We moeten niet meer reageren op dit wat er is gebeurd, 12 doden in Frankrijk! (parijs) Vroeger wisten we ook niet zoveel, nu weet je veel meer door de media. We hebben veel media , teveel, waardoor we teveel zien en weten. Dat vinden ze juist leuk, het zijn net kinderen ze willen aandacht ! Laten we ze dat nou niet geven, ze lachen erom hoe wij demonstratie doen, en de regeringen wat ze zeggen , hele wereld doet er aan mee. Dit vinden ze prachtig juist ! Het is moeilijk om dit te doen, maar daar kunnen we wel zorgen dat er niet nog meer slachtoffers vallen. En het is natuurlijk spannend en kasie voor de media, maar we moeten dit nou net niet doen, want dat willen ze juist !! Zo denk ik er over !! groetjes jmm
Ja laten we vooral ons mond houden en geen aandacht besteden aan de schending van vrijheid van meningsuiting. Geloof je nou echt zelf dat ze dan stoppen? Dit zijn idioten, die gaan door no matter what, aandacht of niet.
Nou, ik geloof anders best dat een doodzwijgen op een forum als ZP wereldschokkende veranderingen kan veroorzaken hoor... Never underestimate the power of ZP... Amen.
Terroristen willen angst veroorzaken. Deels ben ik het met je eens: als we laten zien dat we bang zijn, hebben zij gewonnen. Maar ik zie op tv juist veel beelden van mensen die laten zien dat ze zich niet laten overwinnen. Die spotprenten maken tegen dit soort extremisten. Laten horen dat dit onacceptabel is. Verder denk ik dat mediastilte vreselijk zou aanvoelen voor de overlevenden van deze aanslag en voor de nabestaanden van de mensen die zijn vermoord. Dus ook voor hun vind ik het heel goed dat de wereld opstaat tegen deze verschrikkelijke en laffe daad. Net zoals veel mensen in NL zich toch enigszins getroost / gesteund voelden door de overweldigende reacties na de aanslag op MH17.
Ik vind ook dat we uitroeptekens moeten gaan negeren, want die lijken de digitale wereld ook langzaamaan over te nemen... Maar uhh, als we het moeten negeren dan is het natuurlijk ook niet handig om er een topic over te openen, toch? Maar ja, nu zal ik wel weer een zure zeikerd zijn * loopt naar de koelkast voor een augurk met een glaasje azijn on-the-side*
Eens met tupp! Maar om dit nou op ZP neer te zetten is niet zo handig hoor! Voor je het weet gooien ze met termen als "dommigheid" en "laaggeschoold"
Met een omweg, die mensen die daar op die pleinen hebben gestaan vanavond, stonden daar dus ook voor jou recht om je mening te uiten zonder dat je daarvoor word afgeschoten.
Ik snap ts wel een beetje... vanmiddag luisterde ik naar de radio, ze noemden allerlei scenarios hoe de terroristen dit nog uit zouden spelen... dus gepakt worden we toch, liever niet levend dus, hoe nemen we nog zoveel mogelijk mensen mee... live voor alle toegestroomde journalisten....ze hadden het over de mogeljkheid dat ze ergens naar binnen zouden gaan een huis of zo en een groep mensen zouden gijzelen, of zich ergens in een bewoond gebied zouden opblzen, noem maar op. Ik denk dan ook wel van dat podium moeten we ze niet geven, aan de andere kant denk ik inderdaad ook dat zwijgen ze niet doet stoppen en dat het belangrijk is dat we blijven opkomen voor onze waarden! Dus ik snap de gedachten gang maar ik vind het niet de oplossing.Ik denk wel dat ze die emotionel stukken zoals het executeren van die agent wat minder vaak kunnen laten zien, heb echt het gevoel dat er mensen zijn die adaar op zitten te kicken
Wat ik absurt vind.... In Nigeria zijn in een dorp 100 mensen gedood door boko haram. 1 klein artikeltje in het AD....niemand die je er over hoort. Deze mensen levens zijn net zoveel waard!!
En in Nigeria zullen de kranten wel volstaan over dat en een miniscuul artikel over over de aanslag in Frankrijk. Wat in Nigeria en andere plaatsen in de wereld gebeurd is zeker erg maar dat is niet hier. Wat in Frankrijk is gebeurd is een bewijs dat wij morgen of vandaag de volgende kunnen zijn. Dus niet abnormaal dat de kranten en media hiermee volstaat.
Ik vind het juist een hele mooie zaak dat er overal geld vandaan komt voor de editie van het blad Charlie Hebdo die aanstaande zaterdag zou moeten verschijnen. Wat een normale oplage zou zijn geweest wordt nu verTIENvoudigd, echt overal komt het geld vandaan, van andere kranten, van de regering... juist dit gebaar vind ik bijzonder en zal als een huis blijven staan. Ik vind het echt zo´n steek je tong uit gebaar. Hoe meer aandacht hoe beter. Dit zijn dingen die gewoon absoluut nooit (meer) mogen gebeuren. En als ´we´ we nu niet ingrijpen zal dit uitlopen op een wereldwijde religieuze oorlog. Krijg je de situatie van de 2e wereldoorlog toen mensen een gele ster opgeplakt kregen. Je weet hoe dat is afgelopen.