Verplichte anticonceptie voor kwetsbare vrouwen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Antje88, 4 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Vindt eerlijk gezegt voor vrouwen die problemen hwbben waaronder drugs ect wel goede oplossing

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit.
    Alleen ben ik wel benieuwd hoe ze de inname van de anticonceptie pil gaan "controleren". Dat lijkt me eerlijk gezegd niet te doen......

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vind het een goede oplossing. Mijn zus bijv is prima met kinderen maar 24/7? Nee echt niet. Terwijl ik mijn zoon daar prima voor een weekend kan achter laten. (Ze is verstandelijk beperkt)

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik vind het een goed idee!

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.249
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Absoluut mee eens! Alleen wie gaat de knoop door hakken dat een vrouw aan de criteria voldoet om verplichte anticonceptie te krijgen? Wie durft z'n vingers aan zo'n oordeel te branden?

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er bestaat meer dan alleen de pil :)

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Precies.. Waar trek je de grens. Het idee vind ik goed, alleen de daadwerkelijke uitvoering en de grens bepalen is haast niet te doen.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik vind het aan de ene kant ontzettend goed, want vrouwen die verslaafd zijn aan drugs horen gewoon niet zwanger te worden.

Aan de andere kant beangstigd mij dit ook een beetje, want wat word de norm? Mag je over een x aantal jaar zwanger worden als je bijvoorbeeld last hebt van paniek aanvallen? Zoals iedere vrouw weet is stres niet goed in de zwangerschap, maar is dat dan een rede om niet zwanger te mogen worden? Of mag je straks ook niet meer zwanger worden als jij de pech hebt een andere chronische ziekte te hebben? Terwijl je buiten de chronische aandoening wel een ontzettende goede en lieve moeder kan zijn. Wie bepaald of jij als vrouw zijnde ''geschikt'' bent om zwanger te worden en wat gaat de grens worden?

9. Roseline

Roseline Niet meer actief

Ik vind het in sommige vallen een goed idee, maar ik denk dat er te veel haken en ogen aan zitten om het ooit haalbaar te krijgen.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Aan de ene kant waar ligt de grens en wie bepaald deze? Aan de andere kant, waarom alleen een kind beschermen als het al geboren is?
    Stel dat een vrouw in behandeling is voor haar verslaving of flinke psychische klachten. Waarbij bedacht wordt dat als zij kinderen zou hebben, deze niet thuis zouden kunnen blijven wonen? Waarom niet een verplichte anticonceptie laten opleggen door de rechter totdat iemand afgekickt is of stabiel is?
    Zo zal een hoop kinderen leed bespaard blijven maar ook de ouders. Hoe rot is het dat je een kindje hebt waar je niet voor kan maar wel wil zorgen en deze uit huis geplaatst wordt? Dit wil je liever voor beide partijen niet, nog niet eens over de kosten gesproken.

11. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik zit met hetzelfde dilemma als veel mensen hier: ik ben het er mee eens dat er mensen zijn die geen kinderen zouden mogen krijgen. Maarrrr het is een slippery slope: hoe beslis je wanneer iemand geen kinderen mag krijgen? En wie beslist dat? Kan zo'n beslissing herzien worden? Wat gebeurt er als er een verkeerde beslissing wordt genomen?

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Denk dat het goed is als er iets in zo'n richting zou bestaan. Maar: degene die beslist heeft grote macht. En die macht kan ook tegen die vrouwen gebruikt worden bij onenigheid oid. Ik vind dat een enorme valkuil.

13. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Ik vind het een goed idee. Alleen ik vraag me af hoe je bepaald dat een vrouw verplicht aan de anticonceptie moet.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Dit inderdaad

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Het gaat om ac, geen permanente sterilisatie he? Van mij mogen ze, en snel ook. 30.000 uit huis geplaatste kinderen en 175.000 onder toezicht is wel genoeg toch in dit land?

Met verplichte A-C kunnen deze vrouwen eerst aan hun problemen werken en daarna alsnog een kinderwens realiseren. Psychiatrische patienten kunnen ook bij wet gedwongen worden tot medicatie gebruik.

16. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ik vind het zo moeilijk dat ik er geen oordeel over durf te geven. Sommige mensen met bijvoorbeeld een geestelijke beperking zijn beter in staat op voor een kind te zorgen, dan sommige mensen zonder beperking, maar die gewoon totale rotzakken zijn.

Ik zou er wel voor zijn dat voorbehoedsmiddelen sowieso voor kwetsbare groepen gratis zijn en dat er regelmatig persoonlijke voorlichting bij die groep is.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Waarom zou Ac speciaal voor deze groep gratis moeten zijn? Deze mensen hebben ook een inkomen en verzekering. Ik denk niet dat zijnde weg naar ac ineens wel zelfstandig kunnen vinden als gratis blijkt te zijn. Er zijn ook een hoop "slimme" niet verslaafde mensen die ac niet kunnen betalen door welke reden dan ook. Ik ben van mening dat ac gewoon weer terug moet in de basisverzekering zodat het voor iedereen gelijk en toegankelijk is.

18. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Ben het ook eens met het feit dat anticonceptie het allerliefste voor ieder gratis toegankelijk zou moeten zijn, maar het ziet er niet naar uit, dat dat er de komende jaren in zit

Voor een kleine groep, is het eerder realiseerbaar, vooral omdat het een groep is die duurder is voor het rijk als er wel kinderen komen.

19. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Daarbij gebruikt een groot deel van de kwetsbare groep wel anticonceptie op vrijwillige basis als er voorlichting aan te pas komt (en financiering)

Deel Deze Pagina