Knoop doorgehakt!

Discussion in 'De lounge' started by Saja87, Mar 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben zo blij!!!

Man en ik praten al een tijdje over het te koop zetten van ons huis ( ondanks de crisis ) Maar elke keer kwamen we er toch op uit dat we dit liever niet wilde ivm MET de crisis.

Maar goed gister hebben we lang zitten praten er over en beiden gezegd dat we niet weten wanneer de huizen markt weer opkrikt en het er naar uitziet dat dit nog wel lang kan gaan duren.
    En we dus toch maar besluiten de gok te wagen. We kunnen het desnoods altijd nog uit de verkoop halen mocht het echt niet lukken!

Nu gaan we vanmiddag ons tussen persoon bellen ( die eigenlijk alles voor ons regelt mbt huis hypotheek verzekeringen etc etc )
    We willen eerst kijken wat de mogelijkheid is nu voor een andere hypotheek als dat goed zit gaat ons huis dus de verkoop in!

Ben echt blij!:):D

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    spannendddd

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh meid crisis of niet proberen kan altijd toch.
    En ondanks dat het nog wel even kan duren staat dat bord er toch maar mooi.

Ik wil al 3 jaar dit huis te koop zetten maar mijn man houd iedere keer de boot af en verzint wel weer iets wat hij eerst wil doen. Ondanks dat hij hier ook weg wil is er al 3 jaar niets anders dan gepraat. Ik heb nu gezegd dat ik eind april alles op touw ga zetten en niet langer meer wil wachten. Er zal niemand aanbellen met de vraag of wij niet willen verhuizen dus ik wil nu eindelijk eens stappen ondernemen.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Wat leuk!
    Heel veel succes lieverd! :)

5. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Spannend!
    Wij liepen ook al een jaar of 3 te wikken en te wegen of we ons huis te koop zouden zetten. In december de knoop doorgehakt en eind januari stond ons huis te koop. Met in ons achterhoofd dat het door de crisis allemaal wel even kon duren.

Precies 53 dagen later werd ons huis verkocht en nu moeten we razendsnel verhuizen!

Dus, huizencrisis of niet, je hoeft maar 1 iemand te hebben die op jouw huis valt!

- gaat verder met dozen inpakken! -

Succes!

Manytroubles

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wowww dat is heel snel zeg!! *hoopt stiekem dat dat hier ook gebeurd*

Succes met inpakken!

7. SDonya

SDonya Niet meer actief

8. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Hier ook een successtory :D

Mijn huis stond al lange tijd leeg (ivm samenwonen in nieuw huis), zat nog te dubben wat ik er mee wilde doen (verhuur, verkoop) en financieel was het wel te doen om daar eens goed over na te denken.
    Op een gegeven moment zelf een A4tje op het raam gehangen en daar kregen we wel een hoop reacties op (heeft er een maand of 4 gehangen). Met name voor verhuur.
    Toch maar weer denken en denken...en uiteindelijk besloten het te gaan verkopen omdat we dan gewoon van een heel hoop gedoe af zouden zijn en er misschien een leuk centje aan over zouden houden.
    Makelaar ingeschakeld om zelf van het geregel af te zijn en binnen 4 weken (!) was het weg :)
    De tweede die via de makelaar kwam kijken heeft het gekocht en aangezien het toch leeg stond kon ze er gelijk in.
    Dus ja....net wat hierboven al staat: Je hebt maar 1 iemand nodig die helemaal weg is van je huis!

9. Leonike

Leonike Bekend lid

Nov 21, 2011
    521
    2
    18
    Wij hebben in 2010 ons huis te koop gezet. Binnen 2 weken verkocht.
    We hadden van te voren bij de bank geinformeerd wat we aan nieuwe hypotheek konden krijgen.
    Huis te koop gezet in de trant van, we zien wel of het te verkopen is.
    Tijdelijk gehuurd gezeten en nu weer een koopwoning.
    Met z'n 2en is dat gemakkelijker als met kind(eren).

Wij hadden een scherpe prijs (gewoon reeel voor dat huis) en zijn maar 2000 euro gezakt om tot een akkoord te komen. Omdat we niet weg hoefden hadden we een sterke positie.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Succes meid hoop dat het snel verkocht word!

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja wij hoeven ook niet weg. Het heeft geen haast en we gaan ook echt pas wat anders kopen als dit huis verkocht is.

Dusja we zien t wel:D

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    succes meid!

hoop dat het lukt om snel jullie huisje te verkopen zodat je snel leuke toekomst plannen kunt gaan maken....

13. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    De truc is denk ik een reële vraagprijs. Wij zijn ook redelijk scherp gaan zitten, zijn nauwelijks gezakt tijdens de onderhandelingen. En we hoefden ook niet weg, dus dat is best een riante positie.
    Voorlopig gaan wij ook huren en rustig rondkijken waar we willen gaan wonen. (en stiekem hopen dat over een jaartje of zo de huizenmarkt nog verder instort en wij op dat moment iets nieuws kunnen kopen ;)

14. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Nog een succesverhaal. Na lang wikken en wegen hadden wij ons huis ook te koop laten zetten met de gedachte: verkopen we het dan is het super, en verkopen we het niet dan blijven we hier gewoon lekker. Na een dag op funda hadden we de eerste bezichtiging en dezelfde week een tweede bezichtiging van dezelfde mensen en een paar dagen later verkocht!! Hier hadden we niet op gerekend en zijn toen snel om ons heen gaan kijken en hebben inmiddels een huis gekocht! Over 4 weken krijgen we de sleutel en we hebben er zin in en zijn zooo blij dat we het toch hebben gedaan!
    Zo zie je maar weer dat het niet altijd lang hoeft te duren.
    Succes met de verkoop!

15. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik vroeg me af of het gesprek goed is gegaan met jullie tussenpersoon?

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

We moeten nog haha.

Hebben een beetje een hectische week gehad. Maar de afspraak staat ben erg benieuwd!

Share This Page