Afvallen met shakes...

Discussie in 'De lounge' gestart door Pomm, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk zou het niet doen met shakes. Je eetpatroon veranderen en een beter patroon aanleren heb je veel meer aan de rest van je leven. Je leert dan met mate eten. En daarbij gaan sporten, dat kan ik je echt 100% aanraden, dat geeft zo'n betere boost, meer effect EN je wordt strakker, wat wil je nog meer ;)

Ws. ben je suiker-koolhydraatverslaafd als je een gewone levensstijl moeilijk volhoudt. Dat ben ik ook, ik ben daarom koolhydraatarm gaan eten, en heb echt 4 maanden alle slechte en snelle koolhydraten geschrapt. Ik viel toen 20 kilo af, later nog 3 en ik wil er nu nog 6 maar het hoeft niet meer, ik heb een prima gewicht zo. Is meer een cosmetisch ding. Koolhydraatarm eten is 2 dagen wennen, vervangen door volle producten, en ook vet, maar het juiste vet. Je valt er echt mee af! (bijv. volle kwark, avocado's, gebakken eieren met spek, zonder brood, ja, echt!!!)

Ik zou eens googlen op koolhydraatarm en dan gecombineerd met suikerarm (koolhydraten zijn ook suikers) en gan sporten. En volhouden!

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb de modifast shakes geprobeerd maar ik werd er ziek door. Gaf over, was de hele dag misselijk en duizelig, had de hele dag diarree en opvliegers Ik was eerst begonnen door alle maaltijden voor een shake te vervangen toen begonnen de klachten al. Toen was het dan probeer ik lunch/diner te vervangen door een shake. Maar het is niet voor mij geschikt. Bij mij hoefde er maar 4 kg af. Toen ben ik overgestapt naar WW, ik eet normaal en hou mijn punten in de gaten en ik ben bijna 5 kg kwijt :)

Met die shakes is het wel moeilijk om op gewicht te blijven, een vriendin heeft Cambridge 500 dieet gedaan en ze was er ruim 10 kwijt maar nadat ze gestopt was en ze aan het stabiliseren was kwam er al 4 kg bij ;)

Succes in ieder geval.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een ontbijt van 2 crackers met halve jam en een kopje thee is geen gezond ontbijt. Het is wel een ontbijt wat weinig kcal bevat, het zal verder ook weinig voedingsstoffen bevatten.

Je hebt een goede basis nodig om je verbranding/stofwisseling op gang te helpen. Als je weinig eet dan zal je stofwisseling op een laag pitje branden, waardoor je lichaam weinig zal aanspreken uit je reserves. Ook heb je kans dat je organen voedingsstoffen tekort gaat komen en dat je na een tijd allerlei klachten gaat ontwikkelen, zoals moeheid en haaruitval en droge huid enzovoorts.

In brood zit trouwens jodium, je schildklier heeft dit nodig om goed te kunnen functioneren. In de meeste crackers zit geen jodium, dus als je brood gaat vervangen door crackers waarin geen jodium zit dan heb je zelfs grote kans dat je schilklier langzamer gaat werken met het gevolg dat je dus kan gaan aankomen zonder dat je teveel eet.

4. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik heb vanmorgen gewoon 2 extra zware boterhammen op met boter en hagelslag morgen doe ik dan bv weer 2 knackebrod met mager beleg en fruit, en de andere dag een keer zuivel zo wissel ik steeds alles af, dat houd je lichaam ook scherp zeg maar...

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Het zijn volkoren crackers, niet van die cracottes. Dus denk dat dat wel scheelt.
    Maar tussen de middag eet ik bijvoorbeeld weer gewoon lekker brood en morgenochtend neem ik een flinke bak yoghurt. Ik leef dus niet alleen op crackers. En ik neem als tussendoortje ook gerust een banaan.
    En eerlijk gezegd denk ik niet dat een shake een gezonder ontbijt is als twee volkoren crackers met halva jam.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Je kan het beste ontbijten met iets wat power geeft aan je lijf zoals bijvoorbeeld
    - havermoutpap met agave siroop/rietsuiker
    - Griekse/volle yoghurt met fruit naar keuze en suikervrije cruesli
    - speltbrood met mager beleg en een stuk fruit

Ook is het beter om volle melkproducten te nemen want dat vult goed, chroom schijnt ook een positieve bijdrage te geven

Deel Deze Pagina