Natuurlijk werkt niet alles voor iedereen hetzelfde. Maar shakes zijn toch maar iets 'tijdelijks' om af te vallen en als je dan op gewicht bent zul je toch 'gewoon gezond' moeten gaan eten, om dat gewicht te behouden. Je kan niet je hele leven blijven teren op alleen shakes. Dus uiteindelijk zul je dan tóch 'gewoon gezond' (en ja, ik weet hoe lastig dat kan zijn!) moeten gaan eten.
Mijn moeder en zus hebben meerdere keren Cambridge gedaan, en het is net alsof ze daarna alleen nog maar meer aankomen! Ik ben er van overtuigd dat je een goede balans in je voeding moet vinden, dus hoeveel koolhydraten heb je nodig? Hoeveel eiwitten? Met welke hoeveelheid val je af? En daarnaast is bewegen ook belangrijk! Op het moment wanneer je op je streefgewicht bent moet je de balans vinden in de voedingstoffen om niet aan te komen. En dit eigenlijk altijd aanhouden, als je tenminste niet meer wil aankomen. Fout die veel mensen maken is,dat wanneer ze hun streefgewicht hebben behaald ze weer als vanouds gaan eten.
Volgens mij heeft Annedore van dit forum ook een tijd Cambridge gedaan en is daarna op Paleo overgestapt.
Beetje off topic, maar is Paleo een dieet of 'gewoon' en gewijzigd eetpatroon (wat je dus de rest van je leven blijft doen)?
Dat is ook zo, daarbij het zorgt ook voor enorme afbraak van spier, je verliest dus niet alleen vet maar ook spiermassa dus uiteindelijk kom je alleen maar meer bij. Je stofwisseling raakt in de war en kan er in sommige gevallen helemaal mee ophouden. Je gaat voedingsstoffen missen( kalium/calcium/natrium) dat kan weer hartritmestoornissen geven. Je alvleesklier raakt van slag, je lever gaat achteruit. Daarbij is het enorm slecht voor de darmen ze kunnen er gewoon mee stoppen. En is dit geval (shakedieet van 500kcal per dag) zul je altijd problemen krijgen hoe dan ook, je lichaam kan niet teren op een zielige 500kcal, en zal bij elke inname erboven het op gaan slaan.
Haha... En ik maar denken dat ik vroeger (met mijn onwetendheid over afvallen) al slecht was met mijn 1000 kcal.
Tinateenslipper; wat eet jij dan als ontbijt? 500 calorieën wow. Ik eet nu 2 crackers met kaas+komkommer en een shake (207 calorieën) maar naar al die verhalen hier durf ik die shake niet te pakken haha
nou 500 kcal eet ik niet als ontbijt maar ontbijt rond de 300 en dan in de loop vd ochtend nog tussendoortje dan zit ik daar kort bij ja. Ik eet brinta of boekweitpannekoek met banaan en kaneel. Of havermout of kwark met fruit en muesli. Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag dus die begin ik goed.
😅 Ik zou in ieder geval zo onuitstaanbaar zijn dat niemand meer bij mij in buurt wil zijn. Misschien maar goed ook, anders zouden ze niet veilig zijn.
Nou 2 cracker met kaas (jong belegen?) en een shakes is ook ruim 500 kcl samen. Cracker is zo'n 80 x2 Kaas 1 plak 120 x2 Shake 207