Afvallen met poeders en shakes.. Waarom blijft dat toch een 'hit'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romantic, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    dank je:) nee dat is niet mijn intentie, maar mn mening geven doe ik net als ieder ander over koolhydraatarm en gbp. Hun vinden het misschien stom dat ik het op mijn manier doe zonder gbp of met koolhydraten. prima mogen ze vinden;)

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Het maakt mij niks uit wat een ander doet. Iedereen gaat zijn gang maar met zijn shakes. Iedereen uit mijn uitgeving is uiteindelijk weer dikker dan voor het dieet. En dan starten ze weer opnieuw. Maar dat is wat ik zie. Ik doe het in ieder geval niet. Ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te leven. En veel te bewegen.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    hahaha ja gewone lust ik echt niet. vind ik te zoet

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wist niet eens dat er een verschil in zat, ik vind alle soorten cola vies haha.

5. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    De nieuwe variant coca-cola (groene etiket) schijnt ook minder zoet te zijn! :)

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    dubbel.

7. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik heb in het verleden ook koolhydraatarm gevolgd en voor mij gaf het goed resultaat, maar ik eet bijvoorbeeld graag pasta, en maak dat nu van courgette soms, goede oplossing al zeg ik het zelf!

8. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Mijn zusje is erg ziek geworden van koolhydraatarm eten en is nog steeds niet volledig hersteld. Dat het ongezond is, mag echt wel gezegd worden! Wat is er nou mis met het geven van goed advies wat tevens ook gezond is? Gezond eten & sporten is een kwestie van wennen trouwens. Als het eenmaal je leestijl wordt, weet je niet meer beter.

Ik heb veel geleerd van tina en haar topic. Vooral wat goed eten betreft. Ik kwam al snel achter dat ik te weinig eiwitten at & heb dit aangepast en nu zie ik er zelfs beter uit dan voor mijn zwangerschap...

Ik ken tina verder niet zo goed, maar weet wel dat ze goede adviezen geeft wat betreft eten en sporten. Ik heb haar trouwens nooit iemand wat op zien leggen of aan te vallen.

Ik reageer normaal gesproken niet op dergelijke discussie topic, maar vond dat dit gezegd moest worden.

Dit gezegd hebbende ga ik nu ook verder genieten van mijn cheatdag: hazelnoot chocolade en een heerlijk kopje thee

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Niet eens een rijsttafeltje van de Lotus? Als ik in de buurt was had ik het wel geweten... :D

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    hahaha de laatste was om precies te zijn 31 december 2014. Dus al meer dan een jaar geleden:D. Vind het erg lekker maar mn man geeft er weinig om. En alleen doe ik een week met die rijsttafel

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    lief van je meid. Geniet van je cheat:).

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Cheaten is geweldig

Ik had gisteren friet en heel veel toetjes.... chocolade en slagroom...

13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar even voor mijn idee...waarom eet je dan de hele week zo gezond en dan op zaterdag 4 toetjes met slagroom?? Dan kun je toch beter verspreid over de week 4x een toetje eten?

14. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat het een crashdieet is. Zodra je stopt vliegt alles er weer aan.

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Iemand bekend met afvallen via appelazijn?

16. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Je eet 6 dagen per week gezond, en je neemt de 7e dag om je behoefte aan een patatje speciaal of een pannenkoek met spek te vervullen. Wanneer je dit een beetje slim plant en je op de 7e dag knetterhard traint, hoef je je nergens zorgen over te maken. Het aantal calorieën weegt niet op tegen de rest van de week en je lichaam zal je dankbaar zijn.

Aangezien je je lichaam goed voedt en het niet op ‘overlevingsstand’ zal gaan staan zorg je er met een cheat dag voor dat je lichaam niet alles wat je binnenkrijgt opslaat als vet. Want dat gebeurt er wanneer je teveel en te lang achter elkaar ‘streng’ bent voor jezelf en je daarna te buiten gaat met alles wat voor handen is. En daarnaast hou je het de resterende 6 dagen veel beter vol, omdat je niks afslaat in principe, want die éne dag per week kun je gewoon je gang gaan.

17. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38

Cheaten kan als voordeel hebben dat je a) een dag van je standaard lagere calorie/koolhydraatinname afwijkt wat plateauen zou tegengaan, b) toch bij wijze van uitzonderinf dingen kunt eten zodat je je blijft realiseren dat het uitzobderingen zijn en c) relatief minder calorieen binnenkrijgt door een dag cheaten dan door spreiden. Op een dag vier toetjes doet bijna geen mens. Maar zeven dagen per week een toetje wel.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm das niet mijn ding geloof ik. Vind het een beetje vreemde methode. Maar dat zal vast persoonlijk zijn. Ik eet bijna nooit een toetje..eet wel eens wat chipjes of zoetigheid...zeker niet dagelijks. Maar om je 6 dagen van de week alles te ontzeggen en dag 7 je vol te stoppen (althans zo komt het op mij over) dat is niet mijn ding. Ik zou zeggen neem een toetje als je er zin in hebt...of dat nu een keer op di of op za is?

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    eens met bovenstaande posten.

nou cheat ik eigenlijk nooit veel boven behoefte. Ik doe hem op zondag. Altijd patat met snack en toevallig vanmiddag bekertje warme choco met slagroom. 1 avond per week klein stukje chocola. Verder eet ik de rest vd week niets ongezonds. Echt helemaal niets. Maar ik weet dat ik op vaste momenten een keer iets lekkers mag dus is dat prima vol te houden.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    cheaten is niet echt de bedoeling om je helemaal vol te stoppen. Ik heb vandaag bv me keurig aan mn dagmenu gehouden alleen 1 maaltijd en 1 tussendoortje vervangen voor iets slechts. Ik ga maar iets of misschien niet eens over mn onderhoud heen. Bosi neemt idd misschien vier toetjes maar zal dr avondeten misschien minder doen of dr andere normale tussendoortjes niet ook nog eens nemen.

Deel Deze Pagina