Afvallen met poeders en shakes.. Waarom blijft dat toch een 'hit'?

Discussie in 'De lounge' gestart door Romantic, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113

gutemorge!:D ehm ja in dit geval ben ik het roerend met je eens.
    en wat dat betreft... ik ben voor geen enkel dieet nee, maar goed dat iemand iets wil proberen kan ik inkomen en hoop echt oprecht dat diegene er blijvend mee afvalt.:)

maar cambridge valt bij mij niet meer onder een dieet, maar onder een hoe maak ik mezelf....nou ja. ik vind het zeer zeer slecht, laat ik het daar ophouden:)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hoe lang ben je nu eigenlijk bezig, Birds?

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Een eetverslaving is een geheel andere categorie dan met kerst teveel gegeten hebben en een paar rondjes kwijt moeten. Simpel gezegd; een eetverslaving overwin je niet met een dieet.

Hebben jullie de de deelnemers van Obese weleens teruggezien een jaar of 2 jaar na de uitzending? Er is er GEEN EEN die nog slank is. Omdat het probleem veel en veel groter is dan "gewoon even dun worden"

Het spijt me Birds86, ik vind het dapper dat je hier zo uitkomt voor je "slechte" dieet en het nog met hand en tand verdedigt ook. Maar ik weet helaas vrijwel zeker dat je over een jaar weer terug bij af bent.
    Ik zou me zoals Tina al zegt eens proberen te verdiepen in clean eating.
    Misschien is het PBP iets voor jou!
    https://personalbodyplan.com

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Tuurlijk ben ik bang vooor hetgeen wat nog komen gaat maar dat gaat zijn eigen leven niet meer leven. Ik heb nu de touwtjes in handen en niet die angst. Never start a fight but always finish it...mijn fight zal mijn hele leven duren maar ik ga winnen en niet mijn angst of het eten!

Wat Cambridge aanraadt als je volledig gestopt bent en weer na een half jaar of zo aankomt weet ik niet maar in de afbouwweken word er gekeken naar wat je gegeten hebt en waar je euvel zit. Dan ga je daar een vermindering van nemen of veranderen zodat je stil blijft staan op je gewenste gewicht.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    4.5 maand.

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw

Ik heb me zeker verdiept in gezond eten en dat ga ik hierna ook doen. Als ik me daar aan houdt blijf ik op dit gewicht wat ik nu heb.

De link ga ik zeker nog even nakijken of dat wat voor me is...dank je wel

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is een hele goede instelling! :)

Ik verwacht dat ze dan aan gaan raden om weer 'even' te gaan shaken.

4,5 maand? Knap dat je dat volhoudt! Ik zou dat niet kunnen. Ik hou te veel van eten. Ik vind één maaltijd vervangen door een shake al erg (nog nooit gedaan, maar het idee alleen al), laat staan 4,5 maand. Soep, dat kan dan nog wel, maar die maak ik dan liever zelf.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik ben er nu wel klaar mee maar ik houdt me netjes aan de afbouwweken. Hetgeen wat ik er nu bij eet, gezond of ongezond (kerst eten bijv) is niks van bij. Sommige doen het echt veel maanden of zelfs jaren, op en af, en dat ga ik zeker niet doen.

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ohja ik ben nu zelfs echt van eten gaan houden. Ik at niet maar ik vrat.de eerste keer komkommer of tomaat of een visje...Poeh toen proefde ik het pas. Ik deed alles in m'n mond, kauwde amper en slikte het door. Dat is nu ook heel anders voor mij.

10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wat ik mij afvraag birds wat ga je dan precies eten nu? Je weet dat je lichaam nu op reserve stand staat en dat (hoe gezond je ook gaat eten) je meer koolhydraten gaat binnen krijgen je lichaam nu ook veel meer reserve gaat opslaan. 500 is echt veel te weinig. Wat je dan wel kunt doen om echt gezond te blijven en eventueel nog wat afvallen, ga gezond eten in combi met hardlopen of een ander sport. Je zult merken dat dat je veel voldoening gaat geven en een nieuwe leuke uitdaging in het leven.

11. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik sport al naast het dieet/ gezonde eten. Doe ik al vanaf dag 1 dat ik begonnen ben.
    Wat ik ga eten is per dag verschillend. Minder en langzame koolhydraten en meer eiwitten en goede vetten. Denk aan kwark, volkoren brood, eitje, vis, kip, meer gtroente en geen tot weinig aardappelen, rijst en noem maar op.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is ook een heel goede verbetering! Lekker genieten nu! Langzaam eten, mét aandacht, scheelt zoveel!

13. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dank je...doe ik nu zker. Is ook veel lekkerder allemaal :)

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Houdt het vol en blijf die kracht houden. Dan komt het goed :

15. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dank je wel :)

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja bij sommige mensen werkt het nu eenmaal.

Word altijd zo moe van die betweterige mensen die denken het wiel uitgevonden te hebben ;)

Bij de ene werkt nu eenmaal een shake dieet en bij de andere het weight watchers dieet. Geen enkel lichaam is het zelfde.

Ik verbaas mij er nog steeds over dat mensen continue door blijven hameren op het feit dat je dan maar '' gewoon '' gezond moet gaan eten en '' gewoon '' moet gaan sporten. Heel fijn dat dat bij jou werkt maar niet iedereen kan dat. En als het allemaal zo makkelijk was geweest dan hadden we geen dikke mensen gehad.

DAT zijn naïeve mensen in mijn ogen. Mensen die zichzelf zo perfect vinden omdat het bij hun wel is gelukt maar het niet kunnen accepteren dat andere het ook bereiken alleen dan op een andere manier dan hun hebben gedaan.

Eerlijk? Ik walg van zulke mensen. :)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja. Dat is nou PRECIES de reden waarom ik (en anderen hier) Birds proberen te waarschuwen... ;)

Enneuh.... vooralsnog heb ik geen voorbeeld gezien van iemand, die na Cambridge weer een 'normaal' gezond eetpatroon is gaan volgen en na 2 jaar nog steeds op gewicht was (en in de tussentijd ook niet heeft gejojo't/gedieet).

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En ik heb in mijn directe omgeving wel mensen gezien die na een shake dieet gewoon op gewicht bleven dus het kan wel.

Dat jij het niet mee hebt gemaakt wilt toch niet meteen zeggen dat het niet kan?

Mijn moeder is ook heel veel afgevallen dmv de Weight Watchers, dat word ook door vele als slecht gezien. Vrouwtje is nu 3 kg aangekomen vanwege de feestdagen en is nu gewoon weer aan de Weight Watchers gegaan om die 3 kilo weer kwijt te raken. Ik vind het knap hoor dat er dus WEL mensen zijn die het kunnen

19. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik heb zelf ervaring met niks eten, spugen en 10-15 kg afvallen in 2-3 weken tijd door een relatie breuk, stress en traumatische voorvallen.. Met alle gevolgen van dien.. Ik ben alleen nooit terug aangekomen wat ik daarvoor weeg, wel nog meer afgevallen en zit nu redelijk stabiel rond de 55kg. Ik ben op eigen initiatief naar de dietiste gegaan om opnieuw te leren eten, de structuur te vinden en het minimum te moeten weten om gewoon de dag door te komen.. Ik voelde me de eerste 5-6 maanden ook nog heel prima toen ik nog wat reserves had. Dat kan heel snel gaan want toen ik 18 en een half was 1,5 jaar nadat ik in eerste instantie zo weinig afviel stond te weinig eten aan subsequent flauwvallen.. Ik kon niet eens meer naar school want ik had gewoon geen energie meer over.. Dus ik zou zeggen vooral doen, ga jij je uiteindelijk kip lekker van voelen op 500 kcal per dag..

Ik vraag me trouwens af of iemand met een max van 500kcal per dag verder alleen maar water drinkt.. Anders zit je er nog sneller aan..

20. Logan

Logan Niet meer actief

Als je je stofwisseling om zeep wil helpen moet je dat vooral doen. Als ik 500 kcal per dag eet val ik eerder flauw dan af. ;)

Deel Deze Pagina