Afvallen met Sonja bakker!!! (boeken)

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door liebrando, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    oh ja en welk boek volgen jullie?
    ik ga dus beginnen met zomerslank (met dank aan pcootje en sunshine)

2. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Ik ben nu bezig met "bereik je ideale gewicht" maar de recepten zijn soms wel erg winters dus Zomerslank is een goede keus.

3. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ja dat is ook de reden dat ik gekozen heb voor zomerslank!
    ik heb de andere boeken hier allemaal liggen maar die had ik nog niet!
    De eerste week ziet er goed uit!

4. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    @Marjolinos, hallo en welkom bij de club! Suc6 met de kilootjes die eraf moeten. Hier gaat je dat vast lukken.

@allen, ik moet zeggen dat als ik moet werken ik het toch erg moeilijk vind om niet te veel te eten. Ik werk op een kdv waar nu verbouwd wordt en het dus stervens druk is omdat we gewoon doordraaien met de volledige bezetting in minder lokalen. Dus extra kinderen in de groep...ik loop de benen onder mijn lijf vandaan! Ik kan dan dus echt niet teren op 2 crackertjes. Dus als ik werk neem ik 's morgens 2 boterhammen en tussen de middag ook nog eens 3. Als ik minder eet ga ik om 18.00u van mijn stokje vrees ik.
    Ook het avond eten blijft lastig vind ik als ik moet werken. Ik ben geen liefhebber van gekookte aardappelen en het duurt zowieso zo lang als ik ze om 18.15u nog moet gaan koken. Dan eten we zo laat...dus het is hier vaak een pastaatje of iets dergelijks wat snel klaar is. Niet helemaal Sonja proof vrees ik. Maar goed met kleine stappen val ik tot nog toe af. Helaas niet helemaal op de snelheid die ik wilde. Maar misschien als het op het werk straks wat rustiger is en ik ook vaste dagen werk en dus in een rustiger vaarwater kom dat het echte Sonja-eten beter gaat lukken dan nu. Maar goed ik doe mijn best en doe nog gewoon mee met jullie!

5. Skye

Skye Niet meer actief

He dames.....even off-topic....zouden jullie voor mij kunnen stemmen!!

Op de volgende link klikken en dan uiteraard de volle aantal sterren aanklikken!!!

Dank jullie wel (stemtopic werkt nooit zo goed hier, dan stemmen mensen meestal niet)

https://www.royalcanin.nl/kalender2011/foto?id=1551

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
  7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    er is weer iets af meiden:D:D:D:D ik heb dr lang op moeten wachten (lees di t/m vandaag gelijk geweest:p) maar het is zover... ik ben 0.8 weer kwijt *whoehoehoe!!!:D*

8. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0

jippie!!!!!! Hartstikke goed, dat motiveert weer:)

9. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0

Ik kan me heel goed voorstellen dat met zo'n drukke baan, het inderdaad niet vol te houden is. Lijkt me een goede oplossing om dan wat extra brood te eten. En als je evengoed langzaam afvalt, doe je het toch hartstikke goed.

Groetjes, Josie

10. Skye

Skye Niet meer actief

Doe ik ook hoor!! Op mijn werk wat extra eten...anders val ik om!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @Marjolinos, welkom hier!
    @Mandii, heel goed hoor! Wel frustrerend dat het een tijd stil stond, maar dan heb je opeens ook effect!
    @Mowtom, dat doe ik ook hoor, ik kijk niet eens wat er in dat boek staat voor ontbijt, want dat is toch altijd te weinig voor mij, dus ik eet gewoon wat meer. En het avondeten ga ik ook niet afwegen, dan eet ik gewoon tot ik vol zit.
    Zal vast wel wat langer dan duren dan als ik me er helemaal aan zou houden, maar dan word ik gek van de honger, duizelig etc., dus dat werkt gewoon niet. Het scheelt al heel veel dat ik 's avond niet meer ga lopen snacken.
    Heerlijk, gisteren zat mijn broek gewoon 'normaal' om mijn benen, i.p.v. vastgezogen :D, die 3 kilo is natuurlijk niet veel, maar ik begin het nu wel te merken. Maar goed, een broek in een maatje kleiner waar ik niet klem in kom te zitten zou helemaal heerlijk zijn, daar ga ik voor!

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Wow! fijn dat je het echt al begint te merken:D
    Ik nog vrij weinig moet ik zeggen, ben net wel wezen sporten, en heb een programma aangemeten gekegen speciaal voor mijn lichaam en wat IK wil aanpakken....
    Ze vertelde mij dat sonja bakker echt niet iets goeds is, je gaat er echt van jojo-en.... *wist ik zelf ook wel* Maar ze vertelde ook dat gewicht en bmi niet heel veel zegt, want die meid die mij hielp is super mooi gebouwd, niks te dun, maar echt niet flink te noemen... precies zoals ik er ook uit zou willen zien, en wij allemaal denk ik!
    Maar die heeft een te hoog bmi :$ ze heeft haar spieren gekweekt en traint ze nog steeds goed, en die spieren wegen ook iets, maar veeeel minder dan vet! Dus ze zei al: meid, je kunt op de weegschaal nu misschien aan komen door het sporten, maar in omvang en kleding maat ga je wel afvallen, ze denkt dat als ik dit schema 6-8 weken zo blijf volgen (2x in de week 1uur sporten dus)
    dat ik dan van maatje 42-44 naar maatje 40 kan gaan!!

Dus ik wil jullie dit ook even vertellen.... want ik vind dat ik elke keer verkeerd ebegeleiding had in de sportschool en altijd waar wat deed met sporten, deze meid is echt TOP! goeie uitleg, goeie tips, en heel eerlijk.... duidelijk! Erg fijn...., ik ga nog 2 weken door met sonja bakker.... en dan stop ik! (dus in totaal 4 weken....)

Maar de reden voor mij is ook echt, het leren 3x per dag te eten en 3x tussendoortje.... want ik eet altijd pas als ik honger krijg, dus uurtje of 11 en dan avond eten pas weer.... en das ook echt slecht... en door dit van sonja te volgen wil ik het ritme krijgen die een normeel persoon moet hebben..... en wat ik jullie al eerder zei:
    wat ik van sonja mag eten is meer dan dat ik normaal eet... hihi

SLECHT HE!!?!

Liefs, en zet het op:D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ja, ik heb ook wel gehoord van mensen die erg fanatiek aan het SB waren, dat ze haaruitval enzo kregen.
    Qua wat je moet eten heeft Sonja ook niets nieuws gebracht, maar wat wel handig is, is dat je menu per dag staat beschreven en voor mij werkt dat aardig goed, omdat ik dan minder de neiging heb echt teveel te eten en dingen in huis haal, die ik beter niet in huis kan halen.
    Verder zou het geweldig zijn als ik van mijn snoep en vreetverslaving af kwam, maar ik ben me er wel van bewust dat dit gewoon de rest van mijn leven zo zal blijven, ik moet gewoon altijd uitkijken, want langzaamaan ga ik steeds meer eten, het sluipt er zo in.
    En met sporten merk je wel dat je gewoon op hetzelfde gewicht er strakker uit ziet, dan alleen met lijnen. Daarom wil ik het sporten ook weer oppakken.
    Vandaag eten we trouwens burrito's, dat moest eigenlijk soep met balletjes en een pistoletje zijn, maar dan weet ik dat ik 's avonds weer ga snacken van de honger, dus dan wijken we even af ;).

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ja indd, ik heb dat "vreten" gelukkig totaal niet!
    weet ook niet waarom ik aan ben gekomen! Ik vertwijt het aan het niet sporten, weinig drinken, slecht tot niet ontbijten & stoppen met de pil;)

Ik eet wel de soep, maar met een stokbroodje met kruidenboter erbij:p

15. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    Hoi meiden,
    De afgelopen dagen wel het Sonja-menu aangehouden maar wel een extra crackertje of broodje gegeten.
    Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik voel me niet zo lekker, duizelig bij het opstaan en erg moe. Ik ga even rustig aan doen.

Toen ik een aantal weken geleden met Sonja begonnen was wist ik niet dat er de eerste weken zoveel af zou gaan. Ik woog 71 kg wilde mijn laatst laatste 10 zwangerschapskilo's eraf krijgen. Inmiddels ben ik 7 weken verder en 6kg lichter.
    Ik ben de menu's beu, wel lekker dat je niet hoeft na te denken wat je moet eten, maar ik wil eten waar ik zin in heb. Vandaag zou ik soep met brood moeten eten maar ik wil met dit weer iets fris eten.

Ik ga met Zomerslank Sonja stoppen. Ik ga wel verder met de manier van eten, dwz afwisselend eten en veel groenten maar ik stop met de menu's. Ik heb ook niet het idee dat er nog veel af gaat bij mij. Ik ga ook proberen om een paar keer per week te sporten en niet te snoepen.

Meiden, ik vond het erg gezellig met jullie en wens jullie heel veel succes. Kom op hé, de wintermode (in een maatje minder) begint de winkels in te komen. Dat is een goeie beloning lijkt mij :). Ik kom af en toe nog wel even posten en jullie motiveren!

Lieve groetjes van mij!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

have fun girl!
    Kei goed gedaan zeg:D

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    @Sunshine, ja, als je gewoon een beetje op je eten let, blijf je wel afvallen hoor, SB was goed om weer in dat ritme te komen. Na de geboorte van de eerste was ik met SB wel aardig afgevallen, maar toen ik gestopt was, ging het afvallen ook wel door, omdat het meer een gewoonte was geworden. Haha, tot ik weer zwanger werd, maar ja, die kilootjes zullen en moeten er ook af. Hartstikke goed dat jij zo flink bent afgevallen!
    @Mandii, ja, ik eet gewoon veel te veel, daardoor ben ik te dik geworden. 's Middags en 's avonds zitten snacken, nee, dat werd echt te gek.

Doen jullie mannen ook mee? Mijn man wel, dat scheelt toch wel als je het samen doet. En hij heeft tijdens mijn zwangerschap ook lekker mee zitten smikkelen, wat er ook aan is gaan zitten, dus we hebben allebei als doel 10 kilo er af.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Hmm oke jah, dat is indd beetje veel van het goede!:D
    Maar uhmz, je vraag: nee mijn schatje doet niet mee.... is ook veel te weinig voor zijn werk! En hij vind t onzin:D

19. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    @Sunshine: Knap gedaan en heel veel succes verder.

@Mandii: Super dat je zo'n goed advies bij de sportschool hebt gekregen. Dan weet je ook weer waarvoor je het doet. Persoonlijk begeleiding werkt toch het beste.

Vandaag (nog) niet gesmokkeld, maar de verleiding is groot. manlief is er vanavond niet en ik wil heeeeel graag met zak chips op de bank slappe film kijken;);)
    ik ga me proberen te beheersen. Eigenlijk is het nog geen weegdag maar toch stiekem even gedaan en weeg nu 80 kg, alweer 5 kg eraf nu.

liefs, Josie

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    @ Sunshine: Super man!! Ben jaloers!! Ik eet hier ook niet de precieze maaltijden zoals SB die voorschrijft. Ik hou me aan de hoeveelheden en de magere dingen, maar ik eet wel waar ik zin in heb. Dus als ik zin in rijst heb, eet ik dat ook gewoon. Ik ga ook voor een maatje minder in de winter (het liefst 2 maten minder.....)

Hier vanavond friet gegeten :$. Maar heb de rest van de week goed mijn best gedaan!! Ben benieuwd maandag!!!;)

Deel Deze Pagina