. Salade en een stukje kip uit de oven. Wat at jij eigenlijk aan vlees in de eerste afbouw week?? Als ik het boekje lees mag je volgens mij alle magere vleessoorten, kip en vis, maar mijn consulent zei dat het precies hetzelfde is als in de eetweek, alleen maar kip en witte vis?? Nu snap ik het niet meer!
     
  2. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, alleen kip of kalkoen en witte vis idd.
    De week erna mag je ook ander vlees (wel mager) en volgens mij ook andere vissoorten. Ook mag je dan alle groentes.
     
  3. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    heb net een consulent een mail gestuurd hopen dat ze snel contact op neemt :) :)
     
  4. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Rose, hoop dat je snel terecht kunt :)
     
  5. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

    Ook ik kom me melden!
    Ik heb woensdagmiddag een afspraak bij een consulent!
    Ben benieuwd!

    Als het lukt wil ik wel zo'n 25kg kwijt! Ben door de hormonen van vruchtbaarheidsbehandelingen aardig aangekomen. Plus 16 zwangerschapskilo's die er nog niet zo goed afwillen + dat ik altijd al wel wat stevig ben geweest...

    De knop moet nu om!
    heb jullie al een poosje gevolgd en ben helemaal enthousiast!
    Moet nog wel ff kijken of het 500c of 800c wordt, omdat ik nogal snel duizelig wordt van weinig eten en ook pijnstillers voor de reuma heb waar je misselijk en duizelig van wordt...dus dan wordt het misschien wat lastig.

    Maar ik heb er zin in en kan heel streng zijn voor mezelf, dus dat komt vast wel goed!

    Ik kan vanwege de reuma periodes hebben dat het slechter gaat en daardoor wat minder online ben, maar ik hoop dat ik bij jullie terecht kan voor steun!

    Ik vind het iig heel knap wat jullie allemaal gepresteerd hebben!

    Liefs Loesie
     
  6. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Rose, wat goed dat je de stap genomen hebt. Hoop dat je snel aan de slag kunt.

    @ Loesie, ten eerste wat een geweldige handtekening, haha. Als je snel duizelig bent van weinig eten dan zou ik denk ik wel voor de 800 kiezen, maar dit kun je natuurlijk allemaal bespreken met je consulent. Of je probeert de 500 en gaat het niet stap je over. 25 kilo gaat je zeker lukken als de knop eenmaal om is. Ik ben nu aan het afbouwen, maar kom zeker nog op dit topic om te kijken hoe het allemaal met jullie gaat.
     
  7. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sabrina, je bent dus al aan het afbouwen?! En mag ik vragen (heb je vast al 100x verteld, haha) hoe veel je bent afgevallen in hoeveel tijd en met 500 of 800?

    Ik ga wel eerst voor 500 hoor...denk toch dat ik dan maar even met de pijnstillers stop. heb ze net een paar dagen, maar wil er eigenlijk niet afhankelijk van worden. En ze helpen wel redelijk, maar pijn komt toch snel weer terug...en dan heb ik dat gevoel er niet voor over!

    Bedankt voor compliment over onderschrift, haha...beetje een grapje over de borstvoedingsvariant...ik ben absoluut niet tegen borstvoeding hoor, maar het wordt soms zo verheerlijkt dat je je bijna schuldig gaat voelen als het je niet lukt. (zoals hier...) dus vandaar, haha! Het is niet altijd een keuze om het niet te geven...

    Liefs
     
  8. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Loesie, hier hetzelfde hoor, ging ook niet met de bv, dus lekker aan de fles. Maar zoals jezelf ook schrijft, soms wordt er zo dramatisch over gedaan als je geen bv geeft.

    Wel vervelend dat je medicijnen moet slikken, als ze dan ook niet zo heel lang helpen is het helemaal rottig. Als je straks een hoop bent afgevallen, kunnen ze vast naar beneden worden aangepast.

    Ik ben op 18 november begonnen en ben nu 20.5 kilo kwijt. Heb wel tijdens de kerstvakantie het dieet even op een laag pitje gezet. Dus heb het dertien weken gedaan, maar als je de vakantie eraf haalt dan 11. Zit nu in de derde dag van de 1e afbouwweek. Ik heb de 500 gedaan.
     
  9. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    hoe hebben jullie het ervaren tijdens jullie werk? ik heb best intensief werk en loop veel op een dag.
    Hoop wel dat ik niet duizelig enzo word omdat ik dan te weinig binnen krijg.
     
  10. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    Heb een afspraak gemaakt mag volgende week woensdag voor de intake :)
     
  11. m038

    m038 Actief lid

    14 sep 2007
    167
    0
    16
    hey dames ik zie dat jullie super afvallen met het dieet... vraagje moet je apart koken of kan je het met de gezins maaltijd combineren??? en wat kost de begeleiding jullie?

    succes en hoop snel te volgen ik wil 15 kg kwijt... dus als dit een beetje te doen is? ik hoor graag jullie reacties

    groetjes m038
     
  12. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi m038...

    Zoals ik het begrijp zijn het soepen/shakes/repen enz...dus veel koken is er niet bij, haha...dus wat dat betreft zou het goed combineren zijn.

    Voor de begeleiding betaal je niks, maar het kost wel €50,- in de week (ongeveer) aan maaltijden...Het is best prijzig...
    (en ik weet wel dat je dat aan maaltijden ook kwijt zou zijn, maar wij besteden nu rond de €60,- per week aan boodschappen en ben alleen voor mannetje en kind wel meer dan €10,- in de week kwijt)

    Rose, wat goed dat jij je ook opgegeven hebt! Hoop dat het helpt!

    Liefs
     
  13. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hoi dames!

    Allereerst welkom aan alle nieuwe dames! Het wordt nog druk hier! :D

    Ik heb het dieet vanaf vandaag weer opgepakt. Heb de afgelopen dagen flink gezondigd:( (maar wel genoten van het lekkere eten). Ik was vanmorgen ook doodsbang toen ik op de weegschaal ging staan, maar gelukkig maar een halve kilo aangekomen. Was er niet blij mee, maar had het erger verwacht. Vanaf vandaag dus weer flink aan de bak! Ik wil er nog 5 kilo vanaf hebben, en ga dat doen icm met een paar keer per week zumba. Heb van die dvd's thuis liggen, wat ik ontzettend saai vind want ik ken alle dansjes nu zo langzamerhand wel, maar ik hoop dat dit het afvallen wat meer versnelt.

    @m038: Wat loesie zegt klopt inderdaad. De eerste 2 weken neem je 3 keer per dag een shake, of 2 shakes en een soepje of pap. Na 2 weken mag je elke dag een reep, die trouwens erg lekker zijn als zeg ik het zelf;). Die reep is trouwens wel een vervanging voor een shake, maar vult goed vind ik.

    Voor de rest moeten jullie de eerste dagen rekening houden met hongergevoel. Bij mij was het na een paar dagen voorbij, maar sommige dames blijven hier het hele dieet last van houden. Het kan soms dus zwaar zijn, maar over het algemeen vind ik het best te doen.
     
  14. Rose1982

    Rose1982 Niet meer actief

    Loesie jij ook veel succes, jij mag woensdag al :) ik moet nog week wachten. Had ook het liefst deze week begonnen.

    SYRV Succes er weer mee. Ik ben er ook wel bang voor dat ik hongergevoel blijf houden. Ook ben ik wel beetje bang voor duizeligheid want lees er wel veel over.

    We zien wel heb er iniedergeval heel veel zin in. En hebben ook een pauze ingelast met zwanger worden.:)
     
  15. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Duizeligheid heb ik alleen 1 keer last van gehad toen ik net begon. Daarna niet meer. Als je wel snel duizelig bent kun je ook de shakes halveren en dus vaker een eetmoment (in dit geval drinkmoment;)) hebt. Ik heb gehoord dat je bloedsuikerspiegel zo beter op peil blijft en je je minder snel slap of duizelig voelt.

    Alvast succes in ieder geval!
     
  16. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor de tip. We gaan het wel zien, misschien gaat het ook wel heel goed! Wie weet!

    Goed dat je het weer op gaat pakken hoor! Dat lijkt me wel lastig als je gezondigd hebt. (heb ik nl bij elk dieet, haha) Maar heel sterk van je!
    En een halve kg is niks vergeleken met wat je al afgevallen bent!

    Rose, ben ook blij dat ik as woensdag al mag! Ze zal het wel niet zo druk hebben, haha!
    Ben er ook helemaal klaar voor! Heb vandaag, als afscheid van deze periode samen met zoonlief (die zat in de wipper op het aanrecht, boeiend te kijken naar wat mama toch allemaal deed) een chocoladecake gebakken...daar mag ik dan nog even van genieten (niet helemaal natuurlijk) en dan is het afgelopen!

    Ik wil vooral afvallen, omdat ik bang ben dat ik er dan na de 2e (waarvan wij heel erg wensen dat die er ooit gaat komen) nog zwaarder uitkom...

    Moet dan natuurlijk opnieuw weer aan de hormonen waar ik erg gevoelig voor ben (zet aan en emovreetbuien) en dan weer die zwangerschapskilo's erbij, dus dat gaat nie werken.
    Wil gewoon eerst 25kg kwijt (maar ben eerst blij met 10kg) voordat we er weer mee bezig gaan.

    Vind het trouwens wel superknap van de meiden die wachten met het zwanger worden en eerst willen afvallen.
    Ik weet nog van mezelf dat toen eenmaal de wens er was en manlief was er ook aan toe, ik niet snel genoeg kon beginnen.
    Helaas duurde het hier even, maar goed.

    Dus hulde voor jullie hoor!!!!

    Nog 2 nachtjes!

    Liefs
     
  17. Rylie

    Rylie VIP lid

    14 jun 2010
    5.725
    470
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hey dames. En nieuwe dames. Wordt hier steeds drukker. Gezellig!
    Mijn voornemen om vaker wat te typen is nog niet echt doorgedrongen denk ik. Lees hier wel altijd alles.
    Ik heb nu mijn - 30 kilo bereikt :D Eigenlijk 30.8 er af.:D :DYIPPIE:D:D
    Ik heb nog voor een week gekocht om echt te shaken en dan ga ik ook op en afbouwen.
    Voor mijn gevoel ben ik zo slank hahaha.
    Is zo raar. In mijn hoofd ben ik, ik niet. Snappen jullie dat. Ik heb mezelf wel zien veranderen maar in mijn hoofd ben ik nog steeds 100 kilo zeg maar.
    Zal wel moeten wennen.
    hoe ervaren jullie dit? En wat eten jullie tijdens het afbouwen. Ik lust namelijk geen vis.. :(

    Dames die nog gaan beginnen. het gaat jullie lukken! Succes en laat ons weten hoe het jullie vergaat!
    Ben zo benieuwd. OOh en voor dat honger gevoel. Lekker veel drinken. En de shakes door de midden zodat je meer hebt op een dag. IK deed soms ook wat meer water bij de shakes. Kreeg ik meer binnen voor mijn gevoel. ;)

    Ik ga nu lekker slapen. Al weer bijna 1.00.. OOPS:$
     
  18. SYRV

    SYRV Fanatiek lid

    29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wauw Lizzie! Al meer dan 30 kilo eraf!! Wat geweldig! Je mag trots op jezelf zijn hoor. Ik heb vanmorgens eindelijk de 6 gezien, 69,7 om precies te zijn maar woehooeee wat ben ik blij! Zoveel woog ik niet eens voor de zwangerschap;). Ik ben natuurlijk lang niet zoveel kwijt als jij Lizzie maar ik herken je gevoel wel. Ik ben in mijn hoofd ook nog steeds 80 kilo. Ik zie wel dat ik er nu al stukken beter uitzie maar 10 kilo eraf kan ik nog niet echt zien. Anderen daarentegen wel, ik krijg veel complimentjes. Heb trouwens ook broeken die ik met de knoop dicht zo uit kan doen, terwijl ze voorheen heel strak zaten. Toch een goed teken;)

    Hebben jullie trouwens ook last van 'los vel'? Ik heb het vooral bij mijn buik, de boel begint daar wat slapjes te worden nu ik afgevallen ben. Niet echt mooi al zeg ik het zelf. Dat wordt dus buikspier oefeningen doen..
     
  19. Marjolijn

    Marjolijn Fanatiek lid

    22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lizzie: Wauw, jij bent echt veel kwijt! Toppie hoor :) Je mag idd supertrots op jezelf zijn! Nu zelf volhouden na de af-en opbouw he. Gaat je lukken hoor!

    Ik voel mezelf in m'n hoofd ook nog zoals ik was voor het afvallen ;) Best gek, zal wel tijd nodig hebben om eraan te wennen denk ik.

    @SYRV: Leuk he dat je broeken los worden :) Ik had broeken die ik voor het dieet niet aankon en die zakken nu zo mega af, ondanks de riem die op het strakste gaatje zit. Eigenlijk is het geen gezicht meer haha.

    W.b.t. los vel: volgens mijn consulente wordt de boel tijdens de af-en opbouw nog weer strakker getrokken. Waardoor je nog wat cm verliest.
     
  20. sabrina79

    sabrina79 Fanatiek lid

    10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    @ Lizzie..wat super zeg...30.8 kilo...WAUWIE.. en wat betreft je gevoel over jezelf, hier hetzelfde hoor. Voel me nog steeds een dikke olifant, al ben ik 20 kilo kwijt..bleh..zou er nog wel 20 kwijt willen, maar of dat mijn zelfbeeld verandert ik weet het niet...
    Wat betreft die vis, dan ben ik bang dat je de eerste afbouw week veroordeeld bent tot kip, maar ach, alles beter dan shakies toch??

    @ SYRV..dat is zo leuk he, als je broekken afzakken met de knoop vast, haha. Zo had ik wat broeken apart gelegd omdat die te klein waren, laatst aan gedaan, zijn ze alweer te groot, haha..

    @ Marjolijn, hoe gaat het in de opbouw?? Nog steeds mooi op gewicht?? Ik sta nu een beetje stil, maar verwacht wel dat ik volgende week weer wat ga afvallen, het is vast mijn lichaam die even alles opslaat, omdat er weer vast voedsel binnenkomt, haha.
     

Deel Deze Pagina