Afvallen met Cambridge?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik gebruik de app Fat Secret, die vind ik ideaal.

Wat betreft Cambridge, ze hebben sinds vorig jaar hun programma helemaal veranderd, het is niet meer zo dat je perse 3 shakes oid moet/mag. Je kunt er ook 1 doen en er daarnaast bij eten bijv ontbijt en diner. Of juist lunch als dat beter uitkomt. Ik vond het prima te doen, ben alleen wegens omstandigheden gestopt en het is mij niet gelukt de gezonde levensstijl vol te houden jammer genoeg.

2. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik gebruik ook de app FatSecret, nu weer sinds een week mee bezig. Mij helpt het heel erg om inzicht te krijgen wat ik precies eet, en daardoor bewustere keuzes te maken.
    Ik schrok zo bijvoorbeeld van de calorieën van een paasei :eek:, daarom er niet een paar gegeten op het werk, maar gewoon maar bij 1tje gehouden.

3. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Oh en ik ben thuis gaan sporten met FitChannel. Soort van Netflix, maar dan met thuissporten. Bevalt me ook heel goed. Ik ben nu bezig met een boks-programma met Remi Bojanski
    Voor mij is op het moment (met twee heel kleine kindjes in huis) thuissporten even het hoogst haalbare t.o.v. naar sportschool.

4. Treez

Treez Niet meer actief

Klopt wat je zegt. Een vriendin van mij is cambridge-consulente. Persoonlijk heb ik niks met shakes, maar het is sinds vorig jaar niet meer zo ongezond zoals het was. Het is nu ook geschikt om een paar kilo kwijt te raken. Ze werken nu met 5 of 7 fases (ik weet het niet meer precies), waarbij je uiteindelijk werkt naar een gezond voedingspatroon zonder shakes. Alleen dan stap voor stap. Hiermee willen ze het jojo-en voorkomen en is het minder crashen. Je kan zelf kiezen in welke fase je start,

Persoon zou ik gaan voor weight watchers. Dat vind ik een goede methode, omdat je daar echt een gezond voedingspatroon aanleert zonder maaltijdvervangers.

5. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.965
    933
    113
    Vrouw
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.411
    10.340
    113
    Dieeten heeft geen zin, je hebt inzicht nodig wat je eet en hoeveel je eet.

Ik ben nu ruim 11 kilo afgevallen door myfitnespal. Je houd bij wat je eet en hoeveel. Je geeft aan hoeveel je per week af wil vallen en hoeveel beweging je normaal hebt. (Zittend of staand beroep etc)

Ik eet nog steeds koekjes en chips, ik beperk het wel maar kijk ook echt naar het product wat en hoeveel er in zit.
    Het afvallen kost geen enorme moeite en (gaat langzaam maar vind ik prima)

Invullen wat je per dag eet kost 2 min en is dus ook geen moeite. (Soms schrik je alleen van de hoeveelheid calorieën die ergens in zit.)

Yellowsun vindt dit leuk.
  7. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik ben nu ruim 10 kilo afgevallen, door bewuster te gaan eten, van te voren een dag menu maken ontbijt / tussendoortje / lunch / middag tussendoortje / avondeten / evt een avond tussendoor. Daarbij sport ik minimaal 2 keer per week. Via de app food hou ik bij wat ik eet, en hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten ik moet eten om mijn doel te behalen. Voor mij werkt het, ik eet gezond, denk bewuster na over wat ik eet, en ik heb nauwelijks zin om te snaaien.

Ik heb ook wel eens een boek van Sonja gehad, vond ik ook goed werken, vooral met een dag menu erbij voor de hele week.

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Myfitnesspal is een fijne app

9. Treez

Treez Niet meer actief

Ik vind zelf de app food van virtuagym prettig. Is in het Nederlands en er zitten veel minder fouten in dan myfitnesspal. Vanwege de datalek zou ik sowieso niet zo snel kiezen voor myfitnesspal.

Deel Deze Pagina