Of mensen, die liever de makkelijke weg nemen en er niet voor willen werken. Of mensen met een kortetermijn doel (of -visie)
Ik neem het wel persoonlijk maar dat is aan mij wat ik daarbij voel. Ik weet dat het opzich niet naar mij is maar ik vind mezelf niet stom maar heb hier echt heel goed over nagedacht en ben veel mee komen te weten over eten en leefstijl. ben in ieder geval wel veel in vet afgevallen en voel me echt goed met 500 kcal per dag.
Klopt wat je zegt, maar waarom dan toch shakes? En ik wilde typen: niet bang zijn om je mening te geven.... maar de ervaring op dit forum is toch dat je makkelijk de kop afgebeten krijgt als je tegen de stroom in zwemt. Hopelijk valt het hier nu mee... En hopelijk houd je het vol! Succes! Ik lees nu de laatste berichten pas. Van 500kcal per dag schrik ik ook! Dat lijkt me helemaal niet goed voor je lichaam. Hoe snel val je af, dan? Krijg je hier ook begeleiding bij van een diëtiste? Je lichaam heeft een minimaal aantal kcal nodig om normaal te kunnen functioneren. Als je structureel zo weinig calorieën binnen krijgt, dan gaat je lichaam keuzes maken. Waar gaat die beperkte energie naartoe? En dan zijn er dus onderdelen, die aan het kortste eind trekken.
Dat is de logische reactie ja maar als je je aan je nieuwe leefstijl houdt is dat dus niet de bedoeling. Gebeurt het toch...heb je het zelf verknalt
Meid, ik ga er niet meer over door. Jou keus, jou lichaam. Maar echt.... Je maakt je lijf kapot op deze manier. Merk je nu misschien nog niet maar serieus..... 500 kcal per dag. Dat eet ik alleen al op een ochtend. Om af te vallen moet je eten. Geen junkfood en shakes maar gezond voer, koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen. Geen chemisch fabrieks repen en poeders... Ik hoop oprecht voor jou dat je een wonder bent wat hier geen nare gevolgen van gaat ondervinden maar die kans acht ik heel klein. Succes ermee
Wat mijn darmen doen bedoel je? Die doen t beter dan ooit...ik zit al in m'n afbouwweken dus ik eet al meer dingen dan alleen de shakes. Nergens last van mits het geen producten zijn waar ik al last van had.
Maar dan sport je dus niet... Hoe is je lichaam nu dan na zoveel afvallen... Ik ben van 63 kilo naar 49 kilo ( ik ben maar heel klein) gedaan en nu na bijna 2 jaar is mijn huid eindelijk weer goed op de plaats ...mijn buik leek eerst wel op die van Donatella Versace Maar dat komt echt van het sporten anders was me dat nooit gelukt.
Ik ben zelg niet perse een tegenstander van shakes oid, maar als je net of nog niet eens 500 cal per dag binnenkrijgt, dan zou iedereen het toch gaan verknallen? Je lichaam kan na een tijd zo weinig te hebben binnengekregen ja bijna niet anders doen dan aankomen. Vraag mij echt af hoe het werkt dan die nieuwe leefstijl? En ook, ik heb zelf een eetverslaving, ik weet hoe lastig dat is. Ik kan mij best voorstellen dat ik na 10 weken cambridge ben afgevallen, maar daarmee is die eetverslaving dan toch niet verholpen? Dan val je toch altijd terug lijkt mij, anders zouje het in 1e iinstantie natuurlijk al niet zover hebben hoeven laten komen.
Dank je...ik houdt het wel vol als jullie lief blijven Waarom de shakes..omdat ik het resultaat snel moet zien. Ik heb al zoveel pogingen gedaan op lange termijn en ik zag het zelf niet. Het ging zo langzaam dat het mij op een gegeven tegen gaat zitten en dan haak ik af. Dat is hoe ik mij zelf ken. Nu zie ik het, ik krijg reacties, ik voelme top, heeft me veel geld gekost en ik weet dat ik kan afvallen....nu nog vasthouden en dat begint nu pas. Maar ik kon het niet vasthouden a!s ik mijn doel pas na zoveel maanden/jaar bereikte.
dat gaat ook gebeuren hoe dan ook en dan kun je nog voor de goede vetten etcetc gaan je lichaam gaat het zien als ''overschot''
Hier voor de zwangerschap minder, en vooral gezondere koolhydraten gaan eten, meer groente en fruit en meer eiwitten. Omdat ik weinig creatief ben qua eten af en toe met een shake. Maar dat is dan maximaal twee keer in week. Nu zwangerschapsdiabetes en dus verplicht een aangepast dieet. Maar omdat ik al minder (en gezonder) koolhydraten at heb ik er weinig moeite mee. Vorige keer de fout gemaakt om weer terug te vallen en ' normaal' te gaan eten. Dat gaat dus dit keer anders. Nu geen shakes maar ruime tijd na de bevalling gaan die wel weer terug komen in mijn menu. (evenals sporten, wat mis ik sporten) 500 kcal per dag lijkt me echt niet gezond voor langer dan een paar dagen. Is maar iets meer dan 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid.
Ik sport wel maar ik ben het dubbele afgevallen dan jou dus het duurt wel even voordat mijn hangbuikzwijntje weg is ik ben iig veel strakker muv mijn buik en benen maar daar heeft de kleine man huis gehouden dus ik vind het niet erg. Mijn binnen benen duren ook even voordat die strakker worden omdat daar mijn euvel zit.
Je hebt per 4 weken een eetweek met groente en kip/vis en als je gaat afbouwen ga je per week/weken een shake weg laten dus dan bouw je je eten op totdat het aangeeft dat het genoeg is. Dit alles doe je met goede begeleiding die ook het dieet hebben gevolgd. Ze hebben een opleiding moeten doen om consulente te worden en dan met de persoonlijke ervaring is het heel fijn. Je gaat idd terug val!en als je geen begeleiding hebt. Bij een verslaving heb je hulp nodig en dus ook bij deze en dat biedt Cambridge
Bij eet verslaving moet je denk ik net als alle verslavingen professionele hulp in schakelen. Er zijn instellingen die dit doen. Diëten terwijl je nog een verslaving hebt is denk ik symptoom bestrijding en niet de oorzaak aanpakken.
Ik ken echt maar één persoon (van de stuk of 30) die na cambridge nog steeds op hetzelfde gewicht is gebleven. De rest is allemaal zwaarder dan voor de start van het dieet. Een collega die heel erg was afgevallen is dit jaar weer enorm aangekomen. Ze zag nu dat ik was afgevallen en heeft eindelijk de stap genomen om naar een diëtist te gaan, omdat ze doorheeft dat er iets niet goed is met haar eetpatroon. Ze heeft nu met tussenpozen al ruim 2,5 jr cambridge gevolgd. Sinds drie weken doet ze dit nu en ik zie bakjes in de koelkast staan met ongeveer hetzelfde als ik eet Echt je lichaam gaat in een spaarstand. Het is zo niet gezond Ik snap wel waarom mensen er voor kiezen, maar volgens mij gaat het nooit lukken wanneer je niet eraan werkt waarom je zo zwaar bent geworden. In mijn geval dus een psycholoog, de erkenning dat ik eetverslaafd ben, maar daarnaast ook een emotie-eter. Nu met behulp van een personal trainer gaan sporten en het gaat supergoed.
Ik kan dit niet allemaal op mijn telefoon typen maar uiteindelijk als je langetermijn op 500kcals leeft dan raken je reserves op. Ook vraag ik me af wat je dan verder drinkt en of je die voedings stoffen of gebrek aan en de calorieën daarbij mee telt, tenzij je natuurlijk echt alleen maar water drinkt.. Ik heb ooit het meest basic voedings schema meegekregen van een diëtiste(ik heb opnieuw moeten leren eten na diagnose pbs klachten van eerst 20 kg te zwaar te zijn na veel te snel afvallen door relatie breuk om het heel kort samen te vatten) en dat is echt geen 500 kcals voor iemand die op gezond gewicht is en opnieuw moet leren eten en dus ook van het over eten moet af komen door stabiliteit terug te brengen te brengen in het voedings patroon. Overigens doe ik een online cursus in basis voeding gezien in mij al 7+ jaar in voeding aan het verdiepen ben en daar uiteindelijk iets mee wil doen.