Afvallen met Cambridge?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Ik wil graag voor de zomer 5 kilo afvallen, misschien nog wat meer, maar laten we hier mee gaan beginnen. Sporten is niet echt iets voor mij en ik denk dat ik het dan van mijn eetpatroon moeten hebben.
    Net zag ik een advertentie van Cambridge.
    Wie heeft er ervaring met afvallen met Cambridge? Zowel positief als negatief!
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Mijns inziens geeft dit garantie voor jojo effect als je weer normaal gaat eten. 5kg moet te doen zijn met "gewoon" iets minder eten
     
    Aszz en Simba1992 vinden dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Geen eigen ervaring, maar mijn moeder en beste vriendin hebben dit beide gedaan.
    Beide hebben een enorm jojo-effect (logisch) en en andere nare effecten gehad en zeggen nooit meer aan Cambridge te zullen doen ;)
     
  4. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ben er heel veel mee afgevallen zonder nare bijeffecten. Maar het dieet is niet geschikt om 5 kilo mee af te vallen. Het is echt een (ongezond en rigoureus) paardenmiddel voor mensen met ongezond veel overgewicht die hun volledige eetpatroon moeten resetten en ik raad het zeker niet iedereen aan. Voor 5 kilo kun je misschien wat minder heftige veranderingen proberen door de voeren in je bestaande eetgewoonten.
     
  5. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik heb het zelf een jaar of 5 geleden gedaan, wilde graag nog afvallen voor de bruiloft. Ik ben toen in een paar weken tijd 10kg afgevallen, super blij mee natuurlijk. Maar echt, het is me toch een partij ongezond! Ontlasting was erg lastig (had echt kleine, pijnlijke keuteltjes), heel weinig energie (niet gek ook, je krijgt zo enorm weinig binnen) en ik zat echt binnen no-time weer op, en zelfs boven mijn oude gewicht.
    Vriendin van me heeft het ook gedaan, zij heeft wel de discipline gehad om daarna dr voedingspatroon aan te passen (want daar ontkom je dus echt niet aan, anders is het er echt super snel weer aan, en nog veel meer dus). Zij is iets van 20kg afgevallen, maar wel met flinke gevolgen. Ze heeft een tijdje last gehad van haaruitval en haar menstruatie is stil komen te liggen tijdelijk.
    Andere vrienden van me die het gedaan hebben zitten ook alweer (ver) boven oude gewicht.

    Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het is echt absoluut een ontzetten ongezonde manier om af te vallen! En bij de meesten maar een tijdelijk resultaat. (zeker als je al aangeeft je voedingspatroon niet aan te willen/kunnen passen, ben je daarna super snel weer op oud gewicht)

    Je lichaam krijgt namelijk enorm weinig voedingsmiddelen binnen. Hierdoor gaat het op 'spaar-stand'. Wat je lichaam dan gaat doen is alles wat er aan voedingswaarde binnenkomt opslaan. In de tijd dat je met het dieet bezig bent is dat maar heel weinig, dus je valt zeker af. Maar als je weer gewoon naar je oude voedingspatroon teruggaat, blijft je lichaam alles opslaan wat er binnenkomt, en kom je razendsnel weer aan, en vaak kom je dus boven je oude gewicht.
     
  6. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Zelf geen ervaring. Vriendin wel meerdere keren gedaan en elke keer weer een paar kilo extra erbij. 5 kilo is niet zo heel veel, dat kun je ook wel proberen te realiseren door wat beter op je voeding te letten en bijv wat meer wandelen ofzo.
    Wel ironisch dat je nick "gymgirl" is terwijl je aangeeft dat sporten niet echt je ding is :roflmao:
    Dacht daarom in eerste instantie dat t weer een reclame post was :|
     
    Gymgirl en Caithy vinden dit leuk.
  7. Tallies

    Tallies Fanatiek lid

    30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    Geen ervaring met Cambridge, wel met Herbalife.
    En als ik de ervaringen zo lees, raad ik je Heralife aan.

    Makkelijk vol te houden! Redelijk snel gewenst effect! En je mag er "gewoon" bij avondeten, het voor mij erg goed uit te houden maakte!

    Mijn dieet bestaat uit:
    shake in de ochtend
    tussendoortje stuk fruit
    shake in de middag
    tussendoortje handje noten of augurk of kipfilet (iets gezonds iig)
    in de avond gewoon mijn avondeten
    en bij de thee een reep (smaakt naar chocolade) van herbalife

    Ik ben namelijk echt verslaafd aan iets lekkers bij de thee savonds.
    Maar geloof me.. dit is denk ik beter te doen dan een crash dieet.
     
  8. Tallies

    Tallies Fanatiek lid

    30 jun 2015
    1.050
    19
    38
    Vrouw
    Directie secretaresse
    moet ik er wel bij vertellen natuurlijk... ik ben vorig jaar oktober begonnen en ben inmiddels bijna 20 kg afgevallen!
    Geniet in het weekend van mijn patatjes en regelmatig een wijntje en chippie.
    Dus echt wel goed te doen
     
  9. HuiBooBee

    HuiBooBee Fanatiek lid

    1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    5 kilo zou ik echt niet met Cambridge doen.
    20 eraf - 25 erbij. 16 eraf - erbij.

    Ookal is sporten niet je ding, het is misschien wel beter om een extra rondje te gaan lopen.
    Wat meer volkoren te eten en minder aardappels/pasta/snoep/lightproducten.
     
  10. HvO

    HvO Niet meer actief

    Voor 5KG zou ik persoonlijk eerder iets als Weight Watchers doen.
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Oké, jullie hebben me overtuigd. Geen Cambridge dus.
    Is Sonja Bakker nog wat of loop ik echt achter?

    Ik ben gek op pasta’s en vlees. Of stevige stamppotten. Snoepen is bij mij zoet, geen kaasjes en stukjes worst bij de tv. Chippies dan weer wel.
    En die 5 kg is een begin. 2x 5 kg mag ook, maar wil niet beginnen met een onhaalbaar doel.
     
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb zelf hele goede ervaringen met Sonja Bakker. Maar dan wel om 20KG af te vallen en dat is ook goed gelukt.

    Heb je wel eens geprobeerd om alles in te voeren in zo een app? Ben even de naam kwijt. :$ Maar misschien dat iemand anders hier het nog wel weet!
     
  13. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.853
    889
    113
    Vrouw
    Nee, ik weet ook niet welke app.
    Iemand?
     
  14. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Afvallen is ‘gewoon’ zorgen voor een negatieve energiebalans (dus minder calorieen eten dan je lichaam verbruiktt)

    Ik doe personal body plan, en dat is een combi van sporten en veranderen van levensstijl. Geen dieet dus. Ben nu in 11 weken 10 kilo kwijt, en heel veel centimeters.

    Wat ik heb veranderd in mijn levensstijl?
    Minder alcohol, een glaasje ipv een fles ;).

    Veel volkoren producten. Veel groenten, en heel veel eiwitten. Minder vetten, maar wel gezonde vetten nemen.

    En ik eet ook nog elke week een patatje, een bakje chips. Maar zorg wel dat ik onderaan de streep minder calorieen heb gegeten dan ik verbruik. Maar eet ook niet te weinig, want dan gebruikt je lichaam alles wat je binnenkrijgt op de verkeerde manier.
     
  15. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    My fitness pal bijvoorbeeld
     
    Gymgirl vindt dit leuk.
  16. HvO

    HvO Niet meer actief

    Heb zelf myFitnessPal heel lang gebruikt. Daar voer je je gewicht in, wat je wil afvallen en wat je gemiddeld dagelijks beweegt. Op basis daarvan krijg je een advies qua het aantal calorieën en koolhydraten etc. En dan is het dus de bedoeling dat je dagelijks bijhoudt wat je eet. Ik vond het zelf wel erg makkelijk!
     
  17. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik vind Personal Body Plan zo duur! :eek:
     
  18. HvO

    HvO Niet meer actief

    Die inderdaad! Maar dacht dat er ook heel vaak een andere app werd genoemd op ZP als gouden tip.
     
  19. Sascha87

    Sascha87 Actief lid

    3 dec 2014
    419
    114
    43
    Dat is het ook!

    Maar voor mij wel een goede stok achter de deur. Als mijn periode is afgelopen dan heb ik goede handvatten om mee verder te gaan en veel inzicht in voeding.

    Afvallen is ook een kwestie van bewuste keuzes maken, en weten waarom je iets wel/niet eet.
     
  20. JG1986

    JG1986 Bekend lid

    10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik heb een poosje de samsung healt app gebruikt. (Moet je wel een samsung hebben natuurlijk) daar zit ook een stappenteller op, vond t wel makkelijk. Maar wel veel gedoe, alles invoeren wat je eet. Maakt je wel heel bewust van wat je allemaal binnen krijgt. Moet het maar weer eens oppakken. Thanx ts!;)
     

Deel Deze Pagina