Zijn er meiden die ervaring hebben met afslanken m.b.v. shakes? Ik ben afgelopen woensdag begonnen met shakes van weight care. Morgen start ik met de minikuur van 5 dagen. Ik ben benieuwd hoeveel je bent afgevallen (of aangekomen), in welke tijd en hoeveel maaltijden je vervangen hebt.
Sinds 1 september ben ik met Cambridge 500 bezig en ben nu 14,3 kilo kwijt. Het is erg streng en je moet straks goed afbouwen en weer opbouwen maar dit is het eerste dat voor mij werkt.
Ja ik heb Modifast gedaan.. paar jaar terug 20 kilo mee afgevallen. Helaas kwam daarna het meeste er weer aan, doordat ik niet normaal en gezond had leren eten. Na mijn zwangerschap weer geprobeerd, alleen kwamen de shakes toen mn neus uit.. Wel 10 kilo afgevallen, waarvan er weer 6 aankwamen. Nu bezig met Dreamline, dit werkt voor mij tot nu toe het beste en super vol te houden
Ik heb ooit eens maaltijkshakes van Maaltijd+ (nu WeightCare volgens mij) gebruikt. Ik heb 3 maanden lang elke hoofdmaaltijd vervangen voor zo'n shake en verder alleen fruit of rauwkorst als tussendoortje. Ik viel best snel af, volgens mij 18 kilo ofzo. Na die 3 maanden kwam het mijn keel uit en wilde ik weer gewone dingen eten. Ik kwam toen weer langzaam aan en na 3 maanden zat ik weer op mijn oude gewicht. Balen toen. Achteraf snap ik dat wel, want mijn eetpatroonn was natuurlijk niet veranderd. Niet lang daarna ben ik gewoon mijn eetpatroon gaan aanpassen. Kleinere porties, gezondere keuzes, verantwoorde tussendoortjes, geen kcal-rijk drinken, minder koolhydraten, meer eiwitten. Dat in combinatie met een abbo op de sportschool (2 a 3 keer per week) ben ik van 125 naar 60 kilo gegaan. Dit heb ik 4 jaar lang vast kunnen houden. Door een verhuizing (3 maanden verbouwen en dus makkelijk eten) en de zwangerschappen was ik weer op 83 kilo blijven hangen. De eerste periode had ik geen puf om er wat aan te doen, maar vorig jaar ben ik toch weer mijn eetpatroon onder de loep gaan nemen. En ik at dus weer meer dan nodig was. Ik ben weer gaan opletten en nu ben ik in 2 periodes van een half jaar (tussendoor even een pauze genomen) weer van 83 naar 65 kilo gegaan. Deze keer alleen door verantwoorder te eten, ik heb geen tijd voor de sportschool ivm werk en kids, maar de oudste gaat inmiddels naar school dus ik fiets wel meer. Ik zeg niet dat shakes niet werken, maar voor de langere termijn is het niet de oplossing. Let op dat je na de shakes niet weer op de oude voet verder gaat, want dan ben je weer snel terug bij af.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben 3 jaar terug 20kg afgevallen door heel streng, maar dan ook heel streng te lijnen. Ben toen gestopt met roken en de kilo's vlogen er weer aan. Vervolgens ben ik in de zwangerschap ook enorm aangekomen. Mijn zoontje is bijna 9 maanden en sinds ik gestopt ben met borstvoeden ben ik zelfs weer aan het aankomen. Ik heb een duw in de rug nodig om in ieder geval de eerste 10kg kwijt te raken zodat ik me weer gemotiveerd voel om verder te gaan. Ik weet dat het geen dieet is voor een heel lange tijd en dat ik op den duur weer normaal zal moeten eten. Ik weet ook zeker dat ik dit kan en zal lukken als ik weer slank ben, dat heb ik mijzelf eerder bewezen.
Ik lees ook even mee Ik vind het altijd apart dat over shakes wordt geroepen dat je weer in kilo's omhoog gaat als je ermee stopt en dat je beter langzamer kunt afvallen. Maar hoe vaak lees ik wel niet dat iemand WW heeft gedaan en het nu weer doet omdat het zo goed is bevallen. Dus dan ben je daar ook weer me aangekomen, anders hoef je niet weer WW te doen toch Sassie: Je zegt het zelf al. Je kwam weer aan omdat je je voedingspatroon niet aanpastte. En door makkelijk eten. Ik heb respect voor je dat je van 125 naar 60 kilo bent gegaan, vind het onwijs knap Met elk dieet geldt dat als je je voedingspatroon niet aanpast als je ermee stopt dat je weer aankomt, maar dat is logisch toch? Ik val zelf gewoon langzaam af door te sporten en minder te snoepen. Ik ging ook minder eten maar daar kreeg ik heel erg last van en viel er niks mee af. Maar als een maaltijd voor een shake vervangen helpt sta ik er wel voor open
Bloem82. Inderdaad, ik lees ook veel wissende verhalen op internet over verschillende dieeten waar mensen veel mee afvallen en vervolgens weer aankomen als ze stoppen met nog wat extra kilo's erbij. Ik ga nu voor de shakes omdat het mij niet lukt om af te vallen d.m.v. mijn voedingspatroon aan te passen en dus alleen maar gezond eten met verantwoorde tussendoortjes. Méér ervaringen zijn welkom!!
Ik ken het dieet niet, zal het zo even opzoeken. Wat ben je al goed afgevallen en in zo'n korte tijd! Hoeveel wil je nog afvallen?
Eigenlijk moet/wil ik nog 33 kilo afvallen, dan heb ik een bmi van 25. Lees maar eens op het forum van Cambridge daar heb ik ook eerst een paar weken rondgezworven voordat ik de beslissing nam om het programma te volgen.
Ik ben ook altijd een beetje sceptisch op alle dieeten, vooral die met shakes. Je pakt daarmee niet je voedingspatroon aan en daar gaat het uiteindelijk om. Zoals eerder al gezegd: als je na de shakes weer 'gewoon' gaat eten, kom je zo weer kilo's aan. Ik heb het bij collega's allemaal gezien. Het belangrijkste bij afvallen is veel bewegen en leren wat gezonde keuzes zijn. En ook leren om (hoe moeilijk het ook is) de gezonde keuze te maken i.p.v. de makkelijke/lekkere keuze. Het wordt ons in de omgeving echter niet makkelijk gemaakt, met al die lekkernijen in de winkel/op de reclame/ etc. Succes met afvallen in ieder geval!
En dat lukt mij juist niet, gewoon gezond eten. Maar ik weet dat het me wel zal lukken als ik afgevallen ben. Koali. Zijn je collega's daarna weer gewoon gaan eten? hebben ze hun voedingspatroon wel aangepast? Of zijn ze vervallen in hun oude eetgedrag..
Koali, dat is dus met alles zo. Als je weer in je oude voedingspatroon komt kom je aan. Niet alleen na een shake dieet, of een ww dieet. Maar ook als je je voedingspatroon hebt aangepast dmv gezonder eten ed. kom je ook weer aan als je je oude voedingspatroon weer oppakt
Hier een shake-goeroe.... Ben er ruim 30 kilo mee afgevallen en verving elke maaltijd door een shake en om de 5/6 weken een week met s'avonds koolhydraatarme maaltijd. Het is zeer belangrijk om na dit dieet rustig weer koolhydraten toe te voegen en dit neemt doorgaans zo'n 6 weken in beslag. En dan is het uiteraard de kunst je voedingspatroon in de gaten te houden. Iedereen komt weer aan na een dieet als die zijn of haar voedingspatroon niet aanpast, kijk ook maar eens naar al die sonja bakkeraars..... Afvallen is makkelijker dan op gewicht blijven. Hier is het ook nog steeds opletten! Als ik me een paar dagen laat gaan zit er zo weer 3 kilo aan! De kunst is om het bij die paar kilo te houden en dan weer in je goede eetpatroon verder te gaan zodat die paar kilo langzaam weer verdwijnen en je op deze manier stabiel blijft. Als je jezelf lat gaan en je herpakt jezelf niet.....tja........
Ik denk dat als je moeite hebt om je eetpatroon weer aan te passen het diëten met shakes gewoon heel goed is om je lijf (en je mentaliteit)te resetten, juist omdat je een tijd niets aan suikers binnenkrijgt. Als je daarna het hele programma volgt (volgens mij werkt elk shake-dieet in fases) van opbouwen moet je gewicht te handhaven zijn, maar dan moet je wel gewoon alle adviezen opvolgen. Ik heb 2 jaar terug cambridge 500 gedaan, mijn startgewicht was 115, ik kwam uit op 99 en ben toen noodgedwongen gestopt omdat ik migraine aanvallen kreeg van de aspartaam die daar in (grote) hoeveelheden in zit en waar ik blijkbaar gevoelig voor ben. Nu 2 jaar later weeg ik 100 kilo. Kan dus prima. Heb na cambridge nog een ander dieet gedaan met weinig koolhydraten en veel groenten, maar beviel toch echt minder.
Mijn collega's zijn toen inderdaad uiteindelijk weer in hun oude voedingspatroon terug gevallen. Het eerste half jaar/ jaar bleven ze op gewicht, maar op een gegeven moment toch de verkeerde keuzes maken. Ben het eens met Mutsie79, je moet na een dagje (of twee) zondigen de draad weer oppakken en weer even opletten. Op die manier moet je proberen een balans te krijgen in je eetpatroon. Ik vind het in ieder geval erg knap hoeveel mensen af kunnen vallen m.b.v. een dieet (welke dan ook), dat vraagt al erg veel doorzettingsvermogen!
Daarom is het belangrijk om de basis goed te maken. Zo ontbijt ik elke dag met brintapa en een glas sap. Later op de ochtend een plakje volkoren ontbijtkoek of 2 biscuitjes. Met de lunch neem ik 2 volkoren boterhammen, waarvan 1 met mager beleg (kipfilet, runderrookvlees, filet americain, appelstroop, jam, vruchtenhagel) en 1 met gezond kcal-rijk beleg (kaas, pindakaas) en een glas water erbij. Later op de middag een stuk fruit. Bij het avondeten meestal volkoren pasta of zilvervliesrijst met mager vlees (kipfilet, rundervlees) en minimaal 200 gram groente. Rond 20.00 neem ik dan een bord yoghurt als verlaat toetje, zodat ik geen tussendoortje meer hoef. Mocht ik toch nog honger krijgen dan neem ik een handje cashewnoten. Ik drink naast dat glas sap bij het ontbijt nog 2 mokken koffie 's ochtends en verder rooibosthee of groene thee of water. Ik krijg op deze manier meer dan genoeg binnen en val dus al sinds mei gemiddeld 0,5 kilo per week af. Ik eet op verjaardagen gewoon een stukje taart. In het weekend neem ik gewoon 1 of 2 glazen wijn met wat blokjes kaas of volkoren toastjes met filet americain of paturain.
Ik ben 3 jaar geleden met Cambrigde ookongeveer 25 kilo afgevallen. Daarna ongeveer op gewicht gebleven tot ik zwanger werd. En nu 11 weken na de bevalling heb ik echt wel weer wat kilo's te gaan... Ik weet (door al jarenlange afval strijd) dat Cambridge voor mij ideaal is, maar me er toe zetten het weer te gaan doen nu kan ik nog niet. Hoewel ik de shakes niet vies vond, ik me echt goed voelde tijdens het dieet en veel blijer was met mezelf zonder die kilo's...
Ik voelde me ook goed tijdens het shake dieet! Energiek ook. Ik merk dat als ik een paar dagen heb gezondigd (lees teveel koolhydraten heb gegeten), ik me moe voel en heel erg opgeblazen van het extra vocht dat al die extra koolhydraten voor zorgen....Als ik dan weer mijn normale eetpatroon aanhoud en dat is met maar 1x per dag een maaltijd met koolhydraten, dan zijn die extra kilootjes en vooral het vocht er meet een paar dagen tot een weekje weer vanaf. Mijn kunst om op gewicht te blijven is dus koolhydraten beperken.
Zit net op die site te kijken maar wat een baggersite en die vrouw is ook niet echt de slankste.... Maar werkt dat echt voor jou dan?