Afvallen met groene smoothies

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Het schijnt te helpen bij het afvallen maar hoe dan?
    Door een zo n smoothie per dag en verder gezond eten? Of alles vervangen? (niet mijn voorkeur wil gewoon gezond eten)

    Heeft iemand ervaring en een schema ofzo? Of heeft zo n smoothie geen meerwaarde?
     
  2. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Sinds ik ontbijt met smoothie en voor de rest van de dag gezond eet. En daarnaast doe ik ook nog ripped. Ben ik 5 kilo kwijt in 4 maand, gaat niet heel snel maar merk wel dat ik nog steeds afval en voel me ook een stuk fitter.

    Mijn vriend is er ongeveer een jaar geleden mee begonnen en ik had zo iets van wat een onzin. Geloof had ik er niet echt in. Totdat ik dus bij hem resultaat zag in 1 maand was hij dik 3 kilo kwijt en zo ben ik toen ook begonnen. Hij had dus alleen maar als ontbijt een smoothie en na dat hij van het werk thuis kwam nam hij ook nog een smoothie.

    Toen ik dus resultaat zag ben ik ook met de smoothies begonnen en daarnaast zijn we ook overgestapt op gezonder eten dus alles vers, weinig brood, dan wel speltbrood. Geen gewone pasta maar volkoren of meergranen en zilvervlies rijst en heel veel biologisch eten we.

    Wat ik zowel eet op een dag is als volgt:

    Ontbijt
    Smoothie met lijnzaad van ongeveer een halve liter
    Glas water

    Tussendoor
    Ontbijtkoek of rijstewafel
    Kopje koffie
    Glas water

    Middag
    Spelt brood met mager beleg of pindakaas
    Rijstewafel met 30+ kaas
    Glas water

    Tussendoor
    Kopje koffie
    Ontbijtkoek of rijstewafel

    Avond eten
    Voorbeelden:
    Kip, prei, tauge
    Biologische pannenkoeken zelf gemaakt
    Zelf gemaakte verse pasta saus met pasta
    Zelf gemaakte verse tomaten soep
    Zelf gemaakte verse stoofpotje

    Zoals je ziet eten we helemaal geen aardappelen. Wel groente met vlees.

    Tussendoor
    Kopje koffie
    Glas water of 2
    Handje noten mix met cranberry

    Geen idee of dit een goed schema is maar ik heb er wel baat bij.
     
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb dit ook een tijdje gedaan. Zelf zag ik het niet zo maar volgens mijn moeder werd mijn buik echt minder. Wat voor mij vooral een pluspunt is, is dat ik me er veel fitter door voelde.
     
  4. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hoe maak je dat dan??
     
  5. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Fruit en groente in de blender en blenderen maar ;)
     
  6. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Haha ja dat snap ik... :D maar wat doe je er precies in zodat het ook nog een beetje smakelijk is..
     
  7. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja dat kan van alles zijn waar je maar van houd.
    Ananas met aardbei. lijnzaad en spinazie
    Aardbei met mango, lijnzaad en spinazie, enz

    Op internet is echt genoeg te vinden qua recepten.

    Zelf hou ik niet van heel veel groente er in dus bij mij gaat er heel weinig in maar bij mijn vriend veel meer, maar vind dat wat overheersend.
     
  8. Logan

    Logan Niet meer actief

    Mango, kiwi en banaan maken alles lekker;) ik neem een ruime hoeveelheid bladgroente, stuk fruit, doosje vriesfruit en glas water. Eventueel lijnzaadolie erdoor. Heel lekker, niet te fijn malen.
     
  9. jilina

    jilina Fanatiek lid

    27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    En ik wil het juist wel heel fijn want houd niet van stukjes in mijn drinken. Maar gelukkig hebben wij een smoothie knop op de blender ;)
    Maar smaken verschillen gelukkig daarom is het ook zo heel persoonlijk wat ik lekker vind hoef jij niet lekker te vinden natuurlijk het is een kwestie van uitproberen. Kijken welk fruit je zelf lekker vind en proberen om het te mixen. En idd aanvullen met water is beter dan met zuivel.
     
  10. monica73

    monica73 Bekend lid

    14 mei 2011
    578
    11
    18
    Omdat ik niet van brood hou, drink ik al dik een jaar smoothies als broodvervanger. Ik doe het niet om af te vallen, maar om gezonder te eten. Toch denk ik dat ik wel wat afgevallen zou zijn als ik er niet zo veel bij sportte. Ik weeg namelijk al een half jaar twee kilo zwaarder als gewoonlijk en ik denk dat dit spieren zijn...

    Ik ben begonnen met een smoothie van drie stuks fruit, beetje yoghurt, verse jus en superfoods. Al snel ben ik de fruit gaan verminderen en meer groente erin gaan doen. Ook ben ik nu al maanden gestopt met superfoods en gebruik ik nu havermout voor de koolhydraten. (Superfoods vind ik duur en grote onzin)

    Dit zit er nu zoal in mijn smoothies:
    standaard laagje magere yoghurt en jus, kopje havermout,vervolgens;
    -banaan, kiwi, 6 deelblokjes diepvriesspinazie, uitgeknepen citroen
    -banaan, peer, deelblokjes boerenkool, uitgeknepen citroen
    -1 rode biet, twee stuks fruit, citroen, bevroren bosbessen/frambozen of bramen.

    Daarnaast doe ik twee keer per week halve avocado door mijn smoothie.

    Voor de gewenning aan de smaak zou ik starten met veel fruit en een beetje groentje. Vervolgens kun je de hoeveelheden groente vermeerderen. Zo vond ik eerst de smoothie met bietjes echt goor. Daarom ben ik begonnen met een klein stukje biet en veel fruit. Nu gaat er 1 hele biet in mijn smoothie en ik vind het heerlijk!!
    Bovendien eet ik nu al dik een jaar supergezond omdat ik drie keer per dag een maaltijd heb met groente, minimaal drie stuks fruit eet per dag en geen pakjes, zakjes of potjes meer gebruik. Ook tussendoortjes zoals liga eet ik niet meer.

    Ik eet nog wel veel koolhydraten zoals aardappelen en havermout. Ik heb dit nodig omdat ik anders niet functioneer en ik wilde niet afvallen. (ben al slank). Ik denk als je een beetje let op de hoeveelheid koolhydraten dat je zeker af valt met smoothies. Helemaal geen koolhydraten eten lijkt mij niet gezond. Je lichaam heeft dit nodig als brandstof. Variatie in groente en fruit is ook belangrijk! Bovendien merk ik dat de meeste mensen aankomen van het snoepen tussendoor (kant en klare koek met allerlei toevoegingen en bomvol suikers) en het gebruik van kant- en klaar producten voor de avondmaaltijd.
     
  11. Miss Mac

    Miss Mac Fanatiek lid

    21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Eigelijk is het beter om je groente en fruit zo te eten ipv te blenden. Het kauwen is erg goed, en er gaan ook vitamines verloren bij het blenden, ( minder bij een apparaat als de slowjuicer).

    Zie bijv dit ( en nee, ik vind groene smoothies niet slecht, maar snap wel het punt wat deze vrouw wil maken over het kauwen etc)

    Waarom groene smoothies niet goed voor je zijn (en hoe je ze gezonder maakt) - De Groene Vrouw

    Ipv een banaan, kiwi, sinaasappel etc te blenden zou ik het gewoon zo eten per dag :)
     

Deel Deze Pagina