Hallo allemaal, Ik heb 3 weken het Cambridge dieet gevolgd van 500 kcal per dag inderdaad. Zo'n 3/4 kilo per week eraf. SUPERBLIJ, alleen toen kreeg ik afschuwelijk veel last van zuuraanvallen (maagzuur), zo erg dat op een gegeven moment mijn keel dicht zat en ik geen lucht meer kreeg. Met spoed naar het ZH, KNO arts gekeken. Bleek ik een tongamandelontsteking te hebben. TONGAMANDEL!!?? Heeft de mens die??? Blijkbaar. Omdat het alleen maar vloeibaar was en geen vast voedsel kreeg ik die zuurbranden en een ontsteking. Wel jammer want ik viel er goed van af en heb nog zeker voor 4 weken zakjes hier thuis liggen. EIgenlijk wil ik er weer mee van start gaan maar ben ook wel een beetje bang weer die ontsteking te krijgen.... De bananenshake is mijn favoriet trouwens
Hallo allemaal! Ik kom ook hier eens kijken. Ik heb vanmorgen m'n eerste shake op van de CB500. Ik woog vanmorgen 77,5 en ik wil naar 62 kg. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen.
Ik ben bezig vanaf 22 maart nu met Cambridge 500, bevalt me goed. De eerste week ben ik 3,2 kg afgevallen *natuurlijk veel vocht* en ik woog aan het begin 80,8 maandag woog ik 77,6 en ik wil naar de 63 Ik had eerst 2 shakes en 1 soep per dag maar die soep vind ik totaal niet lekker.. ik heb nu 2 shakes en een pap, met kaneel is die best lekker.
Jeeeh! Ben bijna 5 kilo afgevallen deze eerste week! Lust eigenlijk alleen de chocolade shake, dus daar varieer ik maar wat mee. Volgende week mag ik de repen. Dan nog een week en heb ik alweer een tussen week
Ook weer wezen wegen nu ruim 12 kilo in 4 weken Ik heb na week 5 een tussenweek. Nog 1 weekje en dan lekker een happie eten
Goedemorgen, Zo te lezen gaan jullie lekker Aszz en Rose. Heb wel respect voor meiden die de 500 doen hoor. Ik heb besloten om met dit dieet te stoppen. Het past absoluut niet bij mij. Ik woog vorige week 73.3 en vanmorgen was het 69.7. Vind het wel prima zo, ik ben continue slap en steken in mijn buik. Daarbij mijn mond vol met koortsblaren sinds ik ben begonnen en gister nog ongesteld geworden terwijl ik gewoon de pil nog slik. Het is voor mij wel duidelijk dat dit iets teveel is voor mijn lichaam. Ik wou graag terug naar 67 kilo, dit ga ik nu gewoon doen door middel van goed op de calorieen letten. En minimaal 2x per week hardlopen en 1x per week zwemmen. Hardlopen deed ik al alleen sinds vorige week dus niet omdat ik steeds slap was. Ik wens jullie heel veel succes met dit dieet. En hopelijk halen jullie snel het gewenste resultaat!
Hoi, Tis een tijd geleden dat ik hier weer even gewest ben en dat was volgens mij de eerste keer hihihi. Ik ben nu in 6 wkn (incl eetweek) 11,5 kg afgevallen via CB500! Maar goed ik heb nog een lange weg te gaan. Baal wel volgende week weer wegen en dan ben ik hoogst waarschijnlijk ongi...ben ik toch altijd zwaarder. Maar goed still going strong! Succes iedereen!
Lees wat snel over slap gevoel...Ik weet niet of er tips gekomene zijn hiervoor maar hier heb ik een aantal... Als je een normale bloeddruk heb kun je op zulke momenten Zoethout thee nemen, niet te veel want het verhoogd je bloeddruk, daarnaast kun je ook evt. de drinkbouilion van Cambridge nemen. Die heb ik zelf niet. Maar ik neem in zo'n geval altijd zoethout thee...
Mensen vallen lekker af lees ik! Ik heb vanochtend weer mn eerste shake op en heb nu alweer de welbekende beerputlucht die uit mn waffel komt. Grootste nadeel van dit dieet vind ik. Maar goed ik weet waar ik het voor doe!
heb de 2e afbouwweek erop zitten en vanavond weer gewogen 1 kilo er weer af. gaat nu wel langzamer maar voel me ook 10 keer beter. kom al in de buurt van streefgewicht.
@jada08. je moet wel afbouwen meid. Anders is er een hele grote kans dat de kilo's die er af zijn gewoon weer terug komen omdat je lichaam dan weer ineens vast voedsel heeft met veel meer cal dan de 500 die je eerst had. En deze slaat je lichaam dan weer op. Maar wat lees ik toch veel over slap voelen en andere dingen... Das ballen.Ik ben blij dat ik dat nooit gehad heb.Ik volede meteen veel fitter dan ooit te voren. Anders had ik het ook nooit zo lang vol gehouden. Dames succes met shaken en ben sterk en voor de andere succes met af en afbouwen. Bij mij gaat het goed. Wel weer iets er af maar minder als eerst toen ik nog deed shaken.
@ Mirell en Lizzie: Gisteren bij mijn consulent geweest en met haar een gesprek er over gehad. Omdat ik die van 800 deed dus in de avond al een lichte maaltijd had blijf ik dat nu gewoon doen en dan tussen de middag een cracker of brood en ik ontbijt dan nog wel met de shakes. Ze kwam er mee dat ik het ook kon proberen door er voor te zorgen dat ik niet meer dan 1500 calorieen binnen krijg ( rond de 1200). En dat we de koolydraten dan laten varen maar alleen op de calorieen letten. Ze zei dat val je nog prima af alleen gaat het niet zo snel als anders. Dan vind ik ook niet erg aangezien ik geen overgewicht heb. Alleen wat vet op de verkeerde plekken. Ik mocht ook al direct met brood etc starten als ontbijt. Ik heb wel aangegeven dat ik in de ochtend de shakes wil blijven doen, ik vind ze lekker en als ik nu gelijk s'middags en s'morgens brood of crackers etc eet dan is afgelopen week ind voor niks geweest inverband de vele koolydraten die ik dan binnen krijg. Ik let zelf hier erg op nu met de tussendoortjes en het broodbeleg. Ik had vorige week de shakes van 800 en nu dan de shakes van 500 voor het ontbijt, deze lijken echt veel meer te vullen dan die van de 800. Ik heb net 1 op en zit echt super vol.
beetje raar hoe je consulent je van 800 zo weer overgooit naar 500 toen ik van 500 naar 800 wou moest ik zelfs een af en opbouw doen. maar het zal allemaal wel als het werkt!! prima toch. ik ben nu in mijn 3e afbouwweek en de laatste shakes komen er door ik eet koolhydraatarm brood tussen de middag. en lekker vleeswaren met sla tomaat op brood. savonds eet ik om de dag rijst pasta aardappels ik ben niet zo grote liefhebber daar van. ik probeer de koolhydraten te verminderen tegen het hongergevoel wat het bij mij altijd opwekt. als ik mijn 3 opbouwweken heb gehad dan zit ik net in griekenland. ga zaterdags heen en donderdag is het dan af. maar ga goed vorbereid heen roggebrood en crackers volkoren mee!! en havermout voor de ochtend. zo kan ik savonds heerlijk aan de griekse salades met een wijntje
Ik heb haar gevraagd om die van 500. Omdat je daar meer smaken van hebt en ik het handig vind om daar mee te ontbijten. Dus ik kwam er zelf mee. Daarbij heb ik het maar 1 week gedaan, en sávonds dus wel een maaltijd gehad. Denk dat het afbouwen dan misschien wel anders is .
Owww wat had ik het moeilijk dit weekend! Gisteren vierde we mijn verjaardag, tenminste er kwam familie langs hebben het niet uitgebreid gevierd maar jeetje wat is dat moeilijk zeg als je al dat lekkers ziet staan en je ruikt het pfff Zelfs broodjes beleg roken super lekker. Vanmiddag heb ik mijn 2e weegmoment en dan start ik week 3 van het dieet, ik ben zo benieuwd! Ik zie aan alles dat ik weer flink ben afgevallen, ben benieuwd hoeveel! Mn kleren beginnen om me heen te slobberen hahaha.
Hoi allemaal! Nou, ik ben vandaag ook begonnen met het 500 dieet! Tot nu toe valt het me nog mee... Ga wel als de wiedeweerga mijn papzakjes inleveren voor shakes want getverdemme zeg, die vind ik echt heel erg vies Ben helemaal geen zeikerd met eten, maar dat, blegh! Verder heb ik vooral zin in "lekkers" Woog vrijdag 74,2 kg en ben 1.76... Volgens mijn consulente is het een aardig gewicht, maar zit er "teveel vet". M'n vetpercentage is dan ook 33% geloof ik Dusssss we gaan niet zozeer voor vele kilo's eraf, maar wel voor een lager vetpercentage en zekers weten voor een "beter in mijn lijf" gevoel! Als het goed is, kan ik daarna weer gaan afbouwen! Ben benieuwd.......
Gisteren mn 2e weging gehad. 1,5 kilo eraf valt mee maar ik ben super trots op me zelf! In totaal nu 4,7 kilo kwijt in 13 dagen. m'n overgewicht percentage was de vorige keer 15,9% en nu 12,1% Dus het is nu meer in de cm's eraf gegaan dan in gewicht. Deze week beginnen met de repen mijn god man, ik dacht echt van 'zo'n reepje moet me vullen??' nou na een halve reep zat ik al vol hahaha Succes Christy! eerste paar dagen zijn even moeilijk maar daarna voel je je super
Je gaat lekker Corina! Goed zo! Cristy je zal nog wel meer vieze smaakjes tegenkomen haha Hier gaat alles goed. Ben op mn 6e dag en ben nu 4 kilo kwijt dus gaat lekker!!